Waarschuwingen op verpakkingen

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Waarschuwingen op verpakkingen

Bericht door emperor » 22 jul 2006 09:41

De waarschuwingen op verpakkingen met de mededeling dat het consumeren of het gebruiken van de inhoud dodelijk kan zijn,hebben nauwelijks tot geen effect,zo heeft een studie uitgewezen.
In eerste instantie vindt ik het ook eigenlijk belachelijk om overal maar even een stikker op te plakken met de mededeling dat de inhoud gevaarlijk of dodelijk kan zijn..je had ook al waarschuwingen op lp's cd's van bepaalde bands,dat de lyrics te expliciet zijn,of op films dat de scenes schokkend kunnen zijn...wat juist een tegengestelde uitwerking zou kunnen hebben op het koop of huur gedrag van kinderen.
(hun lezen namelijk niet dat de lyrics of inhoud expliciet is,maar dat de inhoud juist 'cool' is...)

Laat de mensen kopen wat ze willen en hou op met al die kinderachtige labeltjes met waarschuwingen overal op te plakken..ze zijn ook al van plan om flessen met alcohol houdende dranken van zo'n stikker te voorzien.

Nog even en er komt ook een stikker op bepaalde type's motoren of auto's enz...en misschien zelfs op mensen.. :wink:

Dan krijg je misschien zo'n samenleveng als in Demolition man..:

Simon Phoenix: I'm sorry to say that the world has become a pussy-whipped, Brady Bunch version of itself, run by a bunch of robed sissies

Laat de mensen toch lekker hun pakje sigaretten kopen zonder ze meteen op te zadelen met allerlei schuldgevoelens... :r

Afbeelding

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 22 jul 2006 09:56

Al die etiketten, labels en waarschuwingen zitten er natuurlijk alleen maar op zodat de fabrikant achteraf nooit aansprakelijk kan worden gehouden. Het is overgewaaid uit Amerika waar het een nationale sport lijkt te doen met het product waar het niet voor bestemd is, in de hoop er een verwonding aan over te houden en een belachelijk hoog schade-bedrag. De producenten zijn als de dood voor dit soort rechtzaken en willen die voor zijn...

Je doelt geloof ik op dit artikel, en tsja: ik ben het volledig met je eens...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 22 jul 2006 11:48

De producenten hebben gelijk zich in te dekken tegen event. schadeclaims die er overigens al geweest zijn, maar wie leest al die waarschuwingen nu nog? Alles went zeggen ze en dat is zeker in deze gevallen waar. Overigens de laatste tijd hier en daar wolken met o.a. chloor en andere kwalijke stoffen in de lucht gekomen, maar dan zijn ze er als de kippen bij om te zeggen dat het niet gevaarlijk is voor de omstanders. Het is maar hoe je het bekijkt. Hoeveel mensen in Nederland wonen er op vervuilde grond? Nog nooit een bordje in een wijk gezien en als ze het al afgraven wordt het nu weer opnieuw gebruikt. :-?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 22 jul 2006 20:30

Ik ben altijd wel blij als ik de waarschuwing "roken tijdens de zwangerschap kan de gezondheid van uw kind schaden" krijg. Hoef ik met tenminste helemaal niks van aan te trekken.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 22 jul 2006 22:06

Vleeshaak schreef:Ik ben altijd wel blij als ik de waarschuwing "roken tijdens de zwangerschap kan de gezondheid van uw kind schaden" krijg. Hoef ik met tenminste helemaal niks van aan te trekken.
Ben je een man? God, dan had ik totaal het verkeerde beeld van je.... Ik associeer vleeshaken altijd met vrouwen. :wink:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 22 jul 2006 22:25

gollum36 schreef:
Vleeshaak schreef:Ik ben altijd wel blij als ik de waarschuwing "roken tijdens de zwangerschap kan de gezondheid van uw kind schaden" krijg. Hoef ik met tenminste helemaal niks van aan te trekken.
Ben je een man? God, dan had ik totaal het verkeerde beeld van je.... Ik associeer vleeshaken altijd met vrouwen. :wink:
:-? Al eens achterna gezeten door een vrouw met een vleeshaak? :D

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 23 jul 2006 12:09

Ann McDunn schreef:
gollum36 schreef:
:-? Al eens achterna gezeten door een vrouw met een vleeshaak? :D
Nee, maar met mijn moeder weet je het nooit... :D

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 24 jul 2006 09:06

gollum36 schreef:Nee, maar met mijn moeder weet je het nooit... :D
Misschien moet daar dan ook een waarschuwingsetiket op... :}

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 24 jul 2006 09:55

LuciusMalfoy schreef:
gollum36 schreef:Nee, maar met mijn moeder weet je het nooit... :D
Misschien moet daar dan ook een waarschuwingsetiket op... :}
..veel mensen dragen al een soort van etiket..eigenlijk alles wat ze aantrekken is eigenlijk een soort etiket..medailles,patches,uniformen,buttons,piercings,tattoos etc.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 24 jul 2006 10:03

emperor schreef:..veel mensen dragen al een soort van etiket..eigenlijk alles wat ze aantrekken is eigenlijk een soort etiket..medailles,patches,uniformen,buttons,piercings,tattoos etc.
Helemaal waar, alleen is het soms niet echt duidelijk. Ik pleit daarom voor een getattoëerd (waarschuwings)etiket op het voorhoofd van iedereen die objectief gezien op enigerwijze als malloot kan worden aangeduid. (Daar bedoel ik dan niet expliciet je moeder mee Gollum) :P

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 24 jul 2006 12:26

Objects in mirror are closer then they appear!

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 24 jul 2006 23:12

Than not then, sugar...
Afbeelding

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 24 jul 2006 23:22

Dr. Strangelove schreef:Than not then, sugar...
Ach ja... ik begrijp zelf wat ik bedoel dus wat maakt het dan uit of er een taalfout in staat. lol

me against the world
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door me against the world » 11 okt 2006 16:34

Laatst zag ik wierook waar op het etiket als waarschuwing stond brandbaar! :o

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 30 jan 2007 12:23

In de handleiding van mijn nieuwe combi magnetron staat dat ik geen huisdieren in dat ding moet doen, omdat dat gevaarlijk voor ze is...
Zouden mensen dat echt hebben gedaan?

Plaats reactie