Welk nieuws kan jou nog schokken, verbazen of verbijsteren?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 22 jan 2006 14:21

ash_ wees toch blij dat er eindelijk eens wat anders op het journaal komt dan altijd ellende. Niet iedereen is zo ongevoelig dat ze het niet shockerend vinden wat er allemaal gebeurt aan vreselijke toestanden, maar je kunt toch niet altijd aan erge dingen denken? Alleen al het feit dat je helemaal niets kunt doen als mensen elkaar afslachten geeft je een akelig onmachtig gevoel en dan is het best wel eens leuk om te zien hoeveel mensen nog bereid zijn àls ze wat kunnen doen het dan met liefde doen.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 jan 2006 21:45

Dit is toch ook geen leuk nieuws? Het beest is dood. Het gaat mij er niet om dat er geen "goed" nieuws op het journaal mag komen: het gaat mij erom dat dit non-nieuws is of in ieder geval niet belangrijk genoeg om er zo uitgebreid (ze hadden een correspondent aan de telefoon!) in Nederland over te berichten. Die tijd kunnen ze beter besteden aan de echt belangrijke zaken. Het mag van mij best als ludieke uitsmijter van het journaal (die hebben ze steeds vaker trouwens, dus hoezo geen niet-ellendige nieuws in het journaal) maar zo uitgebreid als nu... :N

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 22 jan 2006 23:15

ash_ schreef:Dit is toch ook geen leuk nieuws? Het beest is dood. Het gaat mij er niet om dat er geen "goed" nieuws op het journaal mag komen: het gaat mij erom dat dit non-nieuws is of in ieder geval niet belangrijk genoeg om er zo uitgebreid (ze hadden een correspondent aan de telefoon!) in Nederland over te berichten. Die tijd kunnen ze beter besteden aan de echt belangrijke zaken. Het mag van mij best als ludieke uitsmijter van het journaal (die hebben ze steeds vaker trouwens, dus hoezo geen niet-ellendige nieuws in het journaal) maar zo uitgebreid als nu... :N
Ik heb dat ook wel een beetje, ik had pas al zoiets van: het lijkt wel weer een tweede komkommertijd, als dit zo uitgebreid aan bod komt en Nederland massaal op de bres springt voor een lullig musje.

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 23 jan 2006 00:20

Ann McDunn schreef: Niet iedereen is zo ongevoelig dat ze het niet shockerend vinden wat er allemaal gebeurt aan vreselijke toestanden
Het shockeerd mij niet maar ik ben wel extreem gevoelig.. dus ik denk niet dat je dat zo globaal kan zeggen :wink: Ik heb wel medeleven etc.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 23 jan 2006 01:24

Darko schreef:
Ann McDunn schreef: Niet iedereen is zo ongevoelig dat ze het niet shockerend vinden wat er allemaal gebeurt aan vreselijke toestanden
Het shockeerd mij niet maar ik ben wel extreem gevoelig.. dus ik denk niet dat je dat zo globaal kan zeggen :wink: Ik heb wel medeleven etc.
Je haalt een zin uit een antwoord op een andere post, wel lekker makkelijk natuurlijk (wink gezien hoor) maar je kunt wel uit de hele post opmaken dat ik het zo bedoel als jij nu zegt. De toestand in b.v. de landen waar iedere dag zoveel mensen sterven aan aids dat kan je shockeren èn je kan er boos, of verdrietig van worden, en wie zal er geen medeleven voelen bij zoiets? Dit klinkt ook makkelijk, maar dat wil niet zeggen dat ik het er soms makkelijk mee heb, maar als ik nog jong was ging ik in dat soort landen helpen. Er is altijd wel wat te doen, maar ik ben jammer genoeg te oud. En toen ik jouw leeftijd had was er geen aids en hoorde je over het algemeen niet veel over alles wat er nu op TV, radio, en kranten te zien, horen en lezen is.

