Nederland onder de loep

Bespreek het actuele nieuws.
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Nederland onder de loep

Bericht door Kyrill » 12 aug 2007 14:31

Ik wil niet bitcherig overkomen, in tegen deel. Maar ik wil hier toch wel even Nederland als geheel onder de loep nemen. Er zijn zoveel dingen waar ik het over wil hebben, ik weet niet waar ik moet beginnen.

Laat ik beginnen met een opzich wel groot probleem. Ik heb er zelf zelden last van, maar ik schijn een van de weinigen te zijn die er geen of zelden last van heeft. De treinen rijden hier heel vaak niet op tijd. De NS had beloof dat het allemaal beter zou worden. Ik hoor toch steeds vaker het tegendeel. Deuren die niet opengaan, of deuren die niet meer dicht gaan. Soms uren lang vertraging. Ik spreek niet echt uit eigen ervaring, ik ga niet heel vaak met de trein. En als ik ga gaat het over het algemeen wel goed. Heb nu slechts pas 2x een probleem gehad met de treinen. 1x werd een trein opgeheven en de andere keer hadden we enorm veel vertraging. Maar toch heb ik het idee, dat het structureel nog niet zo gaat als het hoort bij de NS.

Dan heb je bijvoorbeeld nog de lage straffen. Ik had het er vrijdag over met iemand, wiens vader strafpleiter is. Alleen wat veel mensen ook denk ik niet realiseren, is dat TBS het ergste is wat je kan krijgen. Want zegt hij, in 9 van de 10 gevallen komen ze niet vrij, en zitten ze daar levens lang vast. Ja tuurlijk, er zijn wat gevallen van ontsnappingen geweest. Nu lijk ik inconsequent te zijn ten aan zien van voorbeeld 1. Maar bij de NS is het structureel gewoon niet goed.

Dan kom ik aan bij kansen voor mensen. Is het wel zo dat iedereen gelijke kansen heeft in onze samenleving? Bijna iedereen heeft recht op een een kans, maar worden er wel tweede kansen gegeven? Neem nou bijvoorbeeld die verpleegster die , die mensen in het ziekenhuis vermoord heeft, omdat ze ze zo vond lijden. Reken er maar op, dat die nergens meer aan de slag kan als ze eenmaal vrij is. Ik zat ook laatst Jong te kijken van de EO. Was een meisje van een jaar of 18-20 vermoed ik. Die had een ander meisje neergestoken, heeft haar straf uitgezeten in de jeugdgevangenis. Die presentator van Jong is samen met haar gaan solliciteren, overal wouden ze haar wel een kans geven, todat men hoorde dat ze een strafblad heeft. Maar in feite, heeft ze haar straf uitgezeten. Dan zou ze toch een tweede kans moeten krijgen? Nu is het logisch, dan wordt je niet zo snel meer aangenomen in de beveiliging. Blijkbaar is dat wel wat ze graag wilt. Ik hoorde ook een keer een verhaal dat een Isalamitisch meisje dat aan een universiteit studeert, nergens een stage plaats kan krijgen.

Hebben buitenlanders het nou wel of niet veel moeilijker hier in Nederland dan iedereen denkt?

Ik hoorde ook laatst van een meisje dat jaren bij een carwash heeft gewerkt, in de buurt van Holland Spoor Den Haag. En dat al de buitenlanders die er kwamen, in allemaal jaquars en mercedessen rijden. Terwijl de Nederlanders, in allemaal Opels en Peugeots rijden.

Is dat nou gewoon toeval of niet? Ik ken ook een Hindoestaanse jongen uit mijn klas, van 20 of 21 en die rijd in een BMW. Een vriend van me zei bijvoorbeeld, als hij een Hollandse jongen in een dure auto ziet rijden, denkt hij ''hij rijd in de auto van zijn vader''. En als het een buitenlandse jongen is'' die heeft die auto niet op een eerlijke manier gekocht''.

