Orgaan donatie

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Orgaan doneren ja/nee

Ik stel mijn organen beschikbaar
21
64%
Ik stel mijn organen niet beschikbaar
9
27%
Ik stel alleen bepaalde organen beschikbaar
3
9%
Ik stel alleen mijn organen beschikbaar voor 1000€ per orgaan
0
Geen stemmen
Ik stel alleen mijn organen beschikbaar voor 5000€
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 33

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 jun 2007 12:06

impossible komt niet voor in mijn woordenboekje..toeval bestaat niet..en alles gebeurt met een reden.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 17 jun 2007 12:08

Je beeld over de mens is wel heel erg slecht , als je van zulke gevallen uitgaat...

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 17 jun 2007 15:40

Megalomaniac schreef:
Red schreef:Van wikipedia; hier hoef ik niets aan toe te voegen, behalve natuurlijk dat het probleem juist is dat de mens de natuurlijke selectie ontgroeid is.
Waarom is dat een probleem?
Omdat de wereldbevolking maar blijft groeien en groeien. De mensheid is de grootste parasiet die er ooit op aarde heeft rondgelopen. Wanneer de mens de natuurlijke selectie niet ontgroeid was waren er niet zoveel mensen en bleef niet iedereen met een serieuze kwaal in leven.

Als we doorgaan met onze "prachtige" technologische ontwikkeling (zoals jij het stelt) vernietigen we onszelf binnen dit millennium. BROEVA! HARO!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 jun 2007 16:47

Kyrill schreef:Je beeld over de mens is wel heel erg slecht , als je van zulke gevallen uitgaat...
Het is niet mijn uitgangspunt..maar toch mogelijk.
De mensheid in het algemeen is iets anders als de mens als individueel persoon..
Als je je organen ter beschikking stelt doe je dat aan de mensheid..niet aan iemand in het bijzonder.
Als ik zou weten dat mijn organen bij iemand zoals Rene Froger of Gordon zouden terechtkomen zou ik absoluut weigeren.
Misschien is het mogelijk om een lijst te maken van personen waarvan je niet wil dat daar je organen terecht zouden kunnen komen.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 17 jun 2007 17:01

emperor schreef:Als ik zou weten dat mijn organen bij iemand zoals Rene Froger of Gordon zouden terechtkomen zou ik absoluut weigeren.
Ben je serieus zo populistisch? Het probleem wat je aankaartte over een man die je helpt daarna je dochter verkracht. Dat is toch niet alleen zo op donorgebied, is het niet zo dat wanneer je überhaupt iets doet voor de maatschappij dat je dat risico loopt?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 jun 2007 17:10

Een dokter is wettelijk verplicht iedereen te helpen..ik niet.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 17 jun 2007 17:11

emperor schreef:Een dokter is wettelijk verplicht iedereen te helpen..ik niet.
:D _O_

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 jun 2007 17:22

..stel dat je je organen afstaat aan een orgeldraaier!

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 17 jun 2007 17:25

Ik heb het dan ook niet over alleen mensen die op medisch gebied werken, maar wanneer jij zorgt dat een moordenaar in een huis woont met een goede bedrading, ben jij dan ook niet deels schuldig aan die moord?

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 17 jun 2007 17:26

of nog erger: een belspeldel.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 17 jun 2007 17:31

Red schreef:
Megalomaniac schreef:
Red schreef:Van wikipedia; hier hoef ik niets aan toe te voegen, behalve natuurlijk dat het probleem juist is dat de mens de natuurlijke selectie ontgroeid is.
Waarom is dat een probleem?
Omdat de wereldbevolking maar blijft groeien en groeien. De mensheid is de grootste parasiet die er ooit op aarde heeft rondgelopen. Wanneer de mens de natuurlijke selectie niet ontgroeid was waren er niet zoveel mensen en bleef niet iedereen met een serieuze kwaal in leven.

Als we doorgaan met onze "prachtige" technologische ontwikkeling (zoals jij het stelt) vernietigen we onszelf binnen dit millennium. BROEVA! HARO!
Wat ben je toch een heerlijke pessimist :o . Ga er maar vanuit dat ieder mens slecht is !. Gelukkig zijn er nog goede mensen, maar goed bestaan die volgens jouw beeld uberhaupt wel? Gelukkig zijn voorspellingen in de loop der jaren altijd mis gegaan. Dus wie weet duurt het nog wel langer dan een millenium :)

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 17 jun 2007 17:39

Ik ben totaal geen pessimist. ik ben een realist. En als je naar de wereld kijkt met je ogen open zul je zien dat ik gelijk heb. We vernietigen ons zelf en we stonden erbij en keken ernaar.

En natuurlijk zijn er een boel goede mensen; ik ben er zelf een :) .
En ik ken nog genoeg andere goede mensen, maar ook goede mensen (en jazeker, ook ik) maken zich schuldig aan het vernietigen van de aarbol. Omdat de mensheid sinds ze het jager/verzamelaar-stadium ontgroeid waren niet anders konden.

Ik heb dan ook hel veel respect voor de stammen die nog diep in de regenwouden wonen en helemaal in balans met de natuur leven en deze respecteren.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 jun 2007 17:42

PUMA schreef:
maar wanneer jij zorgt dat een moordenaar in een huis woont met een goede bedrading, ben jij dan ook niet deels schuldig aan die moord?
..en als een autoverkoper een snelle auto verkoopt aan iemand die een overval pleegt met dodelijke afloop en dankzij die auto wegkomt of iemand dood rijd is de autoverkoper zeker de schuldige?..zo werkt dat niet.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 17 jun 2007 17:44

Emperor, het spijt me dat ik het moet zeggen want wij denken m.i. hetzelfde over orgaandonatie en de mensheid, maar je spreekt jezelf nu heel erg tegen.......

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 jun 2007 17:54

Zo werkt dat niet omdat onze maatschappij nu eenmaal zo niet in elkaar zit anders krijg je een onwerkbare situatie..een rechtssysteem zoals het onze is gemaakt om de maatschappij te ondersteunen en te beschermen voornamelijk tegen zichzelf..en ergens bedrading aanleggen is iets anders als iets van jezelf geven..vind ik tenminste..natuurlijk kan een potentiele moordenaar profijt hebben van een goed aangelegde verlichting maar dat vind ik verder gezocht als iemand daadwerkelijk helpen en in leven houden met mijn eigen organen.

Als ik zou weten dat ik het huis zou moeten installeren van een kindermoordenaar, zou ik het ook niet doen.
En zo is het met doneren van organen ook..wat betreft het installeren van huizen kan ik eigenlijk niet kiezen..mijn werkgever bepaalt dat en zonder werk geen geld, dat moet ik wel doen voor zelfbehoud...mijn organen doneren is iets anders.

Plaats reactie