Buitenaards leven: Feit of fabel?

Bespreek het actuele nieuws.

Denk jij dat er buitenaards leven is?

Ja
26
79%
Nee
4
12%
Geen idee
3
9%

Totaal aantal stemmen: 33

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 17 okt 2005 21:32

Colonel_Kurz schreef:En nu weer ontopic graag! Zo interessant was die zin van JB nou ook weer niet...
Nou eigelijk best wel...
Want...
JB schreef:"Nou het is geen fictie, want fictie is bewezen niet waar"
Is bijvoorbeeld Star Wars dan ook geen fictie? Star Wars speelde zich lang geleden af in een sterrenstelsel ver, ver weg, en er is tot op heden (voor zover ik weet) geen enkel bewijs van het niet-waar-zijn... dus wat is het dan eigenlijk? :-?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 17 okt 2005 23:25

hermit elephant schreef:
Colonel_Kurz schreef:...Zo interessant was die zin van JB nou ook weer niet...
Da's een feit!
HE! Dat is ook weer onnodig! :x

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 17 okt 2005 23:35

JB schreef:
Ann McDunn schreef:[Die aloude vraag had ik nog nooit gehoord, maar natuurlijk maakt die boom geluid, alleen wij moeten het aannemen als we het zelf niet horen. Toch denk ik nog steeds, als zullen wij het misschien nooit weten, dat er wel degelijk leven is op de een of andere planeet, maar dat kan enorm veel lichtjaren verder zijn en zolang er nog satellieten naar beneden vallen en de aardbewoners nog lang niet ver genoeg zijn is het fictie.
Nou het is geen fictie, want fictie is bewezen niet waar. En dat is nu het hele punt van die aloude vraag, het is niet te falsifiseren, nog te bewijzen: Als niemand het hoort, zullen nooit weten we of het geluid heeft gemaakt. We kunnen naar alle redelijkheid indeadaad wel aannemen dat het vallen geluid heeft geproduceerd.

Om verder te gaan: we weten dat er om onze eigen zon een aardig aantal kometen draait. De kans dat in een ontieglijk veraf gelegen zonnenstelsel ergens een vergelijkbare komeet een elliptische baan om een nog niet ontdekte ster maakt is zeer groot. We kunnen het niet bewijzen dat die komeet er is, maar we kunnen het wel aannemen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. En een aanname staat in de wetenschap voor waar tot het tegendeel is bewezen.

Zo ook met buitenaards leven. Gezien de duizelingwekkende grootte van ons heelal, is de kans op een of andere vorm van buitenaards leven zo ontzettend groot, dat we mogen aannemen dat het er wel zal zijn. Bewijzen is vers twee en tenzij Mars nog een verrassing in petto heeft zal het wel even duren voor dat bewijs er is.

PS Ik ben overigens wel een miemelaar hoor.
Ik ben een leek maar als ik "logisch" nadenk over dat wat men tot dusver aanneemt kan ik niet aan het idee ontkomen dat het bestaan van de mensheid bij wijze van spreken slecht een nanoseconde beslaat in het, sinds de oerknal, alsmaar uitdijende universum. Als er buitenaards leven bestaat is de vraag "wanneer" misschien wel van groter belang dan "waar" Het enige wat we kunnen doen is onszelf centraal stellen in al onze nietigheid én arrogantie.

Als er iemand een miemelaar is ben ik het wel.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 18 okt 2005 07:00

hadiederk schreef:Ik ben een leek maar als ik "logisch" nadenk over dat wat men tot dusver aanneemt kan ik niet aan het idee ontkomen dat het bestaan van de mensheid bij wijze van spreken slecht een nanoseconde beslaat in het, sinds de oerknal, alsmaar uitdijende universum. Als er buitenaards leven bestaat is de vraag "wanneer" misschien wel van groter belang dan "waar" Het enige wat we kunnen doen is onszelf centraal stellen in al onze nietigheid én arrogantie.

Als er iemand een miemelaar is ben ik het wel.
Heel juist gemiemeld, mede daarom zei ik ook "een soort van leven", want als het ooit bestaat/bestaan heeft/zal bestaan, lijkt het hoogst waarschijnlijk niet op ons of wat we gewend zijn.

Om voor dit keer maar eens een bekend trekkiecitaat aan te halen "it's life Jim, but not as we know it"

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 18 okt 2005 07:24

JB schreef:Om voor dit keer maar eens een bekend trekkiecitaat aan te halen "it's life Jim, but not as we know it"
Ik ben geroerd... :cry:

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 18 okt 2005 07:33

hermit elephant schreef:
JB schreef:Om voor dit keer maar eens een bekend trekkiecitaat aan te halen "it's life Jim, but not as we know it"
Ik ben geroerd... :cry:
Dat dacht ik al!

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 18 okt 2005 10:34

Afbeelding

Hier zouden we een inbraak moeten doen, wellicht liggen er hier antwoorden.

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 19 okt 2005 08:20

oT schreef:Afbeelding

Hier zouden we een inbraak moeten doen, wellicht liggen er hier antwoorden.
laten ze dat maar nooit doen want wat ze vinden zou wel eens tegen kunnen vallen. Dat zou een droom voor velen kapot maken. Laat ze toch geloven....

Patrick2289
Bijrol
Bijrol

Bericht door Patrick2289 » 02 jan 2006 16:06

Ze zijn geland :D

Afbeelding

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 02 jan 2006 16:10

Patrick2289 schreef:Ze zijn geland :D

Afbeelding
Welja, zolang je het maar geen intelligent buitenaards leven noemt.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 02 jan 2006 18:46

hadiederk je ziet toch wel dat het een als vrouw vermomd marsmannetje is? Dus nu wel een intelligent vrouwtje? :D

Plaats reactie