Gek verkleed als The Joker vermoord 2 kinderen en 1 oppas

Bespreek het actuele nieuws.
XploZiV
Figurant
Figurant

Gek verkleed als The Joker vermoord 2 kinderen en 1 oppas

Bericht door XploZiV » 23 jan 2009 21:26

Deze morgen, hier in België, heeft een 20-jarige gek, die vooraf al gezien werd gekleed en opgemaakt als The Joker, in een kinderopvang 2 kinderen en 1 oppas gedood. 10-tal anderen zijn gewond afgevoerd met messteken...

Hij was vertrokken per fiets met een rugzak vol met messen.

Dit vind ik nu wel heel erg... Ik had altijd meer positieve vibes als ik het over The Dark Knight en Heath Ledger's Joker had, maar dit is toch wel te gek voor woorden :s :s

Hij wordt nu verhoord door de politie, maar blijkt ze gewoon uit te lachen...

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 24 jan 2009 10:40

Schokkend nieuws, dat zeker. Maar door de Joker-outfit wordt het gevoelsmatig allemaal nog net iets luguberder. Net zoals destijds een jongen die verkleed als Neo zijn ouders dooschoot. Ik zal niet gaan prediken dat films een verderfelijke invloed hebben (want dat vind ik simpelweg niet) maar het is eng hoe mensen feit en fictie door elkaar kunnen halen en fictieve psychopaten op een voetstuk zetten (zie ook: Scarface).

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 24 jan 2009 10:52

Ik heb eigenlijk nog nergens gehoord dat het daadwerkelijk om een Joker kopie gaat. Met de beschrijving die ik tot nu toe las (witte schmink met zwarte rond de ogen) kan het net zo goed een Kiss fan zijn.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 24 jan 2009 12:05

Megalomaniac schreef:Ik heb eigenlijk nog nergens gehoord dat het daadwerkelijk om een Joker kopie gaat. Met de beschrijving die ik tot nu toe las (witte schmink met zwarte rond de ogen) kan het net zo goed een Kiss fan zijn.
Idem, dacht ook eerder aan een soort black metal-gedoe, wat natuurlijk weer tot idiote stigmatisering zou leiden. Maar voorlopig is het uitgebleven.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 25 jan 2009 09:59

Is het niet gebeurd precies een jaar na de dood van Ledger?

Soit, of het nu te maken heeft met TDK of niet, het is een verschrikkelijke daad. Ik kan er echt niet bij dat iemand tot zoiets in staat is...

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 25 jan 2009 11:13

Silenzio schreef:Is het niet gebeurd precies een jaar na de dood van Ledger?

Soit, of het nu te maken heeft met TDK of niet, het is een verschrikkelijke daad. Ik kan er echt niet bij dat iemand tot zoiets in staat is...
Was de dag nadat hij één jaar overleden was. Na het horen van de zogenaamde Joker-make up lijkt dat maar een merkwaardig toeval.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 25 jan 2009 12:13

Ik heb nu ook officieel op nu.nl gelezen dat de link tussen TDK en deze vreselijk daad wordt gelegd. Apart en ziek hoe mensen zich dusdanige dingen in hun hoofd kunnen halen om tot zulke afgrijselijke daden te komen.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 26 jan 2009 13:07

Ik zie dat de link met games ook alweer gelegd is. :N

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 jan 2009 14:58

Het is afschuwelijk wat deze idioot heeft gedaan, maar iedere keer direct een link leggen naar films met geweld vind ik onzin, deze Kim De Gelder is volgens de Belgische kranten een gothic en die schminken zich ook en soms niet te zuinig. Inmiddels wordt hij ook verdacht op de moord van een oude vrouw waar zijn DNA is gevonden dat is ongeveer 10 dagen geleden en heeft ook al niets te maken met het overlijden van Ledger. Hij had toen hij van huis ging 3 messen, een bijl en een neprevolver bij zich plus een aantal adressen van andere kinderdagverblijven, ook droeg hij een kogelvrijvest onder zijn kleding, m.i. dus met voorbedachte rade.

Berouw toont hij niet en zijn advocaat zegt dat deze Kim zal meewerken en dat hij MISSCHIEN spijt heeft! Er zal door de opgetrommelde drie psychiaters wel weer wat worden gevonden waardoor hij het niet kan helpen, maar mijn mening is dat het gewoon een laffe moordmachine is, op baby's en leidsters insteken en een oude vrouw vermoorden is bij mij door niemand ook maar enigszins goed te praten. Hij is intelligent, heeft een jeugd doorgebracht in een normaal warm gezin en nogmaals dit is met voorbedachte rade gedaan en niet in een vlaag van waanzin.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 27 jan 2009 15:12

De bewuste Kim de Gelder is een schande voor alle gothics en de naam gothic absoluut niet waardig! Zelf ben ik toch ook wel een gothic, niet iemand die zich nou perse continue in het zwart kleed, maar wat veel mensen niet begrijpen is dat je gothic niet bent door kleding. Kleding is een uiterlijke schil die van de persoon onder die schil echt niet iemand anders maakt.

