Drugs & drank

Bespreek het actuele nieuws.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Drugs & drank

Bericht door emperor » 21 mar 2009 19:03

Alles is onder controle, drugs en drank maken je vrij.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 21 mar 2009 19:03

Wat is de bedoeling van dit topic, Emperor?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 21 mar 2009 21:28

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ja, als je gezond wilt lachen: Afbeelding

En morgen....gezond weer op !
Afbeelding

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 21 mar 2009 22:00

Bukowski schreef:Wat is de bedoeling van dit topic, Emperor?
..geen.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 21 mar 2009 22:01

Tja, in dat geval doe ik hem op slot lieverd.

EDIT: topic krijgt tweede kans. We'll see.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 21 mar 2009 23:17

Heeft onze keizer te diep in het absinth glaasje gekeken?

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 22 mar 2009 00:38

Ik ben geen voorstander van topics die het gebruik van drugs op enigerlei wijze promoten, noch ben ik een voorstander van drugs of drank in het algemeen. Het staat wat mij betreft een ieder vrij om te proberen wat hij of zij wil in huiselijke kring, maar laten we er ook een klein beetje rekening meehouden dat er ook minderjarigen op dit forum rondneuzen die wellicht wat beïnvloedbaar zouden kunnen zijn.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 08:38

Megalomaniac schreef:Heeft onze keizer te diep in het absinth glaasje gekeken?
...nee, dan was ik nog helder geweest. :)..maar misschien ben ik nu wel dronken en als ik gedronken heb juist veel helderder...stel je een wereld voor waar alle mensen continue echt dronken zijn?...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 08:40

patrob schreef:Ik ben geen voorstander van topics die het gebruik van drugs op enigerlei wijze promoten, noch ben ik een voorstander van drugs of drank in het algemeen. Het staat wat mij betreft een ieder vrij om te proberen wat hij of zij wil in huiselijke kring, maar laten we er ook een klein beetje rekening meehouden dat er ook minderjarigen op dit forum rondneuzen die wellicht wat beïnvloedbaar zouden kunnen zijn.
..is dat slecht dan?..ik ben zelf absint gaan drinken door het kijken naar films als Dracula en The Ninth Gate..en ik ben echt wel meerderjarig..films verbieden?..iedereen wordt wel op de een of andere manier beinvloed..hetzij door vrienden hetzij op internet enz..maar je hebt altijd zelf de vrije keuze om het te gebruiken of niet..ik denk dat er niemand is die alles wat zogenaamd slecht voor je is uit zichzelf is gaan gebruiken/consumeren.
Ik denk dat er veel meer mensen bijv. XTC zijn gaan gebruiken op feesten omdat de rest het ook doet, en die manier is veel directer dan een topicje lezen..

Wat ik er eigenlijk mee wilde te zeggen is te lezen in cafe de lemming.
Namelijk, kort gezegd, dat het gebruik van drank en drugs je dichter bij je ware persoonlijkheid brengen en je eigenlijk in nuchtere toestand niks meer bent dan datgeen wat de maatschappij van je gemaakt heeft, je in een vorm gegoten heeft...in die zin kunnen drank en drugs je vrij maken, je hersenen houden je onder controle, je hersenen zijn zeg maar geprogrammeerd door te leven in deze maatschappij, drank en drugs schakelen die controle uit...interessant niet?

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 22 mar 2009 10:40

Ik ben het dus absoluut niet eens met je stelling, dat drank en drugs je dichter bij je ware zelf zouden brengen. Onder invloed van verdovende middelen (in de algemene zin van het woord) gaan veel mensen zich inderdaad anders gedragen, maar als dat dan hun ware zelf zou blijken te zijn, dan mogen die mensen blij zijn, dat ze er voor kunnen kiezen om het grootste deel van de tijd iemand anders te zijn.

Het zal voor jou ongetwijfeld zo zijn, dat je helder blijft terwijl je ik weet niet wat gebruikt, maar voor velen geldt dat niet en daarom vind ik dat je heel erg op moet passen met dit soort uitspraken. Ik heb namelijk ook al veel mensen horen zeggen dat ze juist zichzelf niet meer zijn na het gebruiken van drank of drugs.

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 22 mar 2009 10:53

emperor schreef:....en je eigenlijk in nuchtere toestand niks meer bent dan datgeen wat de maatschappij van je gemaakt heeft, je in een vorm gegoten heeft...
Sorry, maar als je dit echt meent heb ik eigenlijk best wel medelijden met je. Je wilt dus zeggen dat je in nuchtere vorm niet helemaal jezelf kan zijn.... sneu....
emperor schreef:....interessant niet?
Nee, helaas voor jou kan ik dit absoluut niet interessant vinden.
Weet je wat het ook nog eens is? Er zijn ook mensen die hele nare ervaringen hebben (gehad) met mensen om zich heen die alcoholist of verslaafd zijn. Ik denk dat deze uitspraken niet echt goed over komen bij mensen die dit soort dingen meegemaakt hebben. Dat ze zelfs erg haaks op hun ervaringen staan.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 11:30

Shine schreef: Nee, helaas voor jou kan ik dit absoluut niet interessant vinden.
Weet je wat het ook nog eens is? Er zijn ook mensen die hele nare ervaringen hebben (gehad) met mensen om zich heen die alcoholist of verslaafd zijn. Ik denk dat deze uitspraken niet echt goed over komen bij mensen die dit soort dingen meegemaakt hebben. Dat ze zelfs erg haaks op hun ervaringen staan.
..waarom helaas voor mij?..ik ben er niet treurig om als je dit juist niet interessant vindt hoor.
Er zijn ook zat mensen die hele nare dingen doen zonder drank of drugs te hebben gebruikt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 11:33

Shine schreef: Sorry, maar als je dit echt meent heb ik eigenlijk best wel medelijden met je. Je wilt dus zeggen dat je in nuchtere vorm niet helemaal jezelf kan zijn.... sneu....
..er is een gezegde die zegt dronken mensen en kleine kinderen vertellen je de waarheid..waarom zou je die waarheid dan niet kunnen zeggen in nuchtere toestand?

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 22 mar 2009 11:52

emperor schreef:
Shine schreef: Sorry, maar als je dit echt meent heb ik eigenlijk best wel medelijden met je. Je wilt dus zeggen dat je in nuchtere vorm niet helemaal jezelf kan zijn.... sneu....
..er is een gezegde die zegt dronken mensen en kleine kinderen vertellen je de waarheid..waarom zou je die waarheid dan niet kunnen zeggen in nuchtere toestand?
Ja, da's een goede vraag. Waarom zou je die waarheid dan niet kunnen zeggen in nuchtere toestand....? Ik geloof dat ik absoluut mezelf ben in nuchtere toestand en dat ik ook de waarheid spreek. Ik zou het niet goed vinden als je alleen maar de waarheid zou spreken in dronken toestand. :}

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 11:58

Ik denk dat ieder persoon de absolute waarheid in zichzelf meedraagt..iedereen weet wat goed of slecht is..onder bepaalde omstandigheden al dan niet door drank of drugs veroorzaakt, kan net zo goed een mooi stuk muziek zijn, of zelfs het gevoel van verliefdheid, kom je dichter bij je eigen waarheid en echte intrepetatie van de wereld om je heen en met jezelf..dat kan voor sommigen een echte openbaring zijn.
In principe verkeren we allemaal in een constant gevoel van extase alleen remt ons brein dit af..drugs en drank heffen deze blokkade weer tijdelijk op.
Zo heb je mensen die een gaatje in hun hoofd hebben geboord, om niet meer onder deze controle te hoeven staan.

..nog steeds niet interessant genoeg?..
:)
..maar ik kon mensen die allang afgehaakt zouden zijn omdat ze dit het werk van de duivel vinden...pure indoctrinatie!

Plaats reactie