Spiritualiteit en Wetenschap

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 21 aug 2007 20:46

emperor schreef:
Ann McDunn schreef:En dan te bedenken dat we maar een heel klein gedeelte van onze hersenen gebruiken (sommige héél weinig, maar dat is weer een ander verhaal). :D
..niet echt, je gebruikt je hersenen wel helemaal, alleen kleine gedeeltes per keer..bij de ene mens zijn sommige delen beter ontwikkeld dan bij de andere..ik ken hooggeleerden die niet eens weten hoe een telefoon werkt bijv.
Klopt, dat is een algemeen wijdverbreid misverstand. Net zoiets als dat Einstein meer van zijn hersenen gebruikte dan de andere mensen. Dat is dus niet zo maar hij kon zijn hersenen wel beter gebruiken.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 22 aug 2007 00:31

Nou ja zeg, je kunt je hersenen die je gebruikt toch wel stimuleren door te blijven leren? Hooggeleerden die niet weten hoe een telefoon werkt lijkt mij meer niet willen dan niet kunnen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 aug 2007 15:52

Ik heb ook wel eens het idee, dat verschillende hersengebeiden fungeren als een soort back-up voor vitale functies..mocht het ene deel uitvallen, dan is er nog wat over ergens anders...een soort RAID-mirroring zeg maar...dat van die telefoon, ja die man wist natuurlijk wel hoe het werkte, maar als je op je kantoor 3 dagen zonder telefoon zit, en men spreekt mij (de electriciën) hierop aan en ik zeg dat ik wel even kom kijken als ik tijd heb en ik zie dan dat de stekker er gewoon niet inzit..tjah!
(was bij een professor op de VU)
Natuurlijk zijn deze mensen knap, maar alleen op hun vakgebeid..een schoenveter strikken kunnen ze soms nauwelijks(niet allemaal overigens).

Ik zeg altijd maar wat rust, roest, zo ook je hersenen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 dec 2007 12:26

Spiritualiteit & Wetenschap?
Doe de Chakratest:

http://www.eclecticenergies.com/nederla ... ratest.php

Mijn uitslag:

Afbeelding

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 09 dec 2007 14:59

Mooie, goede test Emperor. Erg interessant.
Klopt zeker! :T

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 dec 2007 20:14

Shine schreef:Mooie, goede test Emperor. Erg interessant.
Klopt zeker! :T
Ik weet dat er meer dingen zijn die men als normaal mens zijnde niet direct verklaren kan alles wat je als normaal mens leert in je leven, van je ouders, op school, op je werk enz. is slechts een klein gedeelte van wat er is te leren.
En hoe weet je of er iets is wat je nog niet geleerd hebt?
Omdat gewoon niet iedereen het zelf ervaart zal men altijd sceptisch blijven wat natuurlijk ook wel goed is want er is ook veel onzin zelf ervaren is het beste bewijs voor iets wat moeilijk te bewijzen is.
Het enige wat je dan rest is proberen mensen met soortgelijke ervaringen op te zoeken of er boeken over te lezen.

Denk je bijv. dat een beetje voedsel en drinken alles is wat nodig is om je lichaam in staat te stellen tot volledig functioneren..alleen je hersens al verbruiken enorme hoeveelheden energie zonder dat je lichaam iets doet.

Plaats reactie