Nederland onder de loep

Bespreek het actuele nieuws.
hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 13 aug 2007 15:56

Psycho-M schreef:En dan vragen bepaalde mensen zich af waarom ik naar Australie wil emigreren.

Natuurlijk is het daar ook niet alleen maar rozegeur en maneschijn, maar ik begin Nederland een beetje zat te worden.

Bovendien is de sfeer op straat zelfs in een metropool als Sydney duizend keer beter dan in een willekeurige stad in Nederland.
Als je daar iemand aankijkt, krijg je een glimlach en een 'how are ya mate?'. Als je hier iemand aankijkt krijg je een nors gezicht en waarschijnlijk ook nog een 'had je wat' of iets dergelijks. Om maar iets te noemen.
Als je dan toch naar Australie gaat, vergeet dan vooral niet die gigantische meteorietkrater bij Wolfcreek te bezoeken. En als je auto het dan plotseling niet meer doet is er altijd wel een vriendelijke man die je wil helpen...

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 13 aug 2007 16:24

hadiederk schreef:Als je dan toch naar Australie gaat, vergeet dan vooral niet die gigantische meteorietkrater bij Wolfcreek te bezoeken. En als je auto het dan plotseling niet meer doet is er altijd wel een vriendelijke man die je wil helpen...
:D, Inderdaad. In Australië zijn er genoeg mensen die een haakje (uch,) handje willen uitsteken.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Re: Nederland onder de loep

Bericht door PUMA » 13 aug 2007 16:25

ash_ schreef:Maar goed, het allergrootste probleem met deze maatregel vind ik dat de eigenaars, voor zover ik heb begrepen dus correct me if I'm wrong, gewoon worden weggestuurd, zonder enige vorm van compensatie.
Hier ben ik het dan weer wel mee eens

Ik vind het grootste probleem gewoon dat ik verscheidene mensen ken, die nu al hun toekomst kapot gemaakt hebben door te blowen, met alle ge volgen van dien.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 aug 2007 19:03

Psycho-M schreef:En dan vragen bepaalde mensen zich af waarom ik naar Australie wil emigreren.

Natuurlijk is het daar ook niet alleen maar rozegeur en maneschijn, maar ik begin Nederland een beetje zat te worden.

Bovendien is de sfeer op straat zelfs in een metropool als Sydney duizend keer beter dan in een willekeurige stad in Nederland.
Als je daar iemand aankijkt, krijg je een glimlach en een 'how are ya mate?'. Als je hier iemand aankijkt krijg je een nors gezicht en waarschijnlijk ook nog een 'had je wat' of iets dergelijks. Om maar iets te noemen.
Zo ja, daar heb je helemaal gelijk in!. Ik begin me er rot aan te ergeren!. En niet alleen jonge mensen, maar ook steeds meer oude mensen!.
Vooral oude vrouw van middelbare leeftijd of ouder, kijken me aan alsof ik een crimineel ben. De volgende die het doet ga ik eens heftig op reageren.
Ik vind het grootste probleem gewoon dat ik verscheidene mensen ken, die nu al hun toekomst kapot gemaakt hebben door te blowen, met alle ge volgen van dien.
Tja , spijtig genoeg ken ik er daar ook een aantal van. Vind het echt klote.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 13 aug 2007 19:35

Veel mensen kunnen niet met vrijheid omgaan...spijtig voor degenen die dat wel kunnen.
In principe hoeft van mij niks verboden te worden..alleen mensen neigen vaak naar misbruik, en daar schuilt het gevaar van de verworven vrijheid in.
Ik heb het nooit in mijn hoofd gehaald ook maar iets van drugs te gebruiken of te proberen..alcohol altijd met mate..roken/blowen heb ik nooit gedaan.
Degenen die dat wel willen ga gerust je gang, maar val er geen andere mensen lastig mee..ik denk dat het beter is helemaal van drugs af te blijven..vaak wordt drugs met alcohol vergeleken, maar ik denk toch dat drugs op de lange duur gevaarlijker is voor je gezondheid en vooral voor je toekomst, bij normaal gebruik...overmatig gebruik van het een of het ander is natuurlijk nooit goed.
Nederland is het land van de onbeperkte onmogelijkheden..alles mag, maar niks mag.
Veel mensen voelen zich gevangen in een gouden kooi heb ik wel eens het idee, daarbij komt nog dat nederland een van de dichstbevolkte landen per vierkante kilomter ter wereld is en tevens het land met de meeste auto's per vierkante kilometer.
Het een en ander kan natuurlijk meespelen in een irritatie factor.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 13 aug 2007 20:05

