Rellen in Parijs

Bespreek het actuele nieuws.
LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 07 nov 2005 13:50

Megalomaniac schreef:Wat luciusmalfoy zei, maak maar slachtoffers onder de relschoppers, dan leren ze het wel.
Als mijn stelling zó is overgekomen is dat misschien mijn fout, want zo zwart-wit bedoelde ik het niet. Je hebt als overheid eigenlijk geen keus meer, het is een dan moet dat maar-verhaal.

Overigens zegt de minister-president van Turkije wel te weten waarom dit alles gebeurd in Frankrijk:

NU.nl: 'Verbod hoofddoekjes oorzaak rellen Frankrijk'

Aardige man, die Erdogan. Wilde hij nou graag lid worden van de EU? :B:

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 07 nov 2005 14:04

LuciusMalfoy schreef:Aardige man, die Erdogan. Wilde hij nou graag lid worden van de EU? :B:
Ik heb liever dat Turkije de EU 'niet' ingaat, dan met een Erdogan. Ik word helemaal achterdochig van die gozer.

Maarja, om weer even on-topic te doen: De rellen in Frankrijk doet me denken aan de film La Haine, dat gaat ook over rellende allochtone jongeren in de achterstandswijken van Parijs die vinden dat ze zich in een kansarme positie bevinden in de Franse maatschappij. Dat was een indrukwekkende film en het schetst ook de situatie van nu weer.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 07 nov 2005 14:11

oT schreef:Ik heb liever dat Turkije de EU 'niet' ingaat, dan met een Erdogan. Ik word helemaal achterdochig van die gozer.
Zonder je te willen beledigen, heb ik Turkije liever helemaal niet bij de EU. Al is het alleen maar om het feit dat het land momenteel dusdanig hard groeit, dat het bij eventuele toetreding (in tweeduizend-zoveel) direct het grootste land is, met dus ook het meeste stemmen... Liever niet.

OnTopic: Het is zover....

Nu.nl: Eerste dode door rellen in Franse buitenwijken

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 07 nov 2005 14:29

LuciusMalfoy schreef:Zonder je te willen beledigen
Dat doe je ook niet, iedereen is vrij om een eigen mening te hebben over deze kwestie :wink: .
Ik weet trouwens zelf niet eens of ik voor of tegen ben, in beide gevallen zie ik voor -en nadelen voor Turkije en Europa.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 nov 2005 14:29

Bah, en hoeveel doden moeten er nog vallen? }:

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 07 nov 2005 14:30

Zolang de regering de leger niet inzet, ben ik bang dat het best veel kan worden Ann..

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 nov 2005 14:36

oT schreef:Zolang de regering de leger niet inzet, ben ik bang dat het best veel kan worden Ann..
Ja oT daar ben ik ook bang voor, zeker als het leger en de moslimorganisatie zich er mee gaan bemoeien. Wat kan je je soms toch akelig machteloos voelen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 07 nov 2005 15:12

..leger inzetten nu..met zwaar materieel..en de rubber kogels vervangen voor echte,en de avondklok instellen,ze hebben er om gevraagd.
laten ze die huizen waarin ze wonen maar met de grond gelijk maken ook,hebben ze meteen niks meer om over te klagen.
Dit is allang geen politietaak meer.
Nu hebben ze een man van 60 doodgeslagen die een vuurtje in zijn vuilnisbak wilde blussen..,en een gehandicapte vrouw in een rolstoel in de fik gestoken..nu moet Frankrijk maar eens laten zien wie de baas is vrees ik.
(helaas)

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 07 nov 2005 15:36

Ik lees net op GeenStijl.nl dat er in Bremen en Berlijn ook auto's in vlammen zijn opgegaan. Ik hoop dat Nederland buiten schot blijft, maar begin steeds meer te denken dat dit groter is dan een aantal ontevreden jongeren...

Van de andere kant... Het zullen wel gewoon verveelde copycats zijn...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 07 nov 2005 15:44

misschien een goed moment om aandelen van autobedrijven te kopen (Renault ofzo)

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 07 nov 2005 16:05

LuciusMalfoy schreef:Ik lees net op GeenStijl.nl dat er in Bremen en Berlijn ook auto's in vlammen zijn opgegaan. Ik hoop dat Nederland buiten schot blijft, maar begin steeds meer te denken dat dit groter is dan een aantal ontevreden jongeren...
Euhm... ik kan daar niks over vinden.
Trouwens hier in de buurt is vrijdag ook nog een auto in vlammen op gegaan maar dat zegt nog niet zoveel.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 07 nov 2005 16:10

Rooster schreef:
LuciusMalfoy schreef:Ik lees net op GeenStijl.nl dat er in Bremen en Berlijn ook auto's in vlammen zijn opgegaan. Ik hoop dat Nederland buiten schot blijft, maar begin steeds meer te denken dat dit groter is dan een aantal ontevreden jongeren...
Euhm... ik kan daar niks over vinden.
Trouwens hier in de buurt is vrijdag ook nog een auto in vlammen op gegaan maar dat zegt nog niet zoveel.
Het was een link op GeenStijl.nl

Als je op die pagina verder kijkt, zie je dat er in België ook een aantal auto's voor openhaardhout werden aangezien: link

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 07 nov 2005 16:30

LuciusMalfoy schreef:Het was een link op GeenStijl.nl

Als je op die pagina verder kijkt, zie je dat er in België ook een aantal auto's voor openhaardhout werden aangezien: link
Thanx
Zul je zien dat straks de benzine ook weer duurder wordt vanwege de grote vraag naar molotov-cocktails }:

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 07 nov 2005 16:31

Rooster schreef:
LuciusMalfoy schreef:Het was een link op GeenStijl.nl

Thanx
Zul je zien dat straks de benzine ook weer duurder wordt vanwege de grote vraag naar molotov-cocktails }:
Dan mogen ze van mij doorgaan, verdien ik weer meer geld voor de baas waardoor mijn winst uitkering weer stijgt. :lol:

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 07 nov 2005 16:42

ruben schreef:misschien een goed moment om aandelen van autobedrijven te kopen (Renault ofzo)
Beter koop je put-opties, als het zo doorgaat (of waren het nou pull-opties?) Verklaard waarom mijn vermogen alleen slinkt dit... :D

Plaats reactie