(Alweer) Verkiezingen

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Op welke partij ga jij stemmen?

CDA
1
2%
VVD
11
19%
PvdA
8
14%
D'66
2
3%
GroenLinks
9
16%
SP
18
31%
CU/SGP
4
7%
anders, namelijk...
5
9%

Totaal aantal stemmen: 58

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 23 nov 2006 21:28

Rich Art schreef:
hermit elephant schreef:- De banden met de VS gaan bekoelen? En wat is daar precies het nadeel aan? Het zou GVD een keer tijd worden!
Inderdaad! Dat hielen gelik laten we wel aan Blair over!
En wie dat doet gaat het net zo als Blair het Volk (rotwoord) pikt het niet langer en dat zal hij merken ook. Laat Amerika het nu maar eens alleen opknappen ze zijn de rotzooi zelf begonnen ook. :x

Noodles
Bijrol
Bijrol

Bericht door Noodles » 23 nov 2006 21:39

Ann McDunn schreef:
Rich Art schreef:
hermit elephant schreef:- De banden met de VS gaan bekoelen? En wat is daar precies het nadeel aan? Het zou GVD een keer tijd worden!
Inderdaad! Dat hielen gelik laten we wel aan Blair over!
Laat Amerika het nu maar eens alleen opknappen ... :x
Jij moet toch ook blij zijn geweest dat de amerikanen een slordige 60 jaar geleden iets genuanceerder dachten toen wij in de problemen zaten en ze iets meer dan 405 duizend levens ervoor gaven. :}

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 23 nov 2006 21:44

Eerlijk gezegd kon het me toen nog niet zoveel schelen, en nu weet ik al lang dat als ze zelf niet waren aangevallen ze het nog wel langer op hun beloop gelaten hadden. Natuurlijk ben ik de Amerikanen dankbaar die toen ze vochten tegen Duitsland ook ons hebben geholpen, maar het waren niet de enige hoor.

Overigens heeft dat allang niets meer te maken met het Amerika van nu, ik was tegen de oorlog in Irak er vallen veel te veel onschuldige mensen en de moslimhaat is mij te groot, niet iedere moslim is een slecht mens.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 nov 2006 22:47

Noodles schreef:Jij moet toch ook blij zijn geweest dat de amerikanen een slordige 60 jaar geleden iets genuanceerder dachten toen wij in de problemen zaten en ze iets meer dan 405 duizend levens ervoor gaven. :}
Dat is zo'n ontzettende non-reden om voor de VS te zijn. Alsof dat ze vrijpleit voor ieder probleem wat ze nadien hebben veroorzaakt of ons verplicht om aan iedere oorlog mee te doen waaraan zij meedoen. Ontzettende kul.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 23 nov 2006 23:42

ash_ schreef:
Noodles schreef:Jij moet toch ook blij zijn geweest dat de amerikanen een slordige 60 jaar geleden iets genuanceerder dachten toen wij in de problemen zaten en ze iets meer dan 405 duizend levens ervoor gaven. :}
Dat is zo'n ontzettende non-reden om voor de VS te zijn. Alsof dat ze vrijpleit voor ieder probleem wat ze nadien hebben veroorzaakt of ons verplicht om aan iedere oorlog mee te doen waaraan zij meedoen. Ontzettende kul.
I agree! Volgens mij ziet Bush tegenwoordig door de irakezen het bos niet meer. hij heeft de hulp in geroepen van papa. Hoe sneu... Als die man de volgende keer weer de president wordt, dan kun je ervan uitgaan dat er gesjoemeld is met de uitslag.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 23 nov 2006 23:47

Rich Art schreef:
ash_ schreef:
I agree! Volgens mij ziet Bush tegenwoordig door de irakezen het bos niet meer. hij heeft de hulp in geroepen van papa. Hoe sneu... Als die man de volgende keer weer de president wordt, dan kun je ervan uitgaan dat er gesjoemeld is met de uitslag.
Dat kan niet eens volgens mij. Een president mag toch maar twee ambtstermijnenen regeren? Of lul ik nu uit mijn nek?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 24 nov 2006 00:22

gollum36 schreef:
Rich Art schreef:
ash_ schreef:Dat is zo'n ontzettende non-reden om voor de VS te zijn. Alsof dat ze vrijpleit voor ieder probleem wat ze nadien hebben veroorzaakt of ons verplicht om aan iedere oorlog mee te doen waaraan zij meedoen. Ontzettende kul.
Dat kan niet eens volgens mij. Een president mag toch maar twee ambtstermijnenen regeren? Of lul ik nu uit mijn nek?
Dat weet ik niet, maar je zou best eens gelijk kunnen hebben. In dat geval kunnen we dus over een paar opgelucht ademhalen.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 24 nov 2006 00:43

