Filosofie-hoekje

Bespreek het actuele nieuws.
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 02 jan 2008 23:05

Geef het volk brood en spelen dat was bij de Romeinen zo en eigenlijk is dat nog zo, het verschil tussen de gewone mensen en de toenmalige adel was wel degelijk heel groot en ook dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Wat ik ervan gelezen heb ben ik dan toch liever een arme Nederlandse dan een arme Romein.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 03 jan 2008 09:55

..ok, belasting is misschien nodig om dingen te kunnen doen/ aan te kunnen leggen waar alle burgers wat aan hebben niet om over de balk te smijten of gewoon weg te geven of aan het buitenland kado te doen.
Mensen die zich altijd gedragen hebben zouden ook financieel beloond moeten worden...nu moeten nette burgers opdraaien voor het gedrag van burgers die rotzooi schoppen en vernielingen aanrichten door het softe optreden van de overheid is er geen respect meer..mensen die vernielingen aanrichten of op een andere manier rotzooi proberen te schoppen moeten gewoon flink in mekaar geramd worden, zodat ze hun plek weer weten..mensen die zich netjes gedragen zouden beloond moeten worden.

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 03 jan 2008 11:11

^
C'est La Vie :}

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2008 11:26

..wat mij wel eens opvalt is dat wanneer er iets recht moet worden gezet, of wanneer een bedrijf gerund door meestal mannen, op het matje geroepen is en zich moet verantwoorden tegenover bijv. een consumentenbond of organisatie..men meestal een vrouwspersoon stuurt..al is het in de regel niet helemaal in de haak wat het bedrijf doet of gedaan heeft, zolang de vrouw er zelf van overtuigd is dat het goed is wat haar bedrijf doet, zal zij dit met alle overtuiging weten over te brengen.
In familie betrekkingen speelt de vrouw meestal de hoofdrol als het gaat om problemen in de relationele sfeer, er bijv. ruzie is is het meestal de vrouw die voorop gaat om het uit te praten of om het goed te maken...of om het te verergeren.
Vrouwen hebben van nature de rol als ambassadeur is dan de filosofie.
Wil je jezelf veilig stellen zoek een vrouw, waarachter je je kan verstoppen.

Dan nog iets anders, nu bijna alle componenten in en aan de computer gekoppeld digitaal werken is het in principe mogelijk om bijv. alle informatie en alles wat je ziet op je LCD scherm direct ergens heen te sturen via internet..alles wat je ziet op je scherm bestaat uit digitale informatie..anders dan met een CRT monitor.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 16 jan 2008 09:52

Ik denk dat je eerste zin alles al zegt Emperor. Omdat we nog steeds leven in een door mannen gedomineerde wereld valt het gewoon meer op als een vrouw in die positie komt. Er zullen waarschijnlijk meer dan genoeg mannen zijn die deze rol op zich nemen.

Nieuwe stelling:

Als een mens 4 vrienden heeft. Deze vrienden hem eigenlijk helemaal niet mogen, maar dat uit beleefdheid nooit laten merken. De man sterft zonder ooit te weten dat ze hem eigenlijk niet mogen. Is dit dan slecht?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 16 jan 2008 13:14

Welnee, de man die overleden is zal het immers nooit weten hij dacht dat hij vier vrienden had en het leven is toch één groot toneelspel. Als die z.g. vrienden hem in de waan hebben gelaten zijn echte vrienden te zijn dan heeft hijzelf toch het idee gehad? Zelf vind ik het pas slecht als je je voordoet als vriend/vriendin en dan die iemand gaat belazeren omdat hij/zij je vertrouwt. Overigens wat is échte vriendschap? Wat vandaag je beste vriend is kan je morgen laten vallen als een baksteen. Als je aan het eind van je leven al die échte vrienden/vriendinnen uit het verleden nog op 10 vingers kunt tellen heb je mazzel. :Y

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 16 jan 2008 13:18

Dan zijn we het daar in ieder geval over eens Ann. Ik hoor ook wel eens mensen zeggen dat ze wel 50 goede vrienden hebben. Daar zet ik dus altijd m'n vraagtekens bij. Wie heeft daar nou tijd voor?

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 16 jan 2008 13:19

nope, niet per se slecht, al kan ik me voorstellen dat je als 'vriend' er een schuldgevoel aan over houdt.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 16 jan 2008 13:27

Megalomaniac schreef:nope, niet per se slecht, al kan ik me voorstellen dat je als 'vriend' er een schuldgevoel aan over houdt.
Maar als ze dat een heel leven volhouden, stelt dat schuldgevoel ook niet zoveel voor denk ik.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 16 jan 2008 13:28

Megalomaniac schreef:nope, niet per se slecht, al kan ik me voorstellen dat je als 'vriend' er een schuldgevoel aan over houdt.
Als dat al zo is dan zal het niet lang duren, de mens vergeet snel als er iemand is overleden, zo zitten we nu eenmaal in elkaar. Hoe vaak hoor je niet dat die en die is overleden? Een maand later is degene alweer vergeten en hoor je er niemand meer over, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 16 jan 2008 13:34

Ann McDunn schreef:
Als dat al zo is dan zal het niet lang duren, de mens vergeet snel als er iemand is overleden, zo zitten we nu eenmaal in elkaar. Hoe vaak hoor je niet dat die en die is overleden? Een maand later is degene alweer vergeten en hoor je er niemand meer over, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Nouja, iig in dit geval gaat 'ignorance is bliss' wel op.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 16 jan 2008 13:41

Yep, vaak wel! Stel een ouder mens heeft al zijn fam. en kinderen verloren en is alleen overgebleven, je zal ze de kost moeten geven die toch gewoon doorleven en niet eens helemaal ongelukkig zijn, zelfs opnieuw trouwen op latere leeftijd en zelf weer een eigen leven opbouwen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 18 jan 2008 20:00

patrob schreef:Ik denk dat je eerste zin alles al zegt Emperor. Omdat we nog steeds leven in een door mannen gedomineerde wereld valt het gewoon meer op als een vrouw in die positie komt. Er zullen waarschijnlijk meer dan genoeg mannen zijn die deze rol op zich nemen.

Nieuwe stelling:

Als een mens 4 vrienden heeft. Deze vrienden hem eigenlijk helemaal niet mogen, maar dat uit beleefdheid nooit laten merken. De man sterft zonder ooit te weten dat ze hem eigenlijk niet mogen. Is dit dan slecht?
..zonder de vrouw zouden vele mannen geen carriere hebben gemaakt, dat weet ik wel zeker, onderschat de rol van de vrouw hierbij niet!

In reactie op jou stelling..dat moet iemand geweest zijn die zich graag voor de gek laat houden lijkt me...maar wat niet weet wat niet deert...hoewel ik de filosofie hierachter mis..waarom zou je in godsnaam doen alsof je iemands vriend bent terwijl je de man helemaal niet mag?..dan houd je ook jezelf voor de gek.
Als ze het deden omdat de man eigenlijk geen vrienden heeft en het zielig vonden, dan zijn het in feite toch een soort vrienden geworden..ze gaven de man immers het gevoel wat hij schijnbaar nodig had..het gevoel vrienden te hebben..dat doe je niet als je niet om iemand geeft.

Ik heb wel eens een discussie gehad met iemand die het toelaatbaar vond om wel eens een leugentje om bestwil te vertellen..en dat eigenlijk geen liegen is..ik ben het daar niet mee eens..ik vind gewoon dat je nooit moet liegen.
Als mensen mij hun mening ergens over vragen geef ik een eerlijk antwoord in alle redelijkheid..behalve als ik weet dat die mensen zo nodig voorgelogen willen worden omdat ze anders niet tegen de waarheid kunnen of erg boos of geweldadig worden of andere psychologische problemen krijgen..dan geef ik ze te horen wat ze willen horen...als ik merk dat mensen in de maling genomen willen worden bijv. of als ik geen zin heb een een lange discussie (gebeurt eigenlijk nooit).

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 18 jan 2008 20:26

Over de stelling van Patrob:
Ja dat is slecht. Slecht van die vier vrienden die hem nooit de waarheid hebben verteld! Wat in feite dus sowieso geen echte vrienden waren ongeacht of ze hem wel of niet mochten. Want een echte vriend zou niet met iemand blijven omgaan die ze niet mogen!

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 19 jan 2008 13:13

Tja, het is een beetje dubbel. Aan de ene kant is het slecht omdat z'n vrienden hem nooit echt aardig vonden. Aan de andere kant kan die man het nooit te weten komen en heeft hij een gelukkig leven gehad.

Het is denk ik erger voor die "vrienden" dan voor de man zelf. Laat die schuldgevoel maar die inwerken...

Plaats reactie