JK Rowling aangevallen door Potter fans

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

JK Rowling aangevallen door Potter fans

Bericht door Vleeshaak » 04 jul 2006 11:05

Potter-fans woedend op JK Rowling

AMSTERDAM - De Harry Potter schrijfster is aangevallen door fans die woedend zijn omdat Rowling van plan is om één van de hoofdpersonen te doden in haar nieuwe boek.
De schrijfster van de bestsellers onthulde vorige week dat twee van de hoofdkarakters in het zevende en laatse Harry Potter boek doodgaan. Wie de karakters zijn wil de schrijfster niet bekend maken uit angst voor represailles. Het zou zomaar eens Harry kunnen zijn, Rowling sluit niks uit.

bron: telegraaf.nl
Waarom zou je een schrijfster aan gaan vallen omdat er een fictioneel karakter het einde van een boek niet gaat halen? Dan ben je toch echt de weg kwijt.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 jul 2006 12:33

Totaal maf natuurlijk, maar er staat ook niet bij hoe oud de aanvallers waren, kinderen kunnen behoorlijk agressief zijn als je zomaar hun idool wilt laten doodgaan, die lezen liever dat iedereen goed op z'n plaats komt, als het ouderen waren zijn ze echt gek! Nou ja voor velen leeft Elvis ook nog. :wink:

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 04 jul 2006 12:56

Als ik Rowling was liet ik een bom op Zweinstein vallen, gelijk elke hoofdpersoon weg.

Maar waarom kan dit niet in het opmerkelijke gebeurtenissen topic geplaatst worden?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 04 jul 2006 13:35

Je hebben zelfs een aparte JK-Rowling topic...

Anyway, ik had eigenlijk niet anders verwacht. Mijn vermoeden is toch dat zowel Harry als Voldemort (dat zijn er dus twee) het loodje leggen in het laatste boek, lijkt mij niet meer dan logisch... Ik snap de reactie van de 'fans' dan ook niet. Die voorspelling waar het vijfde boek om draait geeft al hintjes in de richting dat onze Harry het niet gaat overleven mijn inziens...

Chrissus
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Chrissus » 04 jul 2006 17:21

Mja moeilijk moeilijk, ze kan ook dramatisch doen door bv Hermelien en Ron dood te laten gaan en Harry te laten overleven, er kan van alles gebeuren. Ik hoop vooral dat het goed in elkaar zit, dan maakt het niet zozeer uit wie er doodgaat, als het sterk in elkaar zit is het mooi om te lezen.

Maar die aanval is natuurlijk belachelijk.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 04 jul 2006 18:59

Tsja, Sirius werd ook als een van de hoofdpersonages omschreven. Wel moet ik toegeven dat ik een diehard fan ben. Einde van de serie, einde van Potter. En daar zit wat in. Ik zie geen happyending.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 04 jul 2006 19:03

Jusjuh schreef:Tsja, Sirius werd ook als een van de hoofdpersonages omschreven. Wel moet ik toegeven dat ik een diehard fan ben. Einde van de serie, einde van Potter. En daar zit wat in. Ik zie geen happyending.
En potter dood heeft ook het voordeel dat andere schrijvers geen plagiaat kunnen plegen door voort te borduren op Rowling's werk.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 04 jul 2006 19:10

gollum36 schreef:
Jusjuh schreef:Tsja, Sirius werd ook als een van de hoofdpersonages omschreven. Wel moet ik toegeven dat ik een diehard fan ben. Einde van de serie, einde van Potter. En daar zit wat in. Ik zie geen happyending.
En potter dood heeft ook het voordeel dat andere schrijvers geen plagiaat kunnen plegen door voort te borduren op Rowling's werk.
Klopt, dat heeft ze ook gezegd.

Chrissus
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Chrissus » 04 jul 2006 19:12

Voor de realiteitnegerende tere zieltjes onder ons is er altijd nog fanfiction.net enzo. =]

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 jul 2006 23:26

maakt allemaal nog niets uit ook, als Harry of een van de andere lievelingetjes dood gaat komen ze op Zweinstein toch weer als geest terecht, en degene die dood is helpt evengoed de anderen. :D

Villvernesh
Bijrol
Bijrol

Bericht door Villvernesh » 06 jul 2006 13:10

moet je nagaan wat fictie - in boek of film - toch essentieel kan zijn voor mensen.

Ik zelf ben ook goed in het onder houden van een fantasie wereld waarbij personages uit films of boeken hun invloed hebben.

de fans die nu al zo kwaad reageren zijn gewoon bang een personage uit hun mentale wereldje kwijt te raken.

de reactie is overtrokken. dat zeker.

dat de fans eerst het boek lezen en dan zien wie en hoe diegene dood gaat.
trouwens ik ben ook fan..en wacht gewoon in spanning af. Rowling zal er echt wel iets meer van maken dan Harry gleed uit en brak zijn nek. :wink:

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 06 jul 2006 13:16

Villvernesh schreef:Rowling zal er echt wel iets meer van maken dan Harry gleed uit en brak zijn nek. :wink:
Je weet maar nooit hoor, een ongeluk zit in een klein hoekje...

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 23 aug 2006 15:49

Ik had al gelezen dat het hoogstwaarschijnlijk Harry is die dood gaat in het 7de deel. Maar ze is al gevraagd door 2 andere schrijvers of ze dat aljeblieft niet eilt doen, maar ze heeft niks beloofd.
Ik zou het wel jammer vinden als Harry dood zou gaan in het laatste deel.

Plaats reactie