ash_ inderdaad het beest is dood en nu is het dan ook geen leuk nieuws meer, maar ik vond het gewoon mooi om te zien dat er zoveel mensen probeerden het beest te redden. Maar als je op het platteland in Engeland bent dan zijn de mensen daar ook nog veel socialer voor elkaar dan hier in Nederland, daar wordt wèl op de buren gelet, ik heb het dus niet over de grote steden. Ook houden de mensen daar erg veel van dieren, en ik weet wat eraan zit te komen - de vossenjacht - maar dat zijn niet de gewone burgers, die hebben geen geld voor grote kennels en paarden.

gollum je hebt gelijk over dat lullige musje. :Y

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 jan 2006 13:20

Ann McDunn schreef:[Maar als je op het platteland in Engeland bent dan zijn de mensen daar ook nog veel socialer voor elkaar dan hier in Nederland, daar wordt wèl op de buren gelet, ik heb het dus niet over de grote steden.
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Buitenpost is, maar ik weet dat in veel dorpen wel degelijk nog een uitgebreide sociale controle heerst, al is het maar vanwege het drukke verenigingsleven dat in die gaten nog bestaat. Het lijkt me niet dat je de situatie in één of een paar dorpen als toonaangevend voor heel Nederland kunt zien. Maar we dwalen nu wel erg ver van het topic af.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 23 jan 2006 14:07

ash_ schreef:
Ann McDunn schreef:[Maar als je op het platteland in Engeland bent dan zijn de mensen daar ook nog veel socialer voor elkaar dan hier in Nederland, daar wordt wèl op de buren gelet, ik heb het dus niet over de grote steden.
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Buitenpost is, maar ik weet dat in veel dorpen wel degelijk nog een uitgebreide sociale controle heerst, al is het maar vanwege het drukke verenigingsleven dat in die gaten nog bestaat. Het lijkt me niet dat je de situatie in één of een paar dorpen als toonaangevend voor heel Nederland kunt zien. Maar we dwalen nu wel erg ver van het topic af.
Zo ver van het topic dwalen we niet af. In Buitenpost ben ik een aantal malen behoorlijk geschokt geweest van de bevolking, in de hoofdstraat (nou ja hoofdstraat) :-? overigens heb ik het al eerder verteld, viel een oude vrouw, echt oud. En iedereen liep er gewoon omheen, niet om mezelf op mijn boezem te slaan, maar ik ben er direct heengegaan en even later kwam er nog een jonge man bij, het mens was er helemaal af, we zijn bij haar gebleven tot ze weer tot haar zelf was gekomen, ik wilde haar naar huis brengen, maar ze kon weer verder. Noem dat maar menselijk gedrag! Dat verwacht je toch niet in een overwegend christelijk dorp? Ook heeft er een vrouwtje in een aanleunwoning 2 dagen in de wc pot knel gezeten, wèl alarmknopje, maar geen gehoor. In één van de bejaarden woninkjes daar liep een verwarde vrouw op blote voeten in een nachtpon op een druk kruispunt, niemand deed wat, de politie heeft haar thuisgebracht en toen ik 's middags bij mijn moeder was, zat dat mensje in de stromende regen op een bank, ik heb haar met veel moeite in haar huis weten te krijgen, maar wederom alle anderen keken wel, maar waren zogenaamd bang voor Marianne. Ik heb de politie, zorginstellingen en de huisartsen gebeld, maar niemand heeft wat gedaan. Ik wijt het mede aan de provincies op zich, bij jullie is het allemaal gemoedelijker en dat scheelt een stuk.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 23 jan 2006 17:58

ash_ schreef:...ik vond de hele media aandacht voor dat beest pas shockerend. Dat de lokale media in Londen erover schrijven: ok. Maar moet dit soort "nieuws" nu werkelijk in ons journaal? Over de situatie in pakweg Ivoorkust lijkt niemand zich druk te maken
Leed in Afrika, is dat nog nieuws dan? Cynisch, ja. Maar als we iedere dag al het leed uit Afrika op de buis moesten krijgen dan zou het journaal een avondvullend programma worden, met dezelfde berichten over tig verschillende landen. Neem dan ook even de problematiek van Midden- en Zuid-Amerika erbij, en we maken er iedere dag een marathon van.

