Spiritualiteit en Wetenschap

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 31 jan 2006 11:08

hadiederk schreef:Ik ook niet, maar laten we chaosje vragen of ze ons in contact kan brengen met de geest van Jannes van der Wal. Slaan we 2 vliegen in 1 klap.
* kuch * dat was een dammer dus veel soelaas zal de dode Jannes je ook niet bieden. * kuch *

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 31 jan 2006 11:10

hadiederk schreef:Ik ook niet, maar laten we chaosje vragen of ze ons in contact kan brengen met de geest van Jannes van der Wal. Slaan we 2 vliegen in 1 klap.
Die damde...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 31 jan 2006 11:15

hermit elephant schreef:
Die damde...
Spuit elf.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 31 jan 2006 11:15

JB schreef:Spuit elf.
Wat je zegt ben je zelf...

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 31 jan 2006 11:16

hadiederk schreef:
sickboy1984 schreef:
hadiederk schreef: Ah, net niet mat, misschien zijdeglans maar zeker geen mat
(volgens mij kan die zet helemaal niet, schaken gaat niet verder dan H.
R bevindt zich buiten het bord, maar als je het bedoelt als metafoor voor zichzelf buiten de werkelijkheid plaatsen vind ik het we mooi. Of lul ik nou ook dom?)
Doe niet aan metaforen.
Moest uiteraard d4-d2 zijn.
als dat kan, weet helemaal niks van schaken :oops:
Ik ook niet, maar laten we chaosje vragen of ze ons in contact kan brengen met de geest van Jannes van der Wal. Slaan we 2 vliegen in 1 klap.
in groningen schijnt er een portaal naar een ander universum te zijn, misschien moeten we daar gaan zoeken.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 31 jan 2006 11:18

sickboy1984 schreef:in groningen schijnt er een portaal naar een ander universum te zijn, misschien moeten we daar gaan zoeken.
In Utrecht ook al! Dat maak ik tenminste op uit het feit dat ik enkele malen, na een avond doorzakken in Kafé België, in een ander universum wakker werd...

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 31 jan 2006 11:24

hermit elephant schreef:
sickboy1984 schreef:in groningen schijnt er een portaal naar een ander universum te zijn, misschien moeten we daar gaan zoeken.
In Utrecht ook al! Dat maak ik tenminste op uit het feit dat ik enkele malen, na een avond doorzakken in Kafé België, in een ander universum wakker werd...
Gisteren van chaosje gehoord dat er 1tje boven een koffieshop in groningen zat, jammer dat ik niet blow, anders was ik m zeker gaan opzoeken.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 31 jan 2006 12:55

Mijn vraag aan Chaosje, zonder je te willen beledigen.. Heb jij vaak LSD gebruikt?

mr.G
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door mr.G » 31 jan 2006 14:13

ruben schreef:
mr.G schreef:Ik moet toegeven dat mensen als Jomanda en die ene die dat programma doet met Irene Moors mijn geloofwaardigheid krenken, maar toch geloof ik er wel in :Y
waarom in hemelsnaam?
Waarom niet? De mensen geloven ook dat atomen bolletjes zijn, is dat ooit bewezen? Er moet gewoon íets zijn, dat voel ik gewoon...
hadiederk schreef:
mr.G schreef:Geloof jij in reincarnatie?
Reincarnatie is een leugentje om bestwil voor mensen die er niet aan willen dat na je dood toch echt alles over is. Gevoel en geest zijn chemische processen in je hersens die niet gerecycled worden. Daar ben ik voor pakweg 98% zeker van.
Dus wat is er volgens jou "na de dood"? Niets? Het houd ineens op?
hermit elephant schreef:
mr.G schreef:Nóg een vraag: Geloof jij in reincarnatie?
Waarom zou je? Als het bestaat, dan zie je dat toch vanzelf als het zover is? Of is het dan alleen toegankelijk voor de Ware Gelovigen?
En als het er niet is, dan ben je dood voor je dat ontdekt. Geen teleurstelling dus. Scheelt je wel een leven lang hopen en geloven in iets dat er dan niet is...
Ik hoop niet, ik geloof. Ik geloof net zoveel in reincarnatie als dat ik geloof dat ik ben...
ruben schreef:
hermit elephant schreef:
mr.G schreef:Nóg een vraag: Geloof jij in reincarnatie?
Waarom zou je? Als het bestaat, dan zie je dat toch vanzelf als het zover is? Of is het dan alleen toegankelijk voor de Ware Gelovigen?
En als het er niet is, dan ben je dood voor je dat ontdekt. Geen teleurstelling dus. Scheelt je wel een leven lang hopen en geloven in iets dat er dan niet is...
scheelt je ook een hoop gedoe met karma enzo. Kun je tenminste gewoon een hond schoppen, zonder dat je denkt dat het je oma is.
Ik geloof erin, maar ik interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Ik geloof niet dat je reincarneert in een kat ofzoiets, dat is netzoveel onzin voor mij als voor jou...

mr.G
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door mr.G » 31 jan 2006 14:17

Nog een vraag aan chaosje, zie jij alles niet-lineair ofzo?

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 31 jan 2006 14:35

mr.G schreef:Dus wat is er volgens jou "na de dood"? Niets? Het houd ineens op?
Wat zul je balen als dat inderdaad zo blijkt te zijn. Al die jaren voor niks geloofd...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 31 jan 2006 14:43

mr.G schreef:
ruben schreef:
mr.G schreef:Ik moet toegeven dat mensen als Jomanda en die ene die dat programma doet met Irene Moors mijn geloofwaardigheid krenken, maar toch geloof ik er wel in :Y
waarom in hemelsnaam?
Waarom niet? De mensen geloven ook dat atomen bolletjes zijn, is dat ooit bewezen? Er moet gewoon íets zijn, dat voel ik gewoon...
Jazeker, dat is bewezen. En dat jij iets hoopt te voelen...daar haal je mij niet mee over de streep, hoor. En dat er iets MOET zijn, is geen argument.

Probeer 't nog 's.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 31 jan 2006 14:47

Ik geloof dat de aarde eigelijk een puist is op de reet van een hele grote kabouter, een kabouter die de waarheid van het Universele Alles in pacht heeft en graag wil dat jaarlijks 37 mensen net zo'n mega-kabouter als hij worden, om (na een opleiding in het Lichtgevende Kasteel) hetzelfde te doen als hij, maar dan in parralelle universa. Deze mensen worden geselecteerd door een speciale en onzichtbare commissie van wezens die in een andere dimensie leven op de energie van gedachtes. Ze worden aangetrokken door 'goede' gedachtes en kunnen zo de kandidaten selecteren.

dus...

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 31 jan 2006 14:48

ruben schreef:Jazeker, dat is bewezen...
Nou, bolletjes... Dat is dan toch de voorstelling van Dalton, zo rond het jaar 1800. Hoewel de oude Grieken al wel dachten dat alles opgebouwd was uit hele kleine deeltjes is het bestaan van protonen, elektronen en neutronen pas veel later aangetoond.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 31 jan 2006 14:51

Waarom zou je eigenlijk niet in reïncarnatie geloven? Waarom geloven studenten alles wat mensen hebben geschreven, is dat altijd wetenschappelijk bewezen? Helemaal niet. De flauwe grapjes die ik lees zijn voor mensen die er wel in geloven minstens even provocerend als de berichtjes van Strangelove over god. Gister was ik daar even opstandig over, maar dat is nu wel aardig gezakt. Iedereen moet maar geloven in wat hij/of zij geloven wil. Ik geloof in reïncarnatie omdat ik mijn hele leven lang gebeurtenissen heb meegemaakt die absoluut niet te verklaren waren, ha ik hoor sommigen nu gniffelen, ik heb geesten niet gezien, maar wel gehoord en gevoeld, zelfs meer dan me lief is. Vraag mij niet om een verklaring want die heb ik niet. Maar kom ook niet aan met de opmerking dat reïncarnatie een leugentje om bestwil is, geloven in is niet te bewijzen. God is niet te bewijzen, net zomin als andere religies hun goden kunnen bewijzen. Hierboven wordt gezegd dat de geest een chemisch proces is, is dat al bewezen? Mooi niet. Om het maar luchtig te houden, De Wetenschap Staat Nog Steeds Voor Raadsels, en daar horen deze zaken zeker bij.

Het was even druk hier, maar reïncarnatie kan je niet voelen, wie heeft dat nu weer bedacht. Na de dood is er een lange tijd van rust, voor degene die is overleden, daarna komt een geest weer terug in het lichaam van een ongeboren baby, ja hoor zweef, zweef, dan hoeven jullie dat niet meer in een antwoord te zetten. Voordat de fontanel zich sluit zal de baby nog weten wie hij/zij was, daarna niet meer. Dus in principe heb je er helemaal niets aan, ook al ben je nu ontzettend arm en zou in een volgend leven schatrijk worden, dan weet je dat niet. Regressie therapie is het enige middel om er (soms) achter te komen. En daar zijn wel bewijzen van. Mensen die hun eigen graf hebben bezocht in een ander land en door regressie therapie weten hoe ze hebben geleefd, dat is uitgezocht en in veel gevallen is dat waar gebleken.
Laatst gewijzigd door Ann McDunn op 31 jan 2006 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie