4 juni: Europese Verkiezingen

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Ga je stemmen op 4 juni?

ja
22
76%
nee
7
24%

Totaal aantal stemmen: 29

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 jun 2009 21:54

enclave2 schreef:Nog een ander puntje. Links Nederland roept al sinds asielzoekers hier zijn dat deze gestigmatiseerd worden (leugen).
En dat is een leugen, want...?
enclave2 schreef:Het lijkt me wel duidelijk: Wilders is nu de meest gestigmatiseerde man van het land.
En die informatie ontleen je aan...?
enclave2 schreef:Er zijn velen die hem vergelijken met bijv Hitler. Deze mensen zouden zich diep moeten schamen.
Een extreem-rechtse politicus die nietsontziend tekeergaat tegen een specifiek geloof, die zijn verhalen kruidt met een hoop gebakken lucht (het woord "vrijheid" is volgens mij aan inflatie onderhevig), die zijn eigen uiterlijk gebruikt om op te vallen (net als bij de kleine man met de kleine snor schijnt ome Geert zijn eigen kapsel niks te vinden, maar heeft het "een functie") en zich bij het publiek populair heeft gemaakt door tegen de schenen van álle politici in Nederland te trappen (ik ben benieuwd naar de dag dat het eenpartijstelsel zijn intrede doet) vergelijken met Adolf Hitler? Hoe durven ze? }: De ironie is natuurlijk dat Geert Wilders zelf net zulke schofterige vergelijkingen maakt door de Koran met Mein Kampf te vergelijken. Dat praat je niet goed door te zeggen dat Wilders in een hoekje geduwd wordt.
enclave2 schreef:Ze weten niet waar ze het over hebben en hebben geen kennis van geschiedenis.
En jij beweert dat Geert Wilders die wel heeft? Wat dat betreft was Hitler een stuk beter belezen: die realiseerde zich dat antisemitisme een Europese traditie was (die eigenlijk pas na de Holocaust ten einde is gekomen). De "Joods-Christenlijke cultuur" is een fabeltje waar Meneer de Uil nog een puntje aan zou kunnen zuigen.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 04 jun 2009 21:57

Kyrill schreef:
patrob schreef:Ik ben benieuwd naar de argumentatie van onze fanatieke Wilders aanhangers met betrekking op het schofferen van die verkrachtte journaliste. Ik heb deze vraag al eerder hier geopperd, alleen bleef het toen veelzeggend en angstvallig stil in de PVV stemmende hoek.
Nou ik zou je zeggen waarom denk ik!

Die journaliste zei zelf dat ze het wel kon begrijpen dat de Taliban haar verkracht had.

Toen ik dat las in de krant, had ik ook zoiets van WTF. HOE kan je zoiets in vredesnaam begrijpen!! :o :-?
Ik ben toch bang dat je dat niet helemaal goed begrepen hebt. Er werd aangegeven dat ze ondankts alles probeerde met haar verkrachters in gesprek wilde blijven. Dit om proberen in leven te blijven. Nooit heeft zij beweerd begrip te hebben voor haar verkrachters. Hiermee maak je je eigenlijk schuldig aan hetzelfde als Wilders. Een opmerking pakken, die volledig uit z'n verband rukken en er dan mee proberen te scoren. Wilders had er wellicht goed aan gedaan om eerst dat boek te lezen en pas daarna zijn mening te geven. Maar dan had hij waarschijnlijk niet zoveel media aandacht gekregen en zou het niet meer interessant genoeg voor hem zijn geweest.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 jun 2009 22:04

lykathea schreef:Een Bos die beweert niet met de Pvv te willen regeren, dat zal ook goed vallen bij z'n achterban, maar zulk soort stelligheid is toch ook van een bedenkelijk niveau in een democratie.
Tja, die uitspraken blijven natuurlijk ook uit hun verband gerukt. Wouter Bos was bij de Nova College Tour en kreeg de vraag uit het publiek of hij bereid zou zijn een coalitie te vormen de PVV. Het is dus niet zo dat hij er zelf mee kwam of iets dergelijks. Ik zou het pas schokkend nieuws hebben gevonden wanneer hij daar positief op zou hebben geantwoord, nadat alle andere links partijen al veel eerder hebben aangegeven niks van Wilders te willen weten bij eventuele kabinetsformaties.
patrob schreef:Ik ben toch bang dat je dat niet helemaal goed begrepen hebt. Er werd aangegeven dat ze ondankts alles probeerde met haar verkrachters in gesprek wilde blijven. Dit om proberen in leven te blijven. Nooit heeft zij beweerd begrip te hebben voor haar verkrachters. Hiermee maak je je eigenlijk schuldig aan hetzelfde als Wilders. Een opmerking pakken, die volledig uit z'n verband rukken en er dan mee proberen te scoren. Wilders had er wellicht goed aan gedaan om eerst dat boek te lezen en pas daarna zijn mening te geven. Maar dan had hij waarschijnlijk niet zoveel media aandacht gekregen en zou het niet meer interessant genoeg voor hem zijn geweest.
Exact. Het was een vrij delicate kwestie (zat een groot stuk Stockholm-syndroom aan vast, meen ik) en alles dat Wilders deed was er een Telegraaf-kop van pakken en het voor politiek gewin gebruiken. Niet vreemd dat hij de hele Tweede Kamer over zich heen kreeg. Als dat een voorbeeld mag zijn van onze Westerse Waarden, geef mijn portie dan maar aan Mohamed...
Laatst gewijzigd door Thiver op 04 jun 2009 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 04 jun 2009 22:04

lykathea schreef:Eens met Bukowski, maar Wilders heeft evenveel backbone als zijn tegenstanders. Ze nemen elkaar beide zoveel mogelijk niet serieus. Een Bos die beweert niet met de Pvv te willen regeren, dat zal ook goed vallen bij z'n achterban, maar zulk soort stelligheid is toch ook van een bedenkelijk niveau in een democratie.
Ik zou niet weten waarom dat niet geroepen mag worden. Het is heel simpel, de partijen die gezegd hebben nooit met Wilders samen te willen werken, liggen qua partijstandpunten mijlen ver van de PVV vandaan. Dan lijkt het me absoluut niet vreemd als ze de kiezer duidelijkheid geven door te zeggen dat er niet met de PVV geregeerd gaat worden.

Trouwens erg blij dat naast de hele anti-Europa PVV/SP achterban ook de pro-Europese D66 achterban zich heeft laten gelden. Helaas nog niet genoeg. Mijn 'hoop' is dan ook stiekem gevestigd op een hogere opkomst tijdens de volgende verschillende verkiezingen.
Laatst gewijzigd door Megalomaniac op 04 jun 2009 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 jun 2009 22:09

Megalomaniac schreef:Dan lijkt het me absoluut niet vreemd als ze de kiezer duidelijkheid geven door te zeggen dat er niet met de PVV geregeerd gaat worden.
Exact. Tenzij je zo opportunistisch bent als het CDA...

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 04 jun 2009 22:12

patrob schreef: Wilders had er wellicht goed aan gedaan om eerst dat boek te lezen en pas daarna zijn mening te geven. Maar dan had hij waarschijnlijk niet zoveel media aandacht gekregen en zou het niet meer interessant genoeg voor hem zijn geweest.
Niet per se

En na twee optredens in K&B mag je toch wel een mening vormen, de vrouw kwam in elk geval behoorlijk labiel over, maar probeert zich wel sterk te houden. Moedige vrouw, maar ook behoorlijk in de ontkenningsfase. Als zelfs iemand als Karsten Kroon beweert dat er totaal geen type vrouwen als haar in dat gebied rondlopen, en ze dus sowieso een behoorlijk gevaar liep, maar zij blijft beweren "genoeg" Westerse vrouwen gezien te hebben, weet ik denk ik wel wie ik geloof.

