Welk nieuws kan jou nog schokken, verbazen of verbijsteren?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 16 jan 2006 23:33

Ik heb de afgelopen posts in dit topic flink lopen tieren op de sensatieprogramma's. En ik sta nog steeds achter die posts. Maar soms weten ze toch wat positieve beeldvorming te creeren. '4 in het land' had namelijk vanavond een reportage over een soos (club) voor geestelijke gehandicapten. Deze soos had namelijk ter ere van hun 5 jarig bestaan een gala georganiseerd. Mijn zusje zit ook bij die club en ik moet eerlijk aangeven dat de hele soos zich super vereerd voelden over de aanwezigheid van een echte officieuze cameraploeg. Hoewel de reportage bij lange niet objectief was, en ze juist de uiterlijk representatieve gehandicapten (waar mijn zusje niet tot behoord) aan het woord lieten, moet ik toegeven dat ik positief verrast was van de uiteindelijke reportage.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 jan 2006 01:37

Dat tieren van jou valt wel mee, maar natuurlijk zijn er ook wel positieve reportages, wat je nu hebt gezien is in ieder geval leuk, vooral voor al die enthousiaste mensen die zich zo vereerd voelden door een echt cameraploeg, maar het is ook niet allemaal zwart, we hadden het over het ramptoerisme en de sensatienieuwsberichtgeving (je zal het kunnen maken met schrabble) en dat is verwerpelijk, laten ze zich meer op dit soort gebeurtenissen richten er is genoeg wat wèl leuk is zoals b.v. dit wat jij hebt gezien, of laat ze eens wat mooie programma's over van mijn part het kweken van bloemen of het fokken van dieren geven inplaats van het levend in plastic zakken stoppen van zieke kippen of het doodmaken van gezonde koeien en andere dieren, dat zou de sensatiezucht wat laten afnemen. Maar misschien lezen ze wel stiekem deze posts. :wink:

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 17 jan 2006 09:17

Ann McDunn schreef:of laat ze eens wat mooie programma's over van mijn part het kweken van bloemen of het fokken van dieren geven inplaats van het levend in plastic zakken stoppen van zieke kippen of het doodmaken van gezonde koeien en andere dieren,
Maar zou dit zou nooit genoeg kijkcijfers trekken. Mensen zijn nu eenmaal heel erg gericht op visuele onvrede. Zo kunnen ze zien dat ze het zelf allemaal nog niet zo slecht hebben. Waarom denk je dat er zoveel van die sentimentele rouwfilms gemaakt worden...

Toch zou het een goede benadering zijn van het nieuws. Een korte objectieve waarneming, van het slechte. En dan meteen overspringen op een gezellig onderwerp.

´Er zijn weer 20,000 kippen geruimd in Turkije, vanwege de kippenziekte.' 'Over gevogelte gesproken, Calimero viert dit jaar zijn 25jarige jubileum op de buis, tijd voor een feestje dus......'

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 jan 2006 13:24

KoenZ jij zegt het, en ik ben het er volkomen mee eens, ik denk zelfs niet eens dat de kijkcijfers daardoor minder zouden worden, de mensen worden moe gebeukt door slecht nieuws en volgens mij willen ze allemaal ook wel eens leuk nieuws zien en horen. :Y

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 21 jan 2006 16:46

Inmiddels is dat leuke nieuws er, maar wel in Engeland. De walvis in de Theems wordt bloedserieus genomen en verschijnt telkens in "Breaking News" en ik moet zeggen dat ik het ontzettend leuk vind hoe de Engelsen omgaan met een verdwaalde walvis, die volgens het laatste nieuws een wond aan het hoofd (kop toch?) heeft, geweldig hoe ze hier allemaal mee omgaan. :Y

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 21 jan 2006 19:38

Ja leuk he? Ik kijk er ook steeds naar. De engelsen lijken hierdoor helemaal te verbroederen :D Hoop echt dat het beest het redt.

Flippie
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Flippie » 21 jan 2006 19:43

ja idd zou wel jammer zijn als hij het niet red :( ....

hij heeft zijn tomtom go niet helemaal goed ingestelt denk ik :8

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 21 jan 2006 20:15

Hij heeft het helaas niet gered :( Dat schrijft Sky news hier

Als eerbetoon hier een welhaast surrealistische foto van gisteren:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Il Padrino op 21 jan 2006 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 21 jan 2006 20:19

:( :( Zielig beestje ..

Verder kan eigenlijk niks me verbazen of shockeren, ik ben dat niet echt snel en ik vind eigenlijk vrij weinig dingen te erg of te grof.
Laatst gewijzigd door Darko op 21 jan 2006 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 21 jan 2006 20:23

Oeps, had niet gezien dat er nog iemand na mij had gepost, door mijn wijziging ziet Darko's bericht er een beetje vreemd uit.

Hij heeft het dus niet gered, is op de boot naar de Noordzee overleden :( Jammer, maar ik denk dat het er wel dik inzat, het beest moet al flink verward zijn geweest om zo ver de Theems op te zwemmen, dan nog eens ergens tegenaan botsen en twee keer stranden. Het arme dier.

Zal wel weer één of ander museum blij mee worden gemaakt.

En ik verdenk de Japanse toeristen in Londen! :o

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 21 jan 2006 20:26

Ik heb mijn bericht wel even aangepast, wel sneu :cry:

Flippie
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Flippie » 21 jan 2006 22:52

:(

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 22 jan 2006 02:11

Ze hebben ook nog een baby walvis gevonden die dood langs de Thames lag en ze vermoeden dat het de baby van deze walvis was. Heel jammer dat het dier het niet heeft gered, maar hulde voor alle Engelsen die zo hebben meegeleefd en hebben geholpen. _O_

Mooie foto Il Padrino :T

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 22 jan 2006 08:40

He getver, het beest zal wel van de stress zijn overleden, zielig. :cry: Inderdaad een mooie foto Il Padrino.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 jan 2006 14:10

Het zal wel weer aan mij liggen maar ik vond de hele media aandacht voor dat beest pas shockerend. Dat de lokale media in Londen erover schrijven: ok. Maar moet dit soort "nieuws" nu werkelijk in ons journaal? Over de situatie in pakweg Ivoorkust lijkt niemand zich druk te maken maar als er één zielig beestje met z'n domme kop de verkeerde kant opzwemt dan staan we op onze achterste poten. Hou toch asjeblieft op.

Maar goed, ik zal weer de cynische ouwe lul zijn.

Plaats reactie