Spiritualiteit en Wetenschap

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
chaosje
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door chaosje » 30 jan 2006 21:36

Leuk hoe mensen meteen allerlei verborgen premisses zien die er niet zijn, misschien had Plato teveel invloed in z'n tijd.
dan kreeg je dus als ik je een beetje begrijp bovenaardse tips om het zomaar even te zeggen. Je bent niet helderziend, niet heldervoelend, je krijgt alleen bovenaardse aanwijzingen en dan ook nog alleen in positieve zin. Je kunt geen mensen genezen, maar doe dat toch door degene waarvan jij voelt wat ze doen moeten richtlijnen te geven.
buitenaardse tips of tips uit het totaal van energie? beide gehad.
Wel helderziend en wel heldervoelend.
Ik krijg aanwijzingen alleen in positieve zin, zo van; sla af, ookal is het onzinnig en later blijkt op de weg rechtdoor een ongeluk gebeurd, ik zie het ongeluk niet.
Ik kan wel mensen genezen.
Dan krijg je toch eerst negatieve gevoelens, anders weet je toch niet of iemand ziek is of dood zal gaan? En hoe kan je nu op een wildvreemd mens afstappen en zeggen je moet dit of dat gaan doen anders ga je dood. Nogmaals sorry chaosje maar ik begrijp hier geen barst van.
Ik hoef alleen mijn deel te doen, de rest doet een deel.
Ik zeg nooit dat iemand anders dood gaat omdat het zo niet werkt, echter ik ben er es tegenin gegaan, en dan gaan dingen wel mis, als je niet ageert op deze energie, vandaar zie je de concequenties.
En blij zijn met mijn gave? Als ik voor alle keren dat ik het wel graag kwijt wilde zijn een euro kreeg, dan zat ik nu goed.
Als jij voor al je gaven een euro had gevraagd, was je ze nu al verloren.
Later went zoiets wel, maar de eerste jaren heb je het zelf heel erg zwaar.
Amen. :)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 30 jan 2006 22:36

:o nee echt. Ik snap LETTERLIJK geen woord. Kom 's terug op aarde. Gebruik mensentaal, en niet dat quasi-diepzinnige gezweef.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 30 jan 2006 22:47

ruben schreef::o nee echt. Ik snap LETTERLIJK geen woord. Kom 's terug op aarde. Gebruik mensentaal, en niet dat quasi-diepzinnige gezweef.
Tsss ruben toch, jij hebt zeker nooit "De Celestijnse Belofte" gelezen? :wink:

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 30 jan 2006 22:48

Rooster schreef:
ruben schreef::o nee echt. Ik snap LETTERLIJK geen woord. Kom 's terug op aarde. Gebruik mensentaal, en niet dat quasi-diepzinnige gezweef.
25 pagina's.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 30 jan 2006 22:48

vaker of de chat komen, krijg je dingen te horen over spoken.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 30 jan 2006 22:58

ruben schreef:
Rooster schreef:
25 pagina's.
_O_
Als iemand in staat is 25 bladzijden vol met mistig spiritueel gewawel te lezen dan moet er toch wel één of andere positieve energie aan het werk zijn.... ofzoiets

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 31 jan 2006 00:29

ruben schreef:
Ann McDunn schreef:
PUMA schreef:Blegh Jomanda :r echt een vreselijk mens! Dat ze zei tegen die vrouw (ik ben der naam even kwijt) dat ze geen kanker had, maar dat ze er uiteindelijk toch aan dood ging. Dat is bijna net zo erg als iemand vermoorden, gelooft ze echt in zichzelf :o
Of Jomanda in zichzelf gelooft? Ergens heb ik zo mijn twijfels, ze heeft er in ieder geval heel veel aan verdiend (en nog) zo iemand mogen ze van mij per nu verbieden door te gaan met deze praktijken.
Maar kan ik het zelfde over jou zeggen? Ik geloof dat je in je eigen gave gelooft, maar ik denk niet dat jij dergelijke gaven hebt? Of ben ik dan gemeen?
Nee hoor, je bent niet gemeen alleen onwetend en dat is je niet te verwijten. Die zin van jou is trouwens geweldig, jij gelooft dat ik in mijn eigen gave geloof, dat je uberhaupt nog ergens in gelooft is al heel wat, al is het maar in jezelf. :wink:

Het geloof kan ik je trouwens niet geven en daar heb ik ook helemaal geen behoefte aan. Ik hoef er niet in te geloven, want als je hier in de buurt was zou ik je wel even meenemen naar mensen die ik heb genezen, maar ook dat zou niet veel uitmaken denk ik want jij hebt dan meteen natuurlijk het oordeel klaar dat het psychosomatische patiënten waren, al zijn derdegraads brandwonden geen ingebeelde ziekten. Maar ik ben er in ieder geval niet rijk van geworden, ik heb geen ingestraalde toestanden verkocht, ik geef mensen geen hulp als ik voel dat er iets is wat ik niet kan doen, ik maak de blinden niet ziende, de doven niet horend, de verlamden niet lopend en zeker de ongelovigen niet gelovig. En Ruben wat jij denkt dat moet je toch zelf weten? Er zijn ongetwijfeld dingen waarover ik bepaalde gedachten heb, maar dat moet ik ook zelf weten.

Overigens ben ik bepaald geen zweefster, ik heb je al eerder gezegd dat ik geen boeken lees over het paranormale omdat de meeste boeken (wel doorgebladerd natuurlijk omdat we een kast vol van die boeken in de zaak hadden) vol met zweefverhalen staan. Maar ik lees wel boeken en ben nu bezig in een boek dat jou vast zal interesseren, "Geheimen van het Bernini Mysterie", samengesteld door Dan Burstein & Arne de Keijzer, daar wordt door historici, theologen, filosofen, wetenschappers enz. de theoriën van Dan Brown helemaal ontleed, het gaat over o.a. Galilei, Bernini, Copernicus, wetenschap versus religie etc., droog maar toch wel goed leesbaar en daar komen jouw stelllingen ook in voor. Alleen zijn het ook allemaal van elkaar verschillende denkbeelden en theorieën die elkaar vaak tegenspreken. Ruben wie alles weet moet nog geboren worden. Ik heb er gewoon geen zin in om mijzelf te moeten verdedigen tegen mensen die er niets van moeten hebben. Op dit punt en ik weet wel zeker op veel meer punten worden wij het toch nooit eens. Probeer het eens met chaosje die is nog vechtlustig op dit gebied en met haar zal ik het nooit eens zijn, dus ook maar amen.

chaosje
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door chaosje » 31 jan 2006 00:57

Rooster schreef:
Of the Indigo Children?
Maar de mooiste waarheid blijft je eigen ervaring in God's creaties, welke ooit je eigen zullen zijn. :)

chaosje
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door chaosje » 31 jan 2006 00:58

sickboy1984 schreef:
vaker of de chat komen, krijg je dingen te horen over spoken.
Spoken bestaan niet ;)
Geesten hadden we het over.

Je hebt er 2 soorten van, maar dat was nooit ter discussie gekomen.

Maar voor wie real time mee wilt discussieren (vandaag al 12 mensen)..
http://filmtotaal.lichtsnel.nl
of mIRC: irc://lichtsnel.nl/filmtotaal.nl
Als iemand in staat is 25 bladzijden vol met mistig spiritueel gewawel te lezen dan moet er toch wel één of andere positieve energie aan het werk zijn.... ofzoiets
Bij deze opmerking zeker!!! _O_
Laatst gewijzigd door chaosje op 31 jan 2006 01:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 31 jan 2006 00:59

:o

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 31 jan 2006 09:55

chaosje schreef:
Rooster schreef:
Of the Indigo Children?
Maar de mooiste waarheid blijft je eigen ervaring in God's creaties, welke ooit je eigen zullen zijn. :)
wat? huh? God's creaties die wat? Wat eigen? In mij? Waar komt die god trouwens ineens vandaan? En hoezo is dit 'waarheid'? Weet je wel wat waarheid betekent? En hoe denk je dan dat waarheid 'mooi' kan zijn? Of zijn dit gewoon diepzinnig klinkende, maar volkomen lege woorden?
Laatst gewijzigd door ruben op 31 jan 2006 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 31 jan 2006 09:58

r4-r2

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 31 jan 2006 10:14

sickboy1984 schreef:r4-r2
Ah, net niet mat, misschien zijdeglans maar zeker geen mat
(volgens mij kan die zet helemaal niet, schaken gaat niet verder dan H.
R bevindt zich buiten het bord, maar als je het bedoelt als metafoor voor zichzelf buiten de werkelijkheid plaatsen vind ik het we mooi. Of lul ik nou ook dom?)

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 31 jan 2006 10:25

hadiederk schreef:
R bevindt zich buiten het bord, maar als je het bedoelt als metafoor voor zichzelf buiten de werkelijkheid plaatsen vind ik het we mooi. Of lul ik nou ook dom?)
Doe niet aan metaforen.
Moest uiteraard d4-d2 zijn.
als dat kan, weet helemaal niks van schaken :oops:

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 31 jan 2006 11:04

sickboy1984 schreef:
hadiederk schreef:
Doe niet aan metaforen.
Moest uiteraard d4-d2 zijn.
als dat kan, weet helemaal niks van schaken :oops:
Ik ook niet, maar laten we chaosje vragen of ze ons in contact kan brengen met de geest van Jannes van der Wal. Slaan we 2 vliegen in 1 klap.

Plaats reactie