Een walvis die verdwaalt en per ongeluk in het centrum van één van de beroemdste steden in de wereld terecht komt is een unieke gebeurtenis, dat interesseert mij wel. Je kunt berichtgeving hierover zien als een nutteloos stuk vermaak, maar met een beetje goede wil zie je er ook een poëtische gebeurtenis van de natuur die zich binnendringt in de mensenwereld alwaar hij reddeloos verloren raakt, en zelfs de mensheid zelf heeft dan niet de macht om de natuur tegen de cultuur en zichzelf te beschermen. :wink:

Over het dierenleed in de rest van de wereld hoor je net zo min iets als over het daagelijkse leed in Afrika, dus ik vind het niet slecht om bij aparte gebeurtenissen even stil te staan wat er in de natuur om ons heen gebeurt.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 23 jan 2006 18:31

:T

Flippie
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Flippie » 23 jan 2006 18:51

Kelly schijnt dus door der moeder vermoordt te zijn, OMDAT ze volgens haar moeder te lief en de aardig was om later goed in het leven te staan..... ze vind nogsteeds dat ze goed gehandeld heeft....

Hoe ziek kan een mens zijn :x :x :x

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 jan 2006 19:05

Flippie schreef:Kelly schijnt dus door der moeder vermoordt te zijn, OMDAT ze volgens haar moeder te lief en de aardig was om later goed in het leven te staan..... ze vind nogsteeds dat ze goed gehandeld heeft....
Hoe ziek kan een mens zijn :x :x :x
..weer eens het bewijs dat de mens het meest vreselijke monster is op aarde.
mensen maken sowieso veel te veel kapot..
Doodstraf geven.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 23 jan 2006 19:51

De doodstraf is te licht voor zoiets. Echt levenslang vind ik beter, als je dood bent kan je ook geen last van je geweten krijgen.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 23 jan 2006 19:54

Ann McDunn schreef:De doodstraf is te licht voor zoiets. Echt levenslang vind ik beter, als je dood bent kan je ook geen last van je geweten krijgen.
Hoe sadistisch het oog om oog- tand om tand-principe ook is. Ik ben inderdaad voor levenslang. Ik zal nu heel eerlijk zijn: ik hoop dat ze eerst lijdt, daarna tot besef komt wat ze gedaan heeft, en dat ze dan haar leven mag beteren. Al is dat in de gevangenis (TBS lijkt me waarschijnlijk).

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 jan 2006 19:59

..neej..husapkee weg ermee...kost het geen belastinggeld ook.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 jan 2006 23:09

Il Padrino schreef:Leed in Afrika, is dat nog nieuws dan? Cynisch, ja. Maar als we iedere dag al het leed uit Afrika op de buis moesten krijgen dan zou het journaal een avondvullend programma worden, met dezelfde berichten over tig verschillende landen. Neem dan ook even de problematiek van Midden- en Zuid-Amerika erbij, en we maken er iedere dag een marathon van.
:N Wat een bedroevende instelling. Ja er is daar altijd wel iets mis maar moet je er dan maar niet meer over berichten? Sorry, ik weet dat je het niet zo bedoeld maar over dit soort opmerkingen kan ik me oprecht kwaad maken. Hoe zou jij je voelen als je in een oorlogsgebied zou wonen en de rest van de wereld zou er niet meer over berichten omdat er ergens een vis, sorry, zoogdier verkeerd zwemt? En nogmaals het gaat me er niet om dat die walvis een keertje in het nieuws komt, het gaat om de hoeveelheid aandacht die ik zwaar overtrokken vond en vind.

Plaats reactie