Wat er is..en wat er komen gaat.

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Wat er is..en wat er komen gaat.

Bericht door emperor » 30 aug 2005 18:13

Alles wat wij nu heel gewoon zijn gaan vinden was niet zo lang geleden nog onvoorstelbaar,maar mischien niet ondenkbaar.
Zo denk ik nu wel eens aan wat er in de nabije toekomst..zeg 50 - 200 jaar mogelijk kan gaan worden op gebied van bijv. transport en gezondheid.

Zo kan ik me heel goed iemand in die nabije toekomst voorstellen,die terug kijkt naar deze tijd,en bij zichzelf denkt:..''dus de mensen die toen leefden,moesten maar afwachten of ze een ernstige/dodelijke ziekte wel of niet kregen...vreselijk.''

Of..''als men toen ergens heen moest,moest men met een auto,of een vliegtuig naar de plaats van bestemming,met veel oponthoud,risico's,vervuiling en ergenis..onvoorstelbaar!
niet te vergelijken met de snelle en comfortabele teleportalen van nu.''
(kan ook telepresence zijn,alleen je hersens gekoppeld aan een computer zorgen voor de beleving ergens anders te zijn,en dan met VR ook handelingen aldaar te kunnen verrichten,d.m.v.robotica)

Zo kunnen er bijv,vaccinaties komen voor nu nog moeilijk (on)geneesbare ziektes,of is men zover dat bepaalde genetisch overdraagbare ziektes kunnen worden geelimineerd nog voor de geboorte,of zelfs bevruchting.
(waarschijnlijk krijgt men dan wel te maken met andere ziektes of aandoeningen..)
Een ander middel van transport zal er ook zeker komen,en waarschijnlijk gebasseerd op een geheel ander soort technologie als die we nu gewend zijn.(ik gok zelf op het gebruik van energiesoorten/stralen die al aanwezig zijn in de aardbodem,maar die we op dit moment nog over het hoofd zien,omdat onze huidige manier van denken nu daar niet op gebasseerd is.)

Tot zover een kleine greep uit wat ik persoonlijk interessante onderwerpen vindt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 sep 2005 20:13

Ik kan me ook niet voorstellen,als ik naar mijn eigen vakgebied kijk (de electrotechnische installatie techniek) dat er over 50 - 100 jaar nog steeds gaatjes moeten worden geboord in bijv. beton om alles erin te krijgen,dat er nog steeds pijpen/goten moeten worden aangelegd voor de draden/kabels..enz.

Mischien gaat dat dan met boormachines met lasers,of wordt alles gewoon draadloos,op een gegeven moment.
En gaat de ontvangst dan via zenders met radiogolven en ontvangers met micro electronica en transformators.

Wees niet bang om je eigen ideeen neer te zetten. :wink:

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 03 sep 2005 04:14

Altijd interresante topics Emperor :T

waar moet ik beginnen....

ik heb volgens mij als iets in de richting van anti technology gepost @ kun je zonder je pc.

maar eerlijk gezegd de gedachte dat auto's over 50 jaar alleen nog maar op waterstof rijden.
robots ons helpen in het huishouden.
navigatie systemem voor heel de wereld.
televisies zo plat als een paar velletjes papier.
weet ik het....

ik moet er niet aan denken, vreselijk gewoon.
om wat van jou voorbeelden te noemen, ja de geneeskunde neemt toe, en ja dat is beter voor de mens.

maar voor mij hoeft het allemaal niet !
mensen waren 200 jaar ook gelukkig met de dingen die ze hadden.
als een van hun kinderen zou overlijden aan een ziekte die toen nog niet geneesbaar was, zou dat ook pijn doen. maar dat hoorde er toen bij.
als moeder schatte je de kans hoger in dat het zou gebeuren als nu.
waarom denk je dat al die vrouwen uit Afrika zoveel kinderen hebben ?
omdat ze weten dat een paar het niet zal overleven...
die mensen leven toch ook ?
en wat je ook zegt over de miljoenen Aids mensen die er jaarlijks daar bijkomen, ze sterven echt niet uit.
die mensen kunnen gratis condomen krijgen, maar gebruiken doen ze het niet, de meeste in ieder geval niet.
goed, voor dat ik aan het ijle blijf zal ik hier over ophouden.

anders gezegd, wat hebben wij aan technology ?
vroeger overleefde we ook zonder...
het zit in ons aart om vooruit te gaan, met alles.
ik geloof dat over honderde jaren wij ons zelf weer naar de verdoemis helpen, en weer opnieuw beginnen.

als jij de kans zou hebben om nu 300 jaar terug te reizen, en daar te blijven leven, zou jij die dan aanpakken ? of hier in deze tijd blijven leven ?

in mijn ogen, zou de gedachte omdat het zo anders is, haast aanlokkelijk worden.
stel je voor..
geen vervuiling, een mooie blauwe lucht, een hout huis aan je meer, een eigen veranda, 5 kindertjes, 2 zonen die dagelijk met je mee gaan met jagen en vissen.
een vrouw die de kleren voor je maakt, 3 dochtertjes met vlechtjes.
een paar van die prachtige zwarte paarden.

je enigste zorg in heel de wereld is zorgen voor eten op tafel.
in principe het zelfde als tegenwoordig maar dan zo anders.....

ach wat kan ik zeggen, een mens verlangt altijd naar iets wat hij niet kan krijgen...

een ding is voor mij wel zeker, meer technology hebben wij niet nodig.
en als ik straks op leeftijd ben, en iedereen rijd in waterstof wagens, ben ik de enigste opa in de buurt met een grote V8 benzine motor.

waar is het allemaal goed voor ?
waarom willen we steeds meer ?

ik zal hier hier maar ophouden

C'est la vie

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 04 sep 2005 10:47

alle vooruitgang is nog geen verbetering...en waartoe leidt deze zogenaamde vooruitgang?..ik denk dat je alleen echte vooruitgang boekt door te leren van de fouten die in het verleden gemaakt zijn,en door de problemen die er nu zijn op te lossen bij het probleem zelf,niet door het eigenlijke probleem gewoon door te laten gaan en oplossingen te zoeken die het eigenlijke probleem alleen maar groter maken..bij de kop aanpakken..bijv. pijnstillers zijn om pijn te onderdrukken,maar ze lossen het probleem zelf niet op,maar je krijgt wel stoffen binnen met bijwerkingen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 10 sep 2005 17:34

Nu ga je naar bijv. A.H. en verzamel je je boodschappen in je mandje of karretje...je sluit je braaf aan in de veel te lange rij voor de kassa,je trekt je portemonee,je pakt je bonuskaart en airmails en trekt vervolgens je pinpas door de gleuf..waarbij de kassiere je verleidelijk aankijkt.., :wink:
..maarr..er zal een tijd komen dat dit verleden tijd is,over niet al te lange tijd,zal iedereen op een of andere manier uitgerust worden met een chip,die al de gegevens van de persoon bevat..je loopt bijv. A.H. binnen doet je boodschapjes in tas of mandje,en je loopt vervolgens door een magnetisch poortje heen die direct de boodschapjes van je giro afschrijft...geen rijen meer voor de kassa..mischien alleen een bedrijfsleider om service te verlenen indien gewenst.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 10 sep 2005 17:43

emperor schreef:Nu ga je naar bijv. A.H. en verzamel je je boodschappen in je mandje of karretje...je sluit je braaf aan in de veel te lange rij voor de kassa,je trekt je portemonee,je pakt je bonuskaart en airmails en trekt vervolgens je pinpas door de gleuf..waarbij de kassiere je verleidelijk aankijkt.., :wink:
..maarr..er zal een tijd komen dat dit verleden tijd is,over niet al te lange tijd,zal iedereen op een of andere manier uitgerust worden met een chip,die al de gegevens van de persoon bevat..je loopt bijv. A.H. binnen doet je boodschapjes in tas of mandje,en je loopt vervolgens door een magnetisch poortje heen die direct de boodschapjes van je giro afschrijft...geen rijen meer voor de kassa..mischien alleen een bedrijfsleider om service te verlenen indien gewenst.
Dit is niet eens zo ver weg: in Zoetermeer kan ik nu al bij de ingang van AH een scanner pakken, tijdens het winkelen zelf mijn boodschappen scannen en bij een speciale kassa (nog wel met bediening) afrekenen. Alleen de probleemgevallen moeten daar worden aangeslagen, en eventueel de spaarzegels. Er vinden wel steekproeven plaats om na te gaan of je het systeem wel goed begrepen hebt. :T

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 15 jun 2006 17:33

Geld...gaat er ongetwijfeld uit..de euro is maar een tussenstopje met het oog op de eenwording van Europa,eerst overal naar dezelfde valuta,en dan overstappen op de micro-techniek (chipimplantaten etc) men is er mee bezig om zoveel mogelijk samen te laten gaan,grenzen op te heffen en culturen te mengen,zodat men een soort algemeen ras verkrijgt,een algemene massa,zonder echte identiteit.

IK noem ze even de ondermassa,gecontroleerd en bestuurd door de bovenmassa,de mensen die aan de touwtjes trekken,en controleren,en ook die staan weer onder invloed en controle van nog hogere machten,en die weer onder hogere,een pyramide als het ware,tot je een soort wereldbeheersing krijgt,met de bevolking van de hele wereld (de ondermassa voornamelijk) als 1 soort mens,bestuurd door een soort wereldraad,die aan de top staat,en nu al grote beslissingen aan het nemen is,in de wereld met het oog op deze eenwording.

