4 juni: Europese Verkiezingen

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Ga je stemmen op 4 juni?

ja
22
76%
nee
7
24%

Totaal aantal stemmen: 29

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

4 juni: Europese Verkiezingen

Bericht door enclave2 » 11 mei 2009 16:56

4 juni is het zover we kunnen weer stemmen en nu voor het Europees Parlement. Aangezien ik het belangrijk vind dat iedereen een mening vormt start ik deze topic.

Voor een simpele test op wie je kan en wil stemmen: http://www.stemwijzer.nl/

Partijsites:
www.cda.nl
www.christenunie.nl
www.degroenen.nl
www.d66.nl
www.groenlinks.nl
www.klokkenluiderspartij.nl
www.libdem.nl
www.libertas.eu
www.newropeans2009.com
www.pepeuropa.nl
www.pvda.nl
www.pvdd.nl
www.pvv.nl
www.sgp.nl
www.solidara.nl
www.sp.nl
www.vvd.nl

Ik ga stemmen op de VVD of de PVV... ff nog in verdiepen en de berichten in de media volgen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 11 mei 2009 17:33

Volgens de stemwijzer kom ik bij VVD en de SP het hoogste uit (op kleine partijen na). VVD zal het waarschijnlijk wel worden.

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 11 mei 2009 18:06

ik ben niet in het land, en twijfel of ik iemand ga machtigen te stemmen. volgens de stemwijzer kom ik op d66 uit, gebeurt wel vaker, maar ik zou het nooit stemmen, als voormalig politicologie student kan ik me heel erg vinden in hun standpunten aangaande bestuurlijke vernieuwing, maar ik betwijfel of ze ooit de daadkracht krijgen iets te veranderen (iets wat ik me zowiezo afvraag bij de europese verkiezingen) mijn voorkeur gaat uit naar groenlinks of de PVDA

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 11 mei 2009 23:48

Tja Herie, ze zitten in een grote liberale Europese fractie samen met o.a. de VVD. Maar hoe meer zetels ze krijgen, hoe meer invloed ze ook binnen die fractie uit kunnen oefenen, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik er in het geval van D66 net zo over dacht als jij, maar als iedereen er zo over denkt komt de partij natuurlijk nooit ergens.

Oftewel, ik stem D66 hoogstwaarschijnlijk 4 Juni, vooral omdat ik behoorlijk pro-Europees ben.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 12 mei 2009 07:18

De kroonjuwelen aangaande bestuurlijke vernieuwing heeft D66 onder Pechtold al officieus losgelaten. De partij profileert zich nu meer en meer als een progressief liberale partij zonder die ideologische stokpaardjes van weleer.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 mei 2009 09:20

JB schreef:zonder die ideologische stokpaardjes van weleer.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 12 mei 2009 09:32

JB schreef:De kroonjuwelen aangaande bestuurlijke vernieuwing heeft D66 onder Pechtold al officieus losgelaten. De partij profileert zich nu meer en meer als een progressief liberale partij zonder die ideologische stokpaardjes van weleer.
Precies. Die bestuurlijke vernieuwing kon me ook niet zo boeien. De liberale-met-linkse-trekjes-kant waar ze nu op gaan trekt me een stuk meer.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 12 mei 2009 09:45

PascalE schreef:Volgens de stemwijzer kom ik bij VVD en de SP het hoogste uit (op kleine partijen na). VVD zal het waarschijnlijk wel worden.
Grappig, twee partijen die in de Nederlandse politiek mijlenver uit elkaar liggen maar die (kennelijk) het eens zijn wat de Europese thema's betreft.

Ik sta het dichtst bij de PvdA volgens de stemwijzers, dus kies ik daar wel voor.

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 12 mei 2009 11:29

Volgens de stemwijzer sta ik het dichtst bij GroenLinks, waar ik dan ook al sinds jaar en dag op stem.... Dus dat past toch echt, als partij, het beste bij mijn eigen standpunten.

De PVV staat (gelukkig) onder aan mijn lijstje van de stemwijzer. Ik ben oprecht blij dat ik dus volmondig kan zeggen dat ik helemaal niets met deze partij heb.

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 12 mei 2009 15:52

Shine schreef:De PVV staat (gelukkig) onder aan mijn lijstje van de stemwijzer. Ik ben oprecht blij dat ik dus volmondig kan zeggen dat ik helemaal niets met deze partij heb.
Dan ben je niet de enige. Nederland lijkt steeds verder verdeelt tussen recht en links. Komt duidelijk tot uiting in dat veel mensen niet durven toe te geven dat ze op de PVV stemmen. Zegt wel wat over hoe vals links Nederland is.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 mei 2009 15:57

enclave2 schreef:
Shine schreef:De PVV staat (gelukkig) onder aan mijn lijstje van de stemwijzer. Ik ben oprecht blij dat ik dus volmondig kan zeggen dat ik helemaal niets met deze partij heb.
Dan ben je niet de enige. Nederland lijkt steeds verder verdeelt tussen recht en links. Komt duidelijk tot uiting in dat veel mensen niet durven toe te geven dat ze op de PVV stemmen. Zegt wel wat over hoe vals links Nederland is.
Wat je bedoelt is vals rechts denk ik? De rechtse PVV stemmers willen dat niet toegeven per slot van rekening, daar kunnen de linksen toch verdomd weinig aan doen.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 12 mei 2009 16:35

enclave2 schreef:
Volgens mij komt dat, in ieder geval als je de Europese stemwijzer neemt, vooral omdat PVV behoorlijk anti-Europees is, terwijl GL overwegend pro is. Bij mij kwam iig D66 op 1 te staan, GL (om een domme stelling die ik nergens op vond slaan) op 2 en de PVV en SP samen helemaal onderaan.

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 13 mei 2009 13:59

patrob schreef:Wat je bedoelt is vals rechts denk ik? De rechtse PVV stemmers willen dat niet toegeven per slot van rekening, daar kunnen de linksen toch verdomd weinig aan doen.
En dat willen ze niet toegeven omdat de sfeer heerst dat het stemmen op de PVV bijna een misdaad is.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 13 mei 2009 14:20

En dat zou dan de schuld zijn van links? :-?

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 13 mei 2009 14:33

enclave2 schreef:
patrob schreef:Wat je bedoelt is vals rechts denk ik? De rechtse PVV stemmers willen dat niet toegeven per slot van rekening, daar kunnen de linksen toch verdomd weinig aan doen.
En dat willen ze niet toegeven omdat de sfeer heerst dat het stemmen op de PVV bijna een misdaad is.
Bij mijn weten is opportunisme en kortzichtigheid nog steeds niet strafbaar.

Plaats reactie