Rich Art schreef:
gollum36 schreef:
Rich Art schreef: I agree! Volgens mij ziet Bush tegenwoordig door de irakezen het bos niet meer. hij heeft de hulp in geroepen van papa. Hoe sneu... Als die man de volgende keer weer de president wordt, dan kun je ervan uitgaan dat er gesjoemeld is met de uitslag.
Dat weet ik niet, maar je zou best eens gelijk kunnen hebben. In dat geval kunnen we dus over een paar opgelucht ademhalen.
Dat klopt inderdaad, 20 januari 2009 loopt zijn 2e en dus laatste ambtstermijn af. En als iemand hem dan eindelijk eens vertelt waarom die sigaren uit de oude doos niet willen branden zijn we helemaal klaar.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 24 nov 2006 08:40

Ik kan me in je hele pleidooi vinden hermit, vooral je uitsmijter over de VS deel ik van harte met je, toch wil ik op twee van je punten ff reageren.
hermit elephant schreef:- De SP bepleit niet de afschafing van de hypotheekrenteaftrek, maar een beperking van die aftrek tot een bedrag van 350.000 euro. Dat betekent dat er een einde komt aan de overheidssubsidie op villa-bezit, terwijl de ondersteuning van mensen die net beginnen met kopen die steun gewoon blijven houden. Be real, waarom moet je geld toe krijgen als je zoveel inkomen hebt dat je een huis van 4 ton of (veel) meer uberhaupt kan betalen?
Ik weet niet hoe het met de huizenprijzen zit waar jij woont, maar waar ik vandaan kom (de randstad) is drieëneenhalve ton voor een huis tegenwoordig peanuts. In de wijk waar mijn vader woont gaan de huizen bijna niet meer voor onder de vier ton weg en dat zijn gewoon rijtjeshuizen. Daar wonen de mensen waar dit land op steunt, tweeverdieners met kinderen, (lease)auto, twee keer per jaar op vakantie en voor de rest keihard werken en niet veel overhouden. Ze zijn de laatste om te zeggen dat ze het slecht hebben (mijn vader althans), maar de eerste om toe te geven dat ze in de problemen komen als Marijnissen die grens van 350.000 pleuro's (voor de randstad) niet omhoog gooit.
hermit elephant schreef:Waar ze tegen zijn is het plan om dat voor ondernemers makkelijker te maken. Ik geloof namelijk geen reet van de intentie die ondernemers dan zouden moeten hebben om die ontslagen mensen weer aan het werk te helpen. Je snapt toch zelf ook wel dat die vervangen worden door goedkopere krachten, waardoor er voor de ontslagen werknemers zware tijden aanbreken.
Dit is misschien niet de plek om hierover te discussieren, maar ik zie toch meer de voordelen van een versoepelde ontslag-wetgeving in. Misschien dat dit komt omdat ik zelf (gelukkig) behoorlijk zeker van mijn baan kan zijn en persoonlijk heb meegemaakt hoe moeilijk het is om rotte appels die geen flikker uitvoeren (liegen op een CV, teamleden bedriegen en bedreigen, ziek melden terwijl je op vakantie zodat je lekker toch een week langer kan wegblijven en zo kan ik nog wel ff doorgaan) eruit te krijgen. In de huidige maatschappij is een ontslag een permanent litteken op je CV, als die versoepeling in gaat treden krijg je tot op zekere hoogte misschien Amerikaanse toestanden (het zal nooit zo soepel worden als daar, dat is in Europa gewoon onmogelijk) maar jij bent niet de enige die sneller ontslagen kan worden. Ook de rest van de arbeidsmarkt heeft er last van en daardoor zijn er meer mogelijkheden op weer aan een baan te komen (die van je buurman die ook ontslagen is bijvoorbeeld). De arbeidsmarkt zal er heus niet krapper op worden, enkel dynamischer...