emperor schreef:Degenen die dat wel willen ga gerust je gang, maar val er geen andere mensen lastig mee..ik denk dat het beter is helemaal van drugs af te blijven..vaak wordt drugs met alcohol vergeleken, maar ik denk toch dat drugs op de lange duur gevaarlijker is voor je gezondheid en vooral voor je toekomst, bij normaal gebruik...overmatig gebruik van het een of het ander is natuurlijk nooit goed.
Ik vind zelf juist dat alcohol zwaar onderschat wordt. Als je kijkt hoeveel mensen er dagelijks drinken, en als je bedenkt hoe gewoon het gevonden wordt. In het vliegtuig werd me zelfs gevraagd of ik een likeurtje bij mijn thee wilde.
emperor schreef:Daarbij komt nog dat nederland een van de dichstbevolkte landen per vierkante kilomter ter wereld is en tevens het land met de meeste auto's per vierkante kilometer.
Het een en ander kan natuurlijk meespelen in een irritatie factor.
Nu wil ik niet de wijsneus gaan uithangen... Maar Nederland is ontzettend rustig en er zijn ontzettend weinig auto's. Ik kwam terug van vakantie en het eerste wat me opviel was de rust, en dat het hier niet stikt van de auto's. Als je twee dagen in Mexico Stad (of welke andere grote wereldstad dan ook) bent geweest zul je zien dat je ontzettend blij moet zijn met de rust en ruimte die je hebt in Nederland.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 13 aug 2007 20:24

emperor schreef:vaak wordt drugs met alcohol vergeleken, maar ik denk toch dat drugs op de lange duur gevaarlijker is voor je gezondheid en vooral voor je toekomst, bij normaal gebruik...overmatig gebruik van het een of het ander is natuurlijk nooit goed.
Alcohol is een hard-drug terwijl wiet bijvoorbeeld een soft-drug is, deze stelling gaat dus niet helemaal op. Hij geeft overigens wel uitstekend aan hoe alcoholgebruik volledig geaccepteerd is in onze maatschappij, niemand kijkt op van iemand die 6 glazen bier achterover slaat.

Omdat er in dit topic eigenlijk teveel dingen zijn om op te reageren zet ik hier maar mijn huidige gevoel over Nederland neer. Laat ik voorop stellen dat ik het erg jammer vind dat men steeds verder individualiseert, ik krijg het idee dat steeds meer mensen sociaal onhandiger of zelf minder tolerant zijn. Echter, rampzalig is de situatie nog lang niet vind ik, er zijn nog genoeg vriendelijke mensen te vinden en voor een groot gedeelte ben je zelf ook verantwoordelijk voor een goede relatie.

Een groot probleem vind ik de toenemende onverdraagzaamheid, men respecteert tegenwoordig elkaars standpunt niet meer en men schreeuwt vaak gewoon maar wat. Het is jammer dat dit ook in de politiek gebeurt, uitgerekend de personen die een voorbeeldfunctie hebben.

De overdaad aan regels in Nederland is ook iets waar ik me nog wel eens aan stoor, zeker omdat deze de boel een stuk minder transparant maken. Soms weten instanties zelf niet eens meer waar ze aan toe zijn, laat staan dat wij burgers het nog weten. Verder kom ik steeds vaker mensen tegen die, heel veilig, regeltjes tot op de letter hanteren zonder enig gebruik van hun gezond verstand. Deze starheid levert soms absurde situaties op.

