Wie wordt de volgende President van de V.S.?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Wie wordt de volgende President van de V.S.?

John McCain
3
8%
Barack Obama
35
92%

Totaal aantal stemmen: 38

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 03 nov 2008 13:10

patrob schreef:Ik las anders laatst in de Telegraaf een heel artikel over het wel of niet homosexueel zijn van Freek, de winnaar van de zoektocht naar Jozef. :Y Laten we daar eens over gaan discussieren.
Kan... Lees je Telegraaf die sensatie krant zonder inhoud?!

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 03 nov 2008 13:12

remCOLLATERAL schreef:
patrob schreef:Op zich is het niets om trots op te zijn om je in zulke woorden uit te laten over homosexuelen hoor. :N
Valt toch nog wel mee B-)
Niet overgevoelig worden hoor, patrob.

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 03 nov 2008 13:21

PascalE schreef:De Minister-President van Nederland wordt ook niet de machtigste man op aarde... Nu moet ik zeggen dat ik er ook niet zó in geintresseerd ben maar ik ben toch zeker wel een beetje opgelucht als Obama wint. Ik heb lang niet alles bijgehouden maar ik las vandaag ook in de krant dat Obama misschien dezelfde minister van defensie wil behouden...
De democraten daar zijn nog steeds rechtser dan de meest rechtse politici hier. Ik begrijp dan ook niet de steun voor Obama vanuit de linkse wereld. (Eigenlijk wel want linkse mensen zijn van nature naïef en onwetend.) Het blijven Amerikanen dus zoveel gaat er niet veranderen.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 03 nov 2008 13:26

...en vooringenomenheid is voorbehouden aan rechts?

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 03 nov 2008 16:40

Bukowski schreef:...en vooringenomenheid is voorbehouden aan rechts?
Nou nee heb niet het idee dat rechts bevoordeeld is of perse bij voorbaat partij kies.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 03 nov 2008 17:33

enclave2 schreef:
remCOLLATERAL schreef:
patrob schreef:Op zich is het niets om trots op te zijn om je in zulke woorden uit te laten over homosexuelen hoor. :N

:) :)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 03 nov 2008 18:22

enclave2 schreef:
remCOLLATERAL schreef:
:cry:

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 03 nov 2008 18:26

I wasnt about 2 hurt ya feelings tho

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 03 nov 2008 18:31

enclave2 schreef:
PascalE schreef:De Minister-President van Nederland wordt ook niet de machtigste man op aarde... Nu moet ik zeggen dat ik er ook niet zó in geintresseerd ben maar ik ben toch zeker wel een beetje opgelucht als Obama wint. Ik heb lang niet alles bijgehouden maar ik las vandaag ook in de krant dat Obama misschien dezelfde minister van defensie wil behouden...
De democraten daar zijn nog steeds rechtser dan de meest rechtse politici hier. Ik begrijp dan ook niet de steun voor Obama vanuit de linkse wereld. (Eigenlijk wel want linkse mensen zijn van nature naïef en onwetend.) Het blijven Amerikanen dus zoveel gaat er niet veranderen.
Als je tussen twee kwaden moet kiezen, kies je toch je minst slechte, lijkt me.

Maar het is apart dat heel veel nederlanders niet doorhebben dat obama in nederland extreem rechts zou zijn.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 03 nov 2008 18:36

enclave2 schreef:De democraten daar zijn nog steeds rechtser dan de meest rechtse politici hier. Ik begrijp dan ook niet de steun voor Obama vanuit de linkse wereld. (Eigenlijk wel want linkse mensen zijn van nature naïef en onwetend.) Het blijven Amerikanen dus zoveel gaat er niet veranderen.
Ik ben geen echte linkse rakker maar zoals sickboy boven me al zei, je kiest toch de minst slechte. Daarnaast gaf ik dus ook al aan het niet 100% gevolgd te hebben, ik hoef dan ook niet te stemmen.
Laatst gewijzigd door PascalE op 03 nov 2008 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 03 nov 2008 18:41

PascalE schreef:
enclave2 schreef:De democraten daar zijn nog steeds rechtser dan de meest rechtse politici hier. Ik begrijp dan ook niet de steun voor Obama vanuit de linkse wereld. (Eigenlijk wel want linkse mensen zijn van nature naïef en onwetend.) Het blijven Amerikanen dus zoveel gaat er niet veranderen.
Ik ben geen echte linkse rakker maar zoals sickboy boven me al zei, je kiest toch de meest slechte. Daarnaast gaf ik dus ook al aan het niet 100% gevolgd te hebben, ik hoef dan ook niet te stemmen.
Ik neem aan dat je de minst slechte bedoelt?

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 03 nov 2008 19:08

sickboy1984 schreef:Maar het is apart dat heel veel nederlanders niet doorhebben dat obama in nederland extreem rechts zou zijn.
Dat valt volgens mij ontzettend mee. Ik wil best zeggen dat hij rechts is, maar extreem rechts gaat me toch echt een stap te ver. Ik verwijs je voor argumentatie door naar zijn half uur durende tv-spot. :lol:

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 03 nov 2008 19:13

PUMA schreef:
sickboy1984 schreef:Maar het is apart dat heel veel nederlanders niet doorhebben dat obama in nederland extreem rechts zou zijn.
Dat valt volgens mij ontzettend mee. Ik wil best zeggen dat hij rechts is, maar extreem rechts gaat me toch echt een stap te ver. Ik verwijs je voor argumentatie door naar zijn half uur durende tv-spot. :lol:
ja dag dat duurt me te lang hoor. :D extreem rechts is verkeerd gekozen idd, Maar als obama hier in nederland zou zeggen dat hij tegen het homo huwelijk is, voor openbaar wapenbezit is, voor de doodstraf is en ook nog is de aanpak van illegalen veel harder wil gaan aanpaekn, dan zou hij toch als erg rechts worden bestempeld, rechtser dan wilders denk ik.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 03 nov 2008 20:10

De grap is, ook al zegt hij dat nu, het kan heel goed zijn dat hij tegen openbaar wapenbezit en abortus is. De man zou zich dan gewoon goed beseffen dat als hij dat zou prediken, hij totaal geen kans zou maken op het presidentsschap.

Hetzelfde geldt voor er voor uit komen dat je een atheïst bent, dat zou political suïcide zijn.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 03 nov 2008 21:57

Er is ook nog zoiets als nuance.

Obama en de doodstraf:
washington post schreef:Obama wrote in his recent memoir that he thinks the death penalty "does little to deter crime." But he supports capital punishment in cases "so heinous, so beyond the pale, that the community is justified in expressing the full measure of its outrage by meting out the ultimate punishment."
persoonlijk niet mee eens maar hij ziet de doodstraf gelukkig niet als afschrikmiddel.

Obama en homorechten:
Voted NO on constitutional ban of same-sex marriage
Obama zelf: youtube.
Da's nogal wat genuanceerder dan: "ik ben tegen het homohuwlijk." Bovendien denk ik dat het homohuwlijk niet veel meer dan een symbool is voor waar het werkelijk om draait, namelijk gelijke rechten, gelijke kansen.

Obama en "gun control": youtube.
Goed, hij is tegen een totaal verbod maar "gun control" is een rekbaar begrip en hij is wel degelijk bereid om maatregelen te treffen die de aanschaf van handwapens aan banden moet leggen.

etc, etc.

Plaats reactie