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 24 nov 2006 18:11

Ann McDunn schreef:
ash_ schreef:
grappig schreef:[...] gewoon weer de tien geboden. :D :oops:
http://youtube.com/watch?v=bZzT2pmz7VY
GOAL!!! Geweldige uitleg van George Carlin. _O_
Naar zoiets verlaag ik me niet! 8)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 24 nov 2006 18:13

grappig schreef:
Ann McDunn schreef:
GOAL!!! Geweldige uitleg van George Carlin. _O_
Naar zoiets verlaag ik me niet! 8)
Dat niveau heb je volgens mij allang bereikt.

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 24 nov 2006 18:15

Nee, want wie stemt er als enige CU. :-?

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 24 nov 2006 19:11

LuciusMalfoy schreef:Ik weet niet hoe het met de huizenprijzen zit waar jij woont, maar waar ik vandaan kom (de randstad) is drieëneenhalve ton voor een huis tegenwoordig peanuts. In de wijk waar mijn vader woont gaan de huizen bijna niet meer voor onder de vier ton weg en dat zijn gewoon rijtjeshuizen...
Een blik op het aanbod bij funda.nl leert dat dit complete lulkoek is. Voor 350.000 krijg je in vrijwel elke Nederlands gemeente een meer dan fatsoenlijke woning, en zelfs in Amsterdam en Utrecht hebben we het dan over een 'fraaie, ruime hoekwoning met 5 slaapkamers'.
Daar komt nog bij dat de meeste Nederlanders NIET in de Randstad wonen, en dat de gemiddelde prijs van een koopwoning rond de 250.000 ligt.

Maar nogmaals, er komt dus geen verbod op het kopen van een huis van 4 ton (of meer). Het plan van de SP houdt alleen in dat je de rente over je hypotheek maar tot 350.000 mag aftrekken. Dat betekent dus dat je overheidssteun krijgt voor het kopen van een uitstekende woning, en dat je zelf moet betalen voor die extra luxe die een huis van 4, 5 of 6 ton biedt...

Overigens is de SP niet uniek in deze opvatting, maar zijn veel meer partijen voorstander van het aanpakken van de koop-subsidie. Dat de VVD daar dan tegen is, snap ik best. Dat is over het algemeen juist de groep die het meest exorbitant profiteert van de aftrek.
Ook in het buitenland kijken financiele deskundigen al jaren met gefronste wenkbrauwen naar dit rare stukje politiek.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 24 nov 2006 19:45

hermit elephant schreef:Een blik op het aanbod bij funda.nl leert dat dit complete lulkoek is. Voor 350.000 krijg je in vrijwel elke Nederlands gemeente een meer dan fatsoenlijke woning, en zelfs in Amsterdam en Utrecht hebben we het dan over een 'fraaie, ruime hoekwoning met 5 slaapkamers'.
Dit wordt een welles/nietes-verhaal, want ik zie dat toch anders, althans: ik heb het ook over (meer dan) fatsoenlijke woningen, waar (meer dan) fatsoenlijke mensen wonen, die (meer dan) fatsoenlijk hard werken en die al (meer dan) fatsoenlijk veel belasting betalen.

Ik heb geloof ik al verwezen naar een site waar de hypotheken van de fractie-leiders opstaan, Jan M. stond daar met een hypotheek keurig onder de grens die hij stelde maar kijk eens naar die twee andere rooien? Beetje hypocriet om dan nu te gaan roepen dat ze het voor de voordeeltjes voor mensen die hetzelfde willen af willen schaffen niet?!?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 24 nov 2006 20:03

Ik weet niet hoe het met de huizenprijzen zit waar jij woont, maar waar ik vandaan kom (de randstad) is drieëneenhalve ton voor een huis tegenwoordig peanuts.

..dat kan wel wezen,maar is voor vele starters onbetaalbaar..dus we hebben het dan over een inkomen van zo'n 2500 euro netto p/maand...en dat hebben de meeste mensen met een normale baan echt niet hoor,en de starters al helemaal niet..en voor een hypotheek waar jij het over hebt,is dat echt niet genoeg dan praat je wel over 700.000 - 800.000 ouderwetse guldens...bijna een miljoen dus.
En Nederland is de enige waar de hypotheek rente aftrek nog gedaan wordt...daarom zijn de huizen in omliggende landen waarschijnlijk een stuk goedkoper.
Volgens de laatste vastgestelde WOZ waarde van mijn appartement is deze bijna 170.000 euro waard...volgens funda zou ik maar een hypotheek krijgen tot 135.000...(zonder NHG)

Plaats reactie