Leven na de dood

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Geloof jij in leven na de dood?

ja
14
33%
nee
24
56%
laat ik in het midden
5
12%

Totaal aantal stemmen: 43

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 05 jul 2005 15:21

gollum36 schreef:een goed kabinet, een stoere premier...etc...etc...
hahaha :D

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 05 jul 2005 16:22

..wie van jullie hier heeft weleens zijn eigen lever gezien?...ik denk niemand,toch heb je er een.

Maar ik zou best eens een keer een seance willen organiseren onder begeleiding,met een stel mensen van het forum..als er tenminste interesse voor is.
Zo te zien leeft het wel,en is er belangstelling die kant op,maar heeft niemand nog ervaren wat er nou gebeurt tijdens zo een manifestatie...kan iedereen een duidelijker oordeel geven.
En zelf ervaren is nog altijd beter dan horen zeggen van..

en we kennen elkaar niet persoonlijk,dus als er bekende persoonlijke dingen naar voren gaan komen..zou dat mischien iets zijn om over na te denken,en zo kan je zelf een oordeel geven.

wel een kleine waarschuwing,het is totaal niet gechikt voor mensen die (op dit moment) een beetje onstabiel in het leven staan..de voorkeur gaat uit naar de wat oudere en sceptische forum genoten..

(als je denkt,wat kraamt die Emperor weer een onzin uit,dan kan je natuurlijk ook gewoon een beetje ontopic door filosoferen.)
Laatst gewijzigd door emperor op 05 jul 2005 16:39, 7 keer totaal gewijzigd.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 05 jul 2005 16:25

Ik heb wel eens andermans lever gezien....maar andermans ziel? :wink:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 05 jul 2005 17:43

gollum36 schreef:Ik heb wel eens andermans lever gezien....maar andermans ziel? :wink:
Leuk grapje, maar kijk eens goed in de ogen van een ander, misschien zie je daar iets van de ziel. Trouwens heb jij dan wel een hypofyse of solaris plexus gezien? De hypofyse is uitermate belangrijk, en het solaris plexus? Daar kan je behoorlijk last van hebben als je sensitief genoeg bent. :Y

Emperor een seance houden? Je op het pad van het spiritisme begeven? Dat zou ik, die toch op jouw topic als zweverig bestempeld wordt, ècht van z'n leven niet in mijn hoofd halen! Mijn overgrootvader was spiritist, en mijn moeder heeft er toen ze jong was aan gedaan, maar dat is werkelijk gevaarlijk! Als jij wat meer wilt weten, waarom ga je dan niet naar een regressietherapeut? Neem een goede kennis mee die alles opschrijft wat jij zegt, misschien kom je dan meer aan de weet als je dat echt allemaal gaat uitzoeken. Maar aan seances, kaartleggen, waarzeggen en al dat soort spelletjes heb ik totaal geen boodschap.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 05 jul 2005 18:31

Ja Emperor, een goed idee. Ik kom wel op die seance als ik mijn eigen dooien mag meenemen.

(Heb btw 'ja' gestemd in de poll. Het mysterie van de verdwenen meningen is bijna opgelost. lool)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 05 jul 2005 18:56

Mark schreef:Ja Emperor, een goed idee. Ik kom wel op die seance als ik mijn eigen dooien mag meenemen.

(Heb btw 'ja' gestemd in de poll. Het mysterie van de verdwenen meningen is bijna opgelost. lool)
Het is bijna een titel voor een film Mark 'Het mysterie van de verdwenen meningen", maar zo vind ik het in ieder geval een stuk beter, ja of nee maakt niets uit, alhoewel? Nog een paar stemmen die in meningen veranderen en dan weten we gewoon wat iemand ervan denkt. Verder commentaar is ook niet nodig.:T

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 05 jul 2005 19:35

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 05 jul 2005 21:14

Emperor, ik denk hoe dan ook dat je voorzichtig moet zijn met dit soort dingen. Zoals Ann ook al zei. Heb ook lacherig erover gedaan en gedacht pfff het zal allemaal wel. Maar wees er voorzichtig mee. Ben totaal niet gelovig of zweverig maar hier hou ik me wel fris van. Heb geen goede ervaringen met dit soort dingen.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 05 jul 2005 21:23

Maareh... een seance werkt echt, of alleen maar als je erin gelooft? Eigenlijk net zoiets als bij leven na de dood.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 05 jul 2005 21:32

Ik heb in het verleden al wat geprobeerd,ik denk dat ik,nu ik wat ouder ben er een wat meer nuchtere kijk op zal hebben...en niet zal wegrennen,zoals de vorige keer.. :P
meer professioneler zal ik maar zeggen.

het is niet echt te bewijzen dat de dingen die je meemaakt tijdens zo'n seance of erna,bewerkstelligd worden door de geesten van overledenen,kan net zo goed iets uit jezelf,of het collectief onderbewustzijn zijn..als er al zoiets bestaat.

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 05 jul 2005 23:20

niks voor mij zoiets, echt niet.
ik zou heel hard beginnen te lachen, of mischien de gedachte dat zoiets echt kan me afschrikt.
ik hou het graag simpel en bevattelijk (met alles trouwens) :D

oh en ik hoorde net weer een oud nummer, met toepasselijke lyrics.

