Nederland onder de loep

Bespreek het actuele nieuws.
Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 14 aug 2007 08:36

Psycho-M schreef:En om daar maar meteen even op door te gaan, hoeveel ongelukken worden veroorzaakt door een beschonken bestuurder? En hoeveel ongelukken gebeuren er nou door een bestuurder die stoned is?
Precies! beide staan in geen verhouding met het aantal ongelukken wat door nuchtere bestuurders wordt veroorzaakt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 aug 2007 15:40

sickboy1984 schreef:
Kyrill schreef:Hoezo het is toch zo...
Ja het is wel zo, maar de inpact van 1 glas bier is toch veel minder dan 1 blow (staat gelijk aan meerdere glazen bier)
Als ik 1 glas bier op heb, kan en mag ik nog gewoon rijden. Als ik 1 blow op heb zou ik dat echt neit meer goed kunnen.
Het is een beetje een onzinnige vergelijking.
Je gaat toch ook niet de vergelijking maken tussen 1 blow en 1 spuit heroine.
..dus als jij een joint opsteekt neem je maar 1 haaltje?..dat is de praktijk niet.En veel mensen steken toch elke dag zo'n ding op, en ik drink elke dag een biertje..(bij wijze van spreken)..wat is schadelijker?..
Laatst gewijzigd door emperor op 14 aug 2007 17:30, 3 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 aug 2007 15:42

Psycho-M schreef: En hoeveel ongelukken gebeuren er nou door een bestuurder die stoned is?
Daar wordt niet op gecontroleerd naar mijn weten bij een ongeluk.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 14 aug 2007 15:43

emperor schreef:
Psycho-M schreef: En hoeveel ongelukken gebeuren er nou door een bestuurder die stoned is?
Inderdaad. Neem van mij aan dat je niet moet gaan rijden als je stoned bent.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 14 aug 2007 16:41

emperor schreef:
Ik ben vorig jaar van de weg gehaald toen er een grote algemene verkeerscontrole werd gehouden.
Ik moest toen ook blazen en op een gegeven moment zegt de agente: kijk eens in het licht van die lantaarnpaal. Dus ik kijk in het licht en zij staart naar mijn ogen. Ik vroeg dus waar dat goed voor was, zegt ze: om te kijken of je pupillen normaal reageren. Met andere woorden of ik drugs had gebruikt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 aug 2007 17:00

ErikSchierboom schreef: Laat ik voorop stellen dat ik het erg jammer vind dat men steeds verder individualiseert, ik krijg het idee dat steeds meer mensen sociaal onhandiger of zelf minder tolerant zijn. Echter, rampzalig is de situatie nog lang niet vind ik, er zijn nog genoeg vriendelijke mensen te vinden en voor een groot gedeelte ben je zelf ook verantwoordelijk voor een goede relatie.
Ik wil hier toch wel wat meer over zeggen;

Dat mensen zogezegd zouden individualiseren kan komen omdat ze het vertrouwen in de regering en de gezaghebbenden kwijt zijn geraakt een soort psychologische reacte.
Iemand die het vertrouwen in zijn omgeving kwijtraakt, keert in zichzelf.

Het minder tolerant zijn van verschillende bevolkingsgroepen tegenover mekaar kan hiervan het gevolg zijn.

Dat mensen sociaal onhandiger zouden zijn geworden kan komen doordat mensen van alles opgedrongen krijgen en ze een rol moeten spelen die hun ware ik helemaal niet is, maar om mee te kunnen blijven doen nemen ze die rol toch aan en dat bedoel ik te zeggen met dat echte individualisten beter zouden kunnen zijn in hun relaties, omdat die geschoeid zijn op een leest van hun ware zelf, mensen die hun ware zelf niet kennen zullen altijd achter de massa blijven aanhuppelen, geen eigen mening hebben en weinig respect voor hun relatie en zichzelf..zo'n relatie is in mijn ogen pas waardeloos.
Laatst gewijzigd door emperor op 14 aug 2007 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 aug 2007 17:03

Er zijn altijd meelopers geweest en die zullen er wel blijven ook, maar dat de mensen tegenwoordig een stuk egoïstischer zijn komt m.i. door de welvaart, maar het zal mij een worst zijn waardoor het komt in ieder geval zijn de mensen allemaal ik gericht, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 aug 2007 17:09

Psycho-M schreef: Ik moest toen ook blazen en op een gegeven moment zegt de agente: kijk eens in het licht van die lantaarnpaal. Dus ik kijk in het licht en zij staart naar mijn ogen. Ik vroeg dus waar dat goed voor was, zegt ze: om te kijken of je pupillen normaal reageren. Met andere woorden of ik drugs had gebruikt.
Ik denk eerder dat ze het vroeg om te kijken of jij geen schade hebt aan je zenuwen.Dit is bij de rechtbank geen voldoende bewijs voor druggebruik lijkt mij.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 aug 2007 18:00

Of het al zo is weet ik niet, maar ze gaan in ieder geval ook controleren op drugs bij verkeerscontrôles en dat vind ik een goede zaak. :Y

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 aug 2007 18:05

Jammer dat het nodig is..

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 15 aug 2007 08:14

emperor schreef:
Psycho-M schreef: Ik moest toen ook blazen en op een gegeven moment zegt de agente: kijk eens in het licht van die lantaarnpaal. Dus ik kijk in het licht en zij staart naar mijn ogen. Ik vroeg dus waar dat goed voor was, zegt ze: om te kijken of je pupillen normaal reageren. Met andere woorden of ik drugs had gebruikt.
Ik denk eerder dat ze het vroeg om te kijken of jij geen schade hebt aan je zenuwen.Dit is bij de rechtbank geen voldoende bewijs voor druggebruik lijkt mij.
Ze vroeg het echt om te kijken of ik drugs had gebruikt. Maar zoals je zelf ook al zegt zoiets zou door de rechtbank niet als bewijs geaccepteerd worden.
Maar ze willen inderdaad ook op drugs gaan controleren bij verkeerscontroles. Zouden ze vlak na grote dance feesten moeten doen. Dan is het voor de politie prijsschieten.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 aug 2007 08:35

Psycho-M schreef:Maar ze willen inderdaad ook op drugs gaan controleren bij verkeerscontroles. Zouden ze vlak na grote dance feesten moeten doen. Dan is het voor de politie prijsschieten.
Klopt. Doen ze trouwens nu al met de alcohol controles: op vrijdag- en zaterdagavond staan ze geregeld bij de wegen uit het centrum te controleren.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 15 aug 2007 09:21

Het is op vrijdag en zaterdag avond wel grappig om te zien hoe de politie alle auto's met een buitenlands kenteken aan de kant zet hier in Maastricht.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel drugs er op een weekend ingenomen wordt van onze buitenlandse drugstoeristen.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 15 aug 2007 12:54

Psycho-M schreef:Ik zou wel eens willen weten hoeveel drugs er op een weekend ingenomen wordt van onze buitenlandse drugstoeristen.
En vervolgens weer wordt doorverkocht door de agenten.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 15 aug 2007 15:50

Red schreef:
Psycho-M schreef:Ik zou wel eens willen weten hoeveel drugs er op een weekend ingenomen wordt van onze buitenlandse drugstoeristen.
En vervolgens weer wordt doorverkocht door de agenten.
een groot circus, je hebt clowns,acrobaten,leeuwentemmers,jongleerders..enz.enz.

Plaats reactie