Het ergste wat je overkomen is

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Het ergste wat je overkomen is

Bericht door emperor » 13 aug 2007 18:51

Aan welk trauma heb je een keer blootgesteld gestaan, en wil je hier misschien eens vertellen.
Ik ben zelf een liefhebber van programma's zoals: Chirurgenwerk’, ‘Ingang Oost’, ‘Afslag UMC Utrecht’ en ‘Ziekenhuis Specials’
Omdat het werk van de artsen mij mateloos interesseert.

Ik heb zelf eens tijdens het uitvoeren van werkzaamheden in mijn stagetijd een fittingschroevendraaier in mijn oog gehad..ik was iets aan het lospeuteren en schoot toen uit..mijn hand kwam als een stomp tegen mijn gezicht, en de punt van de schroevendraaier was nog net lang genoeg om mijn oog te bereiken en een krasje op mijn ooglens te veroorzaken..ik ging zowat van mijn stokje toen het gebeurde...de oogarts vond dat ik heel veel geluk had gehad..een paar millimeter meer, en ik had 1 oog moeten missen, en was meteen arbeidsongeschikt, geen goed begin als je pas een paar maanden in dienst bent bij je eerste werkgever.
Na 3 dagen met een lap op mijn oog gelopen te hebben is het weer 100% genezen.

De tweede keer was ook tamelijk pijnlijk..bij het afzagen van een stuk metaal, boog het metaal onverwachts door..en knikte door precies op het punt waar ik het doorzaagde, en waar mijn hand en vinger het ding ondersteunde precies over het hele nagelbed van mijn wijsvinger heen...de nagel was totaal verbrijzeld en heeft de klap opgevangen waardoor ik nu mijn vinger nog heb eigenlijk...ik snel bloedend als een rund naar de eerste hulp (het ongeval gebeurde toevallig in een ziekenhuis)..alwaar de arts het laatste restje nagel eraf knipte met een schaartje...deed best een beetje pijn..de nagel groeide snel weer aan, en genas weer 100%

De derde keer had ik last van mijn oor..een verstopt gevoel, dus ik naar de huisarts...bleek mijn oor uitgespoten te moeten worden..best, dacht ik..alleen men had niet gezien dat er ook een ontsteking zat..de assistent begon met het uitspuiten, en ik zakte letterlijk door de grond van de pijn, waarna ik de behandeling direct liet afbreken..ik vroeg de huisarts meteen om een afspraak te maken met het ziekenhuis..ik met een druipoor op de fiets erheen, en daar bleek dat ik een gaatje had opgelopen in mijn trommelvlies daar hebben ze mijn oor schoongemaakt en leeggezogen..wat een rommel kwam eruit zeg....erg veel pijn, elke dag blubber op mijn hoofdkussen, en alleen gesis kunnen horen met dat ene oor en drie weken later is het weer geheel genezen.

Dat was het wel zo'n beetje wat mij betreft.
Ik heb zelf nooit klachten of iets dergelijks eigenlijk, ook nooit betrokken geweest bij vechtpartijen enz.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 13 aug 2007 18:57

Als kleine Bram in de spaken van mijn vaders wielrenners fiets gevallen, hele arm naar de kloten. Enkele weken later honderd procent genezen. Voor de rest kleine ongelukjes zoals brandwondjes, splinters en ontstekingen. Weinig boeiend verder.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 13 aug 2007 19:05

Verder dan wat schaafwonden kom ik niet. Voor de rest ben ik "unbreakable".

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 13 aug 2007 19:09

Ook ik heb niet veel bijzonders te melden op dit gebied. Op de middelbare school heb ik een keer mijn pols net niet gebroken, wel zaten er allemaal scheurtjes in het bot maar dat is allemaal goed gekomen. Verder een keer een gat in mijn hoofd gehad dat vakkundig is gelijmd en het resultaat van het vele voetballen op straat zijn enkele permanente pigment-loze schaafplekken op mijn benen. Bij één van die voetbalpartijtjes op school viel ik redelijk hard. Toen ik opstond zag ik dat ik flink bloedde en toen ik naar de grond keek waar ik was gevallen zag ik daar een stuk van mijn vel liggen, geen prettig gezicht :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 13 aug 2007 19:17

Littekens heb ik genoeg. Een keer in een kram gaan zitten die was aangebracht op de nieuwe wcbril om hem vast te zetten. Litteken op mijn linkerbil/heup. Mijn gezichtshuid ooit een keer voor de helft afgeschaafd gehad toen ik bij de eerste keer fietsen ontdekte wat remmen waren (kop door het grind, zit nog steeds een litteken in mijn lio waar een stuk grind met de volle lengte doorheen ging). Ook als tweejarige te lang in de zon gezeten waardoor ik nu in het midden van mijn borst een pigmentvlek heb. Ook een keer bij het pakken van een boek mijn oor in heet water gehad (op een campingkooktoestel, maar dan nog is het zeer onhandig), ernstige tweedegraadsbrandwond, en de wond komt nog steeds bij langdurige blootstelling aan zon wel eens open te liggen (de verbinding tussen oorlel en hoofd barst dan spontaan een stukje open). En ik heb nog een paar littekens overgehouden aan het feit dat ik een ruit niet zag. En er dus dwars doorheen liep. En ik heb ook nog een klein litteken van een lichte aanrijding op mijn rechterdij.

Ik neem aan dat we hier alleen over fysieke schade hebben, want bij psychische schade zou de lijst nog langer zijn. :wink:

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 13 aug 2007 19:24

Ik ben 4 keer op dezelfde plek op mijn hoofd gevallen en sindsdien groeit daar geen bruin, maar wit haar :) . Ik heb met mijn duim een keer vast gezeten in prikkeldraad waar het stroom nog op stond, ook rende ik een keer met mijn hoofd tegen prikkeldraad op en miste op een haartje na mijn oog. Ook heb ik een keer mijn teen gebroken dankzij een klasgenoot die samen met mij een ijzeren bank moest vervoeren, maar hij kon het niet meer volhouden dus liet hij hem los en door dat hij hem los liet kon ik hem ook niet meer vasthouden waardoor hij op mijn teen viel, die was dus kaput. En zo vergeet ik vast nog wel iets :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 13 aug 2007 19:26

Laat ik maar niet beginnen over ingegroeide teennagels (ik heb na iets van 12 kleine ingrepen aan beide grote tenen, daar ongeveer 40% minder nagel dan normaal is.)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 13 aug 2007 19:33

Geen mensen die ooit eens over schrikkeldraad gepiest hebben?.. :lol:

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 13 aug 2007 20:45

wel een keer met buik en benen in het prikkeldraad gehangen. Pijnlijk, maar ik heb geen lichamelijke schade overgehouden van barbwire-diving (nieuwe olympische sport anyone).

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 aug 2007 20:52

emperor schreef:Geen mensen die ooit eens over schrikkeldraad gepiest hebben?.. :lol:
Nee, ik heb het wel eens onbewust beetgepakt net nadat ik erop gewezen was dat ik dat niet moest doen... :)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 13 aug 2007 21:55

Ik heb wel eens tegen schrikdraad aangezeten. Pas toen mij erop wees, voelde ik de schok :)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 13 aug 2007 22:16

Iemand had mij verteld dat als je eerst iemand vast pakte en dan het schrikdraad aanraakte dat je dan zelf geen schok kreeg, ik was echter diep geschokt toen bleek dat ik de schok dubbel kreeg, maar écht erg is dat natuurlijk niet. Ik zou even niet weten wat ik het ergste vind wat mij ooit gebeurd is, misschien wel geboren worden. :D

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 14 aug 2007 00:36

Toen ik met twee vrienden het record 400 meter kruipen ging verbeteren op het mooie gymveld van onze school. Begon leuk, eindigde in een ware worsteling. Op driekwart van de afstand bloed tot en met, voeten en knieen opengeschaafd, takjes en gras de huid binnengedrongen.. en op dat moment doorgezet. Brandwonden opgelopen, veel last gehad, maar wel het record kruipen verbroken.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 aug 2007 01:35

Lumière zo ben je begonnen, misschien eindig je zo en dan doe jij het tussendoor ook nog even, knap hoor. :D

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 14 aug 2007 08:22

Allebei mijn enkels wel eens verstuikt/verrokken. Toen ik klein was lieten verschillende nagels van mijn vingers los en één keer zat ik met mijn vinger tussen het raam dus die viel er ook af (mijn nagel hè). Mijn teen was eens licht ontstoken en voor de rest nog niets bijzonders gebeurd.

Plaats reactie