Ook een groot probleem, jongeren beginnen steeds eerder te drinken , en veel ook. Volgens mij ik weet het niet meer precies zeker, maar zeiden ze laatst bij een vandaag. Dat uit onderzoek bleek, dat 40% van de 14 jarige al met alcohol in aanraking is aangekomen. En naar mate de leeftijd vordert , er steeds meer gedronken wordt. Ook beginnen de jongeren soms al veel eerder met drinken. Ik zou zo snel niet weten hoe we dit kunnen oplossen. De prijzen verhogen kan maar dat is ook weer oneerlijk , tegen over de vele mensen die drinken gewoon lekker vinden en niet verslaafd eraan zijn. Je zou winkeliers kunnen beboeten, voor het verkopen van alchol aan minder jarigen. Dat vind ik alleen maar eerlijk, cofeeshops worden ook beboet met verkoop aan minder jarigen. Cofeeshops kom ik zo op terug. Zo bij dat zelfde programma, vertelde een organisator dat je verschillende bandjes hebt. Een bandje dat je alcohol mag kopen, een dat je geen tabak en geen alchol mag kopen, en dat je beide mag kopen. Daarna vroeg de presentator aan een meisje dat een bandje heeft, waarbij je geen van beide mag kopen. Of ze drinkt. Zei ze ja. Waarop hij zei''je hebt een bandje dat je geen alcohol en sigaretten mag kopen. Ja zei ze, maar ik krijg het toch mee.

Nou nu dan richting tabak en soft drugs. In Rotterdam zijn ze bezig met een enorm aantal coffeshops te sluiten, die te dichtbij scholen zitten.
Wat ik zelf nergens op vind slaan. Laat ze gewoon niet verkopen aan minderjarigen. En als iemand echt wiet wil, dan laten ze wel een ouder persoon die wel 18 is kopen, of niet soms? Maar haal aub niet die shops weg, die te dichtbij een school zitten. Zorg er dan gewoon voor dat je om legitimatie vraagt bij de deur. Ik heb er zelf ook last van ben 20, en wordt begin oktober 21. Maar ik zie er blijkbaar veel jonger uit dan dat ik ben. Zo ging een uitsmijter bij het Paard van Troje, Donderdag mijn OV heel aandachtig bekijken, om te zien of ik wel 18 ben . Ook bij cofeeshops moet ik mijn ID laten zien. Ik koop voor mijn broertje, omdat mijn ouders het goed vinden dat ze blowen. Hij is zelf alleen bijna 18. Maar als ik al mijn ID moet laten zien dan is dat toch goed? Dan kan je er toch voor zorgen, dat er in ieder geval niet aan minder jarigen verkocht worden. En als die er wel aankomen, dan kunnen ouders er toch op letten?

Of wat te denken van gewoon roken. Wil Nederland het nou wel of niet toelaten? Er is een kans dat roken op school pleinen verboden gaat worden. Ook zo belachelijk een Horeca rookverbod is toch ook geldig vanaf 1 januari 2008? Ik kan me er heel goed in vinden, dat men niet mag roken in restaurants. Het is ook gewoon smerig, als je zit te eten. En als men echt wil roken, dan kan je toch even naar buiten gaan? Maar kom op zeg, roken verbieden in discotheken/clubs/cafe's. Dat hoort er toch gewoon bij? Lekker dooie boel wordt het dan, als niemand meer rookt. Niet dat ik zelf rook, maar ik vind het gewoon lomp.

Tot slot nog een kleine fraude voorbeeldje, wat dus blijkbaar wel mogelijk is. Een meisje dat ik vrijdag sprak, vertelde dat ze een jongen kent. Die een invalide uitkering heeft aangevraagd, en die ook gewoon heeft gekregen. Terwijl hij alles behalve invalide is. En hij heeft da ook jaren lang gekregen, ik weet niet of hij het nu nog steeds heeft. Maar hij is nooit gecontroleerd erop. Toch vreemd, al vraag je het mij.