Ik ken meer dan zat gothics, waarvan je nooit zou zeggen dat ze gothic zijn. Niemand zal dat aan ze merken, maar zelf weten ze het des te beter. Ik hoop dan ook van harte dat er nu niet gaat worden beweerd dat gothics evil zijn enzo. Om precies te zijn is gothic een kunststijl waar vervolgens een kledingsstijl van is afgeleid, dat dit tegenwoordig wordt verbonden met satanisme en dood etc is gewoon principieel niet iets wat met gothic te maken heeft. De reden eigenlijk dat dit zo ontstaan is, is door de gothic literatuur van rond 1900 die veel vertelde over horror, duisternis en het bovennatuurlijke.

Zo, mijn zegje ook weer gedaan.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 27 jan 2009 15:25

Het heeft met niets anders te maken dan 1 zielig klein psychopaatje, die helaas te laat is opgemerkt. Niet met films, games of een levensstijl, als zo'n afschuwelijk idee in iemands hoofd zit, dan zat het er altijd al.

Het is alleen jammer dat mensen nu massaal kinderdagverblijven willen gaan beveiligen, alsof het betekent dat nu er 1 gek is geweest die er gewapend is binnengekomen... er meer zullen volgen en ze het allemaal op de kinderdagverblijven gemunt hebben. Een beetje beveiliging kan geen kwaad, maar mensen gaan altijd gelijk zo ver. Voor hetzelfde geld staat er morgen iemand gewapend bij de bakker, gaan we dan ook security voor alle bakkers zetten?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 jan 2009 15:46

Dat ben ik helemaal met je eens shateandar, zoiets is beslist niet te voorkomen, iemand met moordplannen laat zich niet door dichte deuren tegenhouden en wat willen ze nu eigenlijk, de ramen ook maar met tralies beveiligen? Dan zitten al die ukkies meteen in de gevangenis en zoals je zegt wie en wat moet dan nog meer beveiligd worden, die oude vrouw was op dat moment alleen thuis en haar man zat bij de buren we moeten maar gewoon doorleven en zien waar het schip strandt.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 27 jan 2009 16:04

Helemaal mee eens.

Ik zat gisteren nog Editie NL met verbazing te kijken, ik vind het maar een vreemde vorm van nieuws maken als je denkt dat het kunnen aantonen met een verborgen camera dat je "zomaar" een crèche in kan lopen dat op één of andere manier iets héél fouts is. Zoals shateandar zegt, er zou wellicht wat beter gecontroleerd moeten worden, maar gekken als deze, daar zou je je zelfs niet eens voor moeten beschermen, want dan zouden we allen in één grote dichte cel leven, bang voor 0,001 procent van de mensheid waar niet één draadje in de kop, maar het hele systeem eruit ligt. - En dan ook nog horen dat leidsters nu héél snel maar eens een cursus "hoe moet je met geweld omgaan" moeten volgen. Hou toch a.u.b op, geef die mensen een wapen om zo'n iemand een kogel door z'n kop te jagen, of laat ze gewoon hun werk doen.

Volgende keer is het een basisschool, dan een supermarkt, en vervolgens een winkelcentrum. Alles maar zo goed mogelijk afgrendelen heeft geen nut.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 27 jan 2009 16:12

Het probleem is alleen dat steeds meer van die 0,0001 procent zulke dingen doen. Die jongen bijvoorbeeld in Finland die veel mensen doodschoot. Of een jongen op Virginia Tech in de VS die zo'n beetje iedereen doodschoot die hij tegenkwam. En nu dit soort dingen.

Je kan veel zeggen maar ik vind het een chaotische en sombere wereld worden. Het is dan welliswaar de eerste keer dat iemand baby'd vermoordt en een leidster op de creche. Maar het is al de zoveelste 1 keer van geweldpleging op zulke gruwelijke wijze.

Zoals hierboven al gezegd wordt volgende keer is het de bakker of wat dan ook. En zo'n documentaire undercover dat iedereen een creche in kan lopen, had ik ook nog kunnen maken }:
Dat is wat heel anders dan door de beveiliging van Schiphol bij de vliegtuigen komen. En tuurlijk moet je de creche's wel gaan beveiligen maar niet extreem veel idd anders kan je alles gaan beveiligen. En wat een onzin imo dat creche leidsters een cursus hoe ze met geweld om moeten gaan moeten krijgen. Dat slaat echt helemaal nergens op. Je kan je niet trainen op iets waarvan de kans nog kleiner is dan het winnen van de loterij dat het gebeurd. Geef ze idd gewoon een vuurwapen of wat dan ook.

Ook spijtig vind ik dat er altijd EERST iets moet gebeuren voordat er maatregelen worden genomen. Maar ja leven in een big brother wereld zoals in 1984 is natuurlijk ook verre van ideaal. Toch heb ik het idee dat we daar steeds meer in beginnen te leven.

Ik dwaal af zo te merken. Kortom: Dit is gewoon puur ziekelijk. Zo'n persoon verdiend het niet om te leven. En dat er links worden gelegd met gothics, game's en films is gewoon lomp. Mensen blijven altijd maar naar een excuus zoeken of wat dan ook om het menselijker te doen overkomen. Maar het is gewoon niet menselijk.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 27 jan 2009 20:13

Kyrill schreef:Het probleem is alleen dat steeds meer van die 0,0001 procent zulke dingen doen.
Is dat zo? Of besteedt de media er simpelweg meer aandacht aan dan ooit?

Plaats reactie