(Alweer) Verkiezingen

Bespreek het actuele nieuws.

Op welke partij ga jij stemmen?

CDA
1
2%
VVD
11
19%
PvdA
8
14%
D'66
2
3%
GroenLinks
9
16%
SP
18
31%
CU/SGP
4
7%
anders, namelijk...
5
9%

Totaal aantal stemmen: 58

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 26 nov 2006 10:00

hermit elephant schreef:Nog meer voorbeelden graag, want ik zie nog steeds het bezwaar niet (anders dan dat de té rijken een deel van hun rijkdom moeten gaan delen met het klootjesvolk).
Ik kom op dit voorbeeld omdat ik in mijn omgeving veel mensen een dergelijke keuze zie maken. Ik heb er zo gauw niet nog één voor handen maar wellicht kom ik er later op terug.

Je hebt natuurlijk gelijk over die té rijken, de hypotheekrente-aftrek kost de staat geloof ik 8 miljard per jaar en 5 miljard ervan gaat naar 8% van de mensen die er recht op hebben. Dat je deze mensen wil pakken kan ik wel begrijpen (al blijf ik het toch een beetje zien als gestraft worden voor keihard werken en succesvol zijn) alleen doe dat op een andere manier. De echte rijken pak je er toch niet mee, die hebben zo'n hypotheek alleen maar vanwege de rente-aftrek en als die regeling verdwijnt verzinnen ze wel iets anders...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 nov 2006 10:25

LuciusMalfoy schreef: Ok, maar schaf je die hypotheekrente (of beperk je die op een grens van drieënhalve ton) nu af, dan daalt dus de huizenprijs en komen er een hoop mensen in de problemen die hun hypotheek hebben afgesloten in de tijd waarin die aftrek er nog wel was en de huizenprijs nog hoog was. Ik wil alleen maar aangeven dat het vaak juist deze mensen zijn die belangrijk zijn voor een land.
..dus mensen die een huis van drie en een halve ton kunnen betalen zijn belangrijk voor een land.. :-?
in welke mate iemand belangrijk is..en dat is in mijn ogen eigenlijk niemand,want iedereen heeft wel iemand anders nodig om belangrijk te worden..dus iedereen is belangrijk,of niemand..en dat hangt niet af van zijn hypotheek..
trouwens een hypotheek nemen is altijd een risico omdat je niet weet wat er in de toekomst gebeurt,met je partner,je baan,renteaftrek en natuurlijk je huis..
Stel dat de renteaftrek beperkt wordt + dat de rente gaat stijgen...dat is al een keer gebeurt toen was de rente 12% en moesten veel mensen hun huis verkopen.
Beter een wat goedkoper huisje nemen,dan je tot de nek toe in de schulden steken.
Als de renteaftrek beperkt wordt zal de huizenmarkt waarschijnlijk wat stabieler worden.
En dan inderdaad voor hypotheken boven de 350.000 euro..lijkt me redelijk genoeg.

Noodles
Bijrol
Bijrol

Bericht door Noodles » 26 nov 2006 10:33

hermit elephant schreef:
LuciusMalfoy schreef:
emperor schreef:En Nederland is de enige waar de hypotheek rente aftrek nog gedaan wordt...daarom zijn de huizen in omliggende landen waarschijnlijk een stuk goedkoper.
Ok, maar schaf je die hypotheekrente (of beperk je die op een grens van drieënhalve ton) nu af, dan daalt dus de huizenprijs en komen er een hoop mensen in de problemen die hun hypotheek hebben afgesloten in de tijd waarin die aftrek er nog wel was en de huizenprijs nog hoog was. Ik wil alleen maar aangeven dat het vaak juist deze mensen zijn die belangrijk zijn voor een land.

Ik zeg niet dat er voor onder de drie ton geen prima huizen te vinden zijn, ik zeg alleen dat er ook plekken zijn waar een mooie gezinswoning snel al meer kost...
Laat je nou niet gek maken door al die angst-predikers!! Denk effe mee: de voorgestelde regeling betreft alleen nieuw af te sluiten hypotheken, dus iedereen die lekker blijft zitten waar 'ie woont, merkt er helemaal niks van.
En dat er een (waarschijnlijk kleine, en wellicht zelfs tijdelijke) daling van huizenprijzen plaats zal vinden is typisch een geval van 'elk nadeel heb ze eigen voordeel': Je wil je huis verkopen, maar door de gedaalde prijzen krijg je minder dan waar je op had gerekend (=balen :cry: ). Maar de meeste mensen verkopen hun huis niet om te cashen en naar de Bahamas te verhuizen, maar om een ander huis te kopen. En laat dat nou net óók in prijs zijn gedaald!! (=mazzeltje :T )...