Nou, ik heb wel meer dingen die ik zou kunnen bespreken. Maar ik vind het zo wel goed genoeg voorlopig

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 12 aug 2007 14:56

In mijn ogen is Nederland nog steeds luilekkerland voor jan en alleman en voor andere kanslozen, direct gevolg hiervan is dat eigenlijk alles kwalitatief steeds minder aan het worden is waarmee dat het antwoord is op het eerste gedeelte van je betoog.
Men is hier te tolerant tegenover degenen die dat niet verdienen, en te streng tegenover degene die dat wel verdienen.
Ik denk dat het voor veel mensen een zegen is dat ze in Nederland kunnen wonen..mensen die gezond, sterk en onafhankelijk zijn zou ik adviseren ergens anders heen te gaan, tenzij je met minder tevreden bent, en verzorgd wil zijn van de wieg tot het graf..dat kost natuurlijk wel wat..
Wat ik denk dat eens onder de loep genomen moet worden zijn al die subsidies,uitkeringen,vergoedingen,onkostendeclaraties enz.
En de mensen die zich in dit land willen vestigen.

Fraudezaken komen toch regelmatig aan het licht, dus helemaal ingedut is men nog niet.
Opsporing van de zwaardere criminaliteit is best in orde vindt ik in Nederland..alleen de strafmaat laat wel eens te wensen over.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 12 aug 2007 17:20

Tsja, vind maar eens een land waar het allemaal beter is...

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 12 aug 2007 19:20

WizardOfOss schreef:Tsja, vind maar eens een land waar het allemaal beter is...
België natuurlijk.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 12 aug 2007 20:10

Silenzio schreef:
WizardOfOss schreef:Tsja, vind maar eens een land waar het allemaal beter is...
België natuurlijk.
Ik heb in tijden niet meer zo hard gelachen :D :wink:

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Nederland onder de loep

Bericht door Lumière » 13 aug 2007 01:08

Kyrill schreef:Dan kom ik aan bij kansen voor mensen. Is het wel zo dat iedereen gelijke kansen heeft in onze samenleving? Bijna iedereen heeft recht op een een kans, maar worden er wel tweede kansen gegeven? Neem nou bijvoorbeeld die verpleegster die , die mensen in het ziekenhuis vermoord heeft, omdat ze ze zo vond lijden. Reken er maar op, dat die nergens meer aan de slag kan als ze eenmaal vrij is.
En terecht. Kom op zeg, zo iemand kán niet meer functioneren. En al zou dat wel zo zijn, de kans op een terugval is altijd aanwezig. Straf uitgezeten of niet, zo iemand kan logischerwijs niet meer een normaal leven lijden.
Kyrill schreef:Ik hoorde ook laatst van een meisje dat jaren bij een carwash heeft gewerkt, in de buurt van Holland Spoor Den Haag. En dat al de buitenlanders die er kwamen, in allemaal jaquars en mercedessen rijden. Terwijl de Nederlanders, in allemaal Opels en Peugeots rijden.
En op die manier zijn er veel meer buitenlanders die het minder ruim hebben. Wat is je punt? Dat een buitenlander in een Jaguar deze gejat heeft van een blanke?
Nogal vreemd. Zelf zie ik overigens vaker Nederlanders in dure auto's.
Kyrill schreef:Nou nu dan richting tabak en soft drugs. In Rotterdam zijn ze bezig met een enorm aantal coffeshops te sluiten, die te dichtbij scholen zitten.
Wat ik zelf nergens op vind slaan. Laat ze gewoon niet verkopen aan minderjarigen. En als iemand echt wiet wil, dan laten ze wel een ouder persoon die wel 18 is kopen, of niet soms? Maar haal aub niet die shops weg, die te dichtbij een school zitten. Zorg er dan gewoon voor dat je om legitimatie vraagt bij de deur.
Wat een bullshit. Natuurlijk moeten de coffeeshops daar weg. Het is aanlokkelijk, het geeft veel last en het beinvloedt scholieren verkeerd. Legitimatie vragen klinkt op papier mooi, maar is amper uit te voeren.
Wat is overigens het nadeel als de coffeeshops daar weggaan? Of ben je zo begaan met de eigenaars?
Kyrill schreef:Ik heb er zelf ook last van ben 20, en wordt begin oktober 21. Maar ik zie er blijkbaar veel jonger uit dan dat ik ben. Zo ging een uitsmijter bij het Paard van Troje, Donderdag mijn OV heel aandachtig bekijken, om te zien of ik wel 18 ben . Ook bij cofeeshops moet ik mijn ID laten zien. Ik koop voor mijn broertje, omdat mijn ouders het goed vinden dat ze blowen. Hij is zelf alleen bijna 18. Maar als ik al mijn ID moet laten zien dan is dat toch goed? Dan kan je er toch voor zorgen, dat er in ieder geval niet aan minder jarigen verkocht worden. En als die er wel aankomen, dan kunnen ouders er toch op letten?
Ouders kunnen er niet op letten, zeker niet als coffeeshops op plaatsen staan als in de buurt van de school. Ik heb zelf geen last van uitsmijters en dat bewijst juist de zwakheid van dit systeem, aangezien ik geen achttien ben.
Kyrill schreef:Of wat te denken van gewoon roken. Wil Nederland het nou wel of niet toelaten? Er is een kans dat roken op school pleinen verboden gaat worden. Ook zo belachelijk een Horeca rookverbod is toch ook geldig vanaf 1 januari 2008? Ik kan me er heel goed in vinden, dat men niet mag roken in restaurants. Het is ook gewoon smerig, als je zit te eten. En als men echt wil roken, dan kan je toch even naar buiten gaan? Maar kom op zeg, roken verbieden in discotheken/clubs/cafe's. Dat hoort er toch gewoon bij? Lekker dooie boel wordt het dan, als niemand meer rookt. Niet dat ik zelf rook, maar ik vind het gewoon lomp.
Het is ook lomp, maar een logisch gevolg van alle heisa die erom gemaakt wordt. Anti-roken zijn is een hype en uiteindelijk wordt roken een taboe. Ik vind het persoonlijk nogal ver doorslaan, maar het is begrijpelijk. Meeroken ís slecht en alle niet-rokers gaan ervan uit dat ze daardoor veel eerder sterven, dus bereidt je er maar op voor dat roken ooit helemaal uit den boze zal zijn.
Kyrill schreef:Tot slot nog een kleine fraude voorbeeldje, wat dus blijkbaar wel mogelijk is. Een meisje dat ik vrijdag sprak, vertelde dat ze een jongen kent. Die een invalide uitkering heeft aangevraagd, en die ook gewoon heeft gekregen. Terwijl hij alles behalve invalide is. En hij heeft da ook jaren lang gekregen, ik weet niet of hij het nu nog steeds heeft. Maar hij is nooit gecontroleerd erop. Toch vreemd, al vraag je het mij.
Zeker vreemd. Ik dacht eerlijk gezegd dat het eerder andersom gesteld was. Maar áls hij gecontroleerd wordt zal hij wel grote problemen hebben.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 13 aug 2007 09:29