Niettemin is het uiteraard abject om zo'n vrouw voor politieke doeleinde te gebruiken, zoals Wilders deed. De morele verval van de elite ofzoiets? Hou toch op.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 04 jun 2009 22:12

Thiver schreef:
Megalomaniac schreef:Dan lijkt het me absoluut niet vreemd als ze de kiezer duidelijkheid geven door te zeggen dat er niet met de PVV geregeerd gaat worden.
Exact. Tenzij je zo opportunistisch bent als het CDA...
De CDA heeft naar mijn weten regeringsdeelname met de PVV dan ook niet uitgesloten. Ook niet zo heel raar vanuit mijn redenering; ze zijn behoorlijk naar de centrum-rechtse kant geschoven.
Laatst gewijzigd door Megalomaniac op 04 jun 2009 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 jun 2009 22:20

Megalomaniac schreef:De CDA heeft naar mijn weten regeringsdeelname met de PVV dan ook niet uitgesloten. Ook niet zo heel raar vanuit mijn redenering; ze zijn behoorlijk naar de centrum-rechtse kant geschoven.
Dat bedoel ik ook. Het CDA slaagt er altijd vrij goed in om iedereen te vriend te houden. Bij mijn weten heeft deze partij (of eventuele voorgangers met andere namen) na de Tweede Wereldoorlog slechts één periode geen deelname gehad in een kabinet: gedurende de twee paarse kabinetten. Het zou pas nieuws zijn wanneer zij een partij zouden weigeren bij kabinetsbesprekingen.
Laatst gewijzigd door Thiver op 04 jun 2009 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 04 jun 2009 22:22

Gaat goed bij Nederland 1. Eerst 5 minuten lang steeds een piepend geluidje te horen krijgen, en nu helemaal geen beeld.

Nevermind.

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 04 jun 2009 22:24

Thiver schreef:
enclave2 schreef:Nog een ander puntje. Links Nederland roept al sinds asielzoekers hier zijn dat deze gestigmatiseerd worden (leugen).
En dat is een leugen, want...?
enclave2 schreef:Het lijkt me wel duidelijk: Wilders is nu de meest gestigmatiseerde man van het land.
En die informatie ontleen je aan...?
enclave2 schreef:Er zijn velen die hem vergelijken met bijv Hitler. Deze mensen zouden zich diep moeten schamen.
Een extreem-rechtse politicus die nietsontziend tekeergaat tegen een specifiek geloof, die zijn verhalen kruidt met een hoop gebakken lucht (het woord "vrijheid" is volgens mij aan inflatie onderhevig), die zijn eigen uiterlijk gebruikt om op te vallen (net als bij de kleine man met de kleine snor schijnt ome Geert zijn eigen kapsel niks te vinden, maar heeft het "een functie") en zich bij het publiek populair heeft gemaakt door tegen de schenen van álle politici in Nederland te trappen (ik ben benieuwd naar de dag dat het eenpartijstelsel zijn intrede doet) vergelijken met Adolf Hitler? Hoe durven ze? }: De ironie is natuurlijk dat Geert Wilders zelf net zulke schofterige vergelijkingen maakt door de Koran met Mein Kampf te vergelijken. Dat praat je niet goed door te zeggen dat Wilders in een hoekje geduwd wordt.
enclave2 schreef:Ze weten niet waar ze het over hebben en hebben geen kennis van geschiedenis.
En jij beweert dat Geert Wilders die wel heeft? Wat dat betreft was Hitler een stuk beter belezen: die realiseerde zich dat antisemitisme een Europese traditie was (die eigenlijk pas na de Holocaust ten einde is gekomen). De "Joods-Christenlijke cultuur" is een fabeltje waar Meneer de Uil nog een puntje aan zou kunnen zuigen.
1. Ik was enorm verbaast toen ik er achter kwam dat veel onderzoeken niet gepubliceerd worden. Deze gaan dan over criminaliteit, werkloosheid en zede delicten. Want dat zou dan stigmatiserend zijn. Oftewel het benoemen van statistische feiten word fout gevonden. :-?

2. Je leest geen kranten en kijkt geen tv? LINKSE media.

3. Dus als Wilders het zelf doet dan mag het ander het ook? En bij Wilders wordt het constant op de persoon gespeeld. Maar die onzinnige vergelijkingen gaan nergens over. Heb het dan over concrete dingen. Heeft Wilders een rassentheorie? ……. NEE

4. Het Christendom en Jodendom hebben grote invloed gehad op het ontstaan van ons land. Daaruit komen bepaalde normen en waarden die wij nu benaderen als ‘’normaal’’. Dat is gewoon een feit. Geloof je me niet? Open is een geschiedenisboek!

