(Alweer) Verkiezingen

Bespreek het actuele nieuws.

Op welke partij ga jij stemmen?

CDA
1
2%
VVD
11
19%
PvdA
8
14%
D'66
2
3%
GroenLinks
9
16%
SP
18
31%
CU/SGP
4
7%
anders, namelijk...
5
9%

Totaal aantal stemmen: 58

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 14 dec 2006 23:04

Jammer, hij is een beejte slecht te lezen. Heb je nog een betere scan?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 14 dec 2006 23:11

WizardOfOss schreef:Groen Links is weer eens zielig aan het doen. Een open brief die in Ravenstein huis-aan-huis bezordg is:
Onvoorstelbaar, wat een aanstellers...
goed, de toon is wat irritant, maar ik kan me verder wel vinden in de brief. En ik begrijp de 'weer eens' uit je opmerking niet.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 14 dec 2006 23:53

Rich Art schreef:Jammer, hij is een beejte slecht te lezen. Heb je nog een betere scan?
ImageShack schaalt de afbeelding automatisch voor je monitor, als je erop klikt krijg je hem op volledig formaat te zien, dan zou hij goed leesbaar moeten zijn.
ruben schreef:goed, de toon is wat irritant, maar ik kan me verder wel vinden in de brief. En ik begrijp de 'weer eens' uit je opmerking niet.
Even vooropgesteld, Groen Links is absoluut mijn partij niet. Maar de meeste partijen komen nog wel eens met goede ideeën, en dan zowel een SP als tegenpool Wilders. Van GL hoor je daarentegen alleen maar gezeik hoe slecht het allemaal wel niet is, en hoeveel beter het was geweest als zij het voor het vertellen hadden gehad.

Ook tijdens de lokale campagne waren ze tamelijk kinderachtig bezig, bijvoorbeeld door in Ravenstein consequent hun posters dwars over de poster mnet Balkenende te plakken. En door ook toen al huis aan huis pamfletten te bezorgen waarin ze niets anders doen dan met name CDA onderuit proberen te halen. Prima, dan stem ik niet op CDA. Maar geen moment hebben ze ook maar een poging gedaan duidelijk te maken waarom ik op hun had moeten stemmen en niet op bijvoorbeeld Wilders of zo. Alles is goed als het maar geen CDA is. En de campagneteams in Oss pakten het al niet heel anders aan.

Landelijk is de campagne dan wel niet zo triest geweest, maar zelfs dan nog vond ik ze van alle linkse partijen nog veruit de minst overtuigende. Nee, dan liever nog mijn bijnaamgenoot, die kraamt ook een hoop onzin uit, maar je weet in ieder geval waar het bij hem op staat.

Maar als je het niet erg vind ga ik weer verder met m'n filmpje, ik begin toch ook besmet te raken met het Star Wars-virus...

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 15 dec 2006 01:36

WizardOfOss schreef:Landelijk is de campagne dan wel niet zo triest geweest,
Niet? Ik heb anders beheurlijk kromgelegen om die FemFem-actie. :D

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 dec 2006 07:50

Klefbeer schreef:
WizardOfOss schreef:Landelijk is de campagne dan wel niet zo triest geweest,
Niet? Ik heb anders beheurlijk kromgelegen om die FemFem-actie. :D
Kijk, Jan Marijnissen, TOET TOET! :}

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 15 dec 2006 08:15

Ik begrijp ook niet waarom een open-brief huis-aan-huis moet worden bezorgd, zoiets hoort eerder thuis in een plaatselijke krant toch?!? Ik vind het een beetje zonde van al dat (aan de kleur van de scan te zien geen kringloop-)papier...

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 15 jan 2007 17:22

WizardOfOss schreef: Even vooropgesteld, Groen Links is absoluut mijn partij niet. Maar de meeste partijen komen nog wel eens met goede ideeën, en dan zowel een SP als tegenpool Wilders. Van GL hoor je daarentegen alleen maar gezeik hoe slecht het allemaal wel niet is, en hoeveel beter het was geweest als zij het voor het vertellen hadden gehad.

Ook tijdens de lokale campagne waren ze tamelijk kinderachtig bezig, bijvoorbeeld door in Ravenstein consequent hun posters dwars over de poster mnet Balkenende te plakken. En door ook toen al huis aan huis pamfletten te bezorgen waarin ze niets anders doen dan met name CDA onderuit proberen te halen.
Wat jij hier beschrijft gaat voor alle oppositiepartijen op en dat is ook goed. Je opmerking dat ze geen alternatieven geven is ook onzin, dat is in debatten herhaaldelijk naar voren gekomen. Bovendien hebben ze net als elke partij een programma, dat mag je realistisch vinden of niet maar ze hebben wel het nodige te zeggen.
Zoals je misschien al hebt geraden heb ik op GroenLinks gestemd (nee niet op Femke, op nummer 4 Mariko Peters). Voor mij is de PvdA niet links genoeg meer en 'regerignsgeil'. Met dat laatste bedoel ik dat ze allerlei standpunten overboord gooien als ze maar mogen regeren, Wouter Bos voorop. De SP daarentegen is wat mij betreft te sterk op Nederland zelf bezig, we zijn niet alleen op de wereld. Bovendien is GroenLinks sterker op het milieu gericht dan de SP. De PvdD is dan weer teveel een oneissue partij naar mijn smaak.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 01 feb 2007 11:33

Als we het dan toch over GroenLinks hebben:
De Volkskrant schreef:Verzet in GroenLinks tegen Halsema

DEN HAAG - GroenLinks-leider Femke Halsema ligt onder vuur. Er is brede kritiek in haar partij op de vrijzinnige koers die ze voorstaat, de opeenvolgende verkiezingsnederlagen en bovenal het snelle besluit af te haken bij de kabinetsformatie. ‘Halsema heeft daarmee een strategische blunder begaan. Eentje in de categorie eens maar nooit weer’, verwoordt europarlementariër Joost Lagendijk de onvrede.

Halsema wacht zaterdag een pittige discussie op het congres van GroenLinks. Onlangs verzamelden 55 partijgenoten zich in Utrecht om hun grieven op papier te zetten. ‘De groep is inmiddels uitgegroeid tot zo’n honderd man’, stelt initiatiefnemer Paulus de Wilt, directeur van GroenLinks-Amsterdam. ‘Er is heel veel onrust onder de leden. GroenLinks is opgericht als alternatief voor de PvdA. Maar dat zijn we niet meer, dat is de SP.’

De kritiek op de vrijzinnige koers (korte maar hogere WW, makkelijker ontslag) is niet nieuw. Het feit dat 80 procent van de partijleden deze door Halsema voorgestane lijn afgelopen najaar steunde, wil niet zeggen dat het protest is verstomd. ‘De nadruk ligt te veel op de individuele verantwoordelijkheid, te weinig op solidariteit’, vindt GroenLinks-senator Platvoet.

Halsema is niet onder de indruk van de kritiek. ‘Al denk ik soms wel eens: met zulke vrienden heb je geen politieke vijanden meer nodig.’ Het verbaast haar allerminst dat de critici wederom de koers ter discussie stellen. ‘Maar soms wil je gewoon door met een vernieuwde partij.’ Ze krijgt bijval van senator Tof Thissen: ‘Achttien jaar na onze oprichting was het tijd om onze standpunten te moderniseren.’

Volgens De Wilt verandert zijn partij in een elitaire, blanke club. ‘GroenLinks is de partij voor postmoderne, kosmopolitische, hedonistische mensen geworden. We staan niet meer voor de mensen voor wie we zeggen op te komen.’

Halsema bestrijdt dit. ‘Het is feitelijk onjuist. Er stemmen juist meer allochtonen en jongeren op ons dan ooit tevoren. Het beeld dat De Wilt oproept strookt echt niet met de werkelijkheid.’

Tweede steen des aanstoots voor het congres is het besluit om direct ‘nee’ te zeggen tegen regeringsdeelname. Na twee gesprekken met de informateur liet de partijtop medio december weten dat GroenLinks ‘op dit moment’ niet beschikbaar is voor de onderhandelingen. De partij had immers één zetel verloren en de verschillen met het CDA waren groot.

‘Dat we het niet eens geprobeerd hebben, daar zit het chagrijn’, zegt Lagendijk.
Op dit forum heeft 14% (8 personen) zijn stem uitgebracht op Femke en haar schavuiten. Zijn dit 'postmoderne, kosmopolitische, hedonistische' figuren geweest of de hardliners van het eerste uur die hun cluppie bleven steunen ondanks dat de standpunten in negatieve zin waren gemoderniseerd?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 15 feb 2007 14:01

Ophef in Kamer over voorstel PVV

In de Kamer is ophef ontstaan over een voorstel van de PVV. Het Kamerlid Fritsma wilde de benoeming blokkeren van de kandidaat-staatssecretarissen Albayrak en Aboutaleb.

Volgens hem is het onwenselijk dat er mensen in het kabinet zitten met een dubbele nationaliteit. Aboutaleb heeft ook de Marokkaanse nationaliteit en Albayrak ook de Turkse.

Andere Kamerleden noemden zijn woorden schandalig. Voorzitter Verbeet dreigde hem het woord te ontnemen. Hij schrapte de passage over de staatssecretarissen, maar Fritsma blijft tegen een dubbele nationaliteit voor bewindslieden.

In eerste instantie dacht ik ff dat ik niet goed werd (het is eigenlijk mijn eerste reactie op bijna alles wat de PVV verzint), maar als je er over nadenkt; als iemand twee nationaliteiten heeft kan hij/zij in de problemen komen op het moment dat Nederland in een conflict betrokken raakt met het betreffende land. De vraag is niet of er problemen zijn met een dubbele nationaliteit van bewindslieden, wel of deze twee staats-secretarissen op het betreffende departement op een gegeven moment 'last van belangenverstrengeling kunnen krijgen als onderdaan van twee landen. In dit geval lijkt me dat niet (Aboutaleb wordt namens de PvdA staatssecretaris van Sociale Zaken. Albayrak wordt staatssecretaris van Justitie.) een probleem, maar dat er over gedebatteerd wordt vind ik zo gek nog niet...

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 17 feb 2007 15:04

LuciusMalfoy schreef:Ophef in Kamer over voorstel PVV

In de Kamer is ophef ontstaan over een voorstel van de PVV. Het Kamerlid Fritsma wilde de benoeming blokkeren van de kandidaat-staatssecretarissen Albayrak en Aboutaleb.

Volgens hem is het onwenselijk dat er mensen in het kabinet zitten met een dubbele nationaliteit. Aboutaleb heeft ook de Marokkaanse nationaliteit en Albayrak ook de Turkse.

Andere Kamerleden noemden zijn woorden schandalig. Voorzitter Verbeet dreigde hem het woord te ontnemen. Hij schrapte de passage over de staatssecretarissen, maar Fritsma blijft tegen een dubbele nationaliteit voor bewindslieden.

In eerste instantie dacht ik ff dat ik niet goed werd (het is eigenlijk mijn eerste reactie op bijna alles wat de PVV verzint), maar als je er over nadenkt; als iemand twee nationaliteiten heeft kan hij/zij in de problemen komen op het moment dat Nederland in een conflict betrokken raakt met het betreffende land. De vraag is niet of er problemen zijn met een dubbele nationaliteit van bewindslieden, wel of deze twee staats-secretarissen op het betreffende departement op een gegeven moment 'last van belangenverstrengeling kunnen krijgen als onderdaan van twee landen. In dit geval lijkt me dat niet (Aboutaleb wordt namens de PvdA staatssecretaris van Sociale Zaken. Albayrak wordt staatssecretaris van Justitie.) een probleem, maar dat er over gedebatteerd wordt vind ik zo gek nog niet...
Dubbele nationaliteiten zorgen voor discriminatie. En zou niet enkel bij bewindslieden moeten worden vermeden.

Ik als Belg, kan geen andere nationaliteit verwerven, zonder de Belgische te verliezen.

Een buitenlander daarentegen kan wel Belg worden. Het verliezen van de oorspronkelijke nationaliteit is geen voorwaarde naar Belgisch recht. Iemand moet mij eens uitleggen waarom. Ik kan zonder veel problemen Turk worden, maar dan ben ik geen Belg meer.

Ik vermoed dat Nederland iets soortgelijk heeft, al ben ik niet zeker.

Dit is discriminatie omdat iemand met een dubbele nationaliteit twee keer kan stemmen, in beide landen namelijk. In het kader van de Europese Unie heeft men ook voordelen als men voor de Europese Unie wilt werken. Er moeten evenveel mensen uit alle lidstaten geselecteerd worden, waardoor mensen uit Oost-Europese landen voordeel hebben, omdat er daar gewoon veel minder bekwame juristen en dergelijken zitten.

Het is niet alleen discriminatie, het gaat ook in tegen een verdrag dat België, en misschien ook Nederland, hebben ondertekend om dubbele nationaliteiten tegen te gaan.
Laatst gewijzigd door Silenzio op 17 feb 2007 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 feb 2007 19:25

Dubbele nationaliteiten vind ik helemaal niet nodig, iemand die hier komt om te blijven en dat ook mag, zou wat mij betreft gewoon Nederlander moeten zijn en niet twee paspoorten mogen hebben. Maar en dat is het hele hete hangijzer, Maxima heeft ook twee nationaliteiten en die zou er dan ook eentje moeten inleveren, dat is niet meer dan billijk en dat kan wel eens op bezwaren stuiten.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 17 feb 2007 19:47

Ik vind het echt onzinnig dat er zo'n probleem over gemaakt wordt. Zouden er goede argumenten worden gegeven, okay dan wil ik er best over nadenken. Maar dit is gewoon allochtoontje pesten.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 17 feb 2007 19:53

PUMA schreef:Ik vind het echt onzinnig dat er zo'n probleem over gemaakt wordt. Zouden er goede argumenten worden gegeven, okay dan wil ik er best over nadenken. Maar dit is gewoon allochtoontje pesten.
In iets triviaal als topsport worden er wel allerlei reglementen opgesteld rond (dubbel)nationaliteiten, maar als het over zaken gaat die echt belangrijk zijn, zoals stemrecht en hier bestuursmandaten, dan is de kwestie van dubbelnationaliteiten plots niet belangrijk.

En wat was er mis met mijn bovenstaande argumenten?

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 17 feb 2007 20:06

Silenzio schreef:In iets triviaal als topsport worden er wel allerlei reglementen opgesteld rond (dubbel)nationaliteiten, maar als het over zaken gaat die echt belangrijk zijn, zoals stemrecht en hier bestuursmandaten, dan is de kwestie van dubbelnationaliteiten plots niet belangrijk.
Dus als bepaalde regels gelden voor de topsport dan moeten zo ook gelden voor de politiek etc.?
Silenzio schreef:En wat was er mis met mijn bovenstaande argumenten?
Ik had het in eerste instantie niet over jou argumenten. Ik had het meer over bijvoorbeeld Rite Verdonk die zei dat "de mevrouw in kwestie geen dubbele nationaliteit mocht hebben omdat het dan leek alsof ze zich niet inzette en niet trots voelde in haar functie."
Silenzio schreef:Een buitenlander daarentegen...
Dit is een beetje een argument van: ik mag het niet, dus daarom mag niemand het. Misschien is het wel beter om het andersom te zien. Over je andere argumenten weet ik te weinig om iets zinnigs over te zeggen.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 17 feb 2007 20:15

PUMA schreef:1) Dus als bepaalde regels gelden voor de topsport dan moeten zo ook gelden voor de politiek etc.?

2)Ik had het in eerste instantie niet over jou argumenten. Ik had het meer over bijvoorbeeld Rite Verdonk die zei dat "de mevrouw in kwestie geen dubbele nationaliteit mocht hebben omdat het dan leek alsof ze zich niet inzette en niet trots voelde in haar functie."

3) Dit is een beetje een argument van: ik mag het niet, dus daarom mag niemand het. Misschien is het wel beter om het andersom te zien.
1) Ik maakte die vergelijking enkel omdat de meesten daar geen problemen hebben met het feit dat mensen meestal voor 1 land moeten kiezen.

2) Het argument van Verdonk is inderdaad misplaatst. Dat is gewoon een uiting van een achterhaald nationalisme.

3) Het argument dat je daar aanhaalt klopt in bepaalde gevallen. Ik gebruik het zelf ook veel tegen mensen die zich nogal aan de rechterzijde bevinden. Het probleem is net dat we het niet andersom kunnen zien. Dubbele nationaliteiten moeten worden tegengaan, ons de mogelijkheid geven meerdere nationaliteiten te geven moet worden werkt die doelstelling tegen.

Trouwens, ik denk dat veel jongens uit Turkije maar al te graag de Turkse nationaliteit zouden verliezen eens ze Nederlander worden. In dit geval zouden ze immers niet meer verplicht zijn hun legerdienst daar te doen.

Plaats reactie