W.O.II en nu?

Bespreek het actuele nieuws.
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 dec 2008 16:15

enclave2 schreef:Over een aantal jaar zal Nederland niet mee geregeerd worden door de Nederlander. Engeland, Duitsland en Frankrijk zullen onze wetten bepalen. Niks meer eigen cultuur en identiteit. Europa is machtig en het zal dan ook Europa regeren.
En waarom zou dit zo slecht zijn. Ik verleen mijn identiteit niet aan het land waar ik vandaan kom. Ik weet dat veel mensen dat wel doen en dat is hun goed recht, maar ik kan daar helemaal niks mee.

Als we door 1 europa economisch sterker zijn, dan vind ik dat helemaal niet erg.

Wat is de nederlandse identiteit eigenlijk?????
Dat we tolerant zijn??? Daar is steeds minder van te merken en ik heb ook heel erg het gevoel dat die "tolerantie" eingenlijk niks meer dan onverschilligheid is.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 dec 2008 19:56

sickboy1984 schreef:
enclave2 schreef:Over een aantal jaar zal Nederland niet mee geregeerd worden door de Nederlander. Engeland, Duitsland en Frankrijk zullen onze wetten bepalen. Niks meer eigen cultuur en identiteit. Europa is machtig en het zal dan ook Europa regeren.
En waarom zou dit zo slecht zijn. Ik verleen mijn identiteit niet aan het land waar ik vandaan kom. is.
..mensen die geen eigen identiteit meer hebben zullen zich veel makkelijker onderwerpen aan een allesomvattende wereld/europa regering, door het mixen van allerlei culturen zul je op het eind een massa hebben die geen enkele cultuur en achtergrond meer heeft of een achtergrond waarmee mensen zich verbonden voelen, op deze manier hebben mensen eigenlijk geen eigen persoonlijkheid meer er wordt nu al hard aan gewerkt om iedereen op 1 lijn te krijgen zodat de massa optimaal kneedbaar is voor de ideeen van de grote industrielen..op deze manier wordt het grotendeel van de mensheid een soort touwpoppetje aan de draden van de grote industrielen landen die te apatisch zijn om nog ergens over na te denken, laat staan zich ergens tegen te verzetten.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 dec 2008 19:58

emperor schreef:
sickboy1984 schreef:
En waarom zou dit zo slecht zijn. Ik verleen mijn identiteit niet aan het land waar ik vandaan kom. is.
..mensen die geen eigen identiteit meer hebben zullen zich veel makkelijker onderwerpen aan een allesomvattende wereld/europa regering, door het mixen van allerlei culturen zul je op het eind een massa hebben die geen enkele cultuur en achtergrond meer heeft of een achtergrond waarmee mensen zich verbonden voelen, op deze manier hebben mensen eigenlijk geen eigen persoonlijkheid meer er wordt nu al hard aan gewerkt om iedereen op 1 lijn te krijgen zodat de massa optimaal kneedbaar is voor de ideeen van de grote industrielen.
Ja en dan word eindelijk New World Order werkelijkheid.
:} :B:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 dec 2008 20:08

..heb je je wel eens afgevraagd waarom er zoveel verschillende religies in de wereld zijn?..

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 dec 2008 20:12

emperor schreef:..heb je je wel eens afgevraagd waarom er zoveel verschillende religies in de wereld zijn?..
Wat heeft dat er nou weer mee te maken...... Ik vind complot theorieen over het algemeen belachelijk.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 dec 2008 20:30

Religie is ook een complot!...misschien nog wel het grootste van allemaal..
het is in principe een vorm van controle eigenlijk zoals alle systemen bedacht door mensen, en het geeft mensen een zogenaamde gevoel van een zin in hun leven, wat in feite gewoon gebakken lucht is en het blinddoekt mensen, het is een van de manieren om mensen onder controle te houden..een soort drug...want waarom heb je een priester nodig om met God te kunnen praten?..of een kerk als je bidden wil.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 dec 2008 20:34

Sorry emperor, maar dit is precies zo'n complottheorie die ik belachelijk vind. Ik ga hier ook verder niet op in. Het is comlete onzin in mijn ogen en vind het zonde van mijn tijd om hier verder op in te gaan.
Laatst gewijzigd door sickboy1984 op 27 dec 2008 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 dec 2008 20:44

..niet dat ik iets tegen kerken heb..ik vindt ze echt prachtig om te zien vooral de oudere in gotische stijl, de meeste zijn een waar kunststuk van menselijk vakmanschap en creativiteit waar ik veel respect voor heb en tegen op kijk.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 27 dec 2008 22:01

sickboy1984 schreef:Sorry emperor, maar dit zijn precies zo'n complottheorie die ik belachelijk vind. Ik ga hier ook verder niet op in. Het is comlete onzin in mijn ogen en vind het zonde van mijn tijd om hier verder op in te gaan.
helemaal mee eens!

