Algemene Oproep: Bijdrage bloemstuk Ann tbv Geert

Bespreek het actuele nieuws.
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 28 mei 2008 08:24

Ann McDunn schreef:Allemaal nogmaals dank voor jullie lieve woorden
Niet minder dan zwaar verdiend
Ann McDunn schreef:en ehhhh vandaag 2 fricadellen speciaal genuttigd, nou als dat niet aan jezelf denken is. :)
Nou, alleen als het frikadel speciaal is waarbij de uien eraf vallen en de mayonaise en curry er royaal afdruipen.
Maar ehhhh... niet minder dan zwaarverdiend... :D

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 28 mei 2008 10:28

Fijn dat je weer wat vertrouwen in de mensheid hebt Ann, en nu nog goed eten, je bent al zo mager }: jaa ook goed voor jezelf zorgen.
Hou je taai en fijn dat iedereen zo meeleeft, je mag trots op jezelf zijn meid.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 28 mei 2008 13:01

Ann McDunn schreef:Morgen schrijf ik meer ook als dank voor het geweldig mooie bloemstuk en de bijgevoegde brief met namen en prachtige tekst. Eindelijk slapen nu, ik ben heel erg moe maar even een berichtje kan nog best.
Heb net contact met Ann gehad en ze heeft eindelijk een hele nacht door kunnen slapen, maar is nog behoorlijk moe. Een stukje plaatsen gaat nu echt dus nog even niet. En dat hoeft natuurlijk ook niet, maar daarom doe ik het even.

De brief met inleidende tekst en al jullie namen welke bij het bloemstuk zat, heeft ze zodanig weten te waarderen dat deze door haar zoon Geert, voordat hij zijn eigen toespraak hield, is voorgelezen aan de hele zaal. (Zonder alle namen, maar dat spreekt voor zich)

Ann wil heel graag dat ik iedereen bedank voor alle steun welke niet alleen in het bloemstuk tot uiting kwam, maar ook in alle steunbetuigingen hier op het forum. Alle lieve woorden, alle aandacht en alle inzet om gezamenlijk haar en Geert daar in Buitenpost, tot steun te zijn, heeft haar enorm veel goed gedaan.

Daar dankt ze jullie heel erg voor !

En daar sluit ik me graag bij aan. Allemaal enorm bedankt voor de inzet !
In het bijzonder mede-iniatiefnemer Mark. (Alsook 'mijn' Mark, Dr. Strangelove, voor het met me mee denken)

Ik zal hierbij de tekst ook voor jullie plaatsen, want het is natuurlijk ook jullie brief.
"Het leven op zichzelf is niets gewichtigs: ook alle dieren leven. Maar eervol, wijs en moedig sterven, dat is iets waarlijk groots. Met volkomen gemoedsrust van hier te scheiden, als eenmaal onvermijdelijk ons laatste uur nadert, daarin ligt iets verheven"

Seneca, Romeins filosoof

Forum FilmTotaal wenst in het bijzonder Ann, alsook Geert, Iris en kleindochter Sanne enorm veel kracht om met dit verlies van hun lieve man, vader en opa Geert, om te kunnen gaan. Daarnaast wensen wij ook de overige nabestaanden veel sterkte toe.
Met Ann in ons midden is het vanzelfsprekend dat haar dierbaren, ook onze dierbaren zijn. Naar onze overtuiging heeft Geert nu op een eervolle manier zijn welverdiende rust gevonden.

De volgende forumleden hebben bijgedragen om Geert deze laatste eer te bewijzen en willen zodoende ook graag aan Ann hun respect en medeleven betuigen,

Mark
Ayciro
Ash
Creeper
Theodoor
Red
Kyrill Goosseff
hermit elephant
hadiederk
Cee van Lleef
Rooster
pietje012
JafJoe
Guido
El Chivo
jacq
André van Helvoort
dragonspirit
Galerius
Rovo
Feoreunn
Patrob & Shine
Megalomaniac
PascalE
Dr. Strangelove
Touchwood
Ik kan helaas nog geen foto tonen van het bloemstuk, ik hoop dat de bloemist een foto getrokken heeft, zoals ik had gevraagd, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. Zal daar nog navraag naar doen.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 28 mei 2008 13:15

Ik ben blij dat het zo snel en goed is afgehandeld. Complimenten voor de initatiefnemers en nogmaals mijn steun aan ons Ann.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 28 mei 2008 14:51

Guido schreef:Ik ben blij dat het zo snel en goed is afgehandeld. Complimenten voor de initatiefnemers en nogmaals mijn steun aan ons Ann.
Inderdaad :T

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 28 mei 2008 16:38

Prachtig kaartje. Hier mijn dank aan Touchwood en Mark (wat heeft die jongen toch een hart van goud).

En Ann, ik hoop dat het allemaal goed is verlopen. Neem de tijd en rust voor jezelf.

