Bericht
door The Lunatix Project » 04 jul 2005 04:57
Ik geloof er ook in. Mede omdat ik, mijn huisgenoten, en ook sommige klanten getuige zijn geweest van paranormale dingen. Niet alles heb ik mee gmaakt, maar de verhalen wel gehoord. Wij hebben een huisgeest, een vrouw die waarschijnlijk hier geleeft heeft.
Misschien dat sommige het nog weten, maar dit is een alleenstaand pand. De eerste verdieping is een cafe, de twee erboven zijn woongedeelte. Het was een doordeweekse avond (woensdag of donderdag, weet ik niet precies meer) mn schoonouders waren aan het werk en ik, mn vriendin en haar zusje waren naar de bios geweest. Er was verder dus niemand thuis, ook geen huisdieren buiten een kooi. Het was rond een uur of elf dat we thuis waren en het eerste wat we zagen toen we bovenkwamen was een grote barst in de spiegel die op de gang hangt, precies in het midden van boven naar beneden. Zo'n barst moet een scheur zijn geweest want met een klap van een mes of een vuist komen er ook allemaal zijbarstjes. Maar de spiegel is ongeveer 30 cm hoog, 80 breed en de lijst is 10 cm diep omdat er nog een lamp achter zit. Het glas is vastgelijmd aan de lijst, de het kan er ook niet afgehaald zijn ofzo, en als het al kon, door wie moest het gedaan zijn, er was immers niemand thuis.
In het cafe zit een klant met zijn trouwring te spelen. Hij zit er met wat vrienden en mn schoonmoeder staat erbij voor de rest was het niet druk en de muziek stond ook zachtjes. Op een gegeven moment valt de trouwring uit zn handen, iedereen (een stuk of 4 a 5 man) horen de ring een keer stuiteren, daarna is ie nooit meer gezien. Alles is van zn plek gehaald. Heel het cafe is grondig doorzocht, en hij is nooit meer gevonden.
Dit is een ding van kwijt raken. Hier verdwijnt heel vaak dingen, echt de raarste dingen. Eergister nog: Ik moest koken en had de knoflookpers nodig, nergens te vinden. Degene die hem als laatste had gebruikt had de vaatwasser leeggeruimd en in het blok gezet, daar was nu een gapend gat waar ie in hoorde te staan. Tuurlijk, sommige dingen raak je gewoon kwijt, maar zoals die trouwring en nog meer van die gekke dingen, er moet toch wat zijn.
Het leukste verhaal, deze heb ik niet mee gemaakt: Een aantal jaren terug moesten mn vriendin en haar zusje hun bed opmaken voordat ze met de hele familie weg gingen, dat hadden ze allebei netjes gedaan. Maar bij terugkomst lagen hun dekens en kussens op de grond, maar wel netjes, zoals ze ook op bed hadden gelegen.
Mn schoonmoeder heeft haar ook een keer gezien, het was in een flits, ze liep door de woonkamer heen en ze dacht dat het mn vriendin was die op de gang stond, maar die kon het niet zijn omdat ze samen met mij weg was. Toen we weer thuis waren vroeg haar dus ook waar ze een uur geleden was. Mn vriendin antwoorde dat ze samen met mij bij de Witte (restaurant twee dorpen verder) was.
Wazige dingen allemaal, moet je ze geloven of niet? doe ermee wat je zelf wilt, ik ken mijn ervaringen, en die zal ik geloven.