Osama wint

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Re: Osama wint

Bericht door II Duce » 24 sep 2006 16:21

een troost voor je Ano, het word alleen maar erger...

ik hecht ook heel veel waarde aan persoonlijk en algemene vrijheid !
in welk opzicht dan ook...

ik had/heb dus ook nooit enige identificatie op zak...
sommige hier zullen wel zeggen, ja dat is stom.

maar er zijn hier zoveel regeltjes in nederland die ik belachelijk vind en daar ga ik me absoluut nooit aan houden.

niet alleen met wetten, maar ik zwem met de meeste dingen tegen de stroom in.
en Ja, dat heeft me in het verleden vaak problemen opgeleverd(zoals mijn ongeluk)
maar ik ben wie ik ben...

bovendien, er is zoveel bureaucratie in nederland, dat kost veel mankracht, dus meestal kunnen ze die regels niet eens na behoren uitvoeren of controleren.

ik ken in ieder geval niemand die al een boete heeft gekregen omdat hij geen papieren bij had.

ik vind de post van Ano, ook daarom beetje overdreven.
het is wel zo, maar zo vaak komt het niet voor(denk ik).
sommige trekken zich dit meer aan...

maar zoals ze in airwolf zeggen, Bad Luck To Us All...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 sep 2006 00:50

Overigens gelezen dat ze het weer willen intrekken, iedereen heeft nu wel een pas of een ander indentificatiebewijs en dat heeft mooi veel opgeleverd.

Wat de banken betreft dat is pure onzin, mijn moeder van 86 moest ook komen met haar indentificatiebewijs, I. Ze heeft er niet eens eentje, II. ze kan niet lopen, III, Ik regel haar bankzaken, maar op mijn pasje en indentificatiebewijs mag het niet. :x

En voor de rest, het is echt niet alleen terreurdreiging die de bewakingscamera's nodig maken, er zijn nu wel extra contrôles op de luchthavens, maar voordat iemand nog ooit van Osama had gehoord werd ik al stevig gecontroleerd op de luchthavens, het valt allemaal wel een beetje mee. Nog een paar jaar en dan hebben we allemaal een chipje. :D

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 25 sep 2006 09:14

Het is inderdaad jammer dat mensen als O. Bin Laden angst en terreur hebben gezaaid, ook in ons land. Maar nog triester vind ik dat er mensen actief zijn in de politiek die dat 'angst' in stand willen houden en dit ook doen, en er munt uit proberen te slaan. Ziet het eruit alsof deze man iets te vrezen heeft?:

Afbeelding

mislukte uilskuiken :x

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 25 sep 2006 16:47

oT schreef:Het is inderdaad jammer dat mensen als O. Bin Laden angst en terreur hebben gezaaid, ook in ons land. Maar nog triester vind ik dat er mensen actief zijn in de politiek die dat 'angst' in stand willen houden en dit ook doen, en er munt uit proberen te slaan. Ziet het eruit alsof deze man iets te vrezen heeft?:

Afbeelding

mislukte uilskuiken :x
Ik ben geen fan van Wilbers, maar dit is toch wel heel erg subjectief. Wie weet zaten Pim Fortuyn en Theo van Gogh de dag voor hun dood ook nog wel op hun gemak een ijsje te eten!

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 25 sep 2006 16:54

de anomalie schreef:je durft niet eens meer een grapje te maken met betrekking tot een bom of pistool uit angst dat de massa-hysterie losbreekt
dat is inderdaad wat ik ook als eerste miste. vroeger was het altijd zo leuk om even met een knipoog bij de bank te melden dat je een pistool in je zak hebt zitten. dit kan tegenwoordig gewoon niet meer!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 sep 2006 17:01

..het succes van slagen wat betreft terreur is in hoeverre je het zelf je leven laat beheersen..

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 25 sep 2006 17:08

de anomalie schreef:Ik weet niet hoe anderen het ervaren, maar ik voel mezelf niet prettig in winkelgebieden vol met surveillance-camera’s.
True.

Maar ik voel me nog minder op m'n gemak in winkelgebieden waar het stikt van de zakkenrollers en andere criminele types. En ja, ik ken dat soort gebieden, en van mij mogen ze die helemaal volhangen met camera's.
De invoering van de identificatieplicht bezorgde me ook een onbehaaglijk gevoel.
Ik snap wel wat je bedoelt, ik had in het begin precies hetzelfde gevoel. Maar dat is inmiddels bij mij een beetje weggeëbd.

Wij Nederlanders zijn dit soort betutteling door de overheid gewoon niet (meer) gewend in Nederland, we zijn gewoon een beetje 'verwend' op dat gebied. In veel andere democratische westerse landen is die identificatieplicht al sinds jaar en dag de normaalste zaak van de wereld.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit identificatie op zak gehad heb, ook niet na invoering van die plicht, en die heb ik ook nog nooit nodig gehad. Ben wel een paar keer bekeurd voor de gebruikelijke lullige 'vergrijpen', maar dan namen ze genoegen met de info op pasjes enzo.

Al met al maakt het me niet (meer) zo uit. En als het ergens tegen zou helpen, nouja dan zal dat wel.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 sep 2006 17:08

II Duce schreef:
ik had/heb dus ook nooit enige identificatie op zak...
sommige hier zullen wel zeggen, ja dat is stom.
...
..heb ik ook niet,we leven tenslotte niet meer in 40-45..en ik werd laatst nog aangehouden omdat ik door rood fietste...ik kreeg een boete van 50€...er werd ook gevraagd naar identificatie,die had ik dus niet,maar de agent gaf me toch geen extra boete..hoewel het toch aan te raden is dat papiertje op zak te hebben,want het kan je dus wel degelijk een boete op boete kosten en dat is weer erg zonde van je geld.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 sep 2006 17:16

Klefbeer schreef:En ja, ik ken dat soort gebieden, en van mij mogen ze die helemaal volhangen met camera's.
..dan mogen ze ook wel eens de kwaliteit van die beelden verbeteren...dat is soms bar slecht.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 26 sep 2006 16:19

Boetes geven als je geen identificatie bij je hebt doen ze dus echt wel.
Veelvuldig !

Ook aan mij ! GODVERDOMME !

(doe jezelf dus gewoon een lol en hou je rijbewijs bij je)

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 26 sep 2006 22:01

Klefbeer schreef: Ik ben geen fan van Wilders, maar dit is toch wel heel erg subjectief. Wie weet zaten Pim Fortuyn en Theo van Gogh de dag voor hun dood ook nog wel op hun gemak een ijsje te eten!
De foto is eigenlijk ook meer symbolisch bedoelt, natuurlijk kan iemand die in grote lijnen in 'angst' leeft, ook een dagje relaxen. Maar zoals mensen als Wilders subjectieve propaganda voeren over terreur, en angst voor moslims, voer ik hier het tegen-propaganda dat ook subjectief is, want dat is propaganda :wink: .

Plaats reactie