Lumière schreef:Wat een bullshit. Natuurlijk moeten de coffeeshops daar weg. Het is aanlokkelijk, het geeft veel last en het beinvloedt scholieren verkeerd. Legitimatie vragen klinkt op papier mooi, maar is amper uit te voeren.
Vind jij dat cafes ook moeten verdwijnen uit de buurt van scholen? Of sigarenwinkels? Als ze dat nou ook zouden doorvoeren, dan had je tenminste een maatregel die ergens op leek.

Nu is deze maatregel niet meer dan een typisch voorbeeld van symboolpolitiek: het lijkt alsof ze een probleem aanpakken maar feitelijk wordt er helemaal niets opgelost. Scholieren gaan, geloof mij, ook als coffeeshops verder weg liggen er nog steeds naar toe, ook in tussenuren.

Qua overlast heb je nog een punt maar dat was niet de reden dat deze maatregel werd doorgevoerd: dat was puur het idee dat je scholieren niet aan deze verleiding moet blootstellen. Sowieso zullen die coffeeshops altijd voor overlast zorgen, waar ze ook gevestigd zijn.
Lumière schreef:Wat is overigens het nadeel als de coffeeshops daar weggaan? Of ben je zo begaan met de eigenaars?
Eh ja, ik wel. Wat je ook van die eigenaars mag vinden, ze mogen in Nederland gewoon hun beroep uitoefenen en nu worden ze gewoon weggestuurd, naar ik begrepen heb zonder enige vorm van compensatie en zonder het recht om hun zaak elders te vestigen. Ronduit schandalig.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 13 aug 2007 09:55

ash_ schreef:Vind jij dat cafes ook moeten verdwijnen uit de buurt van scholen? Of sigarenwinkels? Als ze dat nou ook zouden doorvoeren, dan had je tenminste een maatregel die ergens op leek.

