Filosofie-hoekje

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 18 dec 2007 11:20

patrob schreef:
ASHWIN102 schreef:Juist, nu moeten we alleen een stad aanwijzen die zal gaan fungeren als regenwoud. Welke stad kunnen we missen?
Ik zat eigenlijk te denken aan Friesland en Groningen.
..de waddeneilanden.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 dec 2007 11:23

Ik denk dat we het wel eens zijn. Alles tussen Assen en de Waddeneilanden wordt ingericht als tropisch regenwoud. Ik denk dat we onmiddelijk moeten beginnen met alle kassen uit het Westland naar het Noorden te verplaatsen. Tevens dient er een begin gemaakt te worden met het afgraven van Flevoland, zodat we die polder kunnen gebruiken om de Waddenzee in te polderen. Verdere suggesties zijn uiteraard welkom.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 18 dec 2007 11:23

emperor schreef:..de waddeneilanden.
Zijn te klein! Daar kunnen maar een paar palmbomen op. Friesland / Groningen lijkt me beter.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 18 dec 2007 11:28

ASHWIN102 schreef:
emperor schreef:..de waddeneilanden.
Zijn te klein! Daar kunnen maar een paar palmbomen op.
..als dat de gevolgen zijn van de klimaatveranderingen..zou ik zeggen rustig ze gang laten gaan..nee..verspoedigen zelfs!

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 dec 2007 11:30

Zat je te denken aan een kunstmatig opgewekte Tsunami?

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 18 dec 2007 11:31

Ja, die dolfijn was een beetje teveel van het goed, ik zie het al. Eigenlijk, als we het hart van Nederland willen hebben als de longen, dan zouden we van Utrecht een regenwoud moeten maken, ligt centraal in het land en dicht bij mijn huis. :Y

De mensen die in Utrecht wonen, sturen we dan naar Groningen en Friesland. Lijkt dat jullie niet wat?

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 dec 2007 11:35

ASHWIN102 schreef:Ja, die dolfijn was een beetje teveel van het goed, ik zie het al. Eigenlijk, als we het hart van Nederland willen hebben als de longen, dan zouden we van Utrecht een regenwoud moeten maken, ligt centraal in het land en dicht bij mijn huis. :Y

De mensen die in Utrecht wonen, sturen we dan naar Groningen en Friesland. Lijkt dat jullie niet wat?
Eigenlijk vind ik dat we dan meteen de hele Randstad maar mee zouden moeten nemen. De provincie Utrecht is volgens mij nog veel te klein. En als oosterling mis ik de Randstad toch niet echt. Of stuit ik nu bepaalde mensen tegen de borst? :lol:

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 18 dec 2007 11:39

patrob schreef:
ASHWIN102 schreef:Ja, die dolfijn was een beetje teveel van het goed, ik zie het al. Eigenlijk, als we het hart van Nederland willen hebben als de longen, dan zouden we van Utrecht een regenwoud moeten maken, ligt centraal in het land en dicht bij mijn huis. :Y

Eigenlijk vind ik dat we dan meteen de hele Randstad maar mee zouden moeten nemen. De provincie Utrecht is volgens mij nog veel te klein. En als oosterling mis ik de Randstad toch niet echt. Of stuit ik nu bepaalde mensen tegen de borst? :lol:
Prima doe maar, zijn we eindelijk van die geldverslindende oosterlingen af.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 18 dec 2007 11:41

patrob schreef:Eigenlijk vind ik dat we dan meteen de hele Randstad maar mee zouden moeten nemen. Of stuit ik nu bepaalde mensen tegen de borst? :lol:
Valt wel mee, maar je kan niet de hele randstad verhuizen, dat is toch de kern van Nederland. Dan ken je net zo goed de stekker eruit trekken en achteraf boos zijn dat de stofzuiger het niet meer doet.

Neen, je moet gedeelten hebben die niet zo belangrijk zijn, eigenlijk alles rondom de randstad. Kijk, uit goede wil offerde ik al Utrecht op en kijk waarmee jij komt... ik wil liever in de buurt wonen van veel zuurstof.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 dec 2007 11:43

Na bovenstaande reacties, denk ik dat we het beste het oorspronkelijke plan kunnen handhaven. Groningen, Friesland en de waddenzee. We zouden natuurlijk stiekum Duitsland kunnen beplanten met een tropisch regenwoud?

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 18 dec 2007 11:44

patrob schreef:We zouden natuurlijk stiekum Duitsland kunnen beplanten met een tropisch regenwoud?
Of de grens tussen Duitsland en Nederland. Ruik je de bier en worst tenminste niet meer. Maar dan lijkt het meteen op zo'n Berlijnse muur. :}

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 dec 2007 11:45

ASHWIN102 schreef:
patrob schreef:We zouden natuurlijk stiekum Duitsland kunnen beplanten met een tropisch regenwoud?
Of de grens tussen Duitsland en Nederland. Ruik je de bier en worst tenminste niet meer. Maar dan lijkt het meteen op zo'n Berlijnse muur. :}
Dat is natuurlijk niet perse negatief. Het zal waarschijnlijk ook wel een paar kuilen schelen op het strand bij Scheveningen, dat is me dan ook wel weer wat waard.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 18 dec 2007 11:50

Hoe vaak kom jij nou weer in Scheveningen? Dat ligt toch veel te ver van jou vandaan?

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 dec 2007 12:29

ASHWIN102 schreef:Hoe vaak kom jij nou weer in Scheveningen? Dat ligt toch veel te ver van jou vandaan?
Ik ben er één keer geweest en ben tot de conclusie gekomen dat die kuilen echt levensgevaarlijk zijn. Tot die muur staat, kom ik er dus niet weer.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 18 dec 2007 12:37

Ik heb echt geen idee over welke kuilen jij het hebt. Ik moet even mijn kerstpakket ophalen. }:

Plaats reactie