Toch vind ik Nederland nog steeds een mooi land. Veel mogelijkheden voor bijzonder veel mensen, goede voorzieningen en hier in het oosten van het land nog veel ruimte voor natuurschoon. Hoewel het de laatste jaren in sommige opzichten slechter is gegaan heb ik nog steeds goede hoop dat het weer beter gaat worden.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 aug 2007 20:41

KoenZ schreef:
hadiederk schreef:Als je dan toch naar Australie gaat, vergeet dan vooral niet die gigantische meteorietkrater bij Wolfcreek te bezoeken. En als je auto het dan plotseling niet meer doet is er altijd wel een vriendelijke man die je wil helpen...
:D, Inderdaad. In Australië zijn er genoeg mensen die een haakje (uch,) handje willen uitsteken.
Tsss... steek er maar de draak mee. Alsof het hier zo veilig is, met die Duitze zombies op het strand en liften met eigen plannen...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 13 aug 2007 20:43

ErikSchierboom schreef: Alcohol is een hard-drug terwijl wiet bijvoorbeeld een soft-drug is, deze stelling gaat dus niet helemaal op. Hij geeft overigens wel uitstekend aan hoe alcoholgebruik volledig geaccepteerd is in onze maatschappij, niemand kijkt op van iemand die 6 glazen bier achterover slaat.
Het hangt er vanaf welke definitie je gebruikt. De een gooit alle genotsmiddelen die je lichaam en geest beïnvloeden onder de noemer drugs, de ander alleen middelen waar je verslaaft aan kan raken. Volgens Van Dale zijn drugs middelen die verdovend of hallucinerend werken.
Dus koffie en nicotine kunnen ook als drugs worden beschouwd?
Volgens sommigen wel. Bepaalde instanties voor drugspreventie en drugsvoorlichting scharen cafeïne, nicotine, en zelfs internet onder producten die verslavend kunnen zijn.
Toch denk ik dat een glas bier per dag minder schadelijk is voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid dan 1 joint per dag.
ErikSchierboom schreef: Laat ik voorop stellen dat ik het erg jammer vind dat men steeds verder individualiseert, ik krijg het idee dat steeds meer mensen sociaal onhandiger of zelf minder tolerant zijn. Echter, rampzalig is de situatie nog lang niet vind ik, er zijn nog genoeg vriendelijke mensen te vinden en voor een groot gedeelte ben je zelf ook verantwoordelijk voor een goede relatie.
Dus omdat mensen zich niet gedragen zoals jij graag zou zien bekritiseer je het individualisme?..ik denk juist dat individualisme de mens verder kan helpen met zichzelf te ontwikkelen, en nog belangrijker voor zichzelf na te denken en op te komen..dat hoeft een goede relatie helemaal niet in de weg te staan, integendeel.
ErikSchierboom schreef: Een groot probleem vind ik de toenemende onverdraagzaamheid, men respecteert tegenwoordig elkaars standpunt niet meer en men schreeuwt vaak gewoon maar wat. Het is jammer dat dit ook in de politiek gebeurt, uitgerekend de personen die een voorbeeldfunctie hebben.
Leugens moeten altijd geschreeuwd worden..
ErikSchierboom schreef: De overdaad aan regels in Nederland is ook iets waar ik me nog wel eens aan stoor, zeker omdat deze de boel een stuk minder transparant maken. Soms weten instanties zelf niet eens meer waar ze aan toe zijn, laat staan dat wij burgers het nog weten. Verder kom ik steeds vaker mensen tegen die, heel veilig, regeltjes tot op de letter hanteren zonder enig gebruik van hun gezond verstand. Deze starheid levert soms absurde situaties op.
En juist daarom is het zo moelijk om iets te ondernemen in dit land, veel te veel mensen zijn elke dag bezig met elkaar tegen te werken en men raakt verstrikt in een oerwoud van regeltjes en wetjes waarvan je niet eens wist dat ze bestonden, en die morgen alweer anders kunnen zijn.
ErikSchierboom schreef: Toch vind ik Nederland nog steeds een mooi land. Veel mogelijkheden voor bijzonder veel mensen, goede voorzieningen en hier in het oosten van het land nog veel ruimte voor natuurschoon. Hoewel het de laatste jaren in sommige opzichten slechter is gegaan heb ik nog steeds goede hoop dat het weer beter gaat worden.
Helemaal mee eens.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 13 aug 2007 21:46

emperor schreef:Toch denk ik dat een glas bier per dag minder schadelijk is voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid dan 1 joint per dag.
:N Dit is echt een ongeldige vergelijking!

