Spiritualiteit en Wetenschap

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 03 feb 2006 20:46

is dit wel zo netjes?

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 03 feb 2006 20:51

ruben schreef:is dit wel zo netjes?
Nee, zal ik hem verwijderen?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 03 feb 2006 20:52

hadiederk schreef:
ruben schreef:is dit wel zo netjes?
Nee, zal ik hem verwijderen?
graag. Zou wel cool zijn. Chaos is een zweefkees, maar dit gaat misschien iets te ver

gaan we daarna weer lekker door met spiritueel wezen :T

chaosje
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door chaosje » 03 feb 2006 20:58

Il Padrino schreef:Tja, iemand die zich op een filmforum aanmeldt en in 19 postings met nog geen woord over films rept moet toch bepaalde bedoelingen hebben. Wat ze zijn is me tot op heden nog onduidelijk..

Maar ben ook wel benieuwd naar de antwoorden op Ash z'n gerichte vragen van een paar pagina's geleden.
A boy and his dog
The godfather
Pi en Requim of a dream
Magnolia
Waking life
Philedelphia Experiment
Manchurian Candidate
1984
Butterfly effect
The Island
Brave new world
Boys from Brazil
Fahrenheit 9/11 en Bowling for Columbine
Prosphero's books & The Cook the Thief His Wife & Her Lover & Drowning by numbers
JFK
The cube
The wall
Fight club
American beauty
The matrix
Hitchhikers guide to the galaxy
American History X
Fallen
Sixth sense
12 monkeys
Paycheck
The devil's advocate
Battle Royale
The prophecy
Conspiracy theory

:)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 04 feb 2006 20:30

Off Topic with Carlos Watson (2004)
Praten over films kan op andere gedeelten.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 feb 2006 20:45

gollum36 schreef:Off Topic with Carlos Watson (2004)
Praten over films kan op andere gedeelten.
:D

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 05 feb 2006 01:49

Il Padrino schreef:Tja, iemand die zich op een filmforum aanmeldt en in 19 postings met nog geen woord over films rept moet toch bepaalde bedoelingen hebben. Wat ze zijn is me tot op heden nog onduidelijk..
Dat staat in het eerste bericht.

[18:38:31] <MrMono> volgens mij moet je eens wat posten in het filosofie topic op FT, daar zitten wat meer mensen die hier wel eens over nadenken
Laatst gewijzigd door PUMA op 05 feb 2006 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 05 feb 2006 10:07

PUMA schreef:
Dat staat in het eerste bericht.
Precies! De bedoeling is het metafysicisch consolideren tot de hogere vragen die veel simpeler zijn dan het kijken in oneindige chaos.

:-?
Biertje?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 05 feb 2006 10:14

hermit elephant schreef: :-?
Biertje?
Laten we daar maar mee beginnen...

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 05 feb 2006 10:24

LuciusMalfoy schreef:
hermit elephant schreef: :-?
Biertje?
Laten we daar maar mee beginnen...
Ik heb in elk geval gemerkt dat het metafysisch consolideren een stuk makkelijker gaat met een paar biertjes op.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 05 feb 2006 10:24

Je bent gewoon een geest dat (een aantal keren) in een lichaam woont, net zoals een mens in een auto zit (de mens de geest, de auto het lichaam) in de wereld die wij kunnen zien en horen en voelen.

Daarnaast is er nog een veel grotere wereld die wij niet zien, horen of voelen, waarvan wij normaal gesproken niet bewust zijn omdat wij over het algemeen te druk zijn met geld verdienen, spullen kopen, allerlei hebzucht, allerlei problemen, een één of andere geloofsovertuiging, enzovoort, tenzij je jezelf ervoor openstelt.

Er zijn veel mensen die wel allerlei dingen horen, zien of voelen van die wereld, de zogenaamd paranormaal begaafde mensen, dat zijn mensen die uit zichzelf openstaan voor communicatie met die andere wereld omdat die mensen van nature onvoldoende afgesloten zijn van die andere wereld, denk maar aan Freek, die gozer die zo sliste maar op de VU in 1999 die de aura's van ons kon zien.

Er zijn ook mensen die af en toe iets meemaken vanuit die andere wereld wat ze niet verwacht hadden, in goede zin of in kwade zin.

Ik heb zelf in mijn jeugd allerlei experimenten op dat gebied gedaan, en geloof mij maar, je kunt jezelf maar beter van die zaken afsluiten.

Je kent het truucje van de fictieve spiegel die je ergens tussen kunt plaatsen, pas dat maar toe wanneer je stemmen hoort.

Willem
.

Aldus mijn collega.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 05 feb 2006 11:13

Damn, het blijft oppassen met electriciteit, je ziet het niet, ruikt het niet maar je voelt het wel en ja... dan is het te laat.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 05 feb 2006 11:24

emperor schreef:Je bent gewoon een geest dat (een aantal keren) in een lichaam woont, net zoals een mens in een auto zit (de mens de geest, de auto het lichaam) in de wereld die wij kunnen zien en horen en voelen.

Daarnaast is er nog een veel grotere wereld die wij niet zien, horen of voelen, waarvan wij normaal gesproken niet bewust zijn omdat wij over het algemeen te druk zijn met geld verdienen, spullen kopen, allerlei hebzucht, allerlei problemen, een één of andere geloofsovertuiging, enzovoort, tenzij je jezelf ervoor openstelt.

Er zijn veel mensen die wel allerlei dingen horen, zien of voelen van die wereld, de zogenaamd paranormaal begaafde mensen, dat zijn mensen die uit zichzelf openstaan voor communicatie met die andere wereld omdat die mensen van nature onvoldoende afgesloten zijn van die andere wereld, denk maar aan Freek, die gozer die zo sliste maar op de VU in 1999 die de aura's van ons kon zien.

Er zijn ook mensen die af en toe iets meemaken vanuit die andere wereld wat ze niet verwacht hadden, in goede zin of in kwade zin.

Ik heb zelf in mijn jeugd allerlei experimenten op dat gebied gedaan, en geloof mij maar, je kunt jezelf maar beter van die zaken afsluiten.

Je kent het truucje van de fictieve spiegel die je ergens tussen kunt plaatsen, pas dat maar toe wanneer je stemmen hoort.

Willem
.

Aldus mijn collega.
en waarom citeer je Willem nou? Wat wil je hier mee zeggen?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 05 feb 2006 11:33

ruben schreef:en waarom citeer je Willem nou? Wat wil je hier mee zeggen?
..ik vond het wel gepast om deze opvatting hier te plaatsen,weer iets om over na te denken,en eventueel verder mee te discussieren.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 05 feb 2006 13:48

Experimenteren kan je beter ook maar niet doen en wat Willem hier nu weer mee te maken heeft? Ik heb er al veel te veel over gezegd en er beslist niet te veel over nagedacht, als je wat kan of ermee kan moet je het doen, maar zweeftoestanden zoals spiritistische seances e.d. is niet goed. Ik ga er niet verder op in, alleen dat er meer is tussen hemel en aarde dan boerenkool met worst weet ik zeker.

Plaats reactie