Vernieuwende uitvindingen

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Vernieuwende uitvindingen

Bericht door emperor » 17 feb 2007 18:04

Ik vraag me wel eens af of er tegenwoordig eigenlijk nog wel eens een revolutionaire uitvinding gedaan wordt die wel eens het toekomstbeeld zou kunnen gaan bepalen,of in ieder geval een belangrijke rol zal gaan spelen,neem bijvoorbeeld de gloeilamp,radio,tv,afstandsbediening,verbrandingsmotor,grammofoon,het wiel,het kompas,de computer.
zijn er voorbeelden waar men nu mee bezig is,en waar de mens zeker mee te maken zal krijgen in de nabije toekomst?..
Het lijkt er nu meer op dat men alleen nog maar bezig is verder te borduren op bestaande bronnen,en bestaande uitvindingen verder te “perfectioneren”.

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 17 feb 2007 18:10

Misschien robot-protheses?

Tegenwoordig wordt veel onderzoek gedaan (en vooruitgang geboekt) met robotarmen die aangestuurd worden door menselijke gedachten (hersenen dus). Als deze technologie doorbreekt, zal dat een gigantische impact hebben voor veel invaliden... Denk ik. :)

(En misschien gaan we dan toch uiteindelijk richting de bionische mens, wat mij dan ook weer eigenlijk een beetje de verkeerde richting lijkt)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Vernieuwende uitvindingen

Bericht door WizardOfOss » 17 feb 2007 21:42

emperor schreef:...afstandsbediening...
http://www.nu.nl/news/980110/20/rss/Uit ... leden.html

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Vernieuwende uitvindingen

Bericht door emperor » 18 feb 2007 09:04

WizardOfOss schreef:
emperor schreef:...afstandsbediening...
http://www.nu.nl/news/980110/20/rss/Uit ... leden.html
..inderdaad,toen kreeg ik het idee om eens een topic te openen over dit soort uitvindingen..ik zou zelf eigenlijk niet weten wat de uitvinding is van zeg de laatste 10 jaar..het mobieltje wellicht..

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 14 mar 2007 14:59

2 geschifte uitvindingen waar ik pas van gehoord heb:

Electronische sigaret = enorm duur (200 a 300 euro), nicotine shots, limiet van maximaal 1x per 30min een nicotine shot, je kan shots kopen in smaken sigaret/sigaar/pijp. Heel raar en absurt dus. Maar geen uitstoot van rook :D

CD met trippende effecten = kwam bij spuiten en slikken, je stopt 2 oortjes in van je cd speler en luistert voor 40 minuten naar die cd, dan zouden er hallucinerende effecten moeten optreden :S het zal wel :P

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 14 mar 2007 15:32

PascalE schreef: CD met trippende effecten = kwam bij spuiten en slikken, je stopt 2 oortjes in van je cd speler en luistert voor 40 minuten naar die cd, dan zouden er hallucinerende effecten moeten optreden :S het zal wel :P
Is dat niet een of ander project van Mr. Toppop Ad Visser? Die heeft toch ook eens zoiets ontwikkeld; brainsessions heette dat geloof ik.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 14 mar 2007 16:03

Red schreef: Is dat niet een of ander project van Mr. Toppop Ad Visser? Die heeft toch ook eens zoiets ontwikkeld; brainsessions heette dat geloof ik.
Hij had ook een kamasutra-CD. Dan zou je opgewonden moeten raken door naar Ad Visser te luisteren... :N

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 14 mar 2007 21:57

LuciusMalfoy schreef:
Red schreef: Is dat niet een of ander project van Mr. Toppop Ad Visser? Die heeft toch ook eens zoiets ontwikkeld; brainsessions heette dat geloof ik.
Hij had ook een kamasutra-CD. Dan zou je opgewonden moeten raken door naar Ad Visser te luisteren... :N
Tjaa, ik kan me niet voorstellen dat uberhaupt iemand opgewonden raakt van Ad Visser :o :lol: Wat hij dan ook te vertellen heeft.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 mar 2007 22:02

Tja nu ben ik toch al niet zo snel opgewonden, maar om dat nu te worden van Ad Visser. :N

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 14 mar 2007 22:36

Ann McDunn schreef:Tja nu ben ik toch al niet zo snel opgewonden, maar om dat nu te worden van Ad Visser. :N
Heeft die beste man ook niet eens een, in mijn herinnering, tenenkrommend lied gezongen over Srebrenica?

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 15 mar 2007 00:07

Niet te vergeten dat de drugswereld vrij vaak revoluties ondergaat :) .

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 15 mar 2007 01:34

hadiederk schreef:
Ann McDunn schreef:Tja nu ben ik toch al niet zo snel opgewonden, maar om dat nu te worden van Ad Visser. :N
Heeft die beste man ook niet eens een, in mijn herinnering, tenenkrommend lied gezongen over Srebrenica?
Klopt en hij heeft het langste lied van zo'n 1050 coupletten gemaakt. Brrrr. moet er niet aan denken om zoiets aan te moeten horen.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 15 mar 2007 13:04

Ik denk dat de grootste invloed op ons leven in de nabije toekomst zal komen van de ontwikkelingen op het gebied van Genetic Engenering.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 15 mar 2007 13:20

Red schreef:
PascalE schreef: CD met trippende effecten = kwam bij spuiten en slikken, je stopt 2 oortjes in van je cd speler en luistert voor 40 minuten naar die cd, dan zouden er hallucinerende effecten moeten optreden :S het zal wel :P
Is dat niet een of ander project van Mr. Toppop Ad Visser? Die heeft toch ook eens zoiets ontwikkeld; brainsessions heette dat geloof ik.
Lol, die brain sessions hebben we nog thuis liggen. Nauwelijks gebruikt volgens mij.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 15 mar 2007 14:19

Het lijkt mij voor een beetje uitvinder toch niet zo'n grote klus, maar ik zou het toch wel een enorme uitvinding vinden als ze een ruitenwissertjes op brillen gaan uitvinden. :Y

Plaats reactie