Spiritualiteit en Wetenschap

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 05 feb 2006 16:13

..van te voren zeggen of iets wel of niet goed is is kortzichtig,wie gaat zwemmen leren,doet dat ook onder begeiding van een zwemleraar..wanneer je je wil verdiepen in spiritisme of andere occulte zaken,is het verstandig om iemand als leraar in de arm te nemen,die al enige ervaring heeft,op je eigen houtje experimenteren kan verkeerd aflopen,dat geld zowel voor de wetenschap als de spiritualiteit in het algemeen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 05 feb 2006 19:18

hoezo kortzichtig? Ik heb mensen meegemaakt die wel aan spiritisme en andere duistere occulte zaken deden, maar die werden er niet bepaald beter op. Een paar kwamen altijd met een hoge koorts van een seance thuis, zwemmen leren slaat nergens op! Als de zwemleraar even een andere kant uitkijkt kan een kind ook verdrinken, al zal dat niet vaak gebeuren, maar dat is heel wat anders en wie vertelt jou dat die leraar het goed met je voor heeft?

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 05 feb 2006 19:21

Ann McDunn schreef:wie vertelt jou dat die leraar het goed met je voor heeft?
Hoeveel doorslechte kinderverdrinkende badmeesters ken je? :D

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 05 feb 2006 19:33

PUMA schreef:
Vroeger gooide een stel grote jongens mij in het diepe, en ik kon niet zwemmen, nare badmeester heeft mij er niet uitgehaald dat deden andere kinderen, overigens echt gebeurd, maar je weet wel wat voor leraar ik bedoel. :D

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 feb 2006 20:12

Ann McDunn schreef:
PUMA schreef:
Vroeger gooide een stel grote jongens mij in het diepe, en ik kon niet zwemmen, nare badmeester heeft mij er niet uitgehaald dat deden andere kinderen, overigens echt gebeurd, maar je weet wel wat voor leraar ik bedoel. :D
een beetje te kindvriendelijke badmeesters met een hoog Michael Jackson gehalte of niet soms...vast van dat tuig, de ideale proefkonijnen waar ze nu dieren voor gebruiken

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 26 mar 2006 10:52

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 06 apr 2006 09:43

En voor die paar mensen die nog in creationisme of intelligent design geloven: http://www.guardian.co.uk/science/story ... 26,00.html

chaosje
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door chaosje » 16 apr 2006 20:40

Angst is de slechtste raadgever.
Het maakt blind, en doof, gevoelloos en zaait haat.
De dapperste is diegene die durft te zijn wie hij of zij is.
Dat zijn is niet altijd even makkelijk, maar om er nu niet mee bezig te zijn is alsof je beseft dat je eigenlijk terug wilt in evolutie.
Besef dan dat zijn tijdloos is, het is een lus van evolutie waarin begin en einde al vastliggen en je zelf de weg creert ertussen.
Dat is het mooie aan leven, je mag je eigen creatie zijn.

Straf me af als ik mensen tegenwerk,
niet als ik tracht met jullie mee te werken.

En vrees niet zoveel voor het kwaad, zo wint de duivel alsnog..

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 07 jul 2007 16:48

Ik had even een vraag, ik zat een documentaire te kijken over/van Stephen Hawkings en daarin kwam ik steeds meer te weten over het begin van alles. Nu had ik de vraag: Waar kwam de eerste energie vandaan, waardoor materie is ontstaan? Weet iemand hier wat meer van af?

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 08 jul 2007 09:00

Dat is een punt waar wel vaker over gepraat wordt, aangezien materie niet uit 'niets' kan ontstaan. De oorspronkelijke materie waar alles uit voortgekomen is zou in theorie dus eeuwig moeten zijn.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 08 jul 2007 10:40

Lumière schreef:Dat is een punt waar wel vaker over gepraat wordt, aangezien materie niet uit 'niets' kan ontstaan. De oorspronkelijke materie waar alles uit voortgekomen is zou in theorie dus eeuwig moeten zijn.
Dat is trouwens niet waar. Materie kan ontstaan uit energie, dus de materie zelf hoeft niet eeuwig te zijn (E = mc²). Wat ik me alleen afvroeg hoe ik de energie moest zien waaruit de materie ontstaat.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 08 jul 2007 11:31

Maar dan is die energie toch alsnog eeuwig? Ik ben hier al vaker op vastgelopen; want hoe is die energie dan in het 'niets' ontstaan?

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 08 jul 2007 13:36

Lumière schreef:Maar dan is die energie toch alsnog eeuwig? Ik ben hier al vaker op vastgelopen; want hoe is die energie dan in het 'niets' ontstaan?
Dat is ook de vraag die ik altijd van christenen te horen krijg als ik een discussie heb over dit onderwerp. Ik zou het niet weten, maar ik vind de versie van een entiteit die er altijd is, en vanuit het niets dan iets schept, nog net een stapje verder qua ongrijpbaarheid.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 08 jul 2007 15:45

Achja, we weten in ieder geval dat bier bij de brouwerij ontstaat en in de supermarkten op ons zit te wachten, meer hoef ik niet te weten :P

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 08 jul 2007 18:25

oT schreef:Achja, we weten in ieder geval dat bier bij de brouwerij ontstaat en in de supermarkten op ons zit te wachten, meer hoef ik niet te weten :P
Bier, wat is daar zo bijzonder aan?

Plaats reactie