Recht op zelfdoding

Bespreek het actuele nieuws.

Zou je zelf het recht moeten kunnen hebben om een eind te maken aan je leven?

Je moet ten alle tijden zelf kunnen beslissen
34
92%
Onzin, niemand mag zichzelf van het leven beroven.
0
Geen stemmen
Alleen wanneer de rechter uitspraak doet.
1
3%
Alleen wanneer de familie het ook goed vindt
2
5%

Totaal aantal stemmen: 37

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 21 mei 2008 22:05

Lieve Ayciro en ash_ bedankt voor jullie woorden, morgenmiddag één uur wordt er op Geert euthanasie toegepast op zijn eigen nadrukkelijke wens, ik heb volkomen achter hem gestaan en alle nodige formaliteiten gedaan hoe moeilijk ook. Onze zoon en schoondochter staan hier ook volkomen achter en zullen er morgen bij zijn, dit lijden is onmenselijk en alhoewel het vreselijk zwaar is zal ik blij zijn voor hem dat hij zijn verdiende rust krijgt.
Ayciro aangezien je ermee bekend bent weet je wat er gebeurt en het is mooi en rustig, Geert zit nu helemaal vol kanker tot in zijn hoofd en zijn pijnen zijn ondraaglijk, hij wil en kan niet meer en wie ben ik dan om nee te zeggen, het is goed zo!

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 21 mei 2008 22:20

Wow Ann, wat moet dit toch een moeilijke tijd voor je zijn. Enorm sterkte.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 21 mei 2008 22:24

Ann, hardstikke veel sterkte.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 21 mei 2008 22:34

Shit Ann, ik heb dit onderwerp de laatste weken niet meer gelezen omdat ik mijn bescheiden zegje al eerder gedaan heb en (ik) het Recht op Zelfdoding zo evident vind dat ik er verder geen woorden of gedachten aan wou 'verspillen'.

Echter, deze laatste berichten van jou hadden wij (Touchwood en ik) niet moeten missen...

Nou ja, wat moeten we erover zeggen ?

Na de vorige lijdensweg en het verklaarde herstel een tweetal jaren geleden was de terugkeer van de gottverdommese KANKER een waarlijk vreselijk gebeuren waarvoor wij jullie slechts bitter weinig troost kunnen bieden.
Weet echter dat wij jullie steunen in onze gedachten en dat wij Geert een zacht heengaan wensen. En de kracht en dapperheid hiervoor !
Jou wensen we heel veel sterkte en liefs toe ! En je (schoon)kinderen en overige dierbaren.

Wij bewonderen je inspanningen (voor Geert) de laatste weken (maanden/jaren!).
Met name het roeien tegen de medische stroom in om een mens- en volwaardig einde te kunnen verwezenlijken via euthanasie is heel erg bewonderenswaardig, dapper en sterk van je.
Hoe bizar het ook klinkt: Goed werk verricht, wijffie ! _O_

Wij hopen van harte dat je het verlies van je geliefde partner Geert goed weet te dragen en wij zijn ervan overtuigd dat je het in de (nabije) toekomst een goede plek weet te geven waarin je vrede en kracht kunt vinden.

Liefs en een dikke knuffel, Mark & Jacqi (Dr. Strangelove & JacqiTouch)

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 21 mei 2008 22:53

Zo.. dat is nogal een mededeling. Wat kan je op zoiets zeggen, anders dan sterkte..?

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 21 mei 2008 22:54

Hier ook even aan voorbij gewandeld, maar alsnog heel veel sterkte toegewenst, Ann. Meer dan dat weet ik niet te zeggen, waarvoor excuses. En Dr. Strangelove heeft het al behoorlijk mooi gezegd.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 21 mei 2008 23:10

Mijn gedachten zullen naar jullie gekeerd zijn morgenmiddag om 1 uur. Ben blij voor jullie dat het toch uiteindelijk op een menswaardige manier kan worden geregeld. Het had nooit zo lang mogen duren om dit te kunnen regelen. Ik hoop dat jullie de kans hebben gehad om deze tijd dan nog zo goed mogelijk met elkaar door te brengen.

