Nederland onder de loep

Bespreek het actuele nieuws.
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 15 aug 2007 18:46

Het gaat toch eigenlijk over Nederland in het algemeen? We kunnen natuurlijk wel zeiken, maar het valt nog een beetje mee er zijn héél veel landen waar ik niet graag wil wonen en emigreren zie ik niet als oplossing, als iedereen dat gaat doen wordt het hier lekker rustig maar in de landen waar iedereen heen trekt weer minder. Laten we maar gewoon tevreden zijn zolang het nog kan. :wink:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 16 aug 2007 17:44

Veel meer alcoholvergiftiging bij kinderen
Bij kinderen tussen de 10 en 15 jaar is het aantal opnames in ziekenhuizen wegens alcoholvergiftiging in vijf jaar verzesvoudigd.

Vijf jaar
Dat blijkt uit cijfers van Stichting Consument en Veiligheid. In totaal is het aantal opnames vanwege alcoholvergiftiging in de periode 2000-2005 verdubbeld. Ongeveer 1800 mensen moeten jaarlijks wegens alcoholvergiftiging naar het ziekenhuis.

Neervallen
In het tijdschrift Medisch Contact zeggen onderzoekers dat 'drinken tot je er letterlijk bij neervalt een populair tijdverdrijf lijkt te zijn geworden in plaats van een uitzondering'.

Vechtpartij
Uit de cijfers blijkt ook dat jaarlijks van alle patiënten die na een ongeval of een vechtpartij op de eerste hulp komen, zo'n 8% in de zes uur daaraan voorafgaand alcohol heeft gedronken.

O, God, Allah, Boeddha maakt niet uit dan maar softdrugs. }:

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 17 aug 2007 07:12

Ann McDunn schreef: O, God, Allah, Boeddha maakt niet uit dan maar softdrugs. }:
En dan hoorde ik vanmorgen op het nieuws dat ze alcohol onder de 16 helemaal wilden verbieden. Dus niet verkopen aan onder de 16, ze mogen het niet drinken, niets.
En hoe wilden ze dat nog meer stimuleren......door de accijnzen te verhogen.
Dat zal de oplossing zijn. :-?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 aug 2007 12:27

Dat is helemaal geen oplossing het werkt alleen meer stiekem gedrag in de hand, maar ja de ministers zien alweer verheugd naar de accijnsverhogingen uit, kunnen ze daar een onderzoekje van anderhalf miljoen euro van besteden of er in 2018 de Olympische spelen in Nederland en België gehouden kunnen worden. :x

Iemand onder de 16 die drinken wil kan er altijd op de een of andere manier wel aankomen en ze kunnen toch niet alle jongeren gaan controleren. :N

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 17 aug 2007 12:42

Dat is inderdaad geen oplossing, de enige oplossing lijkt mij goede voorlichting hoewel het de vraag is hoeveel nut het heeft.

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 18 aug 2007 10:13

ErikSchierboom schreef:Dat is inderdaad geen oplossing, de enige oplossing lijkt mij goede voorlichting hoewel het de vraag is hoeveel nut het heeft.
Als jongeren drinken gaan ze hun gedrag niet zomaar veranderen na een beetje voorlichting. Het is toch gezellig? (sarcasme)

Ik moet zelf niets van alcohol hebben... jak...

Plaats reactie