De hardheid van de Mens

Bespreek het actuele nieuws.
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 29 sep 2008 20:54

Dat is redelijk toevallig, want de columns van Dijkshoorn zijn idd ook altijd vrij geniaal.

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 30 sep 2008 14:09

Cujo schreef:
enclave2 schreef:En we hebben het in europa al een tijd zonder oorlog mogen doen.
De burgeroorlog in het voormalig Joegoslavie vergeten?
Bewust vergeten. Had moeten zeggen west europa.

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 30 sep 2008 14:13

Shine schreef:
WizardOfOss schreef:
Shine schreef:Dat schreeuw maar en zaait maar haat. :N
En vooral: benoemd alleen problemen, blaast ze allemaal op tot gigantische proporties, maar heeft zelf geen enkele realistische oplossing.
Inderdaad.

Schreeuwen kunnen ze wel, dat weten we nu ook wel.
Maar oplossingen hoor je eigenlijk niet. Als ze dan komen met een "oplossing" dan slaat dat echt helemaal nergens op. Wat een onzin!
Hij en zijn grote aanhang zijn een gevolg van een ontwikkeling in de samenleving. Als bepaalde groepen immigranten zich zouden gedragen was er geen draagvlak geweest voor Wilders en had hij nog gewoon bij de vvd gezeten.
Je moet niet de rollen omdraaien en zeggen dat hij de oorzaak is van de haat. Hij reageert op agressie en haat.
De gevestigde politiek heeft ook begedragen aan de kansen van Wilders. Ze hebben de problemen niet opgelost.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 30 sep 2008 14:18

Het probleem met onze vriend Wilders is dat hij de haat die er is oppakt en die versterkt. Hij focust zich voornamelijk op het probleem en omdat hij zich op een felle onverdraagzame manier uit over deze problemen brengt het een oplossing niet dichterbij, in tegendeel, de verschillende groepen in onze samenleving komen lijnrecht tegenover elkaar te staan in plaats van samen te werken aan oplossingen.

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 30 sep 2008 14:29

patrob schreef:Het probleem met onze vriend Wilders is dat hij de haat die er is oppakt en die versterkt. Hij focust zich voornamelijk op het probleem en omdat hij zich op een felle onverdraagzame manier uit over deze problemen brengt het een oplossing niet dichterbij, in tegendeel, de verschillende groepen in onze samenleving komen lijnrecht tegenover elkaar te staan in plaats van samen te werken aan oplossingen.
Het samen werken aan een oplossing is een utopie. De probleemmaker wil de problemen niet oplossen dus dat moet van buiten af gebeuren. Oftewel de overheid.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 30 sep 2008 14:36

En wat is er mis met een utopie?

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 30 sep 2008 14:39

patrob schreef:En wat is er mis met een utopie?
Een utopie is een onbereikbaar ideaal. Het is een probleem dat opgelost moet worden of wil je dat niet? :-?

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 30 sep 2008 14:47

enclave2 schreef:Je moet niet de rollen omdraaien en zeggen dat hij de oorzaak is van de haat. Hij reageert op agressie en haat.
Even voor de duidelijkheid en kijk ondertussen even goed naar mijn reactie van eerder....
Shine schreef:Ik denk dat een type als Wilders ook niet goed doet aan de mentaliteit in Nederland.

Dat schreeuw maar en zaait maar haat.
Ik draai de rollen niet om en zeg ook zeker niet dat hij de oorzaak is van de haat, wel goed lezen Enclave....

Maar ik zeg wel dat hij voornamelijk schreeuwt en haat zaait. Hij werkt absoluut niet aan de problemen. Zo scheld hij hele groepen gewoon uit en het lijkt me dat dat niet echt meedraagt aan een oplossing maar juist eerder de mensen nog bozer maakt. De "oplossingen" waar hij vervolgens mee komt slaan echt totaal de plank mis. Neem bijvoorbeeld het feit dat hij laatst zei dat het leger teruggehaald moest worden uit Afghanistan en ingezet moest worden tegen (ja, daar komt hij weer.... }: ) het Marokkaanse tuig (persoonlijk vind ik het belachelijk dat dit soort taal in de kamer getolereerd wordt, maargoed, da's weer een hele andere discussie). Sorry hoor, maar dan ga je voor mij dus echt te ver. Zo zet je dus mensen en groepen tegen elkaar op!

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 30 sep 2008 14:52

enclave2 schreef:
Een utopie is een onbereikbaar ideaal. Het is een probleem dat opgelost moet worden of wil je dat niet? :-?
Een utopie mag dan wel onbereikbaar zijn, het streven naar een betere wereld is dat zeker niet. En daar is Wilders niet bij gebaat, omdat hij in een wereld van verdraagzaamheid niets te zoeken heeft. Het zou me niet verbazen als Wilders stiekem blij is met het nieuws van Marokkaanse relschoppers. Dat levert hem weer wat stemmen op. En dat is het enige dat hij belangerijk vindt.

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 30 sep 2008 14:59

Shine schreef:
enclave2 schreef:Je moet niet de rollen omdraaien en zeggen dat hij de oorzaak is van de haat. Hij reageert op agressie en haat.
Even voor de duidelijkheid en kijk ondertussen even goed naar mijn reactie van eerder....
Shine schreef:Ik denk dat een type als Wilders ook niet goed doet aan de mentaliteit in Nederland.

Dat schreeuw maar en zaait maar haat.
Ik draai de rollen niet om en zeg ook zeker niet dat hij de oorzaak is van de haat, wel goed lezen Enclave....

Maar ik zeg wel dat hij voornamelijk schreeuwt en haat zaait. Hij werkt absoluut niet aan de problemen. Zo scheld hij hele groepen gewoon uit en het lijkt me dat dat niet echt meedraagt aan een oplossing maar juist eerder de mensen nog bozer maakt. De "oplossingen" waar hij vervolgens mee komt slaan echt totaal de plank mis. Neem bijvoorbeeld het feit dat hij laatst zei dat het leger teruggehaald moest worden uit Afghanistan en ingezet moest worden tegen (ja, daar komt hij weer.... }: ) het Marokkaanse tuig (persoonlijk vind ik het belachelijk dat dit soort taal in de kamer getolereerd wordt, maargoed, da's weer een hele andere discussie). Sorry hoor, maar dan ga je voor mij dus echt te ver. Zo zet je dus mensen en groepen tegen elkaar op!
Het is de manier waarop hij zijn stemmen binnen haalt. Ik vind sommige opmerkingen niet handig maar als je naar de inhoudt kijkt valt het nog best mee.
En zoiets als de troepen terug roepen enz zie ik het symbolische wel van in. Ergens aan de andere kan van de wereld het veiliger maken terwijl hier in eigen land het op sommige plekken onveilig is. En de politie heeft geen bevoegdheden genoeg dus dan maar het leger. Klinkt dan wel weer logisch vind ik maar onuitvoerbaar. Een utopie zeg maar. 8)

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 30 sep 2008 15:01

patrob schreef:
enclave2 schreef:
Een utopie mag dan wel onbereikbaar zijn, het streven naar een betere wereld is dat zeker niet. En daar is Wilders niet bij gebaat, omdat hij in een wereld van verdraagzaamheid niets te zoeken heeft. Het zou me niet verbazen als Wilders stiekem blij is met het nieuws van Marokkaanse relschoppers. Dat levert hem weer wat stemmen op. En dat is het enige dat hij belangerijk vindt.
Lijkt me ver gezocht. Hij wil dat zulke absurde (nieuws) dingen tot het verleden behoren. En ik zie hem niet als machtsgeil.

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 30 sep 2008 15:07

enclave2 schreef:
patrob schreef:
enclave2 schreef: Een utopie is een onbereikbaar ideaal. Het is een probleem dat opgelost moet worden of wil je dat niet? :-?
Lijkt me ver gezocht. Hij wil dat zulke absurde (nieuws) dingen tot het verleden behoren. En ik zie hem niet als machtsgeil.
Dan moet je toch echt even die zonnebril van je vorige bericht afdoen....

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 30 sep 2008 15:13

Shine schreef:
enclave2 schreef:
patrob schreef: Een utopie mag dan wel onbereikbaar zijn, het streven naar een betere wereld is dat zeker niet. En daar is Wilders niet bij gebaat, omdat hij in een wereld van verdraagzaamheid niets te zoeken heeft. Het zou me niet verbazen als Wilders stiekem blij is met het nieuws van Marokkaanse relschoppers. Dat levert hem weer wat stemmen op. En dat is het enige dat hij belangerijk vindt.
Dan moet je toch echt even die zonnebril van je vorige bericht afdoen....
Een populist hoeft nog niet machtgeil te zijn.

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 30 sep 2008 15:26

enclave2 schreef:Een populist hoeft nog niet machtgeil te zijn.
Nou ja, ik hou er maar mee op nu. Om nu de volgende discussie weer aan te gaan....

We hebben schijnbaar allebei heel andere opvattingen en om deze nu op dit forum uit te gaan spitten, heb ik geen zin in.

Het lijkt mij nu wel duidelijk.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 30 sep 2008 15:35

Shine schreef:
Nou ja, ik hou er maar mee op nu. Om nu de volgende discussie weer aan te gaan....

We hebben schijnbaar allebei heel andere opvattingen en om deze nu op dit forum uit te gaan spitten, heb ik geen zin in.

Het lijkt mij nu wel duidelijk.
Ik sluit me hier maar bij aan. :T

Plaats reactie