Leven na de dood

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Geloof jij in leven na de dood?

ja
14
33%
nee
24
56%
laat ik in het midden
5
12%

Totaal aantal stemmen: 43

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jul 2005 10:51

ruben schreef:zekerheid bestaat niet. Alleen zoiets als het meest waarschijnlijke :)
Preachin' to the coir, baby!

Behalve dan dat jij meer lijkt uit te gaan van wat jij het meest waarschijnlijke vind dan ik.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 jul 2005 13:03

Ruben en nu maar hopen dat ik de discussie tussen jou en Kurz niet verstoor, ten eerste heb ik altijd mensen genezen zonder daar geld voor te krijgen, en er zelfs wel geld op toegelegd om bepaalde middelen die ik gebruik bij brandwonden etc. zelf te kopen, ten tweede hebben we het al eerder over die grote beloning gehad maar, zoals jezelf inmiddels wel weet of altijd al geweten hebt, gaat dat om heel andere paranormale fenomenen en daarbij komt zoveel aan te pas, dat je niet meer kunt spreken over een gave, maar een paranormaal fenomeen op zich, en die zijn er niet, makkelijk dus om een grote beloning uit te loven. Ten derde, heb je het steeds over skepsis.nl, maar er zijn ook mensen die boeken hebben geschreven, zoals Gerard Croiset, die door zijn helderziendheid flink wat moordzaken heeft opgelost, of is dat allemaal ook hokus pokus? Zegt b.v. de zaak Sarah Beugeltas jou iets? De parapsycholoog Wilhelm Heinrich Carl Tenhaeff was ook geen achterlijke jongen. En ten vierde schatte ik je toch hoger in dan alles af te doen met "de mens wil geloven waarin hij/zij willen geloven". Je zei het met andere woorden, maar het komt op hetzelfde neer. Het enige waar ik je gelijk in geef is dat er heel veel mensen te snel zijn met het gooien van vreemde gebeurtenissen op het paranormale.

Ruben ga eens naar Marten Toonder, die arme gek gelooft in geesten. :Y

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 04 jul 2005 13:58

Ann McDunn schreef:...de mens wil geloven waarin hij/zij willen geloven...
maar daar ben ik echt van overtuigd! Misschien moet je je inschatting ff bijstellen...

de namen die je noemde kende ik niet. Ik zal 'r 's iets van opzoeken. Maar zoals ik al zei, als paranormale zaken 'fact' waren, dan waren ze niet omringd door een hoop schimmigheid zoals dat nu het geval is. Dan waren ze algemeen geaccepteerd. Dan zouden de kranten er vol mee staan. Dan zou het gereproduceerd moeten kunnen worden...

Dus...ik ben weinig hoopvol

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jul 2005 14:23

Maar wanneer is iets 'algemeen geaccepteerd'?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 04 jul 2005 14:26

Colonel_Kurz schreef:Maar wanneer is iets 'algemeen geaccepteerd'?
nou, in elk geval niet simpel weerlegbaar door wetenschap...
ofzo...
tja, lastig om dat te omschrijven. Verder reikend dan alleen het Paravisie-publiek?

[mooie vorm van spiritualiteit zie ik net op het ANP: "MOSKOU (ANP/AFP) - Een Russische astrologe eist een schadevergoeding van de NASA omdat het Amerikaanse ruimtevaartagentschap maandag de komeet Tempel 1 heeft vernield. Volgens de sterrenwichelaarster is haar horoscoop daardoor verstoord en heeft de NASA haar 'spirituele rechten' geschonden."]
Laatst gewijzigd door ruben op 04 jul 2005 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 04 jul 2005 14:32

Het is misschien de dood in de pot voor deze discussie, maar toch: wat maakt het uit of er een afterlife is?

Stel dat het er niet is, dan zijn er twee opties:
A) je gelooft er niet in, en inderdaad: je gaat dood en that's it
B) je gelooft er wel in, bent er je hele leven mee bezig en dan ga je dood... nix meer, zelfs geen teleurstelling! :(

Stel dat het er wel is, dan zijn er ook weer twee opties:
A) Je gelooft er wel in, en verdomd, je krijgt gelijk! (Nu maar hopen dat je door de juiste deur mag!!!)
B) Je gelooft er niet in, maar je ligt amper koud in je kist of je krijgt de ver(r)assing van je leven/dood!!! )

(Of is de hemel/reincarnatie alleen toegankelijk als je er je hele leven in hebt geloofd???)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 jul 2005 14:39

Ruben mijn inschatting ff bijgesteld, omdat het jouw overtuiging is en daar kom ik niet aan, iedereen is vrij in zijn/haar eigen mening. Overigens heeft de zaak Sarah Beugeltas wèl alle kranten gehaald. Maar dat was voor jouw tijd. Je hebt ook gelijk als je stelt dat er altijd zo schimmig over gedaan wordt, net of het een duister geheim is. Daar heb ik me nooit schuldig aan gemaakt. Ik weet wat ik kan, en ook wat ik niet kan, of mag doen.

Dat er zo duister over gedaan wordt heeft ook een reden, er zijn teveel mensen die misbruik maken van het paranormale, nogmaals Jomanda en haar engelen, (ik heb ze nooit gezien en ze helpen mij ook niet) sektes, vage gebedsgenezers, en natuurlijk drempelvrees voor iets wat best wel een beetje eng is voor veel mensen. Nu is dit een topic gestart door Emperor, waar niet veel mensen posten, maar realiseer je je eigenlijk wel hoeveel mensen er vandaag nog met ingestraalde stukjes papier in hun schoenen lopen? En hoeveel mensen er naar bijeenkomsten gaan van gebedsgenezers? Het zijn allemaal mensen met hoop! Heb je je wel eens afgevraagd waarom er artsen zijn die geholpen worden in hun praktijk door iemand met een paranormale gave? Waarom de politie nog steeds gebruik maakt van de gave van helderzienden en heldervoelenden? Als er nu nooit iets van uit zou komen of helpen dan was dat toch allang passé? Niemand hoeft ergens zomaar in te geloven, maar alles zomaar wegwuiven is tè makkelijk.

Vraagje. Als er 5 volwassen en nuchtere (van karakter) mensen in een kamer zitten en ze horen dat er in de voorkamer een ruit aan diggelen gaat, ze rennen er met z'n allen heen en het ruit zit er nog in, maar de grond ligt bezaaid met glasscherven, hoe wil je dat dan wetenschappelijk verklaren? Even voor alle zekerheid, er stond geen groot stuk glas in die kamer.

Ik zie ineens dat er een heel stel berichten vòòr de mijne zijn geplaatst, sorry daarvoor.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 04 jul 2005 16:17

Je moet je er ook in verdiepen en een beetje voor openstellen denk ik..iemand die altijd sceptisch is zal je nooit overtuigen als het niet wetenschappelijk waterdicht is..er zijn talloze waarnemingen geweest van geesten,verschijningen van mensen uit het verleden,mensen die ergens tegelijkertijd waren op 2 plekken...niet wetenschappelijk te verklaren.

maar..waarom zou er leven na de dood zijn?..dan hoef je eigenlijk in eerste instantie niet dood te gaan?..dan heeft doodgaan geen functie..en alles in de natuur heeft een functie,alles gaat een keer dood,om plaats te maken voor nieuw leven...ook de zieken,en zwakken sterven vaak eerder,als iedereen eeuwig zou leven,zou het slecht aflopen..waarom geloven bijna alle mensen in de armste landen in reincarnatie?...you'll figure it out. :wink:
Laatst gewijzigd door emperor op 04 jul 2005 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 04 jul 2005 16:19

hahaha, je hebt zeker een punt daar Ann :)
maar als er al 4 andere mensen zitten, was ik niet opgestaan :D

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 04 jul 2005 16:21

emperor schreef:alles in de natuur heeft een functie
Hoe bedoel je dat precies, alles wat er ook maar gebeurt heeft een doel?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 04 jul 2005 16:24

Peter schreef:
emperor schreef:alles in de natuur heeft een functie
Hoe bedoel je dat precies, alles wat er ook maar gebeurt heeft een doel?
elke oorzaak heeft een gevolg..veel wat er in de natuur gebeurt is het gevolg van toeval,of natuurlijke selectie.
alles heeft een functie,dat hoeft niet een doel te wezen,het kan wel een uiteindelijk doel zijn,maar daar is dan niet bewust op aangestuurd.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 04 jul 2005 16:39

ah ok. "alles in de natuur heeft een functie" is nogal iets anders dan "elke oorzaak heeft een gevolg" ;)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 04 jul 2005 17:32

Peter schreef:ah ok. "alles in de natuur heeft een functie" is nogal iets anders dan "elke oorzaak heeft een gevolg" ;)
kan je los van elkaar zien..maar houdt toch ook verband met elkaar.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 04 jul 2005 17:46

Toch vind ik het allemaal iets te wazige uitspraken waar ik verder helemaal niks mee kan. Natuurlijk heeft elke oorzaak een gevolg, dat is zo ongeveer de definitie van het woord oorzaak.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 04 jul 2005 17:58

de functie van doodgaan? het wordt nu inderdaad wat wazig.
Omdat onze lichamen versleten zijn? Omdat er een opvolging van generaties moet zijn, waardoor er - onder druk van natuurlijke selectie - veranderingen in een soort kunnen plaatsvinden die handig zijn om te kunnen overleven in een steeds veranderende omgeving?

Plaats reactie