Welk OS heb je op de PC geinstalleerd staan?

Bespreek het actuele nieuws.

Welk OS gebruik je nu?

Windows XP
17
81%
Windows Vista
3
14%
Windows ME
0
Geen stemmen
Windows 98
0
Geen stemmen
Linux
1
5%
MAC OS
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 21

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 21 aug 2007 17:35

XP, werkt goed hoor.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 21 aug 2007 17:40

Capone schreef:
emperor schreef:het is de mooiste OS die ik gezien heb
Het mooiste OS dat ik gezien heb is Ubuntu Linux in combinatie met Beryl. Je eigen 3D desktop kubus met allerlei mooie visuele effecten, en dan ook nog eens heel soepel draaien op mijn paar jaar oude bakkie... Daar kan Vista nog een puntje aan zuigen.
http://www.youtube.com/watch?v=BTw09EHu ... ed&search=

Inderdaad heel erg mooi!
Capone schreef: Nu gebruik ik gewoon Windows XP. Waarom? De software en games die ik gebruik draaien erop... :)
Daarom draaide ik sinds kort ook nog steeds XP..is nu geen probleem meer.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 21 aug 2007 17:45

emperor schreef:..is nu geen probleem meer.
Eh, in sommige gevallen wel hoor. Winamp werkt niet geheel naar behoren en mijn wi-fi applicatie deed het helemaal niet. Het is echt nog lang niet goed met Vista hoor.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 21 aug 2007 17:57

ErikSchierboom schreef:
emperor schreef:..is nu geen probleem meer.
Eh, in sommige gevallen wel hoor. Winamp werkt niet geheel naar behoren en mijn wi-fi applicatie deed het helemaal niet. Het is echt nog lang niet goed met Vista hoor.
..er kunnen natuurlijk nog dingetjes zijn die niet helemaal goed werken, maar er komen zeer regelmatig updates uit nu.
Mijn Audigy 2 werkt ook niet 100% nog.
DirectX 10 ondersteuning heeft wel meegewogen om over te stappen.
Laatst gewijzigd door emperor op 21 aug 2007 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 21 aug 2007 17:58

Toen ik een paar jaar geleden een nieuw moedebord en processor kocht, heb ik een aantal maanden XP gedraaid. Daar heb ik toen wat issues met (verouderde) randapparatuur mee gekregen en ben maar weer overgestapt op Windows 2000. Het oude kreng draait er nog steeds op.

Echt tevreden ben ik trouwens nooit geweest. Ik heb met iedere Windowsversie sinds drie-punt-nog-wat wel problemen gehad. Vaak zitten twijfelen om Linux te proberen. Ik ben alleen bang dat ik er zo veel tijd in moet steken om er bekend mee te worden en daarbij ook nog eens op zoek moet gaan naar allerhande aplicaties omdat mijn oude vertrouwde programma's niet onder Linux draaien.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 21 aug 2007 19:25

Gewoon Vista nemen als je een nieuwe PC hebt is het beste nu denk ik.
Ik heb de afgelopen tijd regelmatig gewisseld maar Vista gaat er niet meer af nu..spellen draaien perfect, DVD/HDDVD/BluRay/HDTV draait perfect en Office 2007 is mooier en functioneler dan ooit..de enige issue is mijn verouderde Audigy 2..

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 21 aug 2007 22:46

Ik draai op mijn desktop machine Ubuntu Linux, al heb ik nog een partitie met XP erop. Ik kan me de laatste keer dat ik XP bootte overigens niet meer herinneren.

Op mijn laptop draait ook Ubuntu Linux en staat Vista op een aparte partitie. Ik ben geen Windows fan maar Vista verraste me wel: het leek een stuk stabieler dan XP, zag er beter uit (al is dat nauwelijks belangrijk) en voelde gebruikersvriendelijker aan. Neemt niet weg dat het in vergelijking met Linux nog steeds erg traag is en dat ik met Windows altijd het gevoel heb dat ik als gebruiker het systeem maar half onder controle heb.
Capone schreef:Het mooiste OS dat ik gezien heb is Ubuntu Linux in combinatie met Beryl. Je eigen 3D desktop kubus met allerlei mooie visuele effecten, en dan ook nog eens heel soepel draaien op mijn paar jaar oude bakkie... Daar kan Vista nog een puntje aan zuigen.
Beryl is leuk om een keer te proberen maar na een tijdje heb je al die grafische effecten wel gezien. Ik wel in ieder geval, dus ik heb het weer uitgezet. Overigens vind ik het best knap dat het zo goed op je 10 jaar oude bak draait, op mijn 6 jaar oude desktop draait het niet echt soepel.

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 21 aug 2007 23:46

ash_ schreef:
Capone schreef:...en dan ook nog eens heel soepel draaien op mijn paar jaar oude bakkie...
...
Overigens vind ik het best knap dat het zo goed op je 10 jaar oude bak draait, op mijn 6 jaar oude desktop draait het niet echt soepel.
Het is dan ook geen 10 jaar oud bakkie, ik had het over een paar jaar oud. Om nauwkeuriger te zijn, iets van 3 à 4 jaar oud...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 21 aug 2007 23:53

Capone schreef:
ash_ schreef:
Capone schreef:...en dan ook nog eens heel soepel draaien op mijn paar jaar oude bakkie...
...
Overigens vind ik het best knap dat het zo goed op je 10 jaar oude bak draait, op mijn 6 jaar oude desktop draait het niet echt soepel.
Het is dan ook geen 10 jaar oud bakkie, ik had het over een paar jaar oud. Om nauwkeuriger te zijn, iets van 3 à 4 jaar oud...
Hoe kom ik dan in 's hemelsnaam op 10 jaar? :-? Duidelijk nog niet helemaal bijgekomen van Lowlands.

Plaats reactie