Control at the top,om precies te zijn,is waar men heen wil,de chipimplantatie zal daar een essentieel onderdeel van zijn,de mobiele telefoon die nu al iedereen bij zich draagt is ook al uitgerust met dergelijke technieken,alleen automatisch afrekenen bij de kassa,of reclame thuis gestuurd krijgen over het product wat je net in een winkel gekocht hebt,lukt daar (nog) niet mee..maar de mensen zijn inmiddels gewend aan de portable devices,die men overal mee naartoe neemt,en inmiddels een onmisbaar stukje techniek is geworden voor velen.

Ook de vele camera's in onze samenleveng zijn hier een onderdeel van de nieuwste al met zelfdenkende gelaatsherkenning,zijn inmiddels in werking op schiphol.

Geld gaat eruit,en wordt eigenlijk virtueel en is dan niks anders geworden als een getal op je rekening..waarschijnlijk krijgt het dan ook een andere benaming..kredits ofzo.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jul 2006 09:26

Fri Jul 14, 5:34 PM ET

By THERESA AGOVINO, AP Business Writer

De Amerikaanse zorgverzekeraar Horizon gaat in een ziekenhuis in de staat New Jersey chipimplantaten testen. Aan de proef doen zo'n 280 personen mee, die allemaal een chip krijgen geïmplanteerd boven de rechterelleboog. De chip werkt als een soort RFID-chip: met een scanner kan een identificatiecode van de patiënt worden uitgelezen waarmee de medische gegevens uit een database kunnen worden gehaald. Voor medisch personeel is het vooral geschikt bij spoedeisende hulp, waarbij patiënten soms niet of nauwelijks kunnen communiceren. Ook moet het fouten voorkomen die ontstaan door gebrekkige informatie, zoals verkeerde combinaties van medicijnen.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 16 jul 2006 12:51

emperor schreef:Nu ga je naar bijv. A.H. en verzamel je je boodschappen in je mandje of karretje...je sluit je braaf aan in de veel te lange rij voor de kassa,je trekt je portemonee,je pakt je bonuskaart en airmails en trekt vervolgens je pinpas door de gleuf..waarbij de kassiere je verleidelijk aankijkt.., :wink:
Dat zal al niet zo heel lang meer duren. AH werkt al aan een zogenaamde RFID chips in de bonuskaart die alle identificatiegegevens bevat, zodat je bonuskaart niet meer via barcodes hoeft te worden gescanned. Als in een later stadium RFID chips minder makkelijk te 'scrambelen' zijn, zal hier vast ook de betalingsmethode aan worden toegevoegd.

Hm, de toekomst.. Op technisch gebied staat er zóveel moois te verwachten. Meerdere cores in je CPU (ipv 2), multiple GPU's in je videokaart, Wimax is in ontwikkeling.. Ik vind het geweldig dat het zo'n vaart loopt :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 05 okt 2006 20:04

Teleportatie...een stukje dichterbij:

Het zal nog wel even duren voordat we van de ene plek naar de andere kunnen teleporteren zoals we in de tv serie "Star Trek" kunnen zien, maar vandaag zijn wetenschappers toch een stukje dichterbij gekomen. In het Niels Bohr Instituut in Kopenhagen zijn geleerden er namelijk in geslaagd om een zeer klein stukje materie te "verplaatsen" door de informatie over de materie middels licht naar een andere locatie te brengen.

In het verleden hebben geleerden al eens een enkel foton (lichtdeeltje) en een enkel atoom verplaatst, maar het ging in beide gevallen slechts om een afstand die slechts een fractie van een millimeter was. De Denen hebben een macroscopisch blokje materie weten om te vormen naar pure informatie. De informatie werd vervolgens via een lichtbundel naar een halve meter verderop gestuurd.

De techniek achter de teleportatie is gebaseerd op kwantummechanica, en de eigenschappen van kwantummechanica die het mogelijk maken om informatie vast te houden in een lichtbundel. Volgens Professor Eugene Polzik verschilt kwantuminformatie van normale informatie omdat het niet kan worden gemeten. Kwantuminformatie zou ook onvoorwaardelijk veilig zijn, omdat het niet kan worden afgeluisterd.

Het versturen van de informatie middels kwantummechanica is een belangrijke stap in de ontwikkeling van teleportatie en kwantummechanica in het algemeen. De ontdekkingen van het Deense team kunnen ook gebruikt worden voor het versturen van informatie binnen een nu nog theoretische kwantumcomputer.

Hoewel deze ontwikkeling een doorbraak is in de kwantummechanica en teleportatietechnieken, is transporteren zoals we in "Star Trek" zien, voorlopig echt nog niet aan de orde. We zullen dus nog eventjes moeten wachten voor dat we de beroemde zin "Beam me up, Scotty" ook in het echt zullen kunnen gebruiken.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 okt 2006 00:01

Of àlle verbeteringen en voortschrijdende technologie zo geweldig zijn weet ik eigenlijk niet. Wat ik wèl weet is dat in de tijd dat ik op de wereld rondhuppel (nu iets minder springerig) er al vreselijk veel veranderd is. Wij moesten nog naar het postkantoor om te telefoneren, hadden een luidsprekerkastje met 2 zenders, geen TV en laat staan de rest en toch was het een mooie tijd. :Y De Bonte Dinsdagavond Trein en voor een dubbeltje kantkoek of doppinda's en het was feest. Sparen en heel hard werken om aan geld te komen (boodschappen doen, lege flessen ophalen en wegbrengen, eikels voor de boeren zoeken, bramen plukken) voor de bios was echt uitgaan. En het had nog een voordeel, wij waren overal nog tevreden mee en dat mis ik toch echt bij de jeugd van tegenwoordig en dan bedoel ik de kleintjes die willen eerst een fiets en zitten op heel jonge leeftijd al voor de TV en achter de computer inplaats van lekker buiten te spelen, het heeft allemaal voordelen maar ook zeker nadelen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 okt 2006 18:50

Ann McDunn schreef:Of àlle verbeteringen en voortschrijdende technologie zo geweldig zijn weet ik eigenlijk niet. Wat ik wèl weet is dat in de tijd dat ik op de wereld rondhuppel (nu iets minder springerig) er al vreselijk veel veranderd is. Wij moesten nog naar het postkantoor om te telefoneren, hadden een luidsprekerkastje met 2 zenders, geen TV en laat staan de rest en toch was het een mooie tijd. :Y De Bonte Dinsdagavond Trein en voor een dubbeltje kantkoek of doppinda's en het was feest. Sparen en heel hard werken om aan geld te komen (boodschappen doen, lege flessen ophalen en wegbrengen, eikels voor de boeren zoeken, bramen plukken) voor de bios was echt uitgaan. En het had nog een voordeel, wij waren overal nog tevreden mee en dat mis ik toch echt bij de jeugd van tegenwoordig en dan bedoel ik de kleintjes die willen eerst een fiets en zitten op heel jonge leeftijd al voor de TV en achter de computer inplaats van lekker buiten te spelen, het heeft allemaal voordelen maar ook zeker nadelen.
in een tijd,toen sex nog vies was,en er meer grote gezinnen waren..:wink:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 okt 2006 00:53

Mis gegokt, bij ons in de buurt waren alleen kleine gezinnen, zelf heb ik maar één broer en mijn vriendinnen en vrienden hadden allemaal maar één of twee broers of zussen en wat sex betreft mijn vader en moeder hebben het heerlijk gevonden gezien het aantal mannen en vrouwen dat ze hebben gehad. :D

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 07 okt 2006 16:18

hehe, tja Ann, sex was niet taboe maar erover praten wel. Dat heb IK zelfs nog ondervonden hoor, wist ECHT niet wat me overkwam toen ik ongesteld werd (of is dit too much information), in ieder geval waren mijn ouders best ouderwets er werd NIETS uitgelegd over sex, je kreeg een boekje in je handen en daar moest je het maar mee doen. Maar ach.....ik heb het gaandeweg wel begrepen :P
Je hoort ook vaak dat het vroeger beter was, mijn moeder zegt dan heel wijs, nou nee hoor, gewoon anders en daar kan je het dan mee doen :D

Maar je hebt gelijk wat betreft de jeugd als ik zie wat die doen, TV kijken, op de comp, terwijl buiten spelen er al haast niet meer inzit, zonde.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 07 okt 2006 16:31

jacq schreef:je kreeg een boekje in je handen en daar moest je het maar mee doen. Maar ach.....ik heb het gaandeweg wel begrepen :P

Maar je hebt gelijk wat betreft de jeugd als ik zie wat die doen, TV kijken, op de comp, terwijl buiten spelen er al haast niet meer inzit, zonde.
..ik kreeg ook zo'n boekje..een medische encyclopedie wel te verstaan..en daar moest ik het mee doen...alleen ik was al verder dan het boekje..en dat puur op instinct...:wink:
..bij ons wordt er nog gewoon buitengespeeld hoor..je ziet bijna elke dag wel vaders en zelfs moeders met hun zoontje voetballen,of tennissen...verstoppertje,krijten enz..wat hier ook wel populair is zijn die bakfietsen,waar bijna hele gezinnen in gaan.. :lol:

Plaats reactie