Leven na de dood

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Geloof jij in leven na de dood?

ja
14
33%
nee
24
56%
laat ik in het midden
5
12%

Totaal aantal stemmen: 43

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 jul 2005 17:47

..lijkt mij wel leuk..voor zowel de ervaring van de bijeenkomst,als stonehenge zelf eens te zien,van dichtbij,gewoon relaxed met een biertje in de koelbox erbij zeg maar,met je blote voeten in het gras,en onder de nachtelijke sterrenhemel...lijkt mij iig leuker dan een vakantie in Spanje bijv..en dan maar liggen bakken aan het strand,of zuipen in een disco...dat is weer niks voor mij.

ik heb trouwens ook 'nee' ingevuld,ik geloof niet in een leven na de dood,wel dat er meer is dan we kunnen waarnemen,of verklaren op dit moment.
Laatst gewijzigd door emperor op 06 jul 2005 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 06 jul 2005 17:51

je mag alleen in een rondje om stonehenge rondlopen. je mag er niet meer dichtbij...en al zeker niet aanraken.

het zijn een hoop grote stenen. mooi, maar niet magisch of iets dergelijks (of je moet in die aardstralen-crap geloven)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 jul 2005 17:53

de Ley lijnen..
is trouwens geen magie,maar dan hebben we het over energie lijnen...plekken met ioniserende straling vanuit de aarde.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 jul 2005 00:41

Ha Stonehenge, Ruben heeft op een bepaald punt gelijk, het is nu een toeristische attractie geworden, en je mag er alleen een rondje omheen lopen. Maar het blijft toch wel een geweldig iets dat mensen dat zonder machines hebben kunnen maken.

Overigens zijn in Engeland ontzettend veel heksenkringen, of bestaan die ook niet? :oops: En die schijnen er nog wel bijeenkomsten te mogen houden met alle rituelen van dien. Overigens zou ik er heel veel voor over hebben om eens een kijkje te nemen in vroeger tijden toen de druïden hun feesten nog vierden. Maar dan weer lekker naar huis natuurlijk.

Toch vreemd dat er zo'n 800 jaar voor Christus al geloofd werd in geesten, Samhain (uitgesproken als 'Sau-in') wat wij kennen als Halloween, was hèt feest van de geesten. De Keltische nieuwjaarsdag.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 07 jul 2005 07:54

Ja hoor Ann, weet dat er in Engeland veel heksenkringen zijn. Wat ze doen weet ik niet. Maar ze zijn er wel degelijk, dus no oepssssssss.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 jul 2005 12:23

jacq schreef:Ja hoor Ann, weet dat er in Engeland veel heksenkringen zijn. Wat ze doen weet ik niet. Maar ze zijn er wel degelijk, dus no oepssssssss.
Jacq ik weet wel wat ze doen, maar wegens algeheel ongeloof begin ik er maar niet over. :D

Emperor als je niet gelooft in een leven na de dood, waarom wil je dan een seance? Het gaat daar toch echt om contact te zoeken met overledenen. :wink:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 07 jul 2005 16:20

Ann,dat weet niemand zeker..mischien zijn het wel demonen die zich voordoen als een geest van de dierbare overledene...
Ja jacq,heksen bestaan inderdaad,en komen nog steeds bijeen,en zien er net zo uit als ieder ander eigenlijk,voornamelijk tijdens de 4 grootste Sabbat's van het jaar..en de kleinere esbats..feestdagen voor de wiccan's.

Ze doen veel met energieen losmaken,kruiden,en ook magische handelingen,die uiteen lopen van bescherming tegen allerlei onheil,of geluk in de liefde..etc.

De meeste heksen zijn echte natuurmensen.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 07 jul 2005 18:00

Ik heb meerdere jaren contact gehad met een entiteit/geest..
Heb rare dingen meegemaakt en rare dingen gedaan..

Wie gaat mij een leugenaar noemen??

Ik begrijp het relaas van Ruben wel, ik ben ook iemand van de wetenschap..

Echter geloof ik wel in leven na de dood, een ziel etc.
Ik geloof niet in God...

Sommige dingen zijn gewoon niet wetenschappelijk te bewijzen..

Je kan er aan blijven hangen, maar daar heb je alleen jezelf mee...
Dat kan je ook open staan voor nieuwe dingen noemen...

Ik heb Ruben alleen tegenwoord horen bieden en geen enkele keer keek hij verder dan zijn neus lang is..
Hij staat er niet open voor, dus is de discussie zonde van de tijd...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 07 jul 2005 18:12

discussie is nooit zonde van de tijd...het uitwisselen van gedachten,meningen kunnen bijdragen aan een beter beeld van hetgeen waarover gediscussueert wordt..meningen/ervaringen uitwisslen,niet mekaar aanvallen..dat is discussieren op een 'hoger' niveau.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 07 jul 2005 18:14

Ik heb hier echt geen discussie gezien, want veel werd verworpen...
Dat is iig niet mijn defenitie van discussie voeren...
Hier zie ik voornamelijk een wellus-nietus..

De mensen die wel een goede discussie voeren, vallen helaas in het niet.....

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 07 jul 2005 18:14

emperor schreef:discussie is nooit zonde van de tijd...het uitwisselen van gedachten,meningen kunnen bijdragen aan een beter beeld van hetgeen waarover gediscussueert wordt..meningen/ervaringen uitwisslen,niet mekaar aanvallen..dat is discussieren op een 'hoger' niveau.
Ik ben het dus geheel met je eens.... :Y

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 07 jul 2005 19:10

Marlous77 schreef:Ik heb Ruben alleen tegenwoord horen bieden en geen enkele keer keek hij verder dan zijn neus lang is..
wat is dit nou voor bullshit? Omdat ik (naar mijn smaak overtuigende) tegenargumenten geef, kijk ik niet verder dan mijn neus lang is? Dus ik moet stoppen met argumenteren, mij overgeven aan irrationeel gezweef, en dan zou ik er voor openstaan? Volgens mij snap je niet helemaal wat een discussie is...en volgens mij snap je ook niet wat 'openstaan' betekent.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 07 jul 2005 19:21

..Ruben..ik ben blij dat je er bent! :wink:

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 07 jul 2005 19:54

ruben schreef:
Marlous77 schreef:Ik heb Ruben alleen tegenwoord horen bieden en geen enkele keer keek hij verder dan zijn neus lang is..
wat is dit nou voor bullshit? Omdat ik (naar mijn smaak overtuigende) tegenargumenten geef, kijk ik niet verder dan mijn neus lang is? Dus ik moet stoppen met argumenteren, mij overgeven aan irrationeel gezweef, en dan zou ik er voor openstaan? Volgens mij snap je niet helemaal wat een discussie is...en volgens mij snap je ook niet wat 'openstaan' betekent.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaap...

Je hoeft niet te twijfelen aan mijn inteligentie hoor...Weet heel goed wat discussie voeren is...En dat is niet alleen het aandragen van (wetenschappelijke) bewijzen...

Ga jij mij echt zeggen dat dit niet een welles-nietes topic is....

Laat me niet lachen...

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 07 jul 2005 20:07

ruben schreef:wat is dit nou voor bullshit? Omdat ik (naar mijn smaak overtuigende) tegenargumenten geef, kijk ik niet verder dan mijn neus lang is? Dus ik moet stoppen met argumenteren, mij overgeven aan irrationeel gezweef, en dan zou ik er voor openstaan? Volgens mij snap je niet helemaal wat een discussie is...en volgens mij snap je ook niet wat 'openstaan' betekent.
Ruben.... Tussen Geloof en Wetenschap is een discussie per definitie onmogelijk. Dat zou (juist) jij moeten weten...

Plaats reactie