Orgaan donatie

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Orgaan doneren ja/nee

Ik stel mijn organen beschikbaar
21
64%
Ik stel mijn organen niet beschikbaar
9
27%
Ik stel alleen bepaalde organen beschikbaar
3
9%
Ik stel alleen mijn organen beschikbaar voor 1000€ per orgaan
0
Geen stemmen
Ik stel alleen mijn organen beschikbaar voor 5000€
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 33

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 16 jun 2007 17:05

Red schreef:Gast, ik heb gelukkig geen kinderen. Ik wil de planeet niet nog overbevolkter maken dan dat hij al is.
Hmm oke. Dat is natuurlijk je eigen keuze :T :Y . Dan anders, als het je eigen vrouw was die een orgaan nodig had en jij bent de enige ''perfect match''. Of wil je me gaan vertellen dat je je hele leven single blijft? :lol:

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 16 jun 2007 17:06

emperor schreef:In deze maatschappij wint de verliezer, en verliest de winnaar.
daarom zijn er zoveel ziektes en ellende wat allemaal kunstmatig in stand wordt gehouden.
Juist, ik hou van mensen; maar heb een hekel aan de mensheid.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 16 jun 2007 17:07

Kyrill schreef:
Red schreef:Gast, ik heb gelukkig geen kinderen. Ik wil de planeet niet nog overbevolkter maken dan dat hij al is.
Hmm oke. Dat is natuurlijk je eigen keuze :T :Y . Dan anders, als het je eigen vrouw was die een orgaan nodig had en jij bent de enige ''perfect match''. Of wil je me gaan vertellen dat je je hele leven single blijft? :lol:
Ik woon samen met mn vriendin; en zij weet hoe ik er over denk.
En wat die perfect match betreft; die ben ik al! :wink:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jun 2007 17:08

Ik hou van mensen die iets positievs toevoegen aan mijn belevingswereld.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 16 jun 2007 17:09

emperor schreef:Ik hou van mensen die iets positievs toevoegen aan mijn belevingswereld.
Natuurlijk, dat bedoelde ik ook.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jun 2007 17:10

Kyrill schreef: Of wil je me gaan vertellen dat je je hele leven single blijft? :lol:
..ik wel waarschijnlijk..voor mij is er geen match..althans geen menselijke, denk ik wel eens..ik twijfel er wel eens aan of ik zelf wel een mens ben.
Laatst gewijzigd door emperor op 16 jun 2007 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 16 jun 2007 17:11

Ooh oke Red. Maar je moet het met me eens zijn dat survival of the fittest wel beetje heel erg banaal is. Als het echt zo zou zijn, zou je opgegroeid zijn als dieren. Nu hebben je ouders heel veel voor je betekend. Dat is ook logisch maar niet echt ''survival of the fittest''.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 16 jun 2007 17:17

Nee, natuurlijk niet. Want; zoals ik al zei: de mensheid staat zover af van de natuur; dat het met "suvival of the fittest" echt niets meer te maken heeft. Biologisch gezien zijn wij dieren, groei je op als een dier en sterf je als een dier. Maar omdat de mens de natuur helemaal verkloot heeft, op z'n volkstuintjes na, zie je van dat dierlijke niks meer terug. dus jouw argument heeft kop noch staart.

De mensheid is gewoon de grootste fout die de natuur ooit gemaakt heeft. Oh, en pandaberen natuurlijk. :Y

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 16 jun 2007 17:18

Mijn argument heeft idd kop noch staart, nu blijkt dat het survival of the fittest niet jouw argument is :wink: . Ik dacht dat jij dat hanteerde. Nu dat niet zo is, heeft mijn argumentatie idd noch kop noch staart :wink: :T

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jun 2007 17:25

De natuur maakt geen fouten..alleen de mens.
de mens is denk ik ook niet echt van hier..de mens hoort in een wereld waar alleen woestijn is en rotsen..volgens mij zijn we een uit de hand gelopen experiment van een buitenaardse beschaving, wat onze hang naar de ruimte verklaard, waar de mens ook enig in is.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 16 jun 2007 17:45

emperor schreef:De natuur maakt geen fouten..alleen de mens.
de mens is denk ik ook niet echt van hier..de mens hoort in een wereld waar alleen woestijn is en rotsen..volgens mij zijn we een uit de hand gelopen experiment van een buitenaardse beschaving, wat onze hang naar de ruimte verklaard, waar de mens ook enig in is.
Wow, en je twijfelt of je wel mens bent?

Sorry dat ik zo sceptisch ben, maar waar zijn de bewijzen? Of maak je een grap?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jun 2007 17:53

Ik heb altijd veel respect en bewondering voor wat de mens kan presteren en creeeren, op het toppunt van zijn kunnen en kennis (meestal in een stress situatie) is er geen ander beest wat aan de mens kan tippen, wat dat betreft..alleen heeft de mens steeds weer de neiging om alles wat goed is en mooi te vernietigen, om allerlei redenen, en daarmee uiteindelijk ook zichzelf, dit alles maakt de mens een uniek wezen..uiteraard ben ik zelf gewoon een mens, maar ik voel me alleen niet zo.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 16 jun 2007 17:54

Red schreef:Nee, natuurlijk niet. Want; zoals ik al zei: de mensheid staat zover af van de natuur; dat het met "suvival of the fittest" echt niets meer te maken heeft.
Dat zei je naar mijn idee helemaal niet. Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je mensen met bijvoorbeeld een nierprobleem niet het redden waard vindt, omdat zij volgens het survival of the fittest principe niet zouden mogen overleven.

Wat is dit in godsnaam voor sadistische redenatie? Vind je het leuk om mensen te zien lijden? Ik ben godzijdank blij dat de mens dat stadium is ontgroeid, dat we niet meer op zo'n primitieve manier te hoeven overleven.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jun 2007 17:55

Het denkvermogen stelt de mens tevens boven alle andere dieren op aarde..wij kunnen beslissingen nemen, wij kunnen afwegen..wij zijn als soort de enige in staat om andere op deze manier te kunnen helpen..dan is het slechts de vraag of we dit zelf wel willen.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 16 jun 2007 17:59

emperor schreef:Het denkvermogen stelt de mens tevens boven alle andere dieren op aarde..wij kunnen beslissingen nemen, wij kunnen afwegen..wij zijn als soort de enige in staat om andere op deze manier te kunnen helpen..dan is het slechts de vraag of we dit zelf wel willen.
Het lijkt mij een nobel streven om anderen, die niets anders hebben misdaan dan met een 'fout' geboren worden, een kans op een langer leven te gunnen. Wij hebben namelijk ook nog zoiets als medeleven.

Plaats reactie