Maar even voor de duidelijkheid. Ik heb PVV gestemd en dat was een proteststem door een gebrek aan beter. De manier waarop Wilders politiek bedrijft zou niet mijn manier zijn. Bij andere verkiezingen (landelijk) leg ik alle standpunten weer naast elkaar neer en zal ik (zeker door het grote aanbod van partijen) waarschijnlijk niet bij de PVV uitkomen.

Edit: En voor alle mensen die tegen de PVV zijn. PVV zal in de EU niet veel klaar kunnen spelen omdat ze buiten een coalitie blijven. Dus maak je niet teveel zorgen. En hun parade paardje, turkye buiten de EU houden, daar zorgen de Duitsers en de Fransen wel voor en dat is dan weer gerustellend voor mij.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 jun 2009 22:44

Een bericht kan meer dan één quote bevatten, hoor. ;) Let maar eens op:
enclave2 schreef:Ik was enorm verbaast toen ik er achter kwam dat veel onderzoeken niet gepubliceerd worden. Deze gaan dan over criminaliteit, werkloosheid en zede delicten. Want dat zou dan stigmatiserend zijn. Oftewel het benoemen van statistische feiten word fout gevonden.
Dus...? Bedoel je dat er een linkse elite is die de publicatie van statistieken tegenhoudt...? Ik geloof niet dat ik begrijp hoe het een met het ander te maken heeft.
enclave2 schreef:Je leest geen kranten en kijkt geen tv?
Best veel zelfs. Maar als iemand constant in alle media zijn (tamelijk uitgesproken) mening verkondigt en daarbij veel mensen, organisaties en stromingen schoffeert en zodoende kritiek oogst... is dat dan stigmatiseren? Heeft volgens mij meer met hoge bomen en wind te maken.
enclave2 schreef:Dus als Wilders het zelf doet dan mag het ander het ook?
Ho ho, draai het nu niet om. Ik praat niet goed dat Wilders met Hitler wordt vergeleken, maar bedoel te zeggen dat hij zelf nauwelijks een haar beter dan de mensen die dit doen.
enclave2 schreef:En bij Wilders wordt het constant op de persoon gespeeld.
Tja, wat wil je? Geert Wilders ís de PVV. Het is niet zo dat er een groep mensen bij elkaar is gaan zitten die zeiden: 'En nu is het genoeg. Wij gaan het anders doen! Wij richten een partij op en gaan de landelijke politiek compleet veranderen.' Nee, het was Geert Wilders die door een hoop gemorrel uit de VVD werd gezet (geen idee of dat zijn eigen schuld was of dat de partij bang was voor imagoschade) die weigerde vervolgens zijn kamerzetel af te geven. Lange tijd vulde hij in zijn eentje de zetel (onder de naam Groep Wilders... hoe ironisch!) en vond uiteindelijk medestanders en sympathie van een publiek. Het is allemaal begonnen met Wilders, het draait allemaal om Wilders (waarom staat-ie eigenlijk op de poster en de lijst als-ie toch niet Europa ingaat?) en hij blijft altijd de touwtjes strak in handen houden. Als ik de PVV iets anders zou moeten noemen dan een politieke partij, zou ik het woord sekte gebruiken. En laat nu de beledigingen en het woord stigmatiseren maar weer komen.
enclave2 schreef:Maar die onzinnige vergelijkingen gaan nergens over.
Hoe sta je dan tegenover de befaamde Koran/Mein Kampf-vergelijking?
enclave2 schreef:Heb het dan over concrete dingen. Heeft Wilders een rassentheorie? ……. NEE
Heb ik het over rassen gehad? Geert Wilders hamert steeds op een bepaalde religie, geen ras.
enclave2 schreef:Het Christendom en Jodendom hebben grote invloed gehad op het ontstaan van ons land. Daaruit komen bepaalde normen en waarden die wij nu benaderen als ‘’normaal’’. Dat is gewoon een feit. Geloof je me niet? Open is een geschiedenisboek!
Als ik mijn geschiedenisboek open, zie ik tevens honderden jaren aan antisemitisme in Europa voorbij komen. En niet te vergeten: vrouwenonderdrukking en homohaat, nog niet eens zo heel lang geleden. Misschien loopt de islamitische wereld op die gebieden een paar passen achter, maar wie zijn wij "Beschaafde Westerlingen" om hen daarover de les te lezen terwijl we zelf net komen kijken? Het geschiedenisboek leert tevens dat Europa door de jaren heen allerlei invloeden uit de zo verfoeide Arabische wereld heeft gehad.