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 02 jan 2009 22:44

emperor schreef:Religie is ook een complot!...misschien nog wel het grootste van allemaal..
het is in principe een vorm van controle eigenlijk zoals alle systemen bedacht door mensen, en het geeft mensen een zogenaamde gevoel van een zin in hun leven, wat in feite gewoon gebakken lucht is en het blinddoekt mensen, het is een van de manieren om mensen onder controle te houden..een soort drug...want waarom heb je een priester nodig om met God te kunnen praten?..of een kerk als je bidden wil.
Jah! Maar de secret force of all dark forces is eigenlijk spinazie! Het doet zich voor als gezond, laat zich eten door pientere breinen die denken dat ze er gezonder, slimmer en sterker van worden. Maar ondertussen... It takes control of our brains en uiteindelijk over de wereld!!!

Bewijs?

Zie hier hoe vredig en onschuldig de prins der slechtheid zich voordoet:
Afbeelding

Maar schijn bedriegt!!
Afbeelding

Zo verraderlijk als de pest o pas op naïve mensheid, zal kwaadaardige spinazie huishouden in de karkassen van onze lieve onschuldige kinderen, totdat 'het kwaad' het onschuldige lichaampje domineert en diens slaaf zal worden voor de rest van zijn levensjaren!!

Lijkt misschien wel ongeloofwaardiger dan jouw verhaal, maar elke keer weer dat je in de supermarkt staat zou ik toch een paar keer achterom kijken als je in de groente afdeling staat..

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: W.O.II en nu?

Bericht door Ed Crane » 18 okt 2010 23:55

In jullie analyses van de oorzaken van WOII missen jullie nog wel wat essentieels. Allereerst natuurlijk hoe niet alleen in Duitsland, maar in veel meer Europese landen fascistische regimes ontstonden. Het is een illusie het te koppelen aan één man, héél veel van de ideeën van Hitler over superieure rassen, eugenese (mensen fokken), de superioriteit van een autoritair systeem boven democratie etc. waren vrij gemeengoed en geaccepteerd in het denken over de samenleving in het Westen, zeker niet alleen bij fascisten, zoals men het nu op ze afschuift. Daarnaast heeft het communisme d.m.v. Stalin een erg grote rol gespeeld in het uitbreken van WOII, niet alleen Hitler, ook Stalin is essentieel geweest hierbij, al is dat helaas bij de meesten niet bekend. Tenslotte is WOII ook gebeurd omdat de democratische landen te zwak/ niet daadkrachtig (sorry dat ik het woord moet gebruiken) genoeg waren om Hitler tegen te houden, en hij natuurlijk ook buiten Duitsland populair was. De democratische landen hadden het heel vaak kunnen doen, maar zijn enorm naïef geweest én wilden gewoon niet ingrijpen: dat is helaas een zwakte van het democratische systeem.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 okt 2010 01:13

Ed Crane schreef:Daarnaast heeft het communisme d.m.v. Stalin een erg grote rol gespeeld in het uitbreken van WOII, niet alleen Hitler, ook Stalin is essentieel geweest hierbij, al is dat helaas bij de meesten niet bekend.
Vanwege het Molotov-Ribbentroppact, of bedoel je meer?
Ed Crane schreef:Tenslotte is WOII ook gebeurd omdat de democratische landen te zwak/ niet daadkrachtig (sorry dat ik het woord moet gebruiken) genoeg waren om Hitler tegen te houden, en hij natuurlijk ook buiten Duitsland populair was. De democratische landen hadden het heel vaak kunnen doen, maar zijn enorm naïef geweest én wilden gewoon niet ingrijpen: dat is helaas een zwakte van het democratische systeem.
Kun je daar voorbeelden van geven, van die keren dat 'ze' het hadden kunnen doen? Behalve eerder praten met de Sovjets zodat die zich niet genoodzaakt voelden tot bovenstaande?

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 07 jan 2011 12:27

Toen de Duitsers in 1936 het Rijnland weer innamen, bezetting van Tsjechië in 1938/1939, start van de Duitse herbewapening en de invoering van de dienstplicht in 1935. Ik denk echter dat het geen teken van zwakte van de westerse democratieën was. Het had eerder te maken met oorlogsmoeheid van Engeland en Frankrijk en de isolationistische politiek van de Verenigde Staten denk ik.

Plaats reactie