Orgaan donatie

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Orgaan doneren ja/nee

Ik stel mijn organen beschikbaar
21
64%
Ik stel mijn organen niet beschikbaar
9
27%
Ik stel alleen bepaalde organen beschikbaar
3
9%
Ik stel alleen mijn organen beschikbaar voor 1000€ per orgaan
0
Geen stemmen
Ik stel alleen mijn organen beschikbaar voor 5000€
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 33

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 17 jun 2007 18:32

Ach, zolang ik gespeend blijf van nageslacht kan het me niet zo veel schelen wat er met deze aardbol gebeurt. Maar we wijken eigenlijk een beetje af van het onderwerp.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 17 jun 2007 19:13

Red schreef:
Megalomaniac schreef:
Red schreef:Van wikipedia; hier hoef ik niets aan toe te voegen, behalve natuurlijk dat het probleem juist is dat de mens de natuurlijke selectie ontgroeid is.
Waarom is dat een probleem?
Omdat de wereldbevolking maar blijft groeien en groeien. De mensheid is de grootste parasiet die er ooit op aarde heeft rondgelopen. Wanneer de mens de natuurlijke selectie niet ontgroeid was waren er niet zoveel mensen en bleef niet iedereen met een serieuze kwaal in leven.

Als we doorgaan met onze "prachtige" technologische ontwikkeling (zoals jij het stelt) vernietigen we onszelf binnen dit millennium. BROEVA! HARO!
weet je wat, we gaan alle negertjes in afrika ook niet meer helpen, tijdens oorlogen grijpen we niet meer in en de AIDS epidemie laten we ook maar voor wat het is, want anders raakt deze aardbol nog overbevolkt!

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 jun 2007 22:22

Megalo niet zo bitter, de wereld is toch al naar de filistijnen maar dat wil niet zeggen dat we niemand meer moeten helpen, zolang we er zijn moeten we ons best doen en ziekten, honger en dorst daar moeten we zeker wat aan blijven doen, wat oorlogen betreft denk ik er iets anders over, want al dat ingrijpen wat er tegenwoordig gebeurt daar komt steeds meer ellende van en als alle troepen van de VN enz. vertrekken gaan ze weer volop met elkaar aan het vechten.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 jun 2007 23:07

Ann McDunn schreef:Megalo niet zo bitter, de wereld is toch al naar de filistijnen [...]
_O_

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 18 jun 2007 11:18

Ik ben geloof ik (nog) geen donor en daar is eigenlijk geen echte reden voor. Ik ben gewoon te lui om zo'n ding in te vullen, of ik heb dat ooit gedaan maar heb geen idee waar het is. Ik heb weleens gehoord hoe men omgaat met donoren op het moment dat ze overleden zijn en daar word ik niet vrolijk van. Voor de medische wereld ben je dan gewoon een grabbelton, ze graaien alles eruit wat nog van betekenis kan zijn en met de rest wordt weinig respectvol omgesprongen. Ik weet ook wel dat je daar niets van voelt (je bent toch al dood, mag je hopen) maar ik ken een chirurg die om deze reden geen donor is en daar valt best wel wat voor te zeggen.

Ik vind het jammer dat je geen restricties mag meegeven aan wie jij je organen wil doneren. Er heb ooit eens een documentaire gezien waarin een iman vertelde dat Islamieten op religieuze gronden geen donor mogen zijn, maar wel organen mogen ontvangen. Ze mogen van mij alles pakken, maar voor mensen die zelf (om dit soort redenen) geen donor zijn is het pech gehad.

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 29 jun 2007 14:54

Het is voor mij heel simpel, als ik een transplantatie nodig zou hebben dan zou ik ervoor gaan.
Derhalve ben ik van mening dat ik dan niet zo egoïstisch moet zijn om anderen mijn organen te ontzeggen.
Zelf ben ik ook al jaren ingeschreven bij de Nederlandse beenmergdonorbank, mijn nichtje leeft nog dankzij een onbekende donor.

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 29 jun 2007 22:14

Een jaar of 10 geleden was er zo'n campagne waarbij iedereen de formulieren toegestuurd kreeg om de keuze te maken. Had toen al een codicil. Haal me maar helemaal leeg. Ik heb er niet zo veel meer aan als ik dood ben. Ik hoopechter dat ze nog wel bruikbare onderdelen kunnen vinden! Ben nooit echt zuinig geweest op mijn lichaam. :o

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 09 jul 2007 23:59

Cee van Lleef schreef:Een jaar of 10 geleden was er zo'n campagne waarbij iedereen de formulieren toegestuurd kreeg om de keuze te maken. Had toen al een codicil. Haal me maar helemaal leeg. Ik heb er niet zo veel meer aan als ik dood ben. Ik hoopechter dat ze nog wel bruikbare onderdelen kunnen vinden! Ben nooit echt zuinig geweest op mijn lichaam. :o
Same here. Ben alleen wel relatief zuinig geweest op m'n lichaam, dus wie weet hebben ze er nog echt wat aan ook. ;)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 12 jul 2007 17:17

Niemand zal gebruik maken van mijn organen..en als ik er zelf nodig heb van iemand anders weiger ik dat..als het mijn tijd is om dood te gaan heb ik daar vrede mee...en geen reanimatie graag.
Laatst gewijzigd door emperor op 22 aug 2007 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 22 aug 2007 17:35

Ik heb de mijne vorig jaar of het jaar ervoor al ingevuld en mijn ouders zouden die ook invullen maar dat hebben ze nogsteeds niet gedaan. Waardoor ik de mijne nu ook nog niet heb opgestuurd. We wilden het toen allemaal tegelijk in een envelop stoppen en opsturen. :x

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 aug 2007 18:05

André van Helvoort schreef:Ik heb de mijne vorig jaar of het jaar ervoor al ingevuld en mijn ouders zouden die ook invullen maar dat hebben ze nogsteeds niet gedaan. Waardoor ik de mijne nu ook nog niet heb opgestuurd. We wilden het toen allemaal tegelijk in een envelop stoppen en opsturen. :x
..nooit op anderen wachten zeker niet met zo'n beslissing te persoonlijk.

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 22 aug 2007 18:51

emperor schreef: ..nooit op anderen wachten zeker niet met zo'n beslissing te persoonlijk.
bij zo iets moet je wel op een ander wachten, dus dan zal het wel moeten. (geen reactie opmijn eigen bericht, maar op donor op zich)

Maar emperor eigenlijk heb je zeker wel gelijk bij zoiets moet je niet wachten, maar eigenlijk had ik dat gedaan omdat ik toen dacht dan zullen ze het misschien sneller invullen maar dat is dus blijkbaar niet het geval. Ik zal het binnekort nog maar eens een keer voorleggen aan ze.

Plaats reactie