De hardheid van de Mens

Bespreek het actuele nieuws.
enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 30 sep 2008 15:55

patrob schreef:
Shine schreef:
Nou ja, ik hou er maar mee op nu. Om nu de volgende discussie weer aan te gaan....

We hebben schijnbaar allebei heel andere opvattingen en om deze nu op dit forum uit te gaan spitten, heb ik geen zin in.

Het lijkt mij nu wel duidelijk.
Ik sluit me hier maar bij aan. :T
Ik dus ook maar. Prima.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 01 okt 2008 11:31

Wilders is niet meer dan een zeer slimme populist die precies de juiste dingen roept voor een grote groep mensen roept. Het probleem is alleen dat hij geen oplossingen geeft maar problemen aangeeft.

Dat zo'n idioot als wilders veel aanhangers heeft, zegt veel over het nederland van dit moment vind ik.

Dat enclave pro wilders is verbaasd me eigenlijk niet, van iemand die fan is van een jodenhatende regisseur en zelf anti homo is had ik niks anders verwacht.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 01 okt 2008 13:01

BAM! (sorry voor deze post)

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 01 okt 2008 13:33

enclave2 schreef:
patrob schreef:
Shine schreef:
Nou ja, ik hou er maar mee op nu. Om nu de volgende discussie weer aan te gaan....

We hebben schijnbaar allebei heel andere opvattingen en om deze nu op dit forum uit te gaan spitten, heb ik geen zin in.

Het lijkt mij nu wel duidelijk.
Ik sluit me hier maar bij aan. :T
Ik dus ook maar. Prima.
Ja natuurlijk, net als ik het lees, is het afgelopen.

Shine en Patrob slaan even de plank finaal mis, natuurlijk is het een populist, maar letterlijk dusdanig machtsgeil dat hij niet in een betere wereld wil leven? Kom op zeg, die man krijgt dagelijks bedreigingen binnen (of hij dat zelf veroorzaakt heeft laat ik even in het midden). Denk je niet dat hij daar ook liever vanaf wil?

Oh en wat betreft die utopie sla je inderdaad ook even de plank mis Patrob, al heb je je er wel slim uit geweaseld.

Nu, Enclave. Ik ben het absoluut niet met je sympathieën eens wat betreft Wilders, de man is een vreselijke populist die enige tijd weinig aandacht heeft gehad. Dat is natuurlijk een van de redenen dat hij tijdens de Algemene Beschouwingen zo van leer trok. Dat hij basale dingen uitvergroot alsof het typerend is voor heel Nederland is állang bekend, maar daar heeft hij ook alleen maar zijn eigen achterban mee. Zijn geschreeuw geeft de rest van de partijen een 'alibi' om onvoldoende of verkeerde maatregelen te treffen en vanuit een ivoren toren te blijven regeren. En zolang er geen goed rapport verschijnt over de problemen en Wilders alleen maar enkele gevallen blijft uitvergroten, blijven ze in Den Haag ook rustig werken aan regeltjes zonder al te veel oog op wat er precies speelt (iets dat Wilders zelf ook niet heeft overigens).

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 01 okt 2008 14:07

sickboy1984 schreef:Dat enclave pro wilders is verbaasd me eigenlijk niet, van iemand die fan is van een jodenhatende regisseur en zelf anti homo is had ik niks anders verwacht.
Lekker kort door de bocht. Valt nog mee dat je me geen racist noemt. :-?

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 01 okt 2008 14:15

Megalomaniac schreef:Nu, Enclave. Ik ben het absoluut niet met je sympathieën eens wat betreft Wilders, de man is een vreselijke populist die enige tijd weinig aandacht heeft gehad. Dat is natuurlijk een van de redenen dat hij tijdens de Algemene Beschouwingen zo van leer trok. Dat hij basale dingen uitvergroot alsof het typerend is voor heel Nederland is állang bekend, maar daar heeft hij ook alleen maar zijn eigen achterban mee. Zijn geschreeuw geeft de rest van de partijen een 'alibi' om onvoldoende of verkeerde maatregelen te treffen en vanuit een ivoren toren te blijven regeren. En zolang er geen goed rapport verschijnt over de problemen en Wilders alleen maar enkele gevallen blijft uitvergroten, blijven ze in Den Haag ook rustig werken aan regeltjes zonder al te veel oog op wat er precies speelt (iets dat Wilders zelf ook niet heeft overigens).
Je overdrijft nu duidelijk hoor. Mijn ''sympathieën'' voor Wilders? Ik verdedig de man nu hier een beetje omdat hij wordt aangevallen en ik deze kritiek niet terecht vind maar ik vind de man niet genoeg inhoud hebben om mijn stem in het kieshokje waard te zijn. (tot nu toe)

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 01 okt 2008 14:17

PascalE schreef:BAM! (sorry voor deze post)
Als in bamzaaien? :P

http://nl.youtube.com/watch?v=lXg1F8rMfgo

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 01 okt 2008 15:05

enclave2 schreef:
Megalomaniac schreef:Nu, Enclave. Ik ben het absoluut niet met je sympathieën eens wat betreft Wilders, de man is een vreselijke populist die enige tijd weinig aandacht heeft gehad. Dat is natuurlijk een van de redenen dat hij tijdens de Algemene Beschouwingen zo van leer trok. Dat hij basale dingen uitvergroot alsof het typerend is voor heel Nederland is állang bekend, maar daar heeft hij ook alleen maar zijn eigen achterban mee. Zijn geschreeuw geeft de rest van de partijen een 'alibi' om onvoldoende of verkeerde maatregelen te treffen en vanuit een ivoren toren te blijven regeren. En zolang er geen goed rapport verschijnt over de problemen en Wilders alleen maar enkele gevallen blijft uitvergroten, blijven ze in Den Haag ook rustig werken aan regeltjes zonder al te veel oog op wat er precies speelt (iets dat Wilders zelf ook niet heeft overigens).
Je overdrijft nu duidelijk hoor. Mijn ''sympathieën'' voor Wilders? Ik verdedig de man nu hier een beetje omdat hij wordt aangevallen en ik deze kritiek niet terecht vind maar ik vind de man niet genoeg inhoud hebben om mijn stem in het kieshokje waard te zijn. (tot nu toe)
Nou goed, dan weasle ik me hier ook onderuit: je sympathiseert met hem. Misschien niet dusdanig dat hij je stem waardig is, maar je bent wel enigszins gecharmeerd van zijn denkbeelden.

Krijg ik ook nog inhoudelijk weerwoord?

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 01 okt 2008 16:21

Megalomaniac schreef:Krijg ik ook nog inhoudelijk weerwoord?
Eerst krijg ik een stigma opgeplakt en of ik dan nog ff inhoudelijk wil reageren. Wat denk je zelf?! :-?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 01 okt 2008 17:10

enclave2 schreef:
PascalE schreef:BAM! (sorry voor deze post)
Als in bamzaaien? :P

http://nl.youtube.com/watch?v=lXg1F8rMfgo
:D

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 01 okt 2008 17:49

enclave2 schreef:
Megalomaniac schreef:Krijg ik ook nog inhoudelijk weerwoord?
Eerst krijg ik een stigma opgeplakt en of ik dan nog ff inhoudelijk wil reageren. Wat denk je zelf?! :-?
Euh, ja?

Ik plak je geen stigma op, ik nam aan en gebaseerd op de posts die je maakt lijkt me dat helemaal niet zo'n gekke aanname. Zeg nou zelf, als ik dezelfde reacties als jij had gepost, had je dezelfde aanname gemaakt.

Ik ben geen Sickboy hier.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 01 okt 2008 18:58

Okeeee........