Camera Obscura
Filmster
Filmster

Bericht door Camera Obscura » 04 jun 2009 23:17

Ik heb van enclave2 en Klefbeer nog helemaal geen inhoudelijke argumenten gehoord, om de doodsimpele reden dat ze niet luisteren (of lezen in dit geval). Terwijl de andere gebruikers op het forum geduldig proberen in te gaan op hun luchtkastelen, drogredenen en complottheorieën, gaan ze zelf - net als Wilders - iedere discussie uit de weg en negeren de aangedragen argumenten. Een simpele methode, zo oud als de wereld, en het begin van iedere fatsoenlijke inhoudelijke discussie, is een stelling poneren, en anderen uitnodigen daarover op een beschaafde wijze van gedachten te wisselen.

Als ze daartoe in staat zijn, ben ik meer dan bereid een boompje op te zetten over Europa, maar zonder af en toe Wilders belachelijk te maken, gaat dat me echt niet lukken, vrees ik, maar ik zou het kunnen proberen. En mensen op de man (of vrouw) uitlachen tart iedere vorm van fatsoen en normale omgangsvormen, althans, waar ik vandaan kom, en zal je echt niet verder mee komen, en zou je bovendien een enkeltje "daar is de deur" opleveren in ieder fatsoenlijk parlement, vergadering of debatersclub.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 jun 2009 23:34

Camera Obscura schreef:Ik heb van enclave2 en Klefbeer nog helemaal geen inhoudelijke argumenten gehoord, om de doodsimpele reden dat ze niet luisteren (of lezen in dit geval). Terwijl de andere gebruikers op het forum geduldig proberen in te gaan op hun luchtkastelen, drogredenen en complottheorieën, gaan ze zelf - net als Wilders - iedere discussie uit de weg en negeren de aangedragen argumenten. Een simpele methode, zo oud als de wereld, en het begin van iedere fatsoenlijke inhoudelijke discussie, is een stelling poneren, en anderen uitnodigen daarover op een beschaafde wijze van gedachten te wisselen.
Niets aan toe te voegen. Nochtans ben ik benieuwd of de reacties iets anders zullen omvatten dan de gebruikelijke betichting van angst of niet tegen verlies kunnen.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 04 jun 2009 23:53

Dat debat ging ook weer helemaal nergens over. Beetje beschuldigingen over en weer over een 'cordon sanitair' dat zou bestaan, zowel aan de linker als aan de rechterkant; iets met schoffering; wat gezeur over wie nou echt gewonnen had en dat was het ook wel weer zo ongeveer. Leuk dat Pechtold op het laatst nog even een sneer naar Mingelen gaf dat Europa eigenlijk niet aan bod kwam.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 05 jun 2009 03:05

patrob schreef:Ik ben benieuwd naar de argumentatie van onze fanatieke Wilders aanhangers met betrekking op het schofferen van die verkrachtte journaliste. Ik heb deze vraag al eerder hier geopperd, alleen bleef het toen veelzeggend en angstvallig stil in de PVV stemmende hoek.
Die journaliste, dat geestelijk gestoorde, aandachtsgeile mens, is terecht op haar politiek correcte plekje gezet. Ze is het schoolvoorbeeld van de kruiperige dhimmi, waar onze linkse elite helaas vol mee zit. Ze is compleet de draad kwijt als het gaat om 'goed' versus 'kwaad', om 'juist' versus 'onjuist', om 'maatschappelijk gewenst' versus 'crimineel en/of asociaal'. Dit soort mensen zouden hun eigen kinderen nog verkopen als dat hen in een goed blaadje zou brengen bij moslims.
Laatst gewijzigd door Klefbeer op 05 jun 2009 03:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie