Leven na de dood

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Geloof jij in leven na de dood?

ja
14
33%
nee
24
56%
laat ik in het midden
5
12%

Totaal aantal stemmen: 43

me against the world
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door me against the world » 03 jul 2005 23:24

emperor schreef:Ik geloof zelf niet in iets 'hogers' dan mezelf,ik ben de grootste macht in mijn hoedanigheid op deze aarde,ik neem de beslissingen,en ik ben de verantwoordelijke...er zijn ook krachten in de natuur aanwezig,die bepaalde dingen negatief of positief kunnen beinvloeden..deze krachten zijn zelfs te sturen,met de juiste technieken...een klein voorbeeld..als ik zeg klootzak!..of zakkenwasser!..hoe voel je je dan..niet leuk toch?..als ik zeg schatje!..of honnepon!..voel je je goed..zo heb je de woorden in feite een bepaald soort kracht gegeven,die toch hun uitwerking hebben op de mens,aangetoond en al...woorden en woorden in een bepaalde volgorde kunnen constructief werken en destructief.
En daarbij moet je niet direct denken aan de juiste uitspraak,maar meer aan de uitstoot...bijv.toonhoogte..de zangeres die een glas stuk kan zingen bijv.
Ook positieve en negatieve gedachtes kunnen invloed op iets hebben.
Japanse wetenschappers hebben aangetoond dat mensen met hun gedachten de structuur van waterdeeltjes beïnvloeden en wel zo dat goede intenties leiden tot mooie structuren en negatieve gevoelens (woede, depressie enzovoort) tot chaos.
Dr. Masuru Emoto is een Japans wetenschapper die dit ontdekt heeft.

Links:
http://hado.net/index2.html
http://www.educare.nl/content.php?PID=9

Hier is ook nog een link om het zelf te proberen
http://dowsers.com/page52.html

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 03 jul 2005 23:49

Van http://www.educare.nl/content.php?PID=9
Niet alleen geluid, maar zelfs geschreven woorden hebben een trilling, die door het water wordt 'verstaan'
Kom op, dat neem je toch niet serieus? Water zou geschreven woorden kunnen verstaan en naar aanleiding daarvan hamonieus of chaotisch ijskristallen vomen? De wereld zit allereerst niet zo eenvoudig inelkaar dat bepaalde dingen 'goed' zijn en andere dingen 'fout'. Ik zou graag willen weten wat de woorden 'Palestijnse vrijheidsstrijder' met water doen - of 'Palestijnse terrorist' mag ook.

Hoe dan ook, Masaru Emoto's werkwijze is omstreden en verre van wetenschappelijk omdat het niet dubbelblind is.
In a double blind study of Emoto's claims, designed to enhance credibility by reducing the potential for bias, experimenters would photograph and record snowflakes formed from different water samples before learning which samples had been sent which messages. Without double blinding, the photographers are free to hunt through the diversity of snowflakes in each sample to look for snowflakes that match their expectations of what the snowflake should look like, because they already know which message was attached to which container.
Ook leuk om te weten:
"The James Randi Educational Foundation has offered to give Emoto 1 million U.S. dollars if he can demonstrate his claims with a double blind procedure. Emoto has not responded to the offer."

Meer info hier.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 jul 2005 01:45

Bij deze discussie krijg ik echt een déjà vu, van bijna een paar jaar geleden. Die discussie is toen een welles nietes gedoe geworden, Ruben blijft toch volhouden dat er helemaal niets bestaat als het niet te bewijzen is, en gelooft niet dat er iets anders is dan dood is dood. Ik weet zeker dat er meer is tussen hemel en aarde.

De dingen die ik allemaal heb meegemaakt zijn onverklaarbaar, en ik heb ze niet allemaal alleen meegemaakt, maar ook waar zeer nuchtere mensen bij waren. Net als toen zeg ik iedereen moet maar geloven wat hij wil, ik sta met beide benen op de grond, en heel veel verhalen doe ik dan ook af met onzin, maar soms is dat onmogelijk!

Als ik zeg dat ik Healing Hands heb, dan hoeft niemand dat te geloven, maar ik ben best bereid een demonstratie te geven, wat ik trouwens zelfs gedaan heb met een patiënt van mezelf bij het Medisch Centrum, ik heb mensen genezen die anders alleen geholpen konden worden met een operatie of radio-actieve injecties, en artsen hebben mij vaak gevraagd door te gaan met een behandeling, omdat zij dat zelf niet konden. En als het psychosomatische klachten zijn dan voel ik dat ook! Als er iemand pijn in zijn/haar rug, of waar dan ook heeft, mogen ze van mij niet eens zeggen waar het zit, ik voel het vrij snel. Ook ben ik in veel huizen geweest waar een kwade invloed was, en of dat dan geesten zijn of samengebalde energie, dat maakt mij niet uit, dat mag iedereen voor zichzelf beslissen.

In regressie-therapie geloof ik ook, omdat het wetenschappelijk is onderzocht, en de resultaten waren kloppend. En dan heb ik het niet over vage TV programma's. Zoals altijd worden de goedwillenden vaak gemeten naar een Jomanda gehalte, en aan dat mens en iedereen die zo de mensen hoop geeft zonder dat er kans is op genezing heb ik een grote hekel omdat die geld verdienen aan mensen die niet beter te krijgen zijn, natuurlijk zijn er bij haar mensen die genezen, net als bij gebedsgenezers, maar dat zijn dan psychosomatische patiënten.

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 04 jul 2005 01:48

mooi gezegd :Y

maar ik ben bang dat ik weer een (kortzichtige) reactie ga geven, ik geloof niet in leven na de dood.
als het wel zo is, en ik dood ga, kom ik terug het wel vertellen dan is de discussie gesloten :D

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 jul 2005 02:09

II Duce schreef:mooi gezegd :Y

maar ik ben bang dat ik weer een (kortzichtige) reactie ga geven, ik geloof niet in leven na de dood.
als het wel zo is, en ik dood ga, kom ik terug het wel vertellen dan is de discussie gesloten :D
Helemaal niet kortzichtig Il Duce ieder zijn eigen mening. Ik hoop dat we er nog heel lang op moeten wachten tot je komt vertellen dat je dood bent en normaal gesproken maak ik het toch niet meer mee. :D

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 04 jul 2005 04:57

Ik geloof er ook in. Mede omdat ik, mijn huisgenoten, en ook sommige klanten getuige zijn geweest van paranormale dingen. Niet alles heb ik mee gmaakt, maar de verhalen wel gehoord. Wij hebben een huisgeest, een vrouw die waarschijnlijk hier geleeft heeft.

Misschien dat sommige het nog weten, maar dit is een alleenstaand pand. De eerste verdieping is een cafe, de twee erboven zijn woongedeelte. Het was een doordeweekse avond (woensdag of donderdag, weet ik niet precies meer) mn schoonouders waren aan het werk en ik, mn vriendin en haar zusje waren naar de bios geweest. Er was verder dus niemand thuis, ook geen huisdieren buiten een kooi. Het was rond een uur of elf dat we thuis waren en het eerste wat we zagen toen we bovenkwamen was een grote barst in de spiegel die op de gang hangt, precies in het midden van boven naar beneden. Zo'n barst moet een scheur zijn geweest want met een klap van een mes of een vuist komen er ook allemaal zijbarstjes. Maar de spiegel is ongeveer 30 cm hoog, 80 breed en de lijst is 10 cm diep omdat er nog een lamp achter zit. Het glas is vastgelijmd aan de lijst, de het kan er ook niet afgehaald zijn ofzo, en als het al kon, door wie moest het gedaan zijn, er was immers niemand thuis.

In het cafe zit een klant met zijn trouwring te spelen. Hij zit er met wat vrienden en mn schoonmoeder staat erbij voor de rest was het niet druk en de muziek stond ook zachtjes. Op een gegeven moment valt de trouwring uit zn handen, iedereen (een stuk of 4 a 5 man) horen de ring een keer stuiteren, daarna is ie nooit meer gezien. Alles is van zn plek gehaald. Heel het cafe is grondig doorzocht, en hij is nooit meer gevonden.

Dit is een ding van kwijt raken. Hier verdwijnt heel vaak dingen, echt de raarste dingen. Eergister nog: Ik moest koken en had de knoflookpers nodig, nergens te vinden. Degene die hem als laatste had gebruikt had de vaatwasser leeggeruimd en in het blok gezet, daar was nu een gapend gat waar ie in hoorde te staan. Tuurlijk, sommige dingen raak je gewoon kwijt, maar zoals die trouwring en nog meer van die gekke dingen, er moet toch wat zijn.

Het leukste verhaal, deze heb ik niet mee gemaakt: Een aantal jaren terug moesten mn vriendin en haar zusje hun bed opmaken voordat ze met de hele familie weg gingen, dat hadden ze allebei netjes gedaan. Maar bij terugkomst lagen hun dekens en kussens op de grond, maar wel netjes, zoals ze ook op bed hadden gelegen.

Mn schoonmoeder heeft haar ook een keer gezien, het was in een flits, ze liep door de woonkamer heen en ze dacht dat het mn vriendin was die op de gang stond, maar die kon het niet zijn omdat ze samen met mij weg was. Toen we weer thuis waren vroeg haar dus ook waar ze een uur geleden was. Mn vriendin antwoorde dat ze samen met mij bij de Witte (restaurant twee dorpen verder) was.

Wazige dingen allemaal, moet je ze geloven of niet? doe ermee wat je zelf wilt, ik ken mijn ervaringen, en die zal ik geloven.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 04 jul 2005 06:22

tja. Mensen geloven wat ze willen geloven. Niemand wil horen dat hun 'speciale ervaringen' gewoon te herleiden zijn tot platte (psychologische, natuurkundige, scheikundige) fenomenen. Iemand die net een witte tunnel heeft ervaren, wil niet horen dat de tunnen het gevolg is van afstervende neuronen. Nee, hij wil zo graag geloven in die mooie wereld die op ons wacht na de dood.

Mensen die een naaste hebben verloren door moord, moeten de moordenaar niet berechten. Daar heb je een rationeel systeem voor. Het zelfde geldt voor 'bovennatuurlijke' ervaringen. Overrompeld als je bent door de ervaring, is het moeilijk de boel objectief en van een afstandje te bekijken. Mensen haten reductionisme.

En Ann...als je het zo zeker weet, waarom ga jij dan me tje helende handen die beloning niet claimen? Of heb je geen behoefte aan groot geldbedrag? - een 'argument' dat je wel vaker hoort. (er zijn trouwens nog meer beloningen die open staan voor mensen die paranormale fenomenen kunnen reproduceren. Als sinds de jaren 60 volgens mijn. En nog nooit - NOOIT - is het iemand gelukt).

En die Japanse meneer met zijn watertrucjes - zoals Peter terecht zegt - dat is al lang weerlegd.
Laatst gewijzigd door ruben op 04 jul 2005 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jul 2005 08:39

Ruben, is dat ook een antwoord op mijn vraag die op de vorige pagina gesteld staat, of heb je die gemist doordat drie minuten later iemand anders zijn bericht een nieuwe pagina creëerde?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 04 jul 2005 08:58

Colonel_Kurz schreef:
ruben schreef:tja, persoonlijke ervaringen zijn natuurlijk harstikke gekleurd. Als je inderdaad hoort hoe mensen de tunnel van licht beschrijven, de kleuren die ze zien, de mensen die ze 'tegenkomen', dat schijnt allemaal erg heftig te zijn. Deze mensen willen natuurlijk niet horen dat het hier een bepaalde reactie in de hersenen betreft. Dat doet af aan de magie van het moment.

Maar toch is het zo...ervaringen zijn stofjes, zijn elektrische pulsen, meer niet. Maar probeer dat 's te zeggen in een ultra-gelovige wereld waarin we vandaag de dag leven.
Maar hoe weet je dan zo zeker dat het niet die 'bepaalde reactie in de hersenen' is die hen juist de "waarheid" laat zien, en dat al diegenen die deze reactie niet krijgen, die deze elektrische pulsen niet krijgen, onwetend en blind zijn?
hey, 'zeker weten' doe ik niets hoor! Maar een interessante (en onmogelijke) vraag. Jij stelt: misschien vallen tijdens dergelijke ervaringen, blokkades weg, waardoor we de werkelijkheid juister ervaren.

Maar goed, een van de aanwijzingen zou kunnen zijn, de subjectieve tintjes die de ervaringen hebben. Veel mensen die iets dergelijks meemaken, hebben een goddelijke ervaring. Deze ervaringen zijn altijd - heel toevallig - gekleurd door de religieuze overtuiging (of achtergrond) van deze persoon. Een Moslim die een openbaring heeft, zal b.v. nooit Jezus of Maria zien o.i.d. En een Christen zal nooit Mohammed zien.

Maar ja, uiteindelijk zijn deze verschijnselen fysisch verklaarbaar in een 1-op-1 relatie. Een geestelijke ervaring is het gevolg van een lichamelijke reactie. De witte tunnel komt door afstervende neuronen. Er is dus geen sprake van een 'nieuwe blik op de wereld', o.i.d.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 04 jul 2005 09:18

Het enige dat voortleeft als je dood bent is de herinnering die andere mensen aan je hebben.

Zoals ruben het al heel gevat zei: dood is dood.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 04 jul 2005 09:19

Rowan Atkinson verwoordde het al zo mooi in zijn beroemde Devil Sketch:
"Atheists! Atheists? Over here please. You must be feeling a right bunch of charlies. "

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jul 2005 09:38

hermit elephant schreef:Rowan Atkinson verwoordde het al zo mooi in zijn beroemde Devil Sketch:
"Atheists! Atheists? Over here please. You must be feeling a right bunch of charlies. "
"Okay, and Christians! Christians? Ah yes, I'm sorry, I'm afraid the Jews were right."
...
"Everyone who saw Monty Python's "Life of Brian" - I'm afraid He can't take a joke after all. "
:)

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 04 jul 2005 09:52

Ik heb een wijs iemand ooit horen zeggen:
"Ik weet niet of er leven na de dood is. Maar als er iets is dan hoop ik dat degene die er zitten, het er goed hebben..."

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jul 2005 10:26

ruben schreef:hey, 'zeker weten' doe ik niets hoor! Maar een interessante (en onmogelijke) vraag. Jij stelt: misschien vallen tijdens dergelijke ervaringen, blokkades weg, waardoor we de werkelijkheid juister ervaren.
Ho ho, ik hoop dat je nog weet hoe ik over de "werkelijkheid" denk. Het enige wat ik eigenlijk wilde vast stellen, is dat jij niet zo zeker van je zaak bent als je doet overkomen.
ruben schreef: Maar goed, een van de aanwijzingen zou kunnen zijn, de subjectieve tintjes die de ervaringen hebben. Veel mensen die iets dergelijks meemaken, hebben een goddelijke ervaring. Deze ervaringen zijn altijd - heel toevallig - gekleurd door de religieuze overtuiging (of achtergrond) van deze persoon. Een Moslim die een openbaring heeft, zal b.v. nooit Jezus of Maria zien o.i.d. En een Christen zal nooit Mohammed zien.

Maar ja, uiteindelijk zijn deze verschijnselen fysisch verklaarbaar in een 1-op-1 relatie. Een geestelijke ervaring is het gevolg van een lichamelijke reactie. De witte tunnel komt door afstervende neuronen. Er is dus geen sprake van een 'nieuwe blik op de wereld', o.i.d.
En nu heb je je zekerheid weer terug?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 04 jul 2005 10:33

zekerheid bestaat niet. Alleen zoiets als het meest waarschijnlijke :)

Plaats reactie