Wat er is..en wat er komen gaat.

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 okt 2006 14:30

..ik denk juist dat dat het hele probleem is...men probeert zoveel mogelijk te voldoen aan de 'eisen' die men denkt dat de maatschappij of die kennis zogenaamd stellen: je moet wel 2 auto's hebben anders hoor je er niet bij,schrijf je zelf al..als mensen zich niet zoveel van anderen zouden aantrekken om daaraan te kunnen voldoen zou het misschien anders zijn...dat is nou juist waaraan de echte individualist zich aan wil ontrekken..want wat heb je nou helemaal nodig om persoonlijk gelukkig te zijn?..ik heb niet eens 1 auto..de buurman is 4 keer per jaar met vakantie,dus wij moeten 6 keer per jaar etc....en dat is precies wat ik bedoel met mijn hele betoog..oprechte sociale contacten is iets heel anders dan altijd maar de schijn moeten ophouden voor mensen die je eigenlijk helemaal niet kent,en ik bedoel niet dat het goed is om continu na te jagen van persoonlijk bezit..je hebt altijd mensen die hun hele energie in hun werk steken,en als die dan meer bezittingen hebben dan sociale contacten is dat meer een (leuke) bijkomstigheid,er is ook niks mis met hoog opgeleid zijn..integendeel..alles kan ook een stimulans zijn,om het beste uit jezelf te kunnen halen.

Ik heb mensen genoeg geholpen met vanalles en nog wat..ik verwacht niks terug...mensen vergeten snel,ik niet,ik zie wel hoe ik mezelf red,ga ik dood dan ga ik maar dood,ik ben wel goed verzekerd,maar als het zover komt dat ik echt afhankelijk ga worden van hulp en er is geen uitzicht op verbetering,dan maak ik mezelf van kant,gelukkig ben ik zeer gezond,en bepaald niet ziekelijk of zwak aangelegd.
In de natuur zal een dier zo lang mogelijk vechten om in leven te blijven wanner het inziet dat het zinloos wordt,sterft het gewoon.

Dus als je maar genoeg hebt gedaan voor anderen zou je pas 'recht'hebben op hulp volgens jou moet je hulp verdienen?..mij maakt het niet uit,ik help in principe iedereen,behalve als die persoon mij persoonlijk tegen heeft gestaan,dan kan ie wat mij betreft in de modder zakken tot over zijn oren,maar ikzelf ben vrij snel met vergeten van incidenten en ben iemand van snel vergeten en vergeven,maar dan moet ik daar wel de kans voor krijgen..

Maar ik heb geen zin om er verder op in te gaan,omdat ik niet mijn hele hebben en houden ga blootstellen voor iedereen..that's all folks!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 apr 2007 18:03

Harry Potter fans: opgelet! Wetenschappers in de Verenigde Staten hebben uiteindelijk een werkbare methode gevonden voor een onzichtbaar schild. Natuurkundigen hebben het afgelopen jaar een complexe berekening gevonden om objecten onzichtbaar te laten lijken, door middel van het ombuigen van het licht om het object. De onderzoekers verwachten nog 2 tot 3 jaar nodig te hebben om met een geheel werkend prototype op de markt te komen.

De grootste limitatie die nu op het huidige ontwerp zit is dat er slechts een kleur uit het spectrum kan worden omgebogen, en het dus nog niet werkt met alle frequenties van het zichtbare spectrum.

''Er voor zorgen dat alle kleuren van het zichtbare licht op dezelfde tijd worden omgebogen is nu nog de grootste technische uitdaging, maar er wordt wel van uit gegaan dat dit mogelijk is'', aldus professor Shalaev. "In principe is het dus te doen."

Maar ook het buigen van een enkele frequentie kan al leiden tot bruikbare doelen: het schild zou er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat soldaten 's nachts niet meer zichtbaar zijn voor nachtkijkers, aangezien deze gebruik maken van maar een enkele golflengte van het licht.