Mocht je ooit een luisterend oor nodig hebben, schroom dan niet...ik weet dat je me niet kent, maar ik ben altijd bereid om te luisteren. Sterkte Ann en Geert...ik wens je een behouden vaart. Rust zacht!

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 21 mei 2008 23:33

Ann McDunn schreef:Lieve Ayciro en ash_ bedankt voor jullie woorden, morgenmiddag één uur wordt er op Geert euthanasie toegepast op zijn eigen nadrukkelijke wens, ik heb volkomen achter hem gestaan en alle nodige formaliteiten gedaan hoe moeilijk ook. Onze zoon en schoondochter staan hier ook volkomen achter en zullen er morgen bij zijn, dit lijden is onmenselijk en alhoewel het vreselijk zwaar is zal ik blij zijn voor hem dat hij zijn verdiende rust krijgt.
Ayciro aangezien je ermee bekend bent weet je wat er gebeurt en het is mooi en rustig, Geert zit nu helemaal vol kanker tot in zijn hoofd en zijn pijnen zijn ondraaglijk, hij wil en kan niet meer en wie ben ik dan om nee te zeggen, het is goed zo!
Heel veel sterkte Ann! Ik moet er van huilen :cry: . Jezus wat erg! Laatste nieuws wat ik over je Geert las wat alweer maanden geleden is dat het goed ging :(. Enorm veel sterkte Ann!

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 22 mei 2008 08:50

De beschrijving van hoe Geert er bij ligt doet me meteen denken aan mijn opa zo'n 20 dagen geleden. Dat was verschrikkelijk om te zien.

Gelukkig wordt euthanasie eindelijk toegepast. Veel sterkte in het verwerken en zo te lezen hier heb je je daar goed geweerd. Nogmaals veel sterkte gewenst!

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 22 mei 2008 11:05

Ann, mijn gedachten gaan naar jullie uit.

"Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...."

Heel veel sterkte voor jou en je familie.

Liefs, Shine

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 22 mei 2008 19:42

Het enige positieve wat ik zo snel kan bedenken is dat je ten minste weet wanneer het zo ver is en dan goed afscheid kan nemen... maar dan nog... Heel veel sterkte Ann.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 22 mei 2008 20:52

Ann, heel erg veel sterkte.

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 23 mei 2008 08:05

Lieve Ann, gecondoleerd met het verlies van je Geert.
Je weet het hé iemand is pas echt heengegaan als je stopt over die persoon te praten.
Hou de mooie herinneringen aan Geert in leven en praat nog gerust met hem, dat deed mij ook altijd goed.

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat
maar ook de sporen die je achterlaat.
Slechts over blijft de herinnering
van hoe hij leefde op aarde
en voor degene die achterblijft
heeft dat de meeste waarde

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 23 mei 2008 15:02

Hai Ann, bij deze wil ik mijn oprechte deelneming in de rouw betuigen bij het verlies van jouw man. Het is zoals Ayciro zegt; de herinneringen zullen bij je blijven. Ik vind het zo jammer, ik had je graag meer gelukkige dagen gegund met Geert. Meer gelukkige en blije herinneringen. Heel veel sterkte, ik kan niet beseffen hoeveel pijn het verlies bij jullie teweeg gebracht zal hebben, ik kan alleen zeggen dat ik jullie veel sterkte toewens de komende tijd.

Kom wel zo nu en dan het forum op en babbel gezellig met ons mee over films. Het is prettig als je onder ons op het forum bent en ik zou dat niet willen missen. Heb jij wat afleiding en hebben wij een prettig mens op het forum in ons midden.

Het gaat je goed vrouwtje! :wink:

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 23 mei 2008 21:22

In dit hoekje kom ik anders nooit, maar dit kan ik niet voorbij laten gaan.

Ann, waar we het verder ook over oneens zijn geweest (en waarschijnlijk altijd zullen blijven), in deze heb je m'n volledige steun, begrip, medeleven, instemming, bewondering en de rest. Sterkte in de komende tijd.

Plaats reactie