Leven na de dood

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Geloof jij in leven na de dood?

ja
14
33%
nee
24
56%
laat ik in het midden
5
12%

Totaal aantal stemmen: 43

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 jul 2005 16:14

emperor schreef: stel:
je hebt een vlindersoort die in het donker beter kan zien dan in het licht..hoe kan dat?
kan zijn dat het eens een gewone vlinder was,die veel te lijden had overdag van roofdieren..nu ging die soort zich steeds verschuilen waar het roofdier hem niet vinden kon..een donkere plek bijv.de eerste generaties van die vlinders die in het donker ter wereld kwamen zullen waarschijnlijk niet erg goed hebben kunnen zien...maar omdat de soort onderhevig is aan genetische aanpassingen..is dit steeds verbeterd...met name de onderdelen van het oog die eerts klein,of niet aanwezig waren...werden met elke generatie iets groter/beter ontwikkeld,omdat er een steeds groter beroep op werd gedaan...en de vlinder met de best ontwikkelde oogjes overleefden,en gaven hun dna weer door aan de volgende generatie.
[offtopic]
een mooi voorbeeld in het nieuws vandaag:

"een steeds groter wordend deel van de Chinese olifantenpopulatie heeft tegenwoordig een gen waardoor de olifant geen slagtanden meer krijgt. De genetische samenstelling van de populatie Aziatische olifanten in China wordt waarschijnlijk sterk beïnvloed door de selectiedruk die stropers de dieren opleggen. Dat schrijft de krant China Daily zondag.

De stropers hebben er bovendien voor gezorgd dat er nu vier vrouwtjes op ieder mannetje zijn, aangezien alleen de stieren maar grote slagtanden hebben. In een voor de soort ideale situatie zouden er twee vrouwtjes op ieder mannetje zijn.

Volgens de onderzoekers heeft nu 5 tot 10 procent van de olifanten in het land het genetisch defect, terwijl dat vroeger 2 tot 5 procent was. "Hoe groter de slagtanden van een stier zijn, hoe groter de kans dat stropers hem neerschieten", aldus onderzoeker Zhang Li in de krant. "Daardoor overleven de dieren zonder slagtanden eerder, en blijft het slagtandenloze gen in de soort beter behouden."

Aldus het bericht,alleen nu niet veroorzaakt door natuurlijke omstandigheden,maar de mens.
[/offtopic]

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 18 jul 2005 00:53

emperor schreef:[offtopic]...maar mocht je er toch levend uitkomen (drijven) wat een teken was van hekserij,..werd je met de grootste zorg uit het water gehaald,....vervolgens in een donkere vochtige kelder je teennagels eruitgetrokken,geradbraakt,gebrandmerkt...en de volgende ochtend levend verbrand...

Ik raad een ieder aan die geinteresseerd is te kijken naar de film:
Matthew Hopkins:Witchfinder General,met Vincent price

er bestond ook een proef met 'heksenprikkers' dat waren een soort naalden,die men in heksen stak,om het merk van de duivel te vinden (satan zou zijn volgelingen merken)...dat was een soort gevoelloze plek,waar geen bloed uit vloeide of pijn gevoeld werd wanneer men erin prikte (nu heb ik zelf zo'n plek op de buitenkant van mijn linker enkel,al zolang ik mij kan herinneren....dus ik zou waarschijnlijk ook slachtoffer zijn geweest Ann..)..en tot overmaat heb ik ook nog doorlopende wenkbrauwen..wat als een teken werd gezien dat men met een weerwolf te maken had..nee,ik zou er niet goed vanaf komen vrees ik.. :wink:[/offtopic]
On topic nu ik dit hele verhaal van Emperor gelezen heb, wat ik overigens wel wist, maar ik ga bijna naar bed en prettige verhalen zijn het niet echt, zeker niet van het teennagels uittrekken auw, heb ik maar besloten gewoon aan een hartverlamming te overlijden en niet meer terug te komen, zo is dat even een opluchting voor de FT'ers? :wink:

Ehh ik wacht nog wel een paar jaar als jullie het niet erg vinden. :oops:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 18 jul 2005 19:39

..men mag het verleden nooit,nooit vergeten Ann..remember those who died.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 jul 2005 00:09

emperor schreef:..men mag het verleden nooit,nooit vergeten Ann..remember those who died.
Niet helemaal vergeten Emperor, maar de mens is er wel naar geboren om de mooie dingen goed te onthouden en de verdrietige dingen te verdringen, anders zouden ècht oude mensen geen leven hebben. Ik ken oudjes die al hun familieleden kwijt zijn, maar nog vrolijk bij de bingo zitten. Tijd heelt alle wonden, en helemaal vergeten nee, maar niet er dagelijks over tobben. Ik heb al meer met het idee om iedere dag één minuut stil te staan bij alle verliezen, oorlogen, slachtoffers van geweld enz. en dan ook ècht. Maar het heden is toch belangrijker en de toekomst denk ik liever niet te veel aan.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 19 jul 2005 21:13

..ik denk heel veel over het verleden,(soms verlies ik mezelf wel eens een beetje in het verleden,en heb zelfs wel eens gehuild aan de gedachte)..en wat ikzelf heb meegemaakt,en wat anderen hebben meegemaakt,maar ik kijk tegelijk naar de toekomst,ik probeer zo goed mogelijk een balans te behouden,tussen de nare dingen uit het verleden,en de leuke dingen in het heden,..het klinkt mischien raar.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 jul 2005 00:11

emperor schreef:..ik denk heel veel over het verleden,(soms verlies ik mezelf wel eens een beetje in het verleden,en heb zelfs wel eens gehuild aan de gedachte)..en wat ikzelf heb meegemaakt,en wat anderen hebben meegemaakt,maar ik kijk tegelijk naar de toekomst,ik probeer zo goed mogelijk een balans te behouden,tussen de nare dingen uit het verleden,en de leuke dingen in het heden,..het klinkt mischien raar.
Dat klinkt helemaal niet raar hoor Emperor, maar ik heb nèt even teveel meegemaakt om veel bij het verleden stil te staan en ik ben heel goed geworden in het omdraaien van geestelijke knopjes. Als ik een balans moest houden tussen de nare dingen in het verleden en de leuke dingen in het heden, dan ging de weegschaal met een klap omlaag. Zo langzamerhand heb ik geleerd vandaag te leven en morgen wel verder te zien.

Plaats reactie