Recht op zelfdoding

Bespreek het actuele nieuws.

Zou je zelf het recht moeten kunnen hebben om een eind te maken aan je leven?

Je moet ten alle tijden zelf kunnen beslissen
34
92%
Onzin, niemand mag zichzelf van het leven beroven.
0
Geen stemmen
Alleen wanneer de rechter uitspraak doet.
1
3%
Alleen wanneer de familie het ook goed vindt
2
5%

Totaal aantal stemmen: 37

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 mei 2008 12:39

Lieve FT vrienden en vriendinnen,
allemaal ontzettend veel dank voor jullie lieve woorden en medeleven, het is goed zo, maar juist alle lieve woorden maken dat ik kan huilen en dat is ook goed! Gelukkig kan ik alles heel goed aan, maar dit proces loopt ook al vanaf november 2006 dus ben ik heel wat ellende gewend m.b.t. Geert. Hij ligt nu in de aula en heeft zo'n vredige en lieve uitdrukking op zijn gezicht en dat doet goed. We hebben gelukkig alles nog samen kunnen bepraten, uiteraard schreef Geert en ik was zijn stem. hermit na bijna 5 jaar kan je het niet overal over eens zijn en ook dat is wel eens goed maar het heeft wel iets extra's dat jij je nu ook voegt bij de mensen die dit allemaal begrijpen en mij steunen want dat doet het zeker. FT verlaten doe ik niet hoor, het is de laatste tijd teveel geweest, maar ik blijf zeker hier komen en mijn zegje doen, want ook dit is inmiddels een stukje van mijn leven geworden.
Allemaal liefs van Ann.

Galerius
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Galerius » 24 mei 2008 17:19

Ann, gecondoleerd met je man en veel sterkte de aankomende tijd. Weet ook echt niks om verder te zeggen, want ik heb zojuist een brok in mijn keel gekregen. Het enige wat in mij naar boven komt is de volgende gezegde:

"Sommige mensen komen in ons leven om weer snel te verdwijnen. Sommige blijven even en laten hun voetstappen achter op ons hart en we zijn nooit, nooit meer dezelfde."

Ann, nogmaals veel sterkte en een dikke knuffel van mij.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 mei 2008 17:39

Galerius bedankt voor je lieve woorden,
liefs van Ann.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 25 mei 2008 01:45

Ann.

Zoals ik je al eerder heb gezegd, wens ik je heel veel sterkte toe, en vooral ook rust! Hoe stom dat ook klinkt, maar denk dat dat heel belangrijk is.
Je bent een rots van een vrouw en ik hoop dat ik net zo sterk met dit soort moeilijke om ga kunnen als jij.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 mei 2008 12:54

Sickboy

hartelijk dank voor al je woorden van nu en eerder!
Liefs, Ann.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 25 mei 2008 13:56

Jezus Ann. Ik ben misschien een beetje laat, maar heel veel sterkte met dit verlies!

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 25 mei 2008 14:37

Ann veel sterkte de komende tijd met het verlies van je geliefde man Geert.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 25 mei 2008 18:01

Ik lees dit nu ook pas. Heel erg veel sterkte Ann.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 mei 2008 22:34

Megalo, André en Meszahline heel veel dank voor jullie steun!

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 26 mei 2008 22:30

Heel veel sterkte Ann.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 mei 2008 22:56

Ook mijn dank Jusjuh het is echt ontroerend dat er zoveel mensen hun steun laten blijken, het doet me erg veel goed.

me against the world
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door me against the world » 27 mei 2008 03:14

Gecondoleerd Ann en veel sterkte!

Misschien hoor je niet zo veel van mij, maar ik lees wel en ik heb de indruk dat je een hele lieve vrouw bent die zichzelf groot houdt en goed moeilijke situaties kan handelen . Hiervoor bewonder ik je. Heel veel sterkte!

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 mei 2008 09:26

dank je wel me against the world, ik zie je wel vaker hier hoor! Vanmiddag is de begrafenis en ik ben nu toch wel erg moe, maar na vandaag kan ik tot rust komen. Nogmaals dank voor je lieve woorden, Ann.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 28 mei 2008 10:25

Lieve Ann, ik hoop dat het allemaal is gegaan zoals je wilde dat het zou gaan. Ik hoop dat je eerst lekker gaat slapen al zal dat moeilijk zijn. Ik hoop dat je op een gegeven moment je rust vindt.
Ik hoop dat je weet dat ik er voor je zal zijn, mocht je iemand nodig hebben. Lieverd, sterkte met de tijd die nu komen gaat.
Liefs, Jacqie

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 mei 2009 19:13

Nu ik zelf het hele proces van zeer dichtbij heb meegemaakt, het gaat hier om mijn eigen moeder die recent na een kort ziekbed in het ziekenhuis overleden is niemand in de familie had het zien aankomen maar ineens werd ze niet goed en een week later lag ze in het ziekenhuis met uitgezaaide longkanker, gelukkig heeft ze geen veel pijn gehad maar de situatie was vanaf het begin al opgegeven eigenlijk, en het ging zeer snel bergafwaarts zelfs enige bestraling of chemokuur had geen enkele zin meer en het enige wat de artsen hebben kunnen doen was het draaglijk maken..voor mij een zeer moeilijke tijd omdat mijn moeder mij altijd heeft geholpen, beschermd en ik veel aan haar te danken heb..alle artsen en doktoren waren het er dus over eens dat er geen behandeling meer mogelijk was, en elk familielid heeft aangedrongen op euthanasie toch was dit niet mogelijk in deze situatie.
Op de laatste dag dat het heel slecht ging hebben ze wel een flinke dosis morfine toegediend die ervoor gezorgd heeft dat ze vredig is ingeslapen.

Het is dus echt heel moeilijk zoniet onmogelijk om euthanasie te laten plegen..toen ik dat hoorde dat het niet mogelijk was werd ik eigenlijk een beetje wanhopig en bang omdat ik mijn moeder niet tot het bittere einde wilde zien lijden gelukkig was het snel voorbij allemaal maar het was geen pretje die 4 weken elke dag in het ziekenhuis op de longafdeling en de eerste tijd na het overlijden en vooral omdat ze op mijn verjaardag is overleden..ik vind zelf nog steeds dat onder zulke omstandigheden euthanasie gewoon moet kunnen.

Ik heb zelf in de keuze mogelijkheden gezet je moet ten alle tijden zelf kunnen beslissen, maar daar was geen tijd meer voor in dit geval..je moet zelf iets opstellen bij de notaris dat je dat wil schijnt het, en zelfs dan is het maar de vraag of men het wil doen uitvoeren..omdat het oa ook om een tumor in de hersenen ging was de patient volgens de artsen niet in staat om zelf een helder oordeel te geven over de situatie..en dat geeft maar weer aan hoe ingewikkeld men alles gemaakt heeft en je zelf eigenlijk niks te zeggen hebt over je eigen leven...behandeling stopzetten was het enige wat ze konden doen op dit punt werd ons verteld.

Ze is wel bijzonder goed verzorgd tot het eind moet ik erbij zetten en we hebben na de begrafenis de hele afdeling nog op vlaai getrakteerd, dat was wel het minste wat we nog konden tonen aan dankbaarheid.
Ik moet zeggen dat daar toch wel bijzondere mensen werken die veel respect verdienen..ik zou het niet kunnen al die emoties, dat heeft me echt uitgeput.
Laatst gewijzigd door emperor op 29 mei 2009 19:32, 7 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie