Kan je homofiel worden van films kijken?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Mark
Regisseur
Regisseur

Kan je homofiel worden van films kijken?

Bericht door Mark » 12 mei 2006 22:07

De gevolgen van film kijken, daar heb ik het vandaag over als je een beetje opgelet hebt. Misschien herinner je nog die berichten dat mensen die stunts uit Jackass na gingen doen en daar soms serieus gewond bij raakten. Diezelfde effecten kunnen films ook hebben. Maar wat triggert nou die rare reacties na het zien van bijvoorbeeld extreme stunts als uit een rijdende auto springen. Of bijvoorbeeld die hype van The Fast And The Furious waar na het zien spontaan overal illegale autoraces georganiseerd werden. Is het aan de ene kant iets sociaals wat geheel onschuldig is, of is het iets groters.

Denk je dat het kijken van bijvoorbeeld een horror/thriller bij minder geestelijk heldere mensen die druppel kan zijn waardoor ze iemand vermoorden, en zijn sommige films daarom gevaarlijk voor de samenleving? En moet er ook een filmkeuring komen die afraad om een film te kijken als je bijvoorbeeld manisch depressief bent en al een paar maanden je medicijnen niet genomen hebt? Of is een simpele waarschuwing als 'don't try this at home' voor het begin van de film genoeg om er voor te zorgen dat er geen 'ongelukken' gebeuren als de film afgelopen is?

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 12 mei 2006 22:14

De openings post is in ieder geval al een stuk beter. Maar ik blijf ibj m'n mening. Alleen films kijken kan je geen homo maken, maar het kan wel de drupppel zijn of een van de factoren zijn waardoor je het zeker weet.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 13 mei 2006 00:16

Mark als je nu eerst de titel van dit topic eens ga veranderen, je weet zelf toch wel beter? Er zullen best mensen zijn die beïnvloed kunnen raken door het zien van bepaalde films, maar die mensen zijn over het algemeen al behoorlijk labiel, dan kunnen ze ook ontploffen als ze wat naars meemaken, of in een vechtpartijtje of ruzie terecht komen. Een normaal mens zal echt niet ineens z'n tanden zetten in de nek van z'n vriendin als hij een Dracula film heeft gezien. En de vraag in je topic vind ik aanstoot gevend en nee je kunt geen homo worden van het zien van films. }:

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 13 mei 2006 07:05

Het zou best eens kunnen zijn dat te veel films kijken niet gezond is voor jou Mark.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 13 mei 2006 07:13

Kun je een voorbeeld van zo'n "homosexualiteit-stimulerende-film" noemen, Mark? Had jij na het zien van die film een meer dan gebruikelijke interesse in de herenliefde? Beangstigt dat je?

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 13 mei 2006 11:43

Homofiel worden? Nee, maar je kan natuurlijk wel achter je sexualiteit komen door dergelijke films te kijken. Ten tweede is film een enorm medium, en zodra er door films als Brokeback Mountain veel aandacht komt voor homofiliteit, zullen er sneller mensen zijn die uit de kast durven te komen, omdat het een minder groot taboe is.

Topicstartziekte... :P

shahrzad
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door shahrzad » 13 mei 2006 12:14

Ann McDunn schreef:Mark als je nu eerst de titel van dit topic eens ga veranderen, je weet zelf toch wel beter? Er zullen best mensen zijn die beïnvloed kunnen raken door het zien van bepaalde films, maar die mensen zijn over het algemeen al behoorlijk labiel, dan kunnen ze ook ontploffen als ze wat naars meemaken, of in een vechtpartijtje of ruzie terecht komen. Een normaal mens zal echt niet ineens z'n tanden zetten in de nek van z'n vriendin als hij een Dracula film heeft gezien. En de vraag in je topic vind ik aanstoot gevend en nee je kunt geen homo worden van het zien van films. }:
Ik ben het met je eens Ann. Alleen mensen die in het normale leven "abnormaal" zijn kunnen erdoor worden beïnvloed.

De titel is wel misleidend, maar ik vind het helemaal niet aanstootgevend (zeg ik als een homo met wat ruggegraat)

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 13 mei 2006 12:24

Film is een medium en media zijn extensies van de mens. Homofiel worden is uiteraard onzin net zoals dat Tatjana iemand wilde bekeren (de gekheid).

Wel lekker provocerende titel waardoor je er op klikt natuurlijk :)

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 13 mei 2006 12:27

Hehe ik las de titel, en ik had al zo'n vermoeden wie de poster was.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 13 mei 2006 12:46

shahrzad je hebt zeker ruggegraat. :T Laat ik het dan maar een "domme" titel vinden.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 13 mei 2006 12:50

Ann McDunn schreef:Mark als je nu eerst de titel van dit topic eens ga veranderen, je weet zelf toch wel beter? Er zullen best mensen zijn die beïnvloed kunnen raken door het zien van bepaalde films, maar die mensen zijn over het algemeen al behoorlijk labiel, dan kunnen ze ook ontploffen als ze wat naars meemaken, of in een vechtpartijtje of ruzie terecht komen. Een normaal mens zal echt niet ineens z'n tanden zetten in de nek van z'n vriendin als hij een Dracula film heeft gezien. En de vraag in je topic vind ik aanstoot gevend en nee je kunt geen homo worden van het zien van films. }:
De titel veranderen?! Pffff... voor de tweede versie van dit topic vind ik de titel nog steeds lekker klinken. Maar dat alleen mensen die niet normaal zijn op een verkeerde manier beinvloed kunnen worden door films ben ik het dus niet mee eens. Waren bijvoorbeeld al die gasten die Jackass na doen altijd al ontspoord? Ik denk het dus niet. Hetzelfde met TFATF, sommige films hebben niet alleen een verkeerde invloed op figuren die geestelijk niet helemaal in orde zijn maar ook op jongeren die veel vrije tijd hebben. Daarom stel ik ook voor om een nieuw keurmerk in het leven te roepen die jongeren en mafkezen van tevoren waarschuwd voor films die niet geschikt zijn voor hun om te kijken.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 13 mei 2006 13:02

Dan moet je er ten eerste zelf van overtuigd zijn dat je een mafkees bent, eerst zitten dubben of dit soort film wel geschikt is voor jou en als je dat allemaal voor elkaar hebt ga je toch kijken, ik zou niet weten wat voor keurmerk jij zou willen plaatsen voor mafkezen :-? :N Als je gewoon jong bent kijk je toch niet naar zo'n keurmerk.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 13 mei 2006 14:37

shahrzad schreef: De titel is wel misleidend, maar ik vind het helemaal niet aanstootgevend (zeg ik als een homo met wat ruggegraat)
Join The Club... Huishomo nummero 3! (ELigius en ik zijn nummer 1 & 2) En, aanstootgevend is het niet, maar op den duur word ik wel moedeloos van dat geklier en geschop van Mark.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 13 mei 2006 14:56

gollum36 schreef:
shahrzad schreef: De titel is wel misleidend, maar ik vind het helemaal niet aanstootgevend (zeg ik als een homo met wat ruggegraat)
Join The Club... Huishomo nummero 3! (ELigius en ik zijn nummer 1 & 2) En, aanstootgevend is het niet, maar op den duur word ik wel moedeloos van dat geklier en geschop van Mark.
Misschien ben ik daarom wel zo fel, maar niet moedeloos worden van Mark hoor gollum, gewoon terug trappen. :Y

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 13 mei 2006 15:29

Ik vergeleek hem al eens met een Page Plus-puppy, eerst de boel verstieren door wcpapier door het huis te verspreiden (provocerende en nutteloze topics) en vervolgens zijn puppy-ogen op zetten. Ach kijk eens wat lief?! En dat gedoe ben ik een beetje beu. Als hij had gezegd, "kun je een loopneus krijgen van het kijken naar films"had ik het trouwens even nutteloos gevonden. Maar door de formulering is het duidelijk dat hij op provocatie uit is. Ik vind het woord homo niet irritant. Ik vind het irritant dat hij overduidelijk dat woord uitkiest. Maar ik laat me weer eens meeslepen.

Plaats reactie