- what he saw made him start the cringine studder cuz he was starring into the eyes of his own mother.

she cried more painfully, than when they were raping her, his whole world stopped, he couldn't even contiplate.
he remembered how his mom used to come home late working hard for nothing, cause now what was he worth.

he turned away from the woman that had once given him birth
and crying out to the sky cause he was lonely and scared
but only the devil responded, cause god wasn't there.

right then he knew what it was to be empty and cold so he jumped off the roof and died with no soul.

they say death take you to a better place but I doubt it after that they killed his mother, and never spoke about it.

listen cause the story that I'm telling is true, cuz I was there with Billy Jacobs and I raped his mom to.
and now the devil follows me everywhere that I go -

iedere keer dat ik hem luister krijg ik een rilling, je word er stil van.

Immortal Technique - dance with the devil

(ik kon hem ook bij wat luister je nu doen, maar dit vond ik mooier)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 jul 2005 00:34

Mark schreef:Maareh... een seance werkt echt, of alleen maar als je erin gelooft? Eigenlijk net zoiets als bij leven na de dood.
Reïncarnatie, dus het terugkeren van de ziel in een ander lichaam, dat is gewoon je gelooft erin of niet punt uit. Maar een seance daar moet je wel degelijk in geloven, dat is n.l. het oproepen van geesten van overleden mensen. Tijdens een seance moet er altijd een begeleiding zijn van iemand die er alles van weet, degenen die daar aan mee doen moeten zich helemaal concentreren, en niet aan gewone dingen denken, als er b.v. een paar lui tussen zitten die er een grapje van maken dan gebeurt er waarschijnlijk helemaal niets. Meestal wordt er gebruik gemaakt van een medium die de event. boodschappen ontvangt, en de boodschappen doorgeeft, die zij/hij ontvangt na gestelde vragen van degene die meedoen aan zo'n seance. Wat er precies gebeurt tijdens een seance weet ik niet, en ik wil het ook niet weten. Wèl weet ik dat er dingen kunnen gebeuren waardoor sensitieve mensen (bijzonder gevoelige mensen) hoge koorts kunnen krijgen, en zelfs ziek kunnen worden. Waarom Emperor tijdens zijn eerste seance hard is weggelopen heeft hij niet verteld, maar eigenlijk ben ik daar best wel benieuwd naar. Je loopt n.l. niet zomaar weg! Zelf ben ik wel eens gevlucht uit huizen, en dat was al erg genoeg, en dat terwijl ik voor normale dingen eigenlijk nooit bang ben. Maar erom lachen is niet mogelijk! Al die vreemde ervaringen beginnen met een ijzige kou, en daar is ècht geen lol aan. Wat spiritisten teweeg brengen tijdens seances weet ik niet, of het geesten zijn of dat er bepaalde energiën worden losgemaakt, daar blijf ik buiten, maar goed is het niet. Ik zou er iedereen voor willen waarschuwen, doe er niet aan mee, ga maar gewoon naar een horrorfilm kijken, dat is wel zo verstandig.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 jul 2005 16:31

..we (want we waren met zijn drieeen) zijn weggerend,omdat het glas bewoog..(was bij een vriend op een zolder)..ik weet nog steeds niet wat de oorzaak was,maar op dat moment ging er een schakelaar om,die zei: wegwezen...(toen was ik wel veel jonger moet ik erbij zeggen,en was niks me te gek om te doen/proberen..nu nog wel eigenlijk,maar met wat meer verstand en zelfbeheersing erbij zou ik zeggen)

Ik heb naderhand wel 'last' gehad van vreemde dingen..dat komt mischien omdat je een tijdje hebt 'opengestaan' voor dit soort dingen,en ik toen eigenlijk verder met niks anders bezig was..nu is dat eigenlijk bijna helemaal weg..

(wat een zooi berichten heb jij eigenlijk al gepost ann...zie ik nu pas..) :wink:

trouwens over lyrics gesproken,
in het nummer: A Dangerous Meeting, van het album:
Don't Break The Oath, van mercyful Fate,
wordt er voor gewaarschuwd:

A Dangerous Meeting

Tonight the circle is meeting again
Who will be the first to fall in trance
In here nobody is sensing the rain
Tonight the spirit will glance
So as they're approaching ghostly hour
Seven people here are joining hands
They think they know the spirit to appear
Contact, the table starts to dance
Time is standing still
It's a dangerous meeting
They're gonna get themselves killed

[SOLO: M.DENNER]

Tonight the circle is broken forever
Seven people dead within a trance
In here nobody is sensing the rain
Tonight seven souls are reaching hell
Time was standing still
The meeting is over
Their journey is on
Oh, they should have known
Not to play with the powers of Hell
Some people have lost their way
Some people have lost their mind

tja je kan het doen onder professionele begeleiding,maar er bestaan geen experts die alles weten en op kunnen vangen op dit gebied..
hoogstens mensen met wat ervaring.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 jul 2005 17:34

[offtopic]..het gaat mij voornamelijk om de ervaring,het meemaken van iets bijzonders..al dan niet door geesten veroorzaakt..maar ik heb nog wel meer ambities,ook wil ik een keertje de nacht doorbrengen bij Stonehenge,in Engeland tijdens de Zomerzonnewende bijv..en de rituelen bijwonen van de druiden,die daar nog steeds elke jaar hun ding doen,zomaar om gewoon mee te maken wat er allemaal gebeurt,of niet...ik ben in dat soort zaken nu eenmaal onverzadigbaar..:P [/offtopic]

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 06 jul 2005 17:43

emperor schreef:[offtopic]ook wil ik een keertje de nacht doorbrengen bij Stonehenge,in Engeland tijdens de Zomerzonnewende bijv
heb ik gedaan. Is gezellig, maar er gebeurt verder niets speciaals hoor. Zowel Stonehenge als Glastonbury zijn vergeven van de New Age hippies. Gezellige boel, maar totaal van de wereld...

Plaats reactie