Nu is deze maatregel niet meer dan een typisch voorbeeld van symboolpolitiek: het lijkt alsof ze een probleem aanpakken maar feitelijk wordt er helemaal niets opgelost. Scholieren gaan, geloof mij, ook als coffeeshops verder weg liggen er nog steeds naar toe, ook in tussenuren.
En natuurlijk gaan ze ook naar andere coffeeshops of via straathandel (wat in mijn omgeving meer het geval is), maar het feit dat er coffeeshops zichtbaar zijn vanaf het schoolterrein maakt het extra aanlokkelijk en het geeft de indruk dat het een hele normale bezigheid is.
ash_ schreef:Eh ja, ik wel. Wat je ook van die eigenaars mag vinden, ze mogen in Nederland gewoon hun beroep uitoefenen en nu worden ze gewoon weggestuurd, naar ik begrepen heb zonder enige vorm van compensatie en zonder het recht om hun zaak elders te vestigen. Ronduit schandalig.
Als er geen compensatie is, dan ben ik het volledig met je eens.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 13 aug 2007 09:56

ash_ schreef:Vind jij dat cafes ook moeten verdwijnen uit de buurt van scholen? Of sigarenwinkels?
Dat kan je niet vergelijken. Als je wil kan je aan drank, sigaretten en wiet komen, maar dat is niet het punt. Uit ervaring kan ik zeggen dat scholieren niet in tussenuren zich gaan bezatten, en als scholieren willen roken dan kunnen ze nog steeds goed opletten. Maar als je stoned in de klas gaat zitten, dan komt er nul informatie naar binnen. En je kan er vergif op innemen dat wanneer deze persoon vaker stoned in de les zit, dat deze dan niet over zal gaan.

En ik ben er trouwens van overtuigd, gezien het feit dat ik zelf scholier ben, dat ik niet naar een coffeeshop zou gaan als ik een kwartier zou moeten fietsen. Maar dat is echt iets puur persoonlijks, misschien ben ik wel lui.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 13 aug 2007 10:07

Zo ga ik ook geen kwartier fietsen, bij ons valt er genoeg bij andere scholieren te halen. Maar een coffeeshopverbod in de buurt van scholen maakt het inderdaad moeilijker.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 13 aug 2007 10:14

Lumière schreef:En natuurlijk gaan ze ook naar andere coffeeshops of via straathandel (wat in mijn omgeving meer het geval is), maar het feit dat er coffeeshops zichtbaar zijn vanaf het schoolterrein maakt het extra aanlokkelijk en het geeft de indruk dat het een hele normale bezigheid is.
Dat geloof ik dus niet. Misschien zijn de tijden veranderd maar toen ik nog op de middelbare school zat, had je een vrij stricte scheiding tussen mensen die wel en mensen die niet blowden. De eerste groep deed dat toch wel, de tweede groep zou het nooit doen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de aanwezigheid van een coffeeshop zo dicht bij daar verschil in zou maken.
PUMA schreef:Dat kan je niet vergelijken. Als je wil kan je aan drank, sigaretten en wiet komen, maar dat is niet het punt. Uit ervaring kan ik zeggen dat scholieren niet in tussenuren zich gaan bezatten
Ah, de tijden zijn dus inderdaad veranderd. ;)
PUMA schreef:en als scholieren willen roken dan kunnen ze nog steeds goed opletten. Maar als je stoned in de klas gaat zitten, dan komt er nul informatie naar binnen. En je kan er vergif op innemen dat wanneer deze persoon vaker stoned in de les zit, dat deze dan niet over zal gaan.
Klopt, maar naar mijn idee zijn mensen die constant blowen een kleine minderheid die dat toch wel doen, hoe dichtbij of ver weg zo'n coffeeshop ook ligt. De meerderheid van de blowers is, naar mijn ervaring, verstandig genoeg om het niet tijdens schooltijd te doen. En het "goed opletten" dat jij bij roken aanhaalt, daar gaat het om. Geldt dat niet precies hetzelfde voor blowen? Ik geloof er niks van dat er meer mensen de "blowstreep" over getrokken worden omdat er een coffeeshop vlakbij zit.

Maar goed, het allergrootste probleem met deze maatregel vind ik dat de eigenaars, voor zover ik heb begrepen dus correct me if I'm wrong, gewoon worden weggestuurd, zonder enige vorm van compensatie.
PUMA schreef:En ik ben er trouwens van overtuigd, gezien het feit dat ik zelf scholier ben, dat ik niet naar een coffeeshop zou gaan als ik een kwartier zou moeten fietsen. Maar dat is echt iets puur persoonlijks, misschien ben ik wel lui.
Als dat niet persoonlijk is, dan zijn de tijden, en ik val in herhaling, inderdaad veranderd.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 13 aug 2007 12:33

Volgens mij maakt het helemaal niets uit of een coffeeshop nu dicht bij school is of niet, wie op dat gebied wat wil hebben hoeft niet eens naar een coffeeshop, de goocheme leerlingen zullen het daar niet eens halen uit angst dat ze gezien worden. Je hoeft maar (maakt niet uit welke leeftijd) door een stad te lopen en het wordt je van alle kanten aangeboden en dat is ook heel makkelijk met drank, heb je de bevoegde leeftijd niet dan doet iemand van de juiste leeftijd het wel even. Hoe meer ze gaan verbieden hoe aanlokkelijker het wordt.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 aug 2007 13:15

Lumière schreef:
Kyrill schreef:Dan kom ik aan bij kansen voor mensen. Is het wel zo dat iedereen gelijke kansen heeft in onze samenleving? Bijna iedereen heeft recht op een een kans, maar worden er wel tweede kansen gegeven? Neem nou bijvoorbeeld die verpleegster die , die mensen in het ziekenhuis vermoord heeft, omdat ze ze zo vond lijden. Reken er maar op, dat die nergens meer aan de slag kan als ze eenmaal vrij is.
En terecht. Kom op zeg, zo iemand kán niet meer functioneren. En al zou dat wel zo zijn, de kans op een terugval is altijd aanwezig. Straf uitgezeten of niet, zo iemand kan logischerwijs niet meer een normaal leven lijden.
Denk je niet dat als ze nergens meer aan de bak komt, de kans op terugval alleen maar nog groter is? Je kan er toch voor zorgen dat ze niet meer in een ziekenhuis werkt?
Kyrill schreef:Ik hoorde ook laatst van een meisje dat jaren bij een carwash heeft gewerkt, in de buurt van Holland Spoor Den Haag. En dat al de buitenlanders die er kwamen, in allemaal jaquars en mercedessen rijden. Terwijl de Nederlanders, in allemaal Opels en Peugeots rijden.
En op die manier zijn er veel meer buitenlanders die het minder ruim hebben. Wat is je punt? Dat een buitenlander in een Jaguar deze gejat heeft van een blanke?
Nogal vreemd. Zelf zie ik overigens vaker Nederlanders in dure auto's.
Nou wat denk je zelf dat mijn punt is? Je zoekt het veels te ver. Tuurlijk hebben ze die niet van blanken gejat. Gewoon uit winkels, of misschien vee drugs verkocht. Mijn punt is dat het algemene beeld dat buitenlanders niet veel geld hebben, en moeilijk aan de bak kunnen niet overal hoeft te geleden. Zie je jonge jongens van Nederlandse afkomst van 20 jaar in dure auto's???????

