Spiritualiteit en Wetenschap

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
mr.G
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door mr.G » 30 jan 2006 16:04

Ann McDunn schreef:Ja, ik voel ook waar de pijn zit, iemand met b.v. rugpijn mag zelf niet zeggen waar het zit, ik tast dat liever zelf af. Ook gebruik(te) ik verschillende methodes. Ik voel ook aan of een kamer of plaats in een huis goed of verkeerd is en daar hebben al veel mensen baat bij gehad. Alleen kan ik zelf niet verklaren waarom ik dit kan. Het is inderdaad mooi als je iemand hebt genezen, maar een makkelijk leven is het niet. Het is n.l. helemaal niet zo geweldig als je op vakantie bent, een prachtig lief meisje op je schoot neemt en dan weet - dit kind gaat dood - ik ben totaal geen zweverig mens, nooit geweest ook en als iemand zegt ik ben afgekeurd voor mijn rug en ik mag het aftasten zal ik ook eerlijk zeggen dat er niets aan de hand is als dat zo is. Het is even schrikken voor zo'n man/vrouw en verraad daar doe ik helemaal niet aan. Of mensen erin geloven willen of niet maakt mij ook niet uit, ze merken het vanzelf, het is alleen jammer dat mensen zoals Jomanda en meer van dat gespuis het er voor de mensen die echt wat kunnen zo moeilijk maken. Als ik "doorkrijg", anders kan ik het niet omschrijven dat iemand iets heeft dat ik zelf niet vertrouw dan moeten ze van mij eerst voor onderzoek naar gewone artsen. Iedereen is natuurlijk helemaal vrij om het te aanvaarden dat het bestaat of het te verwerpen, maar in 30 jaar zijn er toch wel heel veel mensen geweest die er helemaal niet in geloofde, maar wèl heel erg blij waren dat ze op deze manier genezen waren.
Voel jij aan mensen dat ze binnenkort doodgaan?! Dat lijkt me egt vreselijk!!! Heb je dit allang, of is dit in de 'loop der jaren' gekomen? Het kost ook zeker veel energie om iets te voelen?
Ik moet toegeven dat mensen als Jomanda en die ene die dat programma doet met Irene Moors mijn geloofwaardigheid krenken, maar toch geloof ik er wel in :Y
Nóg een vraag: Geloof jij in reincarnatie?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 30 jan 2006 16:19

mr.G schreef:Ik moet toegeven dat mensen als Jomanda en die ene die dat programma doet met Irene Moors mijn geloofwaardigheid krenken, maar toch geloof ik er wel in :Y
waarom in hemelsnaam?

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 30 jan 2006 18:21

Blegh Jomanda :r echt een vreselijk mens! Dat ze zei tegen die vrouw (ik ben der naam even kwijt) dat ze geen kanker had, maar dat ze er uiteindelijk toch aan dood ging. Dat is bijna net zo erg als iemand vermoorden, gelooft ze echt in zichzelf :o

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 30 jan 2006 19:02

PUMA schreef:Blegh Jomanda :r echt een vreselijk mens! Dat ze zei tegen die vrouw (ik ben der naam even kwijt) dat ze geen kanker had, maar dat ze er uiteindelijk toch aan dood ging. Dat is bijna net zo erg als iemand vermoorden, gelooft ze echt in zichzelf :o
Met die vrouw bedoel je Sylvia Millecam en daar komt ook een proces van, waarbij ik hoop dat Jomanda met haar volksverlakkerij straf krijgt, maar ik ben bang van niet, want de uiteindelijke verantwoordelijke was Sylvia zelf. Ze is in het ziekenhuis door gynaecologen gewaarschuwd, maar Sylvia wilde wel geopereerd worden maar absoluut geen chemotherapie ondergaan, dus was het haar eigen keus. Een erg moeilijke zaak. Of Jomanda in zichzelf gelooft? Ergens heb ik zo mijn twijfels, ze heeft er in ieder geval heel veel aan verdiend (en nog) zo iemand mogen ze van mij per nu verbieden door te gaan met deze praktijken.

chaosje
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door chaosje » 30 jan 2006 19:13

Deze discussie gaat kanten op waar ik liever niet heen ga.
Jomanda heeft best gaven, en misbruikt deze en dat zal wel eens worden gecompenseerd.. ooit.

Ik vind de opmerkingen van Ann McDunn heel interessant, en begrijp niet waarom ze meteen begint met achterdocht. Er zijn wel degelijk mensen die dag in dag uit deze gaven gebruiken omdat het ze wordt ingegeven, en daarmee goed doen. Je zei treffend:
chaosje lekker makkelijk dan Trancedent, heb je hier voor geleerd? Ik begrijp trouwens ook niet wat je bedoelt als je zegt "negatief doet d.m.v. je gaven", hoezo negatief? Ik heb 30 jaar mensen genezen en geholpen, gemasseerd, dieëten uitgeschreven en wonden geheeld, maar wel met de nodige medische kennis daarnaast en een opleiding van een PSI groep en ik heb er altijd hard aan moeten werken, ook heel veel tijd in gestoken, dus hoe je mensen kunt helpen en genezen zonder dat je je daar zelf wat van kan herinneren daar kan ik echt niet bij.
Ik heb hier vanaf me 5e voor geleerd door de aanwijzingen zoals me ingegeven. Het was leuk toen ik natuurkunde kreeg in de jaren 80 dat ik de onwaarheden erin al kon voorspellen omdat ik dat zo voelde. Het werd nog leuker in de jaren 90 te voelen, waarom.
Dat jij je de negatieve kant niet herkent of in je op slaat.. tu salute! Ik moet hiervoor de negatieve kant oplossen in een 'energie van alles', wat jij wellicht uit nature, zonder waarnemen al doet. Ik neem dan ook geen negatieve dingen waar spiritueel, uitsluitend positieve. Stel iemand gaat dood, dan zie ik dat niet, maar de oplossing, de actie die iemand moet nemen zodanig dat ie niet dood gaat. Zeggen: "Je moet dat en dat doen, anders ga je dood.. is wel wat heftig.. voor een kind", dus je krijgt een trancedente vertaling naar iets dat het kind 100% accepteert omdat het em interesseert, waardoor hij/zij zelf de afweging neemt in een EIGEN keuze, en de dood mist, die jij voorzag..

Jomanda liet ze doodgaan, en kreeg betaald.
Als ik "doorkrijg", anders kan ik het niet omschrijven dat iemand iets heeft dat ik zelf niet vertrouw dan moeten ze van mij eerst voor onderzoek naar gewone artsen. Iedereen is natuurlijk helemaal vrij om het te aanvaarden dat het bestaat of het te verwerpen, maar in 30 jaar zijn er toch wel heel veel mensen geweest die er helemaal niet in geloofde, maar wèl heel erg blij waren dat ze op deze manier genezen waren.
Blij zijn met je gave, niet afgeven op de rest :)

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 30 jan 2006 19:29

mr.G schreef:Geloof jij in reincarnatie?
Reincarnatie is een leugentje om bestwil voor mensen die er niet aan willen dat na je dood toch echt alles over is. Gevoel en geest zijn chemische processen in je hersens die niet gerecycled worden. Daar ben ik voor pakweg 98% zeker van.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 30 jan 2006 19:40

hadiederk geweldig! Je houd voor alle zekerheid nog 2 % over. :D

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 30 jan 2006 19:41

Chaosje, snap jij zelf nou nog waar je het allemaal over hebt. Zou ik heel knap vinden, want wat ben jij vaag.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 30 jan 2006 19:53

mr.G schreef:Nóg een vraag: Geloof jij in reincarnatie?
Waarom zou je? Als het bestaat, dan zie je dat toch vanzelf als het zover is? Of is het dan alleen toegankelijk voor de Ware Gelovigen?
En als het er niet is, dan ben je dood voor je dat ontdekt. Geen teleurstelling dus. Scheelt je wel een leven lang hopen en geloven in iets dat er dan niet is...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 30 jan 2006 19:55

hermit elephant schreef:
Waarom zou je? Als het bestaat, dan zie je dat toch vanzelf als het zover is? Of is het dan alleen toegankelijk voor de Ware Gelovigen?
En als het er niet is, dan ben je dood voor je dat ontdekt. Geen teleurstelling dus. Scheelt je wel een leven lang hopen en geloven in iets dat er dan niet is...
scheelt je ook een hoop gedoe met karma enzo. Kun je tenminste gewoon een hond schoppen, zonder dat je denkt dat het je oma is.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 30 jan 2006 20:03

ruben schreef:
hermit elephant schreef:
scheelt je ook een hoop gedoe met karma enzo. Kun je tenminste gewoon een hond schoppen, zonder dat je denkt dat het je oma is.
dan schop ik liever een kat :lol:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 30 jan 2006 20:18

sickboy1984 schreef:Chaosje, snap jij zelf nou nog waar je het allemaal over hebt. Zou ik heel knap vinden, want wat ben jij vaag.
Niet om op je af te geven, maar ik snap je ook niet. Ik vroeg of je er voor geleerd had en dan is het antwoord - vanaf mijn 5e jaar - dan kreeg je dus als ik je een beetje begrijp bovenaardse tips om het zomaar even te zeggen. Je bent niet helderziend, niet heldervoelend, je krijgt alleen bovenaardse aanwijzingen en dan ook nog alleen in positieve zin. Je kunt geen mensen genezen, maar doe dat toch door degene waarvan jij voelt wat ze doen moeten richtlijnen te geven. Dan krijg je toch eerst negatieve gevoelens, anders weet je toch niet of iemand ziek is of dood zal gaan? En hoe kan je nu op een wildvreemd mens afstappen en zeggen je moet dit of dat gaan doen anders ga je dood. Nogmaals sorry chaosje maar ik begrijp hier geen barst van.

En blij zijn met mijn gave? Als ik voor alle keren dat ik het wel graag kwijt wilde zijn een euro kreeg, dan zat ik nu goed. Het is heel mooi voor anderen, maar als je er al je vrije tijd, je geestelijke en lichamelijke krachten en nog geld toe geeft om bepaalde middelen te kopen omdat sommige mensen dat niet konden betalen, dan is het voor jezelf alleen een dankbaar gevoel dat je het hebt kunnen doen, maar het is helemaal geen leuk leven. Eigenlijk is het ook gewoon werk dat jij toevallig wel kunt, maar een ander niet en je werk hoeft niet altijd je hobby te zijn. Denk je nu werkelijk dat het leuk is om als je iemand die b.v. overspannen is zover krijgt dat hij/zij alle ellende van hun leven over je uitstorten? Later went zoiets wel, maar de eerste jaren heb je het zelf heel erg zwaar.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 30 jan 2006 20:45

Ann McDunn schreef:
PUMA schreef:Blegh Jomanda :r echt een vreselijk mens! Dat ze zei tegen die vrouw (ik ben der naam even kwijt) dat ze geen kanker had, maar dat ze er uiteindelijk toch aan dood ging. Dat is bijna net zo erg als iemand vermoorden, gelooft ze echt in zichzelf :o
Of Jomanda in zichzelf gelooft? Ergens heb ik zo mijn twijfels, ze heeft er in ieder geval heel veel aan verdiend (en nog) zo iemand mogen ze van mij per nu verbieden door te gaan met deze praktijken.
Maar kan ik het zelfde over jou zeggen? Ik geloof dat je in je eigen gave gelooft, maar ik denk niet dat jij dergelijke gaven hebt? Of ben ik dan gemeen?

chaosje
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door chaosje » 30 jan 2006 21:28

sickboy1984 schreef:Chaosje, snap jij zelf nou nog waar je het allemaal over hebt. Zou ik heel knap vinden, want wat ben jij vaag.
Ja,... stel maar es een gedetaileerde vraag

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 30 jan 2006 21:35

chaosje schreef:
Ja,... stel maar es een gedetaileerde vraag
Ik zou wel willen, maar zou echt niet weten wat ik zou moeten vragen, zou weinig snap ik van je verhaal

Plaats reactie