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 01 okt 2008 19:28

sickboy1984 schreef:Okeeee........
oh crap, ik vergat een 'wink' smilie.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 03 okt 2008 14:50

sickboy1984 schreef:Wilders is niet meer dan een zeer slimme populist die precies de juiste dingen roept voor een grote groep mensen roept. Het probleem is alleen dat hij geen oplossingen geeft maar problemen aangeeft.
Wilders is juist de enige die met werkende, betaalbare oplossingen aan komt zetten. De rest heeft eerst jaren het probleem alleen maar ontkend. En nu men eindelijk begint te handelen is het nog met allerlei slappe maatregelen die toch totaal niet gaan helpen.
Dat zo'n idioot als wilders veel aanhangers heeft, zegt veel over het nederland van dit moment vind ik.
Inderdaad. Het zegt heel veel over de omvang van de problemen met o.a. Marokkaanse en Antilliaanse jongeren.
Dat enclave pro wilders is verbaasd me eigenlijk niet, van iemand die fan is van een jodenhatende regisseur en zelf anti homo is had ik niks anders verwacht.
Beetje jammer dat je het hier op de persoon speelt. Eigenlijk zit je hier gewoon een mede-forumgebruiker uit te schelden, hetgeen mij doet vermoeden dat je eigenlijk gewoon geen zinnige argumenten hebt.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 03 okt 2008 17:42

Klefbeer schreef:
sickboy1984 schreef:Wilders is niet meer dan een zeer slimme populist die precies de juiste dingen roept voor een grote groep mensen roept. Het probleem is alleen dat hij geen oplossingen geeft maar problemen aangeeft.
Wilders is juist de enige die met werkende, betaalbare oplossingen aan komt zetten. De rest heeft eerst jaren het probleem alleen maar ontkend. En nu men eindelijk begint te handelen is het nog met allerlei slappe maatregelen die toch totaal niet gaan helpen.
Er moet zeker wat gebeuren aan dit probleem, maar daar is wilders niet de goede persoon voor. Veel nederlanders denken wat hij zegt, vind je het dan gek dat veel mensen in wilders steun zien.
Een populist is iemand die op een uiterst simpele manier aangeeft wat er fout gaat. Ook is een kenmerk van een populist dat hij de politiek begrijpelijk en toegankelijk maakt met simpele uitspraken. Veel mensen zien zich altijd buitengesloten door de politiek en de populist is er dan dankbaar om dit in de kamer te verwoorden en aan te scherpen.

Nu zijn uitspraken als alle buitenlanders het land uit natuurlijk een simpele uitspraak van wilders. Het klinkt dan als een goede oplossing voor vele mensen, maar het is een utopie voor wilders en zijn aanhang en bij maatregelen moet je kijken of ze praktisch uitvoerbaar zijn en dat is hier niet het geval.

Maar aangezien JP en andere partijen dit probleem ontkenen en slap praten over samenleving dit en dat en telkens slap blijven zonder een duidelijke oplossing voor te leggen, is dat alleen maar ten gunste van wilders. Die is te begrijpen voor het volk.

Kortom: zolang JP en de andere partijen niet duidelijke besluiten of argumenten tegen wilders inbrengen is het niet verwonderlijk dat wilders, door het groeiende gevoel dat het die buitenlanders zijn meer steun kan verwachten. Wilders is dus niet dom en verdient tegenstand van de andere partijen onder andere van Balkenende. Ik vind dat wilders niet teveel macht moet krijgen en de taak is dus aan de tegenstanders om hier iets aan te doen.

Beetje jammer dat je het hier op de persoon speelt. Eigenlijk zit je hier gewoon een mede-forumgebruiker uit te schelden, hetgeen mij doet vermoeden dat je eigenlijk gewoon geen zinnige argumenten hebt.
Inderdaad Enclave is, alleen al voor dat plaatje, een held

Wie werd er eigenlijk bedoeld met die jodenhatende regisseur? ik heb natuurlijk wel een sterk vermoeden :wink:

Plaats reactie