Hoe ver mag je gaan in de strijd tegen het 'slechte'?

Bespreek het actuele nieuws.
II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 29 aug 2006 22:57

geen idee waar ik moet beginnen...

ten eerste geloof ik wel degelijk dat geweld dingen oplost.
maar geweld zal altijd meer geweld als gevolg hebben, de vraag is puur hoe ver wil je gaan ??

met natuurlijk voor de hand liggend, hoe ver Mag je tegenwoordig gaan...

om er aan toe te voegen, is mijn levens opvatting: blijf op je eigen land, pas als iemand erop komt dan bijt je zijn kop eraf..

dat had waarschijnlijk ingehouden, dat iran of weet ik het waarschijnlijk allang platgebombadeerd was in 1990 door Saddam.
en Ja, dat is fout. maar niet onze zaak !

wat geeft Amerika het recht om als wereld rechter te spelen ? landen binnen te vallen op verdachtheid van kernwapens(wat helemaal niet was).

nou zullen er natuurlijk hier zat mensen zijn op FT die vinden dat wel degelijk ingegrepen moet worden tegen terrorisme, of met andere woorden dat het kwaden overwonnen moet worden...

ik vind dat dus niet, het word pas het ''kwade'' als die mensen Jou of jou land bedreigen en zodra dat gebeurd dan ga je vechten.
dus met betrekking op Amerika, doet bush maar lekker wat hij denkt goed is...het zelfde met Bin Laden.

wat ik er zo misselijk aan vind, dat amerika de steun van andere landen vraagt/beveelt in zijn strijd tegen andere landen.
zo ga je de oorlog benaderen dat amerika goed is en de landen die hij binnen valt slecht, en dat is gewoon je reinste flauwekul.

maar goed om even op het martelen terug te komen, ja dat keur ik goed.
maar dat hangt helemaal van de situatie af...

als iemand jou vrouw en kinderen dood maakt en je krijgt een van de daders te pakken en je marteld hem om de andere daders te vinden dan keur ik het goed.
daar in is ''het doel, heiligt de middelen'' wel degelijk toepasselijk.

maar als Amerika iemand oppakt die Vermoedelijk iets met wat dan ook te maken heeft, en je gaat daarna naakt foto's maken.
dan vind ik dat heel erg...
dat zegt niks over de vermoedelijke daden van de arabier, maar over de zieke geest die hem vasthoud.

oorlog zal er altijd blijven en een concreet antwoord of oplossing heeft niemand..
je moet alleen voor jezelf beslissen wat jij fout en goed vind.
samengevat: Mind Your Own Business

Plaats reactie