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

sterkte Ann

Bericht door Pieternel » 28 mei 2008 20:39

Ik was vanavond - na een hele lange afwezigheid - weer even op het forum aan het rondkijken en lees nu tot m'n schrik dat Ann's echtgenoot is overleden.

Heb Ann net een heel kort PB-tje gestuurd om haar sterkte te wensen en kan me voorstellen dat ze zich gesteund voelt door jullie getoonde medeleven!

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 29 mei 2008 13:54

Vind het vervelend voor je dat je zo schrok mevrouw Pieternel (mag ik Pieternel zeggen ?)

En toen was het stil...

Gaat het nog daar, Ann ? Mijn gedachten zijn bij je en dat zullen ze ook blijven.

Even een huishoudelijke mededeling want die horen er ook bij:
Dr. Strangelove heeft zich ondertussen gebogen over de verdeling van de (relatief kleine) terug te storten bedragen. Volgende week denken we ook de laatste (5) betalingen binnen te hebben om de hoogte definitief vast te kunnen stellen. Mark zal dan zorgen voor de teruggave.

Voorts blijkt toch een foto van het bloemstuk gemaakt te zijn door de bloemist en deze wordt me eerdaags per post toegestuurd. (Met dank, dat vind ik toch wel erg aardig, wss is de beste man/vrouw niet gezegend met een digitale camera en/of scanner) Gelukkig heb ik, in tegenstelling tot de bloemist, wel een scanner en zal de foto hier dan ook te zijner tijd plaatsen.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 29 mei 2008 14:47

Mijn betaling is net de deur uit gegaan, dus die heb je morgen binnen.

Seneca's quote is niet alleen erg toepasselijk, ook nog eens erg mooi, goed gevonden. Verder bedankt voor de inspanningen, ik ben erg benieuwd naar de foto. :)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 29 mei 2008 16:03

Eerlijk gezegd wilde ik er eentje van Toon Hermans, een van Ann's favorieten, maar viel Touch' oog op deze quote en het Klassieke gewicht van die ouwe Romein is toch uiteindelijk wat meer van toepassing dan dat van Toon Hermans.

(Uiteraard speelde ook mee dat je met Seneca toch aardig op de bühne stapt en dat je er zo enorm belezen mee overkomt... Maar dat spreekt vanzelf.)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 29 mei 2008 17:06

*dubbelpost*

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 29 mei 2008 17:57

Ja, ik ben ook benieuwd naar de foto. Als er een heuse foto in een envelop op de deurmat valt (hij wordt nl eerst van de uitvoerende- naar de IE-bloemist gestuurd), dan stuur ik ‘m na het inscannen direct naar jou op, Ann.

Deze quote moest het gewoon worden Megalo. Doc., had er (heel lief) enkele mooie uitgezocht, maar die heb ik verder helemaal niet bekeken toen ik deze zag. Of toen deze mij zag, uhuh... Heel apart. :-? Heel erg toepasselijk inderdaad.

Dank voor je betaling alvast !

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Geert's laatste reis.

Bericht door Ann McDunn » 29 mei 2008 19:51

Lieve allemaal,

allereerst wil ik allen heel veel dank zeggen die mij met hun lieve berichten en kaarten veel steun hebben gegeven in een behoorlijk zware periode van vooral Geert maar ook van onze zoon en natuurlijk van mijzelf, het waren kaarsjes op een donker pad. Onze dank gaat verder eerst uit naar de initiatiefnemers/sters Touchie, Mark en Touchie's dr. Strangelove en aan allen die daar aan gehoor hebben gegeven, het was behoorlijk aangrijpend om zo'n prachtig bloemstuk van FilmTotaal op het laatste huisje van Geert te zien en te kunnen denken aan iedereen hier die dat hebben waargemaakt. De quote van Seneca is bijzonder van toepassing op hoe Geert de laatste maanden, volkomen helder, dapper, moedig, sterk en heel liefdevol van iedereen heeft afscheid genomen, hij wist het, ik wist het en zoon Geert wist het dat het definitieve afscheid niet zo lang meer kon duren. Tot aan het eind had Geert de regie nog wel in handen wat heel moeilijk was aangezien hij niet meer kon praten, maar hij heeft 9 dagen lang meer geschreven als in de rest van zijn leven. Ook zijn gevoel voor humor heeft hij tot het laatste uur gehouden, toen ik hem zei dat ik nu natuurlijk wel mijn koffiezetter kwijt raakte en niet eens wist hoeveel koffie er in een post moest schreef hij op "5 scheppen op een volle pot en dan afgestreken scheppen" en toen lachte hij, wetende dat ik dat best wist.

Voor zover je daarvan kan spreken was het einde mooi, zoon en ik stonden ieder aan een kant van het bed en hielden elk een hand van Geert vast, hij had heel vredig zijn ogen al gesloten en kneep nog even in onze handen. 4 Minuten later was Geert begonnen aan zijn laatste reis en het was goed!

De eerste strubbelingen begonnen de volgende dag, Geert was uit het MCL in Leeuwarden overgebracht naar de aula van Haersmahiem (bejaardentehuis) in Buitenpost, maar toen Geert jr. en ik daar kwamen was er geen sleutel, we hebben een verpleegster aangeklampt en die zou de deur wel opendoen maar wilde er niet bij zijn, we moesten maar kijken of het hem was! Gelukkig wel dus, daarna heb ik een sleutel geregeld via een bode en 's avonds om 7 uur wilde er nog een paar mensen even kijken, de bode kwam met de sleutel en mompelde een paar boze woorden, toen ik vroeg wat er was zei ze "de koeling staat niet aan", een geluk dat we er nog heen waren gegaan. De meeste lampen waren kapot maar maandag kwam de klusjesman het was er dus donker, de bode heeft met haar man nog nieuwe gloeilampen aangebracht. Bedankt Minke Postma (geen familie).

De uitvaart op j.l. dinsdag 27 mei ging ook al niet vlekkeloos in het begin, het bloemstuk van FilmTotaal was weg, dus eerst maar zorgen dat we om precies half één bij het gebouwtje De Schakel waren, de bode van DELA en de dragers waren keurig op tijd maar de beheerder van De Schakel kwam een half uur later pas, zodat die arme kraaien een half uur hebben staan praten en wachten. Het bloemstuk lag daar gelukkig, maar wel op de tap het was waarschijnlijk een dorstig bloemstuk of de lemming heeft er voor gezorgd. Na de condoleances, waarbij ik heel veel mensen heb moeten troosten inplaats van andersom hadden de dragers toch wel het idee dat het halve uur ingehaald moest worden. Nu moet ik erbij zeggen dat het een enorm eind lopen was, ik had mijn verstand op nul en mijn ogen op oneindig en liep net zo hard als de gehaaste kraaien, maar menigeen heeft onderweg moeten afhaken en werd per auto vervoerd. De teraardebestelling verliep zonder haken en ogen en toen weer in gestrekte draf terug naar De Schakel.

Na de eerste song "Try to Remember van Nana Mouskourie", heeft Geert jr. de brief die Touchie zo prachtig had opgesteld en die hierboven staat voorgelezen, daarna werd de song "The French Song van Lucille Star" gedraaid, ook een lievelingslied van Geert en toen bleef het niet meer droog bij mij, we hadden er zo ontzettend vaak samen naar geluisterd. Geert jr. heeft toen heel mooi gesproken, ik zal jullie de details besparen maar het was echt heel goed. Na het luisteren van "Me It Be van Enya" kwam de koffie etc. We hadden op zo'n honderd mensen gerekend maar het waren er meer dan 200 en ik heb me dan ook maar een poosje teruggetrokken van het feestje.

Jullie zijn nu helemaal op de hoogte en mochten er vragen zijn dan ben ik altijd bereikbaar via een pb'tje. Nogmaals wil ik iedereen van harte bedanken voor alle mooie en lieve steunbetuigingen en ik weet dat ik dit ook namens Geert doe, die altijd erg meeleefde met het forum en gelukkig dezelfde filmsmaak had als ik al hebben we de laatste maanden nauwelijks films gezien. Ook wil onze zoon jullie allemaal hartelijk dank zeggen voor wat jullie hebben gedaan. Geert Postma, Zwarte Geert ook genoemd de Paardenfluisteraar leeft niet meer maar zal door velen nooit worden vergeten.

Afbeelding

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 29 mei 2008 20:11

Oh, lieve Ann... Dat heb je heel mooi beschreven, met her en der zo'n typische anekdote tussendoor wat volgens mij alleen maar jij kan mee maken, en je omschrijft het zodanig, dat je niet kunt helpen dan het voor je zien: Jij en de dragers die de sokken erin zetten... Een dorstig bloemstuk op de tap.
Maar ook minder mooie, godswie?!geklaagde zaken. En jij red je ermee, met een kwinkslag... als altijd.
Wat moet je ook anders.

Verder klinkt het als een mooi en respectvol afscheid van Geert. Met, naar je al vertelde, een prachtige toespraak van Geert jr. die jouw Geert precies zo omschreef als ie was. Dat de toespraak Geert recht deed, dat is mooi, Ann.

Maar wat doe je jezelf aan om zoveel te schrijven, terwijl je het zelf al schrijvende, en dat kan niet anders, weer voor je halen moet. Dankjewel dat je, zo moe als je bent, je die moeite hebt getroost, speciaal om ons te bedanken.

Dit is een heel waardevol dankjewel. Ook van zoon Geert.
Ik ben erg blij dat we met dit gebaar jullie een beetje steun en medeleven hebben kunnen brengen.
Toch sprak het voor zich, zeker waar het jou betreft. En is het met liefde gedaan.

Prachtige foto van Geert, de paardenfluisteraar

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 29 mei 2008 21:21

...

Gesloten