(Alweer) Verkiezingen

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Op welke partij ga jij stemmen?

CDA
1
2%
VVD
11
19%
PvdA
8
14%
D'66
2
3%
GroenLinks
9
16%
SP
18
31%
CU/SGP
4
7%
anders, namelijk...
5
9%

Totaal aantal stemmen: 58

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

(Alweer) Verkiezingen

Bericht door LuciusMalfoy » 11 jul 2006 10:28

Komt het omdat Balkenende de capaciteiten van een echte leider ontbeert en er weer niet is geslaagd om 'de boel' bij elkaar te houden? Omdat een tengere, Somalische scenarioschrijfster van 'lik-me-vesje' wel de naam van haar betovergrootmoeder mocht gebruiken? Waren de D'66-bewindslieden gewoon het constante gezeik van hun eigen fractie-akela Loserwies en über-zeiksnor Femke Halsema helemaal zat? Of heeft de volksvertegenwoordiging voor de eerste keer dit millenium het landsbelang gediend?

Het antwoord doet er niet echt toe, het feit blijft dat ons binnenkort weer wordt gevraagd wie wij het liefste de komende vier jaar (en laten we hopen dat ze deze keer wel blijven zitten) ons land zien besturen. Spui hier uw zin, onzin en reacties over de komende verkiezingen en welja, doet uw bagger over de politiek er ook maar bij af en toe...

PS. En als je nu al zeker weet welke partij jouw stem mag verkwanselen, kun je de poll in vullen natuurlijk...

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 11 jul 2006 10:48

Nouja, ik zie liever geen links kabinet dit keer. Centrum rechts begon net zijn vruchten weer enigzins af te werpen op economisch gebied. Ik denk dat mijn stem naar D'66 gaat, maar dat moeten we nog maar even afwachten.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 11 jul 2006 12:45

anders, namelijk Pastors. Als hij tenminste meedoet. En anders waarschijnlijk Verdonk of toch gewoon Balkenende.

Ik heb in het verleden altijd SP gestemd, maar heb in Rotterdam gezien hoe een wat strenger, duidelijker beleid heel duidelijk z'n vruchten afwerpt. Blijkbaar is zo'n beleid hard nodig om de boel in de grote steden weer een beetje op de rails te krijgen en te houden.

Daarnaast vind ik dat de SP al z'n recalcitrante charme aan het verliezen is, sinds deze partij het regeringspluche lijkt te hebben geroken. Overigens denk ik dat Marijnissen dat regeren sowieso wel op z'n buik kan schrijven.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 11 jul 2006 13:45

Ik ga waarschijnlijk vvd stemmen en hoop op een centrum-rechts kabinet, zolang pvda maar niet gaat regeren, want dan word alles wat dit kabinet economisch heeft opgebouwd weer verziekt.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 11 jul 2006 13:49

Wil ik nog toevoegen dat ik hoop dat d66 geen zetel meer zal krijgen, wat een verschrikkelijke partij vind ik dat toch :r

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 11 jul 2006 13:59

Ik heb zelf nog niet gestemd op de poll omdat ik echt in dubio zit. Als ik de speerpunten van de vorige verkiezingen erbij neem, is/was D'66 in essentie echt mijn partij: links als het kan (onderwijs, zorg), rechts waar het moet (veiligheid, criminaliteit). Maar nog meer dan alle andere partijen heeft D'66 niets gedaan (of ten minste geprobeerd) van wat ze beloofden.

Daarnaast kan ik helemaal niets met hun stokpaardje bestuurlijke vernieuwing; gekozen burgermeester, referendum, pak eerst eens de echte problemen aan en als er dan tijd over is mag je iets voor jezelf doen. Geen D'66 voor mij dit keer...

Ik zie een linksere partij ook niet zitten. PvdA kan nog wel, maar SP en GL zouden in een coalitie mijn inziens meer kwaad dan goed doen. Ze zijn van belang in de oppositie maar als beleidsbepalers en uitvoerders ben ik bang dat ze erg ongeschikt zijn en op de langere termijn Nederland de vernieling inhelpen. Het zal wel VVD worden, maar ik wacht nog even af wat Pastors gaat doen...

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 11 jul 2006 14:07

LuciusMalfoy,

CDA niks voor jou? Ja, ik weet het. ;) Maar bekijk het gewoon eens van de nuchtere, pragmatische kant.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 11 jul 2006 14:11

Heb ik vorige keer op gestemd, maar dat was meer omdat ik absoluut niet wilde dat pvda de grootste zou worden.
sorrie je vroeg het aan lucius :oops:

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 11 jul 2006 14:21

Klefbeer schreef:CDA niks voor jou? Ja, ik weet het. ;) Maar bekijk het gewoon eens van de nuchtere, pragmatische kant.
Nou serieus, dat zou een optie kunnen zijn. Zeker weten. Alleen zorgt het stokpaardje van het CDA in bepaalde kwesties voor standpunten waar ik echt 180 graden tegenover sta. Jammer is dat...:}

Amrod
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Amrod » 11 jul 2006 14:44

sickboy1984 schreef:Heb ik vorige keer op gestemd, maar dat was meer omdat ik absoluut niet wilde dat pvda de grootste zou worden.
Laat me raden..... vanwege het finaciële beleid?

Mag ik je er dan op wijzen dat zowel bij paars als bij het huidige kabinet de touwtjes van de financiën in handen waren van Zalm.....jawel...VVD.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 11 jul 2006 15:05

Amrod schreef:
sickboy1984 schreef:Heb ik vorige keer op gestemd, maar dat was meer omdat ik absoluut niet wilde dat pvda de grootste zou worden.
Laat me raden..... vanwege het finaciële beleid?

Mag ik je er dan op wijzen dat zowel bij paars als bij het huidige kabinet de touwtjes van de financiën in handen waren van Zalm.....jawel...VVD.
Dat weet ik, maar zalm neemt niet alle besluiten zelf en tijdens paars, was de economie beter dan ooit en toch zijn er geen reserves opgebouwd, alleen maar meer schulden.
De afgelopen 3 jaar (met centrum rechts kabinet) is er flink bezuinigd en dat begint nu z´n vruchten af te werpen, het zou toch zonde zijn als dat weer kapot gemaakt zou worden, iets wat bos wel heeft geroepen, misschien niet zo letterlijk, maar dat kon je wel uit zn worden opmaken.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 11 jul 2006 15:16

Blijkbaar hebben de SP stemmers er geen behoefte aan hun menining te verkondigen.

Chrissus
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Chrissus » 11 jul 2006 17:45

Ik heb GL gestemd omdat ik dat eigenlijk van plan was, maar ik ben erg aan het twijfelen aangezien ik wel een redelijk vertrouwen heb in een wat meer rechts kabinet en ik ook denk dat het niet zo'n slecht idee is om een tijdje op dezelfde manier te regeren, in tegenstelling tot steeds wisselen van beleid.

Maar of ik rechts ga stemmen weet ik echt nog niet..

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 11 jul 2006 18:27

hadiederk schreef:Blijkbaar hebben de SP stemmers er geen behoefte aan hun menining te verkondigen.
Eigenlijk heb ik helemaal geen behoeftes meer na zoveel ministers en partijen te hebben zien komen en gaan. Ik ga dus wèl SP stemmen, ik mag Marijnissen wel en de partijleden slikken tenminste niet zelf al hun verdiensten in, helemaal blij ben ik er niet mee, maar voorlopig zie ik helemaal niets meer zitten. Zal het nog even aankijken en met een schuin oog naar mijn portemonnee. :Y

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 11 jul 2006 21:45

Ik kies/stem al een tijdje op de SP. Er zijn altijd dingen in hun partijprogramma waar ik wel mee eens ben. Of ze voor elkaar krijgen is vraag 2 natuurlijk. But we shall see.

Plaats reactie