Predator?..anyone?..

http://www.news.com.au/story/0,23599,21 ... 02,00.html

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 13 jun 2007 16:12

..wat er is..en wat er misschien juist niet komen gaat:

wo 13 jun 2007, 13:19
Onze beschaving is snel verdwenen
AMSTERDAM -
Hoe lang duurt het voordat alle sporen van de mens zijn uitgewist als we plotseling uitsterven? In het boek 'The World Without us' komt de Amerikaanse wetenschapper Alan Weisman tot schokkende conclusies.

Zo is het op de aarde binnen 48 uur pikkedonker omdat vrijwel alle energiecentrales uitvallen. De nacht is voor het eerst in eeuwen gitzwart.

Kakkerlakken sterven in de onverwarmde gebouwen binnen een paar weken uit. De diertjes zullen de enorme temperatuurval niet overleven. Na drie maanden is de luchtvervuiling aanzienlijk verminderd. Binnen tien jaar zijn al onze gekweekte groenten terug in de oorspronkelijke (minder smakelijke) staat.

In Amsterdam en andere steden heersen twintig jaar later wilde katten en honden. Schoothondjes leggen het wel af tegen de agressievere soorten. Zonder vuilnis van de mens zijn ratten inmiddels ook verdwenen. Herten, beren en wolven zullen onze huidige stadsparken bevolken. De Noordzee zit weer bomvol vis.

Weisman schetst een somber beeld

De torens aan de Amsterdamse Zuidas storten binnen vijftig jaar in door de afwisseling van hitte en vrieskou. De steden zijn overwoekerd en een simpele blikseminslag zorgt voor allesverwoestende branden. In Afrika heerst de olifant. Bruggen en dammen storten daarna in, Nederland loopt onder. Alle door ons gekweekte dieren zijn weg, alleen oerversies bestaan nog.

Na duizend jaar zien al onze steden eruit als de Maya-ruïnes in Zuid-Amerika nu. Na 5.000 jaar is plastic en glas weg.

De film Day after Tomorrow gaf al een voorproefje

Na honderdduizend jaar zullen slechts opgegraven beelden, zoals die van André Hazes op de Albert Kuijp, ons aan de mensheid herinneren. Het CO2 gehalte is terug op het niveau van voor de mensheid.

Als na een miljoen jaar een ruimteschip van een andere planeet landt, is op de bodem niets meer te zien van onze beschaving.

Een stukje om misschien even bij stil te staan.
Zo zou er al een beschaving voor ons hebben kunnen bestaan, als de sporen van onze beschaving eigenlijk zo snel alweer helemaal uitgewist kunnen worden.

het hele verhaal is te trouwens te lezen in een nieuw boek:

The World Without Us - Alan Weisman 2007

Voor wie het interesseert natuurlijk.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 13 jun 2007 16:18

Waar haalt de beste man dat eigenlijk allemaal vandaan?

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 13 jun 2007 16:19

Nou...
emperor schreef:De film Day after Tomorrow gaf al een voorproefje

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 13 jun 2007 16:24

Als ik dat lees, geloof ik het direct.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 13 jun 2007 16:34

..dat stukje staat te lezen op een pagina van De Telegraaf buitenland..
The Day After Tomorrow verwijzing is slechts een voorbeeld op welke manier de mensheid ten onder zou kunnen gaan denk ik, zou net zo goed een kernoorlog kunnen zijn of een meteoorinslag, ziekte..etc.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6555 ... tml?p=22,1

Na honderdduizend jaar zullen slechts opgegraven beelden, zoals die van André Hazes op de Albert Kuijp, ons aan de mensheid herinneren.

ik zou niet zo herinnert willen worden..als men dat beeld zou vinden en dan zou denken dat wij er allemaal zo uit zagen.. :o

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 03 dec 2007 11:30

http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/129
Een mooie techniek om alle visuele informatie op het internet te bundelen voornamelijk foto's..tenminste dat heb ik eruit begrepen grofweg..

Plaats reactie