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 aug 2007 22:05

Hoezo het is toch zo...

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 13 aug 2007 22:11

Kyrill schreef:Hoezo het is toch zo...
Ja het is wel zo, maar de inpact van 1 glas bier is toch veel minder dan 1 blow (staat gelijk aan meerdere glazen bier)
Als ik 1 glas bier op heb, kan en mag ik nog gewoon rijden. Als ik 1 blow op heb zou ik dat echt neit meer goed kunnen.
Het is een beetje een onzinnige vergelijking.
Je gaat toch ook niet de vergelijking maken tussen 1 blow en 1 spuit heroine.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 13 aug 2007 22:13

emperor schreef:Dus omdat mensen zich niet gedragen zoals jij graag zou zien bekritiseer je het individualisme?..ik denk juist dat individualisme de mens verder kan helpen met zichzelf te ontwikkelen, en nog belangrijker voor zichzelf na te denken en op te komen..dat hoeft een goede relatie helemaal niet in de weg te staan, integendeel.
Het gaat natuurlijk per definitie om hoe ik wil dit mensen zich gedragen want het is mijn mening en die is natuurlijk hartstikke subjectief. Wat jij zegt over individualisme kan ook het geval zijn, maar ik probeer aan te geven dat we dat stadium momenteel nog totaal niet bereikt hebben. Mensen zijn passief, ze zijn steeds minder geneigd om anderen te helpen en trekken zich steeds minder van anderen aan omdat ze alleen hun eigen gemak belangrijk vinden. Dat bevalt me niet aan het individualisme van deze tijd. Positief aan het individualisme zou kunnen zijn dat er minder kuddegedrag komt, maar helaas zie ik dat nog niet zo heel erg sterk.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 14 aug 2007 00:43

Kyrill schreef:Dude! Die coffeshop eigenaars zijn als de dood bang dat ze worgen gesloten. Dus die vragen echt wel om legitimatie!!
:N en dan spreek ik uit ervaring. Zowel coffeeshops als smartshops vroegen geen legitimatie,

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 14 aug 2007 08:14

Nou ik kan je verzekeren dat de meeste coffeshops je tegenwoordig toch echt naar je legitimatie vragen.
Je moet het bij je hebben wil je uberhaupt binnen komen. De controles worden steeds strenger en als er 1 iemand binnen is zonder legitimatie of nog erger minderjarig dan wordt de shop minstens voor 2 maanden gesloten. Zo gaat het in ieder geval in Maastricht.

Wat betreft de discussie over drugs. Wat zijn drugs wat niet?
Dat wordt nog steeds bepaald door de overheid, zij bepalen het nog steeds dus daar hebben wij burgers ons maar aan te houden. Ik ben in ieder geval een voorstander van het softdrugsbeleid. Dat is namelijk stukken beter dan dat we een nog grotere straathandel gaan krijgen.

Maar kijk ook eens voorbij de wiet. Kijk eens naar de plannen met betrekking tot het rookbeleid.
Enkele jaren geleden kon je nog overal roken, nu wordt het steeds meer ingeperkt. Straks mag je ook niet meer in de kroeg een sigaretje opsteken, maar je lam zuipen is nog steeds geen probleem.

En om daar maar meteen even op door te gaan, hoeveel ongelukken worden veroorzaakt door een beschonken bestuurder? En hoeveel ongelukken gebeuren er nou door een bestuurder die stoned is?

Plaats reactie