Westerse inmenging in Arabische landen/terrorisme

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 okt 2005 09:36

ruben schreef:
emperor schreef:Ik kan wel tegen mezelf zeggen 'dit zijn Nederlanders'..maar dan denk ik toch..nee,dit zijn toch geen Nederlanders,ook al hebben ze mischien een Nederlands paspoort.
Definieer 'Nederlander'.
Afbeelding

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 27 okt 2005 09:37

er zijn verdraaid weinig nederlanders volgens je definitie...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 okt 2005 09:40

Peter schreef:er zijn verdraaid weinig nederlanders volgens je definitie...
:D
..zo zie ik er ook niet uit,en mijn buurman ook niet,maar dit zijn in mijn ogen echte nederlanders..anders kan ik het niet noemen..nederlands/europees uiterlijk,taalgebruik,gewoontes,nuchterheid..
geen mensen die je overal tegenkomt in het straatbeeld van arabische landen...er is wel verschil in uiterlijk en denk/handelswijze.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 27 okt 2005 09:42

ik ben natuurlijk ontzettend grappig, maar ik vind dit, jouw volledig vage blik op 'de nederlander' dus, niet bepaald een reden om te lachen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 okt 2005 09:48

nee,tuurlijk niet..ik ook niet.
En nu maar weer ontopic.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 27 okt 2005 09:59

de Nederlander

Afbeelding

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 27 okt 2005 10:11

ruben schreef:de Nederlander

[img]*Plaatje%20van..%20tsja,%20hoe%20ga%20ik%20dat%20nejes%20omschrijven?!?*[/img]
Nee, dat zijn overduidelijk Friezen. Da's weer een heel ander verhaal... :}

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 okt 2005 10:17

Afbeelding
..verrek!,,hoe kom je aan die foto van mij?..

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 okt 2005 11:48

LuciusMalfoy schreef:

[img]*Plaatje%20van..%20tsja,%20hoe%20ga%20ik%20dat%20nejes%20omschrijven?!?*[/img]
Nee, dat zijn overduidelijk Friezen. Da's weer een heel ander verhaal... :}
Duidelijk Friezen, maar dat neemt niet weg dat je beslist niet met een busreisje met allerlei Nederlanders moet gaan, want dan wordt het ook het potje met vet. In het buitenland zijn alle Nederlanders zo overduidelijk aanwezig, maar ja daar staat tegenover dat de Duitsers dat ook zijn. :D

On topic, ik ben het wel met Lucius eens dat iedereen die hier komt wonen best eerst moeite heeft om over te stappen naar een andere cultuur, maar dat de tweede of derde generatie moeten kiezen, of ze zijn Nederlander zonder meer, of ze gaan maar weer terug naar het land waar hun roots zijn. Al is het natuurlijk wel zo dat Nederlanders op zich klootjesvolk is, als wij naar wat voor land dan ook gaan, passen we ons direct aan wat taal betreft, en dat doen we dan in Nederland ook maar. Engels kan ik inkomen dat is een wereldtaal, maar voor de rest moet iedereen die hier komt ook maar een woordenboek meenemen en in ieder geval proberen onze taal te spreken of te verstaan. Misschien zijn we daarom wel het land waar alles kan. Met "ik nie vestaan" komen we er niet. Wij worden direct op onze vingers getikt als we iets ten nadele van buitenlanders zeggen, maar wat zeggen zij van ons? Ik versta al die talen echt niet. Er komt toch wel heel vaak onwil bij, want de kinderen kunnen nagenoeg direct Nederlands en dan kan iedereen die het echt wil het toch van hun kinderen leren? Forget it! Thuis blijft iedereen zijn eigen taal spreken en dat moeten de kinderen dan ook. Hoe wil je dan ooit via een goed gesprek wat uitleggen? Tolken kunnen er van alles van maken.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 okt 2005 12:05

..mischien moeten we het topictitel wel omdraaien..Arabsiche inmenging in Westerse landen/boerenkool met worst en een biertje.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 okt 2005 12:20

emperor schreef:..mischien moeten we het topictitel wel omdraaien..Arabsiche inmenging in Westerse landen/boerenkool met worst en een biertje.
Afbeelding

En dit dan inplaats van een burka? Liever niet en laten de dames maar lekker hun hoofddoekjes dragen, ik heb er altijd een gedragen en doe het nog als het erg koud is. :wink:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 okt 2005 12:34

Als er zoiets is als westerse inmenging in arabische landen,moet dit een reden hebben,een doel wellicht..
Meestal is dit doel verrijking van de landen die zich inmengen,op een of andere manier..mischien zelfs uitbuiting.
Ik doel dan op olie natuurlijk.
Kan ook zijn dat ik er naast zit,en de landen die zich inmengen alleen maar willen 'helpen'..

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 27 okt 2005 12:36

Ann McDunn schreef:
emperor schreef:..mischien moeten we het topictitel wel omdraaien..Arabsiche inmenging in Westerse landen/boerenkool met worst en een biertje.
Afbeelding

En dit dan inplaats van een burka? Liever niet en laten de dames maar lekker hun hoofddoekjes dragen, ik heb er altijd een gedragen en doe het nog als het erg koud is. :wink:
Ann, nou ga je te ver echt, dit ken niet :oops: :D

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 okt 2005 12:43

jacq schreef: Ann, nou ga je te ver echt, dit ken niet :oops: :D
dit heet nou...extremisme.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 okt 2005 12:47

emperor schreef:
jacq schreef: Ann, nou ga je te ver echt, dit ken niet :oops: :D
dit heet nou...extremisme.
Deze foto is gewoon in Nederland genomen en extremisme? In Amsterdam zien jullie wel vreemdere dingen, ik kan het ook niet helpen dat het in Friesland meestal te koud is voor zo'n klederdracht, of denken jullie dat alle Friezen zo zijn als op bovenstaande foto? :D

Plaats reactie