Welke mensen komen nu in de problemen, en waardoor dan???
beste Hermit, je relativeert de zaken veel te sterk. Hier is een helder stukje over wat er exact gebeurt als de SP gaat beslissen over de hypotheekrente. De gevolgen gaan zoals je ziet verder dan alleen de + 350 duizend groep.

http://www.iex.nl/columns/columns_artik ... olid=24671

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 26 nov 2006 10:43

emperor schreef:..dus mensen die een huis van drie en een halve ton kunnen betalen zijn belangrijk voor een land.. :-?
Ja, misschien niet zoveel meer belangrijk dan jij en ik, maar belangrijk voor het land zijn ze vaak zeker. Het zijn bijvoorbeeld (waar ik vandaan kom) de gezinnen met kinderen; tweeverdieners die keihard werken, al een hoop mogen inleveren als de jaarlijkse blauwe enveloppe op de mat valt en dit bonusje (die hypotheekrente-aftrek) gebruiken om te leven; te consumeren en de opleiding van hun kinderen te betalen. Ze zijn het heden en de toekomst.

Ik zeg niet dat de basis die ze voor hun kinderen leggen minder zal zijn als ze met minder moeten doen, ik zeg niet dat de economie in elkaar klapt als deze mensen maandelijks wat minder kleren kunnen kopen en leuke dingen kunnen doen. Ik zeg wel dat alleen het serieus praten over die hypotheekrente-aftrek al een behoorlijke onrust veroorzaakt en dat zoiets nooit goed kan zijn voor deze mensen, en dus ook niet voor het land.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 26 nov 2006 12:50

Noodles schreef:beste Hermit, je relativeert de zaken veel te sterk. Hier is een helder stukje over wat er exact gebeurt als de SP gaat beslissen over de hypotheekrente. De gevolgen gaan zoals je ziet verder dan alleen de + 350 duizend groep.

http://www.iex.nl/columns/columns_artik ... olid=24671
Ik heb je stuk gelezen, maar ik zie daar geen Maoistische bedreigingen voor ons aller woningbezit in...
LuciusMalfoy schreef:Je hebt natuurlijk gelijk over die té rijken, de hypotheekrente-aftrek kost de staat geloof ik 8 miljard per jaar en 5 miljard ervan gaat naar 8% van de mensen die er recht op hebben.
Dat alleen al is toch argument genoeg om daar iets aan te doen en de welvaart iets eerlijker te gaan verdelen? 62,5 % van de totale hypotheekrenteaftrek naar de rijkste 8%?? Daar ging volgens mij de hele campagne zo'n beetje over: het gaat gemiddeld beter met Nederland, maar die rijkdom is en blijft wel ontzettend scheef verdeeld.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 nov 2006 16:15

LuciusMalfoy schreef:
emperor schreef:..dus mensen die een huis van drie en een halve ton kunnen betalen zijn belangrijk voor een land.. :-?
Ja, misschien niet zoveel meer belangrijk dan jij en ik, maar belangrijk voor het land zijn ze vaak zeker. Het zijn bijvoorbeeld (waar ik vandaan kom) de gezinnen met kinderen; tweeverdieners die keihard werken, al een hoop mogen inleveren als de jaarlijkse blauwe enveloppe op de mat valt en dit bonusje (die hypotheekrente-aftrek) gebruiken om te leven; te consumeren en de opleiding van hun kinderen te betalen. Ze zijn het heden en de toekomst.

Ik zeg niet dat de basis die ze voor hun kinderen leggen minder zal zijn als ze met minder moeten doen, ik zeg niet dat de economie in elkaar klapt als deze mensen maandelijks wat minder kleren kunnen kopen en leuke dingen kunnen doen. Ik zeg wel dat alleen het serieus praten over die hypotheekrente-aftrek al een behoorlijke onrust veroorzaakt en dat zoiets nooit goed kan zijn voor deze mensen, en dus ook niet voor het land.
..dus zonder de hypotheek rente aftrek redden ze het niet?..dan zouden ze in eerste instantie zo'n huis nooit hebben moeten kopen!
..ze zijn het heden en de toekomst?..voor jouw misschien wel,voor mij niet,mijn ouders hebben ook alles betaald,zonder hypotheek rente-aftrek..

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 26 nov 2006 16:41

emperor schreef:..dus zonder de hypotheek rente aftrek redden ze het niet?..dan zouden ze in eerste instantie zo'n huis nooit hebben moeten kopen!
..ze zijn het heden en de toekomst?..voor jouw misschien wel,voor mij niet,mijn ouders hebben ook alles betaald,zonder hypotheek rente-aftrek..
Helemaal mee eens! Als je de hypotheekrenteaftrek nodig hebt om te kunnen leven, dan leef je boven je stand. Concreet betekent dit dat je de rente maar tot 3,5 ton zou mogen aftrekken. Als je dan door die 'armoedeval' in de problemen komt, dan betekent dat dus dat je een heeeel duur huis bewoont en nu dus nog heeel veel geld van je belastingen aftrekt. Maar dat kan dan weer alleen als je om te beginnen al een heeeel hoog salaris had. Je problemen zijn dus hoofdzakelijk een gevolg van je eigen inhalige keuzes.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 nov 2006 17:00

hermit elephant schreef:
emperor schreef:..dus zonder de hypotheek rente aftrek redden ze het niet?..dan zouden ze in eerste instantie zo'n huis nooit hebben moeten kopen!
Helemaal mee eens! Als je de hypotheekrenteaftrek nodig hebt om te kunnen leven, dan leef je boven je stand. Concreet betekent dit dat je de rente maar tot 3,5 ton zou mogen aftrekken. Als je dan door die 'armoedeval' in de problemen komt, dan betekent dat dus dat je een heeeel duur huis bewoont en nu dus nog heeel veel geld van je belastingen aftrekt. Maar dat kan dan weer alleen als je om te beginnen al een heeeel hoog salaris had. Je problemen zijn dus hoofdzakelijk een gevolg van je eigen inhalige keuzes.
..precies.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 07 dec 2006 23:58

Ophef over stemadvies Turks ministerie voor D66-Kamerlid

Uitgegeven: 7 december 2006 22:40
Laatst gewijzigd: 7 december 2006 23:12

HILVERSUM - Een adviseur van de Turkse minister van Religieuze Zaken en Turken in het buitenland zou Nederlandse Turken per e-mail hebben opgeroepen om bij de laatste verkiezingen op D66-politica Fatma Koser Kaya te stemmen. Dat meldde het televisieprogramma Nova donderdag.

D66-leider Alexander Pechtold zegt de kwestie erg vervelendte vinden. Hij wil dat minister Bernard Bot van Buitenlandse Zaken de zaak onderzoekt. Pechtold vindt dat "toekomstige EU-partners" niet elkaars verkiezingen mogen beïnvloeden.

VVD-buitenlandwoordvoerder Hans van Baalen wil dat Bot de Turkse ambassadeur op het matje roept.

'Armeense kwestie'

De van oorsprong Turkse Koser Kaya kwam na de verkiezingen dankzij een groot aantal voorkeurstemmen in de Tweede Kamer. Zij sprak zich niet uit over de 'Armeense kwestie', omdat haar partij Turkse kandidaten niet daarover ondervroeg.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de kwestie in Ankara aangekaart. De Turkse minister van Staat Mehmet Aydin zegt echter niets te weten van de e-mail en keurt die ook ten strengste af.

Vrienden

"Wij mengen ons niet in de binnenlandse politiek van onze vrienden", stelt hij in een reactie. Hij kan zich nauwelijks voorstellen dat het gebeurd is. Mocht dat wel zo zijn dan "moet er sprake zijn van ernstig misbruik".

Nova belde in de uitzending met de Turkse ambtenaar die de e-mail verzonden zou hebben. Deze ontkende de mail verzonden te hebben en zei dat meer mensen toegang hadden tot zijn e-mail.

Het Nederlands ministerie van Buitenlandse Zaken onderzoekt de kwestie nog verder. Zo is volgens een woordvoerder van minister Bot ook niet duidelijk of de gewraakte mail verzonden is met medeweten van de minister van Religieuze Zaken.
bron

Ik heb hier en daar al het magische woord 'stemfraude' geopperd zien worden. Binnenkort weer verkiezingen? :lol:

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 08 dec 2006 00:10

Klefbeer schreef: bron

Ik heb hier en daar al het magische woord 'stemfraude' geopperd zien worden. Binnenkort weer verkiezingen? :lol:
Zou dat niet héérlijk zijn :P

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 08 dec 2006 00:21

Megalomaniac schreef:

:Y Ik heb er zin 'an!

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 08 dec 2006 00:36

Klefbeer schreef:
Megalomaniac schreef:
:Y Ik heb er zin 'an!
En nu dat gedoe met Balkenende en de SP kan het bijna niet anders!

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 08 dec 2006 01:08

Dat we opnieuw moeten stemmen zat er toch direkt na de verkiezing al in? Dit wordt helemaal niets. :N Gaan we toch vrolijk weer stemmen? :Y

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 08 dec 2006 08:41

Klefbeer schreef:Ophef over stemadvies Turks ministerie voor D66-Kamerlid
De geldigheid van de verkiezingen op het spel zetten is het mij niet waard, maar ik vind dit zeker wel schokkend nieuws. Dat je als land bepaalde voorkeuren hebt bij verkiezingen in (buur)landen lijkt me logisch, maar rechtstreekse bemoeienis van de verkiezingen in een ander land is op zijn minst bijzonder on-ethisch...

Vergeet niet dat je in Turkije niet wordt geacht te zeggen en te doen wat je vindt of denkt, maar wat de staat vindt dat goed is. Dit is al zodanig in de cultuur geslepen dat gezond verstand (bijv. inzake de Armeense genocide) is verdreven en dingen als landseer en angst voorrang krijgen bij het verkondigen van een mening. Als een dergelijk land dan ook nog eens gaat proberen het stemgedrag van haar volk in het buitenland beïnvloeden, werkt dat ook nog. Ik kan me voorstellen dat je bang bent om anders te stemmen dan de Turkse overheid je aanraadt.

Weer een reden om Turkije geen lid van de EU te laten worden...

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 14 dec 2006 22:35

Groen Links is weer eens zielig aan het doen. Een open brief die in Ravenstein huis-aan-huis bezordg is:
Afbeelding

Onvoorstelbaar, wat een aanstellers...

Plaats reactie