Kyrill schreef:Nou nu dan richting tabak en soft drugs. In Rotterdam zijn ze bezig met een enorm aantal coffeshops te sluiten, die te dichtbij scholen zitten.
Wat ik zelf nergens op vind slaan. Laat ze gewoon niet verkopen aan minderjarigen. En als iemand echt wiet wil, dan laten ze wel een ouder persoon die wel 18 is kopen, of niet soms? Maar haal aub niet die shops weg, die te dichtbij een school zitten. Zorg er dan gewoon voor dat je om legitimatie vraagt bij de deur.
Wat een bullshit. Natuurlijk moeten de coffeeshops daar weg. Het is aanlokkelijk, het geeft veel last en het beinvloedt scholieren verkeerd. Legitimatie vragen klinkt op papier mooi, maar is amper uit te voeren.
Wat is overigens het nadeel als de coffeeshops daar weggaan? Of ben je zo begaan met de eigenaars?
Dude! Die coffeshop eigenaars zijn als de dood bang dat ze worgen gesloten. Dus die vragen echt wel om legitimatie!!. Ik vind het bullshit dat ze nu ineens al die shops gaan sluiten. Die shops staan er al veel langer. En dan nu ineens omdat er meer geblowd wordt gaan sluiten, alsof er in vorige jaren niet veel geblowd werd? Nu komt het sluiten op veels te korte termijn voor de eigenaren.
Kyrill schreef:Ik heb er zelf ook last van ben 20, en wordt begin oktober 21. Maar ik zie er blijkbaar veel jonger uit dan dat ik ben. Zo ging een uitsmijter bij het Paard van Troje, Donderdag mijn OV heel aandachtig bekijken, om te zien of ik wel 18 ben . Ook bij cofeeshops moet ik mijn ID laten zien. Ik koop voor mijn broertje, omdat mijn ouders het goed vinden dat ze blowen. Hij is zelf alleen bijna 18. Maar als ik al mijn ID moet laten zien dan is dat toch goed? Dan kan je er toch voor zorgen, dat er in ieder geval niet aan minder jarigen verkocht worden. En als die er wel aankomen, dan kunnen ouders er toch op letten?
Ouders kunnen er niet op letten, zeker niet als coffeeshops op plaatsen staan als in de buurt van de school. Ik heb zelf geen last van uitsmijters en dat bewijst juist de zwakheid van dit systeem, aangezien ik geen achttien ben.
Kyrill schreef:Of wat te denken van gewoon roken. Wil Nederland het nou wel of niet toelaten? Er is een kans dat roken op school pleinen verboden gaat worden. Ook zo belachelijk een Horeca rookverbod is toch ook geldig vanaf 1 januari 2008? Ik kan me er heel goed in vinden, dat men niet mag roken in restaurants. Het is ook gewoon smerig, als je zit te eten. En als men echt wil roken, dan kan je toch even naar buiten gaan? Maar kom op zeg, roken verbieden in discotheken/clubs/cafe's. Dat hoort er toch gewoon bij? Lekker dooie boel wordt het dan, als niemand meer rookt. Niet dat ik zelf rook, maar ik vind het gewoon lomp.
Het is ook lomp, maar een logisch gevolg van alle heisa die erom gemaakt wordt. Anti-roken zijn is een hype en uiteindelijk wordt roken een taboe. Ik vind het persoonlijk nogal ver doorslaan, maar het is begrijpelijk. Meeroken ís slecht en alle niet-rokers gaan ervan uit dat ze daardoor veel eerder sterven, dus bereidt je er maar op voor dat roken ooit helemaal uit den boze zal zijn.
Nee dat is dus niet bewezen. Ik vroeg het in een andere topic ook al, Red kwam met een goede site. En nergens kon bewezen worden dat mee roken dodelijk is! Ik heb er dus echt geen problemen mee, ik ga heus niet eerder dood aan mee roken. De rokers wel aan roken, dus als zij zo graag eerder dood willen zijn, mij een zorg...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 13 aug 2007 13:18

Kyrill schreef:Dude!
Sweet!

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 13 aug 2007 15:24

En dan vragen bepaalde mensen zich af waarom ik naar Australie wil emigreren.

Natuurlijk is het daar ook niet alleen maar rozegeur en maneschijn, maar ik begin Nederland een beetje zat te worden.

Bovendien is de sfeer op straat zelfs in een metropool als Sydney duizend keer beter dan in een willekeurige stad in Nederland.
Als je daar iemand aankijkt, krijg je een glimlach en een 'how are ya mate?'. Als je hier iemand aankijkt krijg je een nors gezicht en waarschijnlijk ook nog een 'had je wat' of iets dergelijks. Om